Tag: actualizare

  • CNSU: HOTĂRÂREA  113/10.12.2021

    CNSU: HOTĂRÂREA 113/10.12.2021

    Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU) a aprobat, vineri, modificarea regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc în România, valabile în perioada 10 decembrie 2021 – 8 ianuarie 2022.

    Au fost introduse mai multe excepţii și a fost actualizată lista cu ţările/teritoriile cu risc epidemiologic ridicat.

    HOTĂRÂREA nr. 113 din 10.12.2021 – text integral

    privind modificarea şi completarea hotărârii nr. 111 din 06.12.2021

    pentru stabilirea regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc în România valabile în perioada 10.12.2021 ora 00:00 – 08.01.2022 ora 24:00, precum şi pentru aprobarea Listei cu clasificarea ţărilor/teritoriilor în funcţie de rata de incidenţă cumulată

    Având în vedere propunerile Institutului Naţional de Sănătate Publică referitoare la clasificarea ţărilor/teritoriilor în funcţie de rata de incidenţă cumulată, formulate în temeiul prevederilor art. 1 alin. (3) din Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 43 din 01.07.2021, cu modificările şi completările ulterioare,

    în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) şi art. 81 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor art. 3 lit. a) art. 4, art. 7 alin. (1) lit. a), art. 11 alin. (1) şi art. 15 alin. (4) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 20 lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 şi 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,

    Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta

    HOTĂRÂRE:

    Art.1 – Articolul 1 la Hotărârea Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 111/2021 pentru stabilirea regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc în România, valabile 10.12.2021 ora 00:00 – 08.01.2022 ora 24:00 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1162 din 7 decembrie 2021, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. Partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:

    Art. 1. – Prin derogare de la prevederile art. 3-5 şi art. 7 alin. (4) şi (5) din Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 43/2021 privind aprobarea listei ţărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat, criteriile pe baza cărora se stabilesc acestea, precum şi a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc din acestea în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658 din 2 iulie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, în perioada 10.12.2021, ora 00,00-8.01.2022, ora 24,00, se stabilesc următoarele reguli de aplicare a măsurii carantinei referitoare la persoanele care sosesc în România:.

    2. La punctul 3, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:

    f) elevii/studenţii, cetăţeni români sau cetăţenii cu domiciliul sau reşedinţa în afara României, care frecventează cursurile unor instituţii de învăţământ din România sau din afara ţării, fac naveta zilnic către acestea şi prezintă documente doveditoare;.

    3. La punctul 3, după litera j) se introduc două noi litere, literele k) şi l) cu următorul cuprins:

    k) elevii/studenţii, cetăţeni români sau cetăţenii cu domiciliul sau reşedinţa în afara României care au de susţinut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unităţi/instituţii de învăţământ de pe teritoriul ţării ori se deplasează pentru activităţi legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum şi însoţitorii acestora în situaţia în care sunt minori, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR şi prezintă documente doveditoare pentru infecţia cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul naţional (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

    l) piloţii de aeronave şi personalul navigant al acestora, precum şi mecanicii de locomotivă şi personalul feroviar.

    4. Punctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locaţia declarată sau spaţiul special destinat cu o durată de 14 zile cu privire la persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în ţară, care sosesc din statele terţe şi nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru COVID-19 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul naţional (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

    5. Punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locaţia declarată sau spaţiul special destinat cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în ţară, care sosesc din statele terţe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul naţional (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii), precum şi pentru persoanele vaccinate ori pentru persoanele care au fost confirmate pozitiv pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în ţară care sosesc din statele terţe, dacă nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul naţional (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

    6. La punctul 6, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:

    f) elevii/studenţii, cetăţeni români sau cetăţenii cu domiciliul sau reşedinţa în afara României, care frecventează cursurile unor instituţii de învăţământ din România sau din afara ţării, fac naveta zilnic către acestea şi prezintă documente doveditoare;.

    7. La punctul 6, după litera j) se introduc trei noi litere, literele k), l) şi m) cu următorul cuprins:

    k) elevii/studenţii, cetăţeni români sau cetăţenii cu domiciliul sau reşedinţa în afara României care au de susţinut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unităţi/instituţii de învăţământ de pe teritoriul ţării ori se deplasează pentru activităţi legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum şi însoţitorii acestora în situaţia în care sunt minori, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării şi prezintă documente doveditoare (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul naţional (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

    l) angajaţii sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională care se întorc în România de la activităţi desfăşurate în interes profesional în afara ţării şi sunt vaccinaţi ori au fost confirmaţi pozitiv pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în ţară;

    m) piloţii de aeronave şi personalul navigant al acestora, precum şi mecanicii de locomotivă şi personalul feroviar.

    Art.2 – (1) Se aprobă Lista cu clasificarea ţărilor/teritoriilor în funcţie de rata de incidenţă cumulată, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, în vederea stabilirii persoanelor care sosesc în România din acestea şi cu privire la care se instituie măsura carantinei.

    (2) Lista prevăzută la alin. (1), intră în vigoare începând cu data de 12.12.2021, ora 00:00.

    Art.3 – Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României Partea I şi se comunică tuturor componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, pentru punere în aplicare prin ordine şi acte administrative ale conducătorilor acestora.

    PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
    PRIM-MINISTRU
    NICOLAE-IONEL CIUCĂ

    *

    Anexa

    Lista cu clasificarea ţărilor/teritoriilor în funcţie de rata de incidenţă cumulată

    Stat/Zonă/Teritoriu – Rata de incidenţă cumulată la 1.000 locuitori*

    Zona roşie

    Zimbabwe** – 36.3
    Andorra – 30.6
    Guernsey -25.4
    Insulele Cayman – 23.9
    Slovacia – 22.7
    Cehia – 22.7
    Belgia – 20.8
    Liechtenstein – 18.9
    Olanda – 17.8
    Jersey – 16.8
    Insula Man – 16.1
    Austria – 15.1
    Croaţia – 14.8
    Insulele Feroe – 14.6
    Mauritius – 14.2
    Slovenia – 13.7
    Ungaria – 13.5
    Gibraltar – 13.4
    Georgia – 13.3
    Bonaire, Saint Eustatius şi Saba – 13.1
    Irlanda – 12.6
    San Marino – 12.4
    Elveţia – 12.3
    Insulele Mariane de Nord – 11.7
    Danemarca – 10.2
    Anguilla – 9.7
    Germania – 9.4
    Marea Britanie** – 9.1
    Lituania – 8.6
    Polonia – 8.6
    Monaco – 8.5
    Luxemburg – 8.2
    Norvegia – 8.2
    Grecia – 8.1
    Barbados – 7.9
    Groenlanda – 7.6
    Franţa – 7.2
    Cipru – 7.0
    Trinidad şi Tobago – 6.9
    Seychelles – 6.9
    Iordania – 6.1
    Letonia – 5.9
    Muntenegru – 5.8
    Estonia – 5.7
    Islanda – 5.1
    Serbia – 4.4
    Portugalia – 4.4
    Bulgaria – 4.3
    Turcia – 4.1
    Ucraina – 3.7
    Statele Unite ale Americii – 3.6
    Finlanda – 3.1
    Federaţia Rusă – 3.0
    Liban – 3.0
    Africa de Sud** – 1.7
    Eswatini** – 0.9
    Brazilia** – 0.6
    Botswana** – 0.4
    Namibia** – 0.3
    Nepal** – 0.1
    India** – 0.1
    Lesotho** – 0.1
    Zambia** – 0.0
    Angola** – 0.0
    Malawi** – 0.0
    Mozambic** – 0.0

    Zona galbenă

    Singapore – 2.9
    Spania – 2.9
    Laos – 2.9
    Belize – 2.9
    Mongolia – 2.8
    Maldive – 2.7
    Italia – 2.7
    Bosnia şi Herţegovina – 2.6
    Malta – 2.6
    Suedia – 2.5
    Polinezia Franceză – 2.5
    Belarus – 2.5
    Macedonia de Nord – 2.4
    Aruba – 2.2
    Malaysia – 2.2
    Vietnam – 2.2
    Azerbaidjan – 2.2
    Armenia – 2.2
    Republica Moldova – 2.0
    Saint Vincent şi Grenadine – 1.9
    Albania – 1.9
    Dominica – 1.9
    Brunei Darussalam – 1.8

    Zona verde

    Chile – 1.5
    Noua Caledonie – 1.3
    Coreea de Sud – 1.2
    Guam – 1.2
    Bolivia – 1.1
    Canada – 1.1
    Thailanda – 1.1
    România – 1.1
    Libia – 1.0
    Guyana – 0.9
    Curacao – 0.9
    Suriname – 0.9
    Uruguay – 0.8
    Insulele Virgine ale Statelor Unite – 0.8
    Insulele Virgine Britanice – 0.8
    Saint Lucia – 0.8
    Sint Maarten – 0.8
    Australia – 0.8
    Iran – 0.8
    Panama – 0.7
    Palestina – 0.7
    Qatar – 0.7
    Israel – 0.6
    Peru – 0.6
    Montserrat – 0.6
    Kazahstan – 0.6
    Columbia – 0.6
    Argentina – 0.6
    Sri Lanka – 0.5
    Insulele Turks şi Caicos – 0.5
    Republica Dominicană – 0.5
    Puerto Rico – 0.5
    Bermuda – 0.4
    Bahamas – 0.4
    Saint Kitts şi Nevis – 0.4
    Noua Zeelandă – 0.4
    Guatemala – 0.3
    Costa Rica – 0.3
    Venezuela – 0.3
    Grenada – 0.3
    Mexic – 0.3
    Ecuador – 0.3
    El Salvador – 0.3
    Bahrain – 0.2
    Jamaica – 0.2
    Irak – 0.2
    Capul Verde – 0.2
    Cuba – 0.2
    Tunisia – 0.2
    Mauritania – 0.2
    Paraguay – 0.1
    Gabon – 0.1
    Fiji – 0.1
    Myanmar – 0.1
    Antigua şi Barbuda – 0.1
    Papua Noua Guinee – 0.1
    Filipine – 0.1
    Kârgâzstan – 0.1
    Comore – 0.1
    Siria – 0.1
    Emiratele Arabe Unite – 0.1
    Kuweit – 0.1
    Egipt – 0.1
    Eritreea – 0.1
    Uzbekistan – 0.1
    Congo – 0.1
    Honduras – 0.1
    Kosovo – 0.1
    Sudan – 0.1
    Mali – 0.0
    Haiti – 0.0
    Algeria – 0.0
    Nicaragua – 0.0
    Madagascar – 0.0
    Burkina Faso – 0.0
    Oman – 0.0
    Pakistan – 0.0
    Bangladesh – 0.0
    Rwanda – 0.0
    Ghana – 0.0
    Togo – 0.0
    Bhutan – 0.0
    Afghanistan – 0.0
    Uganda – 0.0
    Niger – 0.0
    Burundi – 0.0
    Djibouti – 0.0
    Taiwan – 0.0
    Somalia – 0.0
    Nigeria – 0.0
    Gambia – 0.0
    Senegal – 0.0
    Yemen – 0.0
    Benin – 0.0
    Liberia – 0.0
    Sierra Leone – 0.0
    Guineea Ecuatorială – 0.0
    Guineea Bissau – 0.0
    Insulele Falkland (Malvine) – 0.0
    Camerun – 0.0
    Sao Tome şi Principe – 0.0
    Cambodgia – 0.0
    Maroc – 0.0
    Japonia – 0.0
    Etiopia – 0.0
    Vanuatu – 0.0
    Timorul de Est – 0.0
    Indonezia – 0.0
    Kenia – 0.0
    Coasta de Fildeş – 0.0
    Tanzania – 0.0
    Arabia Saudită – 0.0
    Guineea – 0.0
    Tadjikistan – 0.0
    Republica Democrată Congo – 0.0
    Republica Centrafricană – 0.0
    Wallis şi Futuna – 0.0
    Ciad – 0.0
    Sudanul de Sud – 0.0
    Samoa – 0.0
    Tonga – 0.0
    Palau – 0.0
    Republica Populară Chineză – 0.0
    Vatican – 0.0
    Insulele Marshall – 0.0
    Micronezia – 0.0
    Insulele Solomon – 0.0
    Sahara de vest – 0.0

  • HOTĂRÂRE nr. 38 din 09.06.2021 privind propunerea prelungirii stării de alertă – text integral

    HOTĂRÂRE nr. 38 din 09.06.2021 privind propunerea prelungirii stării de alertă – text integral

    HOTĂRÂRE nr. 38 din 09.06.2021 privind propunerea prelungirii stării de alertă şi a măsurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 precum şi modificarea şi completarea Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 28 din 14.05.2021.

    Având în vedere analiza factorilor de risc privind managementul situaţiei de urgenţă generată de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul României la data de 07.05.2021, realizată la nivelul Centrului Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei, luând în considerare solicitările Ministerului Sănătăţii şi Federaţiei Române de Fotbal, referitoare la exceptarea de la măsura carantinei a persoanelor care sosesc în România pentru participarea la meciurile de fotbal din cadrul campionatului european de Fotbal EURO 2020, în calitate de spectatori, în contextul necesităţii menţinerii condiţiilor socio-economice necesare desfăşurării activităţilor specifice economiei naţionale, concomitent cu realizarea unui nivel de alertă adecvat la nivelul componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) şi art. 81 din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 9 alin. (1), art. 32 alin. (2), art. 37, art. 38 alin. (14), art. 41, art. 42 alin. (1), art. 43 alin. (1), art. 44 alin. (2) şi (3), art. 45 alin. (1) şi art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, ale art. 4 şi art. 11 alin. (1) din Legea nr. 136/2020 republicată, privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic şi ale art. 20 lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 şi art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă,

    Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta

    HOTĂRÂRE:

    Art. 1 – Se propune prelungirea stării de alertă pe întreg teritoriul naţional, pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 12.06.2021.

    Art. 2 – Măsurile de prevenire şi control al infecţiilor generate de virusul SARS-CoV-2, necesar a fi adoptate începând cu data de 12.06.2021, în contextul epidemiologic actual, sunt prevăzute în anexa la prezenta.

    Art. 3 – Hotărârea nr. 28 din 14.05.2021 a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă se modifică şi se completează prin introducerea la art. 3 a unui nou alin. (3) cu următorul cuprins: (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), cetăţenilor străini şi apatrizi care sosesc în România în vederea participării la meciurile de fotbal din cadrul Turneului Final al Campionatului European de Fotbal EURO 2020 şi fac dovada prin prezentarea biletelor în format letric sau electronic, le sunt aplicabile prevederile alin. (1), în sensul în care excepţiile de la măsura carantinei se dispun raportat la clasificarea ţărilor/teritoriilor din care sosesc în funcţie de riscul epidemiologic.

    Art. 4 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, pentru punere în aplicare prin ordine şi acte administrative ale conducătorilor acestora.

    PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

    PRIM-MINISTRU
    FLORIN-VASILE CÎŢU

    *** Anexa la HCNSU nr. 38 din 09.06.2021

    MĂSURI DE PREVENIRE ŞI CONTROL AL INFECŢIILOR PROPUSE A SE APLICA PE DURATA STĂRII DE ALERTĂ

    1. Se menţine coordonarea operaţională a serviciilor publice de ambulanţă şi a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă de către inspectoratele judeţene/Bucureşti-Ilfov pentru situaţii de urgenţă, iar coordonarea poliţiei locale de către Direcţia generală de poliţie a Municipiului Bucureşti/inspectoratele judeţene de poliţie se realizează în condiţiile art. 521 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.179/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

    2. Se menţine obligativitatea asigurării continuităţii activităţii centrelor rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a persoanelor vârstnice, centrelor rezidenţiale pentru copii şi adulţi, cu şi fără dizabilităţi, precum şi pentru alte categorii vulnerabile, şi obligativitatea stabilirii programului de lucru al angajaţilor cu avizul direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

    3. Se menţine obligaţia furnizorilor de servicii sociale de tip rezidenţial de a-şi organiza programul în funcţie de contextul epidemiologic existent la nivel local şi cu respectarea normelor în vigoare privind legislaţia în domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizată şi desfăşurată cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autorităţile competente.

    4. Se menţine obligaţia desfăşurării în regim permanent a activităţii tuturor centrelor operative pentru situaţii de urgenţă cu activitate temporară, precum şi a Centrului Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei şi a centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de coordonare şi conducere a intervenţiei.

    5. Se consideră necesară menţinerea obligativităţii purtării măştii de protecţie în spaţiile publice, pieţe, târguri, bâlciuri, talciocuri, staţii pentru transportul în comun, spaţiile comerciale, mijloacele de transport în comun şi la locul de muncă, sau în alte zone cu potenţial de aglomerare stabilite prin hotărâre a comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.

    6. Se propune menţinerea posibilităţii izolării şi carantinării în condiţiile art. 7, 8 şi 11 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată cu modificările şi completările ulterioare.

    7. Se propune menţinerea testării săptămânale, prin grija direcţiilor de sănătate publică, a personalului de îngrijire şi asistenţă, a personalului de specialitate şi auxiliar care îşi desfăşoară activitatea în centrele rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a persoanelor vârstnice, centrelor rezidenţiale pentru copii şi adulţi, cu şi fără dizabilităţi, precum şi pentru alte categorii vulnerabile.

    8. Se consideră necesară menţinerea restricţiilor privind organizarea şi desfăşurarea de mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de întruniri în spaţii deschise, precum şi a întrunirilor de natura activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment în spaţii închise şi desfăşurarea acestora în condiţiile punctelor 9-34.

    9. Activităţile de pregătire fizică în cadrul structurilor şi bazelor sportive, constând în cantonamente, antrenamente şi competiţii sportive organizate pe teritoriul României pot fi desfăşurate numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi ministrului sănătăţii.

    10. Se propune menţinerea desfăşurării competiţiilor sportive pe teritoriul României, în spaţii deschise, cu participarea spectatorilor până la 25% din capacitatea maximă a spaţiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii.

    11. Se propune menţinerea desfăşurării competiţiilor sportive pe teritoriul României, în spaţii închise, cu participarea spectatorilor până la 25% din capacitatea maximă a spaţiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii.

    12. Se propune permiterea desfăşurării competiţiilor sportive pe teritoriul României, cu participarea spectatorilor peste 25% din capacitatea maximă a spaţiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore, ori rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, numai dacă acestea se vaccinează la intrarea în incintă, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii.

    13. Prin excepţie de la prevederile pct.12, pentru evenimentul sportiv organizat, în data de 28.06.2021, în cadrul optimilor Turneului Final al Campionatului European de Fotbal UEFA 2020, se propune permiterea participării spectatorilor până la 50% din capacitatea arenei cu condiţia ca până la 25% accesul să fie permis pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, iar între 25% şi 50 % din capacitate accesul să fie permis doar persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 dar nu au schema completă şi care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore, ori rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore.

    14. Activităţile instituţiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizuală, a instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi evenimentele culturale în aer liber se desfăşoară numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii.

    15. În condiţiile pct. 14 organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie, dacă incidenţa cumulată la 14 zile din judeţ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, şi sunt interzise la depăşirea incidenţei de 3/1.000 de locuitori.

    16. În condiţiile pct. 14 organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte se pot desfăşura cu participarea publicului până la capacitatea maximă a spaţiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii.

    17. În condiţiile pct. 14 la nivelul judeţelor/localităţilor unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanţii unui autovehicul sunt membrii aceleiaşi familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane.

    18. În condiţiile pct. 14 organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 1.000 de spectatori, asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană şi cu purtarea măştii de protecţie, iar participanţii sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii. Activităţile sunt interzise la nivelul judeţelor/localităţilor unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori.

    19. În condiţiile pct. 14 la nivelul judeţelor/localităţilor unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea unui număr mai mare de 1.000 de spectatori, dacă este asigurată o suprafaţă minimă de 2 mp pentru fiecare persoană, se poartă masca de protecţie, iar toţi participanţii sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii. Activităţile sunt interzise la nivelul judeţelor/localităţilor unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori.

    20. Se propune ca evenimentele/întrunirile din cadrul campaniei electorale să poată fi organizate şi desfăşurate cu participarea a cel mult 1.000 de persoane, asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană şi cu purtarea măştii de protecţie, iar participanţii sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii. Activităţile sunt interzise la nivelul judeţelor/localităţilor unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori.

    21. Activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor şi rugăciunilor colective, se desfăşoară în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.

    22. În condiţiile pct. 21, pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV2, organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al Secretariatului de Stat pentru Culte.

    23. Se propune menţinerea interdicţiei activităţilor recreative şi sportive desfăşurate în aer liber, cu excepţia celor care se desfăşoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii, după caz, cu ministrul tineretului şi sportului, ministrul mediului, apelor şi pădurilor sau ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale.

    24. Se propune menţinerea organizării de evenimente private cum ar fi nunţi, botezuri, mese festive etc., fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de maximum 70 de persoane în exterior sau de maximum 50 de persoane în interior în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori şi este interzisă la depăşirea incidenţei de 3/1.000 de locuitori. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu se iau în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani. Evenimentele se pot organiza şi cu participarea persoanelor până la capacitatea maximă a spaţiului dacă toţi participanţii sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare şi este asigurată o suprafaţă de minimum 4 mp pentru fiecare persoană.

    25. Prin excepţie de la prevederile pct. 24 se propune permiterea organizării de nunţi şi botezuri, în spaţii închise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, săli/corturi de evenimente, cu participarea a cel mult 200 de persoane şi cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toţi participanţii sunt persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu se iau în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani.

    26. Prin excepţie de la prevederile pct. 24 se propune permiterea organizării de nunţi şi botezuri, în spaţii deschise, cu participarea persoanelor până la capacitatea maximă a spaţiului şi cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toţi participanţii sunt persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

    27. Se propune menţinerea organizării de cursuri de instruire şi workshop-uri pentru adulţi, inclusiv cele pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, cu participarea unui număr de maximum 70 de persoane în interior şi de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii, dacă incidenţa cumulată la 14 zile în judeţ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

    28. În condiţiile pct. 27 se permite organizarea de cursuri de instruire şi workshopuri pentru adulţi, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene cu un număr de participanţi mai mare de 70 de persoane în interior şi mai mare de 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

    29. Se propune menţinerea organizării de conferinţe cu un număr de maximum 100 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii, dacă incidenţa cumulată la 14 zile în judeţ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

    30. În condiţiile pct. 29 se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi mai mare de 100 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

    31. Se propune menţinerea organizării şi desfăşurării activităţilor specifice instituţiilor cu atribuţii în domeniul apărării naţionale, ordinii şi siguranţei publice, în aer liber, sub supravegherea unui medic epidemiolog.

    32. Se propune menţinerea organizării şi desfăşurării activităţilor specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât să fie asigurată o suprafaţă de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă şi respectarea regulilor de protecţie sanitară.

    33. Se propune menţinerea organizării de mitinguri şi demonstraţii cu un număr de participanţi de maximum 100 de persoane şi cu respectarea următoarelor măsuri:

    a) purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, de către toţi participanţii;
    b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spaţiul în care se desfăşoară mitingul sau demonstraţia;
    c) menţinerea distanţei fizice de minimum 1 metru între participanţi şi asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp/persoană acolo unde este posibil;
    d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materialele pe perioada desfăşurării mitingului sau a demonstraţiei;
    e) aplicarea regulilor de igienă colectivă şi individuală pentru prevenirea contaminării şi limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2.

    34. Este permisă desfăşurarea activităţilor de prevenire şi combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane.

    35. Se permit festivităţile organizate în spaţii deschise, prilejuite de terminarea anului şcolar, cu participarea personalului didactic, a elevilor, precum şi a însoţitorilor acestora. Participarea însoţitorilor este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii.

    36. Se propune menţinerea interdicţiei de circulaţie în interiorul localităţilor pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 8 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri.

    37. Se propune menţinerea interdicţiei de circulaţie a persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei fără restricţii, în toate localităţile în care incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 4 la 1.000 de locuitori şi mai mică de 7,5 la 1.000 de locuitori, în intervalul orar 20,00-05,00, pentru zilele de vineri, sâmbătă şi duminică. Aplicabilitatea măsurii încetează când rata de incidenţă cumulată la 14 zile scade sub 3,5 la 1.000 de locuitori.

    38. Se propune menţinerea interdicţiei de circulaţie a persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei fără restricţii, în toate localităţile în care incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 7,5 la 1.000 de locuitori, în intervalul orar 20,00-05,00, pe întreaga durată a săptămânii. Aplicabilitatea măsurii încetează când rata de incidenţă cumulată la 14 zile scade sub 7 la 1.000 de locuitori şi intră în vigoare măsura prevăzută la pct. 37.

    39. Sunt exceptate de la interdicţiile prevăzute la pct. 37 şi 38 deplasările efectuate pentru următoarele motive:

    a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
    b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
    c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
    d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie.

    40. La verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la pct. 39 lit. a), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o declaraţie pe propria răspundere.

    41. La verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la pct. 39 lit. b)-d), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.

    42. Declaraţia pe propria răspundere, prevăzută la pct. 40 şi 41, trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura.

    43. Se poate institui carantina zonală în condiţiile art. 7 şi 12 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată cu modificările şi completările ulterioare.

    44. Se propune menţinerea competenţei Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă de a adopta măsuri de suspendare a zborurilor efectuate de operatorii economici din aviaţie spre şi dinspre ţările cu risc epidemiologic ridicat, care au fost stabilite prin hotărâre a Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă la propunerea Institutul Naţional de Sănătate Publică.

    45. Sunt exceptate de la prevederile pct. 44 următoarele categorii de zboruri:

    a) efectuate cu aeronave de stat;
    b) de transport marfă şi/sau corespondenţă;
    c) umanitare sau care asigură servicii medicale de urgenţă;
    d) pentru căutare-salvare sau de intervenţie în situaţii de urgenţă, la solicitarea unei autorităţi publice din România;
    e) având drept scop transportul echipelor de intervenţie tehnică, la solicitarea operatorilor economici stabiliţi în România;
    f) aterizări tehnice necomerciale;
    g) de poziţionare a aeronavelor, fără încărcătură comercială tip ferry;
    h) tehnice în scopul efectuării unor lucrări la aeronave;
    i) efectuate de transportatori aerieni deţinători de licenţă de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetăţeni străini, din România către alte state, cu avizul Autorităţii Aeronautice Civile Române şi al autorităţii competente din statul de destinaţie;
    j) efectuate de transportatori aerieni deţinători de licenţă de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state către România pentru repatrierea cetăţenilor români, cu avizul Autorităţii Aeronautice Civile Române, în baza acordului Ministerului Afacerilor Interne şi al Ministerului Afacerilor Externe;
    k) efectuate de transportatori aerieni deţinători de licenţă de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor din sectorul transporturilor prevăzuţi în anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi (Green Lanes) în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătăţii şi a asigurării disponibilităţii mărfurilor şi serviciilor esenţiale – C(2020) 1897, din 23.03.2020, din România către alte state şi din alte state către România, cu avizul Autorităţii Aeronautice Civile Române şi al autorităţii competente din statul de destinaţie.

    46. Se propune menţinerea interdicţiei efectuării transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum şi suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile şi/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfăşoară aceste activităţi.

    47. Se propune menţinerea închiderii temporare, totale sau parţiale, a următoarelor puncte de trecere a frontierei de stat:

    47.1 la frontiera româno-ungară: Carei, judeţul Satu Mare.

    47.2 la frontiera româno-bulgară:
    a) Lipniţa, judeţul Constanţa;
    b) Dobromir, judeţul Constanţa;
    c) Bechet, judeţul Dolj (cu excepţia traficului de marfă).

    47.3 la frontiera româno-sârbă:
    a) Moldova Nouă, judeţul Caraş-Severin;
    b) Vălcani, judeţul Timiş;
    c) Stamora-Moraviţa, judeţul Timiş – feroviar (cu excepţia traficului de marfă);
    d) Lunga, judeţul Timiş;
    e) Foeni, judeţul Timiş.

    48. Se propune menţinerea desfăşurării programului cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum şi la terase fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi doar în intervalul orar 05,00-24,00, în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată a cazurilor la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori şi este interzisă la depăşirea incidenţei de 3/1.000 de locuitori, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului.

    49. Se propune menţinerea desfăşurării programului cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum şi la terase până la capacitatea maximă a spaţiului şi doar în intervalul orar 05,00-24,00, în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată a cazurilor la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului.

    50. Se propune menţinerea desfăşurării activităţii restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, precum şi la terasele acestora fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi doar în intervalul orar 05,00-24,00, în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată a cazurilor la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, şi doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unităţi în judeţele/localităţile unde este depăşită incidenţa de 3/1.000 de locuitori la 14 zile, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului.

    51. Se propune menţinerea desfăşurării activităţii restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, precum şi la terasele acestora până la capacitatea maximă a spaţiului şi doar în intervalul orar 05,00-24,00, în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată a cazurilor la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului.

    52. Măsurile prevăzute la pct. 48-51 se aplică şi operatorilor economici care desfăşoară activităţi în spaţiile publice care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care sunt delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

    53. Se propune menţinerea programului de desfăşurare a nunţilor şi botezurilor până la ora 02.00, organizate în cadrul unităţilor prevăzute la pct. 48-52.

    54. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 48 şi 50 este restricţionată sau închisă, se permit prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective.

    55. Prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice sunt permise în spaţiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepţia celor prevăzute la pct. 52, cu asigurarea unei distanţe de minimum 2 m între mese şi participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, şi cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii, ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.

    56. Se propune menţinerea desfăşurării activităţii în baruri, cluburi şi discoteci fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi doar în intervalul orar 05,00-24,00 în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

    57. Se menţine limitarea gradului de ocupare a spaţiilor de cazare din cadrul structurilor de primire turistică, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, cu modificările şi completările ulterioare, la cel mult 85% din capacitatea maximă a acestora, situate pe litoralul Mării Negre în judeţul Constanţa, în localităţile:

    57.1. Constanţa,
    57.2. Cap Aurora,
    57.3. Costineşti,
    57.4. Eforie Nord,
    57.5. Eforie Sud,
    57.6. Tuzla,
    57.7. Jupiter,
    57.8. 2 Mai,
    57.9. Vama Veche,
    57.10. Zona Mamaia Nord,
    57.11. Mamaia şi Mamaia Sat,
    57.12. Mangalia,
    57.13. Neptun-Olimp,
    57.14. Saturn,
    57.15. Techirghiol,
    57.16. Năvodari
    57.17. Venus
    57.18. Agigea.

    58. În localităţile prevăzute la pct. 57 gradul de ocupare a spaţiilor de cazare din cadrul structurilor de primire turistică, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, cu modificările şi completările ulterioare, este permis până la capacitatea maximă a acestora, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

    59. Se propune ca, în localităţile în care incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 4 la 1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 7,5 la 1.000 de locuitori, operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private să îşi organizeze şi să desfăşoare activitatea în intervalul orar 0500-1800 pentru zilele de vineri, sâmbătă şi duminică. Aplicabilitatea măsurii încetează când rata de incidenţă scade sub 3,5 la 1.000 de locuitori.

    60. Se propune ca, în localităţile în care incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 7,5 la 1.000 de locuitori, operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, să îşi organizeze şi să desfăşoare activitatea în intervalul orar 05,00-18,00 pe întreaga durată a săptămânii. Aplicabilitatea măsurii încetează când rata de incidenţă scade sub 7 la 1.000 de locuitori şi se aplică măsura stabilită la pct. 58.

    61. Prin excepţie de la prevederile pct. 59 şi 60, în intervalul orar 18,00-05,00 operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

    62. Prin excepţie de la prevederile pct. 59 şi 60, în intervalul orar 18,00-05,00 unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane şi rutier de mărfuri îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară.

    63. Se propune ca transportul aerian să se desfăşoare în continuare cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia spaţiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport şi aeronavelor, procedurile şi protocoalele din interiorul aeroporturilor şi aeronavelor, regulilor de conduită pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului aerian, în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.

    64. Se propune ca transportul feroviar să se desfăşoare în continuare cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia spaţiilor comune din gări, halte, staţii sau puncte de oprire, a echipamentelor şi garniturilor de tren, procedurile şi protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, staţiilor sau punctelor de oprire, dar şi în interiorul vagoanelor şi garniturilor de tren, gradul şi modul de ocupare al materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.

    65. Se propune ca transportul rutier să se desfăşoare în continuare cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia mijloacelor de transport persoane, procedurile şi protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul şi modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului rutier, în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.

    66. Se propune ca transportul naval să se desfăşoare în continuare cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia navelor de transport persoane, procedurile şi protocoalele din interiorul navelor de transport persoane, gradul şi modul de ocupare al navelor de transport persoane, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului naval, în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor, ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.

    67. Se propune ca transportul intern şi internaţional de mărfuri şi persoane să se desfăşoare în continuare, în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.

    68. Activitatea cu publicul a operatorilor economici în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

    69. Activitatea cu publicul a operatorilor economici în spaţii închise în domeniul sălilor de sport/fitness, este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori şi mai mică de 4/1.000 de locuitori cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană.

    70. Se menţine suspendarea activităţii operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport/fitness, în localităţile în care incidenţa cumulată a cazurilor la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori.

    71. Activitatea cu publicul a operatorilor economici în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

    72. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată a cazurilor la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori şi este interzisă la depăşirea incidenţei de 3/1.000 de locuitori.

    73. Se propune menţinerea obligaţiei pentru instituţiile şi autorităţile publice, operatorii economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea, astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.

    74. Se menţine obligaţia ca activitatea la nivelul cabinetelor stomatologice şi unităţilor sanitare non-COVID, să se desfăşoare numai în condiţiile stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii.

    75. Se menţine obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de jocuri de noroc, îngrijire personală, primire turistică cu funcţiuni de cazare, precum şi activităţi de lucru în birouri cu spaţii comune în sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului şi al ministrului sănătăţii, în baza căruia îşi pot desfăşura activitatea.

    76. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de jocuri de noroc au obligaţia să respecte orarul de lucru cu publicul şi restricţiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, la propunerea Grupului de suport tehnico-ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României sau a comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă. Măsurile se stabilesc pentru unităţile administrativ-teritoriale în care se constată o răspândire comunitară intensă a virusului şi/sau un număr în creştere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2.

    77. Se propune menţinerea activităţii cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori şi este interzisă la depăşirea incidenţei de 3/1.000 de locuitori.

    78. Se menţine obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a ştrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau sălilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii.

    79. Se menţine obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii.

    80. Se propune menţinerea activităţii operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spaţii închise fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi doar în intervalul orar 05,00-24,00, cu condiţia ca însoţitorii copiilor să fie vaccinaţi împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

    81. Se propune menţinerea activităţii operatorilor economici care administrează săli de jocuri fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi doar în intervalul orar 5,00-24,00 în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

    82. Se menţine obligaţia ca activitatea în creşe şi after-school-uri, să se desfăşoare numai cu respectarea condiţiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii.

    83. Se propune permiterea în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ a activităţilor didactice şi a altor activităţi specifice precum şi organizarea şi desfăşurarea examenelor pentru elevi/studenţi, cadre didactice, în condiţiile respectării măsurilor de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii.

    84. Se propune ca la apariţia a 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spaţiile destinate cazării elevilor sau studenţilor să fie instituită măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenţii care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locaţie se asigură, de către unitatea de învăţământ responsabilă, cazarea în condiţii de carantină, precum şi măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităţilor de bază.

    85. Se propune menţinerea suspendării activităţii târgurilor, bâlciurilor şi a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice.

    86. În vederea limitării răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, activitatea pieţelor agroalimentare, inclusiv a celor volante, se desfăşoară în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului sănătăţii şi al ministrului muncii şi protecţiei sociale.

    87. Se propune menţinerea obligaţiei de organizare a programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru toţi angajatorii la care specificul activităţii permite această desfăşurare a muncii.

    88. În vederea evitării aglomerării transportului public, în situaţia în care nu se poate desfăşura activitatea în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, se propune menţinerea obligaţiei de organizare a programului de lucru de către angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră.

    89. Se propune ca organizarea activităţii la locul de muncă să fie realizată cu respectarea prevederilor legale emise de autorităţile competente în ceea ce priveşte prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2, pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a lucrătorilor, ţinând cont şi de gradul de vaccinare al angajaţilor de la acel loc de muncă, atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariaţii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare precum şi de numărul de angajaţi aflaţi în intervalul de 90 de zile de la data testului pozitiv, pentru salariaţii care au fost confirmaţi pozitiv pentru infecţia cu virusul SARS-COV2, care deţin şi prezintă angajatorului adeverinţă eliberată de medicul de familie.

    90. Prin incidenţa cumulată la 14 zile se înţelege incidenţa cumulată a cazurilor calculată pe un interval de 14 zile, cuprins între a 17-a zi şi a 3-a zi, anterioare datei în care aceasta se realizează, prin raportare la cifra reprezentând suma persoanelor cu domiciliul sau reşedinţa în localitatea de referinţă, comunicată comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin structurile teritoriale judeţene, în prima zi lucrătoare a săptămânii, la ora 16,00. Cifra comunicată de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date prin structurile teritoriale judeţene este utilizată ca referinţă pentru întreaga perioadă de timp până la furnizarea unui nou set de date actualizate şi se transmite şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

    91. Constatarea încadrării în limitele de incidenţă cumulată a cazurilor la 14 zile în vederea punerii în aplicare a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre se realizează în maxim 48 de ore de la atingerea acestora prin hotărâre a comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă pe baza analizelor prezentate de direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, iar măsurile se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

    92. Direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti calculează zilnic, pentru fiecare localitate din zona de competenţă, incidenţa cumulată a cazurilor la 14 zile, astfel cum este calculată potrivit dispoziţiilor pct. 89, şi prezintă comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă analiza rezultată în cel mult 24 de ore de la data constatării atingerii limitelor stabilite în prezenta hotărâre.

    93. Zilnic, pe baza rezultatelor testelor persoanelor nou confirmate, gestionate în aplicaţia corona-forms, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va prezenta automat, la ora 10:00, pe platforma alerte.ms.ro rezultatul calculului ratei de incidenţă conform formulei de la pct. 89.

  • 58.102 de persoane imunizate în România, în ultimele 24 de ore

    58.102 de persoane imunizate în România, în ultimele 24 de ore

    58.102 doze de vaccin au fost administrate în România, în ultimele 24 de ore, informează Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea
    împotriva COVID-19 (CNCAV), potrivit datelor transmise de Institutul Național de Sănătate Publică (INSP-CNSCBT), prin
    aplicația Registrul Electronic Național al Vaccinărilor (RENV).

    Dintre persoanele imunizate în ultimele 24 de ore, 15.249 persoane au fost vaccinate cu prima doză, iar alte 42.853 au primit și cea de -a doua doză..

    Numărul total de doze administrate de vaccin împotriva COVID-19 (începând cu data de 27 decembrie 2020):8.238.940, la un număr de 4.440.483 persoane din care:
    – 642.026 persoane vaccinate cu 1 doză;
    – 3.798.457 persoane vaccinate cu 2 doze.

    Numărul total de reacții adverse înregistrate în ultimele 24 de ore: 17 reacții comune și minore, din care: 1âo reacție de tip local și 16 reacții generale.

    Număr total de reacții adverse înregistrate începând din 27 decembrie 2020:
    16.244 reacții comune și minore (1,97/1000 doze administrate), din care:

    – 1.751 reacții de tip local cu durere la locul injectării;
    – 14.493 reacții generale (febră, cefalee, mialgii, artralgii, astenie, alergii de tip urticarie).


    155 reacții adverse sunt în curs de investigare, menționează CNCAV.

  • INSP a actualizat definițiile de caz pentru COVID-19

    INSP a actualizat definițiile de caz pentru COVID-19

    Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) a actualizat, miercuri, definiţiile de caz pentru Sindromul respirator acut cu noul coronavirus (COVID-19), precizând semnele şi simptomele pentru infectarea cu SARS-CoV-2, dar şi ce înseamnă caz posibil, caz probabil, caz confirmat.

    Caz posibil este orice persoană care întruneşte criteriile clinice.

    Caz probabil este orice persoană care întruneşte criteriile clinice şi care are legătură epidemiologică cu un caz confirmat sau orice persoană care întruneşte criteriile de diagnostic imagistic.

    Caz confirmat este orice persoană care întruneşte criteriile de laborator. Testarea pentru SARS-CoV-2 este obligatorie pentru toate cazurile posibile, informează INSP.

    Contactul direct este definit ca:

    persoană care locuieşte în aceeaşi gospodărie cu un pacient cu COVID-19;

    persoană care a avut contact fizic direct cu un caz (ex. strângere de mână fără igiena ulterioară a mâinilor);

    persoană care a avut contact direct neprotejat cu secreţii infecţioase ale unui caz (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejată de mănuşă);

    persoană care a avut contact cu un bolnav la o distanţă mai mică de 2 m şi cu o durată de minimum 15 minute;

    persoană care s-a aflat în aceeaşi încăpere (ex. sala de clasă, sală de şedinţe, sală de aşteptare din spital) cu un caz de COVID-19, timp de minimum 15 minute şi la o distanţă mai mică de 2 m;

    persoană din rândul personalului medico-sanitar sau altă persoană care acordă îngrijire directă unui pacient care are virus sau o persoană din rândul personalului de laborator care manipulează probe recoltate de la un pacient, fără portul corect al echipamentului de protecţie.

    Orice persoană care a purtat masca/echipamentul de protecţie corespunzător şi a respectat distanţarea fizică nu este considerată contact direct, conform INSP.

    Definiţiile de caz COVID-19 asociat asistenţei medicale (IAAM) trebuie să ţină cont de perioadele de incubaţie cunoscute la acest moment, respectiv numărul de zile până la debutul simptomelor, sau până la testul de laborator pozitiv (indiferent care este primul), după admiterea într-o unitate sanitară (în ziua 1), evaluarea sursei, prevalenţa COVID-19 în instituţie/secţie, contactul cu cazuri cunoscute din comunitate sau din unitatea medicală, precum şi orice alte date care indică în mod plauzibil sursa infecţiei.

    În acest sens, pot fi întâlnite următoarele situaţii:

    * Caz COVID-19 internat, cu sursă în comunitate: simptomele prezente la internare sau cu debut în ziua 1 sau 2 după admitere; debutul simptomelor în zilele 3-7 şi o suspiciune puternică de transmitere în comunitate;

    * Caz COVID-19 internat, cu sursă nedeterminată: debutul simptomelor în ziua 3-7 după admitere, cu informaţii insuficiente cu privire la sursa de virus pentru a-l aloca la o altă categorie;

    * Caz COVID-19 internat, cu sursă probabilă în spital: debutul simptomelor începând cu a 8-a -14-a zi de la internare, debutul simptomelor în ziua 3-7 şi o suspiciune puternică de transmitere a virusului prin asistenţa medicala acordată;

    * Caz COVID-19 internat în spital, cu sursă în spital: debutul simptomelor în ziua mai mare sau egală cu ziua a 14-a după internare.

    Există şi situaţia în care apar simptome caracteristice COVID-19 care debutează într-un interval de 14 zile de la externarea dintr-o unitate sanitară (de exemplu, reinternare), situaţie în care sursa de virus poate fi comunitară sau nedeterminată. În această situaţie evaluarea finală trebuie să ţină cont de paticularităţile cazului. Aceste definiţii nu se pot aplica în situaţia COVID-19 la personalul medico-sanitar. Clasificarea sursei de virus în rândul personalului medico-sanitar recunoaşte aceleaşi categorii, dar trebuie să se bazeze pe o evaluare individuală a fiecărui caz privind probabilitatea expunerii la cazurile de COVID-19 în cadrul asistenţei medicale acordate în unitatea sanitară, respectiv în comunitate, afirmă INSP.

    Sunt exceptate de la testare persoanele asimptomatice vaccinate complet, cu 2 doze, la care au trecut minimum 10 zile de la doza a doua, cele care care accesează serviciile medicale pentru alte patologii, potrivit INSP.

    Se recomandă, în continuare, testarea tuturor persoanelor simptomatice (care întrunesc criteriile din definiţia de caz), inclusiv a celor vaccinate complet, cu două doze, şi la care au trecut minimum 10 zile de la a doua doză.

    sursa: agerpres

  • INSP: Lista cu ţările din zona galbenă – actualizată

    INSP: Lista cu ţările din zona galbenă – actualizată

    Lista cu ţările din zona galbenă, pentru care se impune carantina la domiciliu timp de 14 zile în cazul persoanelor care sosesc în România din acestea, a fost actualizată. Pe aceasta se regăsesc 32 de state. La 6 octombrie, se aflau pe listă 49 de ţări cu risc epidemiologic ridicat.

    Măsura carantinei rămâne valabilă pentru cei care vin din ţări precum Spania, Israel, Cehia, Franţa, Belgia, SUA, Olanda, Marea Britanie sau Republica Moldova. Noua listă intră în vigoare de joi, ora 0,00. Potrivit listei publicate pe site-ul Institutului Naţional de Sănătate Publică şi aprobată marţi de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, se va impune carantina la domiciliu pentru 14 zile în cazul următoarelor ţări: * Andorra * Israel * Muntenegru * Cehia * Polinezia Franceză * Guam * Argentina * Belgia * Bahrain * Olanda * Bahamas * Aruba * Gibraltar * Spania * Costa Rica * Franţa * Republica Moldova * Marea Britanie * Islanda * Puerto Rico * Bonaire, Saint Eustatius and Saba * Armenia * Liban * Capul Verde * Panama * Slovacia * Statele Unite ale Americii * Columbia * Kuweit * Brazilia * Malta * Oman

    Sunt exceptate de la această măsură persoanele care sosesc în România din ţările/zonele cu risc epidemiologic ridicat, dacă rămân pe teritoriul naţional pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) şi prezintă un test negativ pentru SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea intrării pe teritoriul naţional.

    Persoanele care sosesc în România din ţările/zonele cu risc epidemiologic ridicat şi intră în carantină pentru o perioadă de 14 zile pot ieşi după a 10-a zi, dacă efectuează un test pentru SARS-CoV-2 în a 8-a zi de carantină, iar rezultatul acestuia este negativ şi nu prezintă simptomatologie specifică.