Tag: actorie

  • Expoziția de pictură „Rădăcini” de Kira Hagi

    Expoziția de pictură „Rădăcini” de Kira Hagi

    Pictorița și actrița Kira Hagi continuă seria proiectelor artistice cu expoziția de pictură Rădăcini” de la Galeria Senso din București. Noua expoziție a Kirei Hagi este una aparte întrucât reprezintă o simbioză între două arte, pictură și poezie. Tablourile pictate de Kira Hagi intră într-un dialog personal și profund cu poeziile create de artista Ioana Mocanu.



    Expoziția


    “Orice lucrare de artă se naște din emoție. În seria “Rădăcini”, emoția exprimată prin cromatica și tușa volumetrică a Kirei Hagi este dublată de emoția experienței intense pusă în vers de Ioana Mocanu. O întâlnire profundă la care vă invit să fiți martori”, decşara curatoarea Steluța Roșca Stănescu.



    Kira Hagi a studiat Arta la Internațional British School of Bucharest și a absolvit CIE Adanced Level Art & Design. A primit o bursă la New York Film Academy și 3 ani mai târziu și-a dat licența în Acting for Film. Ea consideră că perioada în care a locuit în Los Angeles a fost cea mai creativă din viața ei întrucât atunci picta zeci de tablouri săptămânal. Ulterior a conștientizat că pictura reprezenta o formă de terapie care a ajutat-o să supraviețuiască dorului de familie și casă. Am stat de vorbă cu Kira Hagi la vernisaj:






    La doar 28 ani, Ioana Mocanu a trăit experiențe cât pentru două vieți. Şi-a pierdut tatăl într-un accident în care şi ea a suferit răni grave, dar s-a refăcut şi debordează de optimism şi bucuria de a crea. Am început să scriu ca un mod de terapie a gândurilor și a trăirilor pe care, uneori, le simțeam mult prea puternic. Scriind, eliberam emoțiile ca într-un jurnal secret pe care cuvintele îl purtau cu ele, cu înțelesurile lor, cu sentimentele lor, cu dorul lor… Ceea ce m-a inspirat profund în lucrările Kirei Hagi a fost chiar semnificația rădăcinilor”, ca o ancoră a sinelui pe care în urmă cu 2 ani simțeam că o pierd. Din cauza unui accident, am traversat o perioadă în care, fiind imobilizată la pat, simțeam cum propriile picioare mi se dezrădăcinau. », declara Ioana Mocanu. Am stat de vorbă cu ea la acelaşi vernisaj:




  • Mario Villar Palacios

    Mario Villar Palacios

    Mario
    Villar Palacios, student Erasmus la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi
    Cinematrografică I.L. Caragiale din Bucureşti.

    Salut, mă numesc Mario
    Villar Palacios, vin din Spania şi sunt actor. Ascultaţi Radio România Internaţional.



    Mario Villar Palacios e
    student în anul al II-lea la actorie la Escuela
    Superior de Arte Dramático del Principado de Asturias, Gijón. Din
    februarie până în iulie 2019, graţie unei burse Erasmus, el a ales să înveţe la
    Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică I.L. Caragiale din
    Bucureşti.





  • Patricia Caso Laviana din Spania

    Patricia Caso Laviana din Spania

    Patricia Caso Laviana
    vine din Spania, unde de trei ani studiază actoria la Escuela Superior de Arte
    Dramático (ESAD) din Principatul Asturias. Din februarie până în iunie 2019, e
    studentă Erasmus la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică
    I.L. Caragiale din București.



  • Începe Gala Hop

    Începe Gala Hop

    Gala Tânărului Actor – HOP, program permanent al UNITER, a ajuns la a 21-a ediţie, desfăşurată la Costineşti în perioada 3 — 6 septembrie. Eveniment singular în peisajul festivalier românesc, Gala HOP este o competiţie ce sprijină debutul tinerilor artişti, cărora le oferă oportunităţi de formare profesională şi şansa unor viitoare colaborări.



    Anul acesta, 27 de tineri actori au trecut de preselecţia organizată în urmă cu o lună. Ei participă în concurs la secţiunile Individual şi Grup. Tema ediţiei din acest an, HOP-ul pe care îl au de trecut concurenţii, este Pirandello, structura ludică. Eu şi personajul”. O temă provocatoare, ce reflectă natura ludică a meseriei de actor, dar şi natura fiinţei umane în interacţiune cu celălalt.



    Directorul artistic al Galei HOP, actorul şi profesorul universitar Miklós Bács: De ce Pirandello? Pentru că este absolut evidentă o schimbare în direcţia artei teatrale din perioada secolului trecut. Personajul dramatic se dizolvă şi se pun o grămadă de probleme profesionale pentru actor despre cum să se apropie de un anumit rol. Şi atunci, deşi titlul temei de anul acesta este structura ludică”, la Pirandello este vorba, de fapt, de o structură mixtă, în care el combină structura ludică, verbală cu o structură psihologică clasică, situaţională. Dar e absolut evident că, pentru actorul modern, nou, e foarte necesar să poată lucra într-o altă cheie decât cea situaţională sau de teatru psihologic, cum e mai degrabă cunoscut”.



    Cum Gala HOP nu mai este doar un concurs, pe lângă probele prezentate în faţa specialiştilor şi a publicului larg, tinerii care au trecut de preselecţie participă la timp de patru zile la workshopuri gândite pentru a-i pregăti mai bine pentru profesia plină de provocări pe care au ales-o.



    Directorul artistic Miklos Bacs: Fiind vorba de o structură ludică, verbală, conceptuală, în care cuvântul este foarte important, era normal ca alegerea să se îndrepte spre poezie. De aceea există atelierul de poezie, prozodie şi tehnica subtextului, condus de maestrul Ion Caramitru. Acesta este unul dintre ateliere. A doua perspectivă, tocmai datorită acestor jocuri de măşti pe care Pirandello le presupune, este şi un fel de coaching cum să rezişti în această breaslă sau în această meserie. Şi în această direcţie am organizat workshopul Coaching in performing art, care este de fapt un coaching individual despre cum să-ţi poţi gestiona cariera. Iar a treia întâlnire este cu un director de casting din lumea filmului şi se intitulează Aproape totul despre casting”. Cred că este o direcţie importantă. Industria filmului este o plajă destul de mare pentru tinerii actori, cu multe posibilităţi”.



    Considerat cel mai iubit dintre profesorii de arta actorului din România, Miklos Bacs, director artistic al Galei HOP pentru al treilea an consecutiv, vorbeşte despre aşteptările faţă de tinerii concurenţi, dar şi cele faţă de public, de specialitate sau nu: Singura mea dorinţă este ca, odată confruntaţi cu temele majore, profesionale, în primul rând, să îşi pună întrebări. Pentru mine ar fi absolut satisfăcător dacă aceşti tineri colegi ar începe să-şi pună mari întrebări vizavi de meseria pe care o practică. Nu-mi pot dori mai mult decât atât într-un timp atât de scurt. Este foarte important ca Gala să fie considerată mai mult ca un context, o întâlnire în care se pot discuta probleme profesionale fie ele strict de actorie sau de construcţie de carieră…



    Deci, e mai important să avem o atmosferă de lucru decât de festivitate sau de concurs. Şi sunt convins că ei au deschiderea aceasta. Important este ca publicul să înţeleagă acest demers şi să încerce să fie aproape de ei fie venind la Gala Hop, unde îi poate vedea şi pe ei la lucru, dar pot vedea şi spectacolele rezultate ori urmărind pe site-ul Galei Hop, www.galahop.ro , desfăşurarea întregului eveniment”.



    Publicul va decide premiul său în ultima zi a Galei, pe lângă premiile acordate de juriul format din regizorii Felix Alexa şi Roberto Bacci şi actorii Florin Piersic Jr, Anca Sigartău şi Cosmina Olariu, câştigătoarea Marelui Premiu al Galei HOP de anul trecut. Societatea Română de Radiodifuziune este partener de tradiţie al evenimentului.