Tag: A1

  • Problemele infrastructurii româneşti

    Problemele infrastructurii româneşti

    Actualul
    ministru român al Transporturilor, Răzvan Cuc, a promis, la preluarea
    mandatului, la finele lunii februarie, că va petrece mai mult timp pe
    şantierele de infrastructură rutieră din ţară, decât în comodul său birou din
    Bucureşti. Iar presa relatează constant despre vizitele sale ‘în teritoriu’. Duminică, ministrul a verificat în ce stadiu se
    află lucrările de reparaţie de la kilometrul 36 al autostrăzii A1, care leagă Bucureştiul
    de oraşul Piteşti, din sudul ţării: Dumneavoastră vedeţi
    ce trafic e aici? La ora trei o să fie blocat totul. Vă convine să ne claxoneze
    tot timpul şoferii, să ne claxoneze românii? Contractul e semnat din noiembrie,
    s-a început decopertarea în aprilie. Nu se poate aşa ceva! Aveţi 24 de ore să
    stabiliţi soluţii aici. În 30 de zile vreau să văd lucrarea terminată.

    Anterior,
    vineri, ministrul Transporturilor a fost în vizită în judeţul Satu Mare, din
    nord-vestul României, pentru a vizita şantierul de lucru al şoselei de ocolire
    a municipiului reşedinţă de judeţ omonim, pentru ca, apoi, sâmbătă să se deplaseze în Sălaj, în centru: Vreau să văd rezultate, vreau să stau
    pe şantiere deschise, vreau să deschidem cât mai multe şantiere în toată ţara
    şi, acolo unde s-a promis şi nu s-a făcut sau nu se va respecta termenul,
    directorii răspund cu funcţia
    .

    Toată lumea ştie la perfecţie teoria -
    fără o infrastructură corespunzătoare,
    între altele, numărul accidentelor rutiere nu va scădea, iar timpul petrecut în
    trafic nu se va micşora. În fiecare zi, în România, cinci oameni mor în
    accidente rutiere. În peste 30.000 de accidente produse anual pe șosele,
    aproape 2.000 de victime își pierd viața. Siguranța rutieră plasează România pe
    ultimul loc în Uniunea Europeană.
    Or, la 30 de ani de la Revoluţia anticomunistă şi la 12 de când ţara este
    membră a blocului comunitar, nici măcar o singură autostradă nu traversează
    munții Carpaţi. La sfârșitul lui 2018, România avea doar aproximativ 800
    kilometri de autostradă, din care circa 100 oricum moşteniţi din perioada
    dictatorului Nicolae Ceauşescu. Nici una, însă, dinspre centru către sud, nici
    dinspre centru către estul ţării.

    Cele câteva sectoare de autostradă construite
    până acum fac mai degrabă legătura cu străinătatea, decât să le permită transilvănenilor,
    de pildă, să ajungă mai repede la București sau să le simplifice drumul spre
    vacanța pe litoralul la Marea Neagră. Doar drumuri cu două benzi care
    traversează la fiecare 10 kilometri o localitate – cu limitări de viteză,
    bicicliști nesemnalizați corespunzător, tractoare, căruțe trase de cai,
    șantiere, obstacole și nenumărate gropi nesemnalizate. Astfel că, un drum de
    aproximativ 350 de kilometri poate dura până la şase ore. În Parlament sunt
    legi care obligă statul să lucreze cu prioritate la aceste proiecte. Uniunea
    Europeană aproape că se roagă de autoritățile de la București să absoarbă bani
    pentru construcția șoselelor de mare viteză. Și, cu toate acestea, lucrurile se
    mișcă foarte greu. Dacă la teorie se pricep toţi, se pare că practica îi omoară!
    Pe lângă indolenţa celor care s-au perindat, de-a lungul anilor, la Putere,
    birocraţia a fost una din piedici, dar şi alegerea unor constructori, inclusiv
    străini, al căror scop principal a fost să-şi umfle conturile.

  • Autobahnnetz: Rumänien will neue Teilabschnitte eröffnen

    Autobahnnetz: Rumänien will neue Teilabschnitte eröffnen

    Bald EU-Mitglied Kroatien hat 30 Kilometer Autobahn pro Hunderttausend Einwohner aufzuweisen. In Rumänien liegt das Verhältnis bei nur 3 Kilometern pro 100.000 Einwohner. Neue Projekte sollen laut Angaben der Regierung in diesem Jahr abgeschlossen werden.



    Nach der Wende 1989, also in den letzten 23 Jahren, sind in Rumänien nur 400 km Autobahn gebaut worden. Die A1, die während des Ceauşescu-Regimes gebaut wurde, verbindet die rumänische Hauptstadt Bukarest mit Piteşti. Im Zeitraum 2007 — 2012 wurde sie mit neuen Segmenten verlängert. Es folgte der Bau der A2, der sogenannten Autobahn der Sonne“, die Bukarest mit der Hafenstadt Constanţa am Schwarzen Meer verbindet. Erst ab 2012 sind die 200 km in beiden Fahrtrichtungen befahrbar.



    Laut dem rumänischen Statistikamt verfügt Rumänien heute über 530 km Autobahn und belegt damit einen der letzten Plätze im Südosten Europas. Rumänien kann sich ohne Investitionen in diesem Bereich nicht entwickeln. Für das Jahr 2013 ist die Einweihung von rund 140 km geplant. Ende 2013 soll das Land über 600 km Autobahn verfügen. Dan Şova, Minister für Infrastruktur und Ausländische Investitionen, sagt, bis 2016 sollen mit Comarnic – Braşov und Craiova – Piteşti zwei neue Strecken befahrbar sein sowie der Südring um Bukarest ausgebaut werden. Bis Jahresende müssten die zu beauftragenden Baufirmen bekannt werden. Mehrere Firmen haben ihre Angebote für den Bau der Strecke Comarnic – Braşov bekanntgegeben. Die 58 km lange Autobahn soll durch die Karpaten führen. Das Projekt umfasst zahlreiche Tunnels, Brücken und riesige Viadukte mit einer Öffnung bis 175 m.



    Premierminister Victor Ponta erläuterte indes, diese werde die erste Autobahn sein, für deren Benutzung die Fahrer eine Maut bezahlen müssen, weil der Staat für die Finanzierung der Bauarbeiten kein Geld habe. Daher müsse die Baufirma ihre Investition in 25 Jahren decken. Wer die Ausschreibung gewinnt, muss die Strecke in vier Jahren bauen, die Kosten sollen bei 1,2 Milliarden Euro liegen. Die Strecke Comarnic – Braşov kann Teil der 600 km langen A3 sein. Die A3 soll Bukarest mit dem Norden des Landes verbinden, indem sie die Südkarpaten, das Prahova Tal und das Siebenbürgische Hochland durchquert und somit den Norden der Westkarpaten und zwar den Grenzübergangspunkt zu Ungarn bei Borş erreicht. Die Strecke zwischen Craiova und Piteşti, ein Projekt, das im Zuge des über sechsjährigen Hickhacks ins Stocken geraten war, könnte Teil des 4. paneuropäischen Korridors werden, während die Umgehungsstra‎ße im Süden der Hauptstadt den Verkehr in Bukarest erleichtern soll.