Tag: Adevaratii VeloPrieteni

  • Adevăraţii Velo Prieteni la Velo City 2017

    Adevăraţii Velo Prieteni la Velo City 2017

    Considerată a fi cea mai
    mare conferinţă pe teme
    de ciclism la nivel mondial, Velo City ajunge anul acesta în Olanda, între
    13 şi 16 iunie.


    Printre cei ce vor
    vorbi despre problemele
    cu care se confruntă cetăţenii iubitori ai mersului pe două roţi din comunităţile pe
    care le reprezintă, se vor afla şi doi români: preşedintele Federaţiei Bicicliştilor
    din România, Radu Mititean şi vicepreşedintele federaţiei, Mihai Deneş, care se
    va afla acolo şi în calitate de reprezentant al Adevăraţilor
    VeloPrieteni.


    Când şi cum a
    apărut această comunitate a Adevăraţilor Velo Prieteni, ne povesteşte Mihai
    Deneş: Acum 6 ani, colegul meu Iulian Ene a
    înfiinţat un grup din dorinţa de a oferi bicicliştilor din Bucureşti un cadru
    organizat de a se plimba prin oraş. Apoi, acum 2 ani am infiinţat o asociaţie,
    asociaţia Adevăratii Velo Prieteni, pentru a putea negocia de la egalitate cu
    autorităţile. Am organizat peste 500 de ture de cicloturism până acum şi am
    pedalat peste 30 de milioane de km impreună cu peste 15.000 de membri in
    Bucureşti. Acum grupul are 9000 de membri şi împreună facem lucruri minunate
    pentru lumea bicicletei.


    L-am întrebat pe
    Mihai Deneş când s-au hotărât să fie parte a acestui mare eveniment, Velo
    City, unde sunt deja înscrişi peste 250
    de speakeri din 40 de ţări şi ce schimbări speră să aducă, dacă nu pe hârtie,
    măcar în conştiinţa oamenilor: În februarie 2017 am văzut un
    call al Federaţiei Olandeze de Ciclism
    prin care se încuraja faptul ca persoane din ţările în curs de dezvoltare în
    domeniul bicicletelor să participe acolo. Am scris un proiect şi am reuşit în
    acest fel să câştigăm o bursă de 1000 de euro prin care am putut să ne decontăm
    o parte din cheltuielile acestei conferinţe. Ne ducem acolo cu gândul de a crea
    noi contacte cu asociaţiile prezente, de a încheia noi parteneriate pentru a
    putea dezvolta şi în România acest curent biciclistic.


    Despre ce se va
    discuta în cadrul conferinţei Velo City 2017, ne spune acelaşi Mihai Deneş,
    reprezentant al Adevăraţilor VeloPrieteni: Infrastructura. După cum bine
    ştiţi, în România infrastructura este aproape inexistentă pentru biciclete. Ne
    aflăm la un decalaj de peste 50 de ani faţă de ţările din vest unde
    autorităţile au luat măsuri pentru a limita accidentele prin construirea de
    infrastructură dedicată bicicliştilor. Lipsa infrastructurii determină un număr
    redus de biciclişti în mediul urban, considerăm că am fi foarte mulţi
    biciclişti în mediul urban dacă am avea o infrastructură adecvată. A doua temă
    este exact problematica biciclistului, problematica oamenilor. Oamenii sunt
    diferiţi şi adoptă metode ieftine de a se deplasa. Mersul cu bicicleta este un
    mijloc de deplasare foarte ieftin şi nepoluant propice pentru marile aglomerţii
    urbane. Altă temă importantă va fi planificarea urbană, oraşul şi în general
    marile aglomeraţii urbane trebuie să fie planificate în zona rutieră şi cu
    infrastuctură de biciclete. Şi ultima şi cea mai importantă, ar fi partea de
    cycling advocay, în felul acesta, noi ca asociaţii să punem presiune asupra
    autorităţilor ca acestea să reglementeze la nivel central şi la nivel local
    marcarea traseelor de cicloturism şi reguli clare pentru biciclişti în aşa fel
    încât aceştia să poată să meargă în libertate fără a încurca traficul şi fără a
    fi încurcaţi de către maşini.

    Cicloturismul şi mersul pe bicicletă
    au adus în anii trecuţi venituri de peste 513 miliarde de euro în Europa în
    urma dezvoltării infrastructurii pe traseele euro-velo. Un amănunt
    deloc de neglijat este faptul ca ediţia de anul
    acesta va fi deschisă de Regele Olandei, Majestatea Sa Willem – Alexander. Velo City a fost găzduit de-a lungul ediţiilor anterioare, de oraşe din
    întreaga
    lume: Copenhaga, Bruxelles, Barcelona şi Taipei, sunt doar câteva
    dintre ele. Dar iată că pas cu pas, kilometru cu kilometru, zilele acestea se
    împlinesc 200 de ani de când Baronul
    german Karl Drais a inventat maşina de alergat adică, prima bicicletă.