Tag: aeroportul Baneasa

  • Wizz Air reia operarea curselor regulate de pasageri de pe Aeroportul București Băneasa

    Wizz Air reia operarea curselor regulate de pasageri de pe Aeroportul București Băneasa

    Wizz Air reia operarea curselor regulate de pasageri de pe Aeroportul Internațional București Băneasa “Aurel Vlaicu” de miercuri, 15 ianuarie 2025, informează reprezentanții aeroportului.

    Primele zboruri Wizz Air au ca destinații Napoli și Cracovia. Urmează și deschiderea operării de pe Aeroportul Băneasa a curselor către Varșovia și Abu Dhabi, potrivit Companiei Naționale Aeroporturi București.

    “Compania Națională Aeroporturi București are discuții cu mai mulți operatori aerieni interesați să deschidă rute regulate de pasageri de pe Aeroportul Băneasa”, transmite CNAB.

  • Aeroportul Băneasa închis pentru lucrări de întreținere

    Aeroportul Băneasa închis pentru lucrări de întreținere

    Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a anunțat începerea lucrărilor de intervenție și întreținere la Aeroportul Internațional București Băneasa “Aurel Vlaicu”. Lucrările, care se desfășoară în perioada 1 – 21 octombrie, vor viza pista, platforma aeroportuară și căile de rulare Alpha și Delta, acoperind o suprafață totală de aproximativ 69.000 mp.

    Pe durata celor trei săptămâni de lucrări, aeroportul va fi închis, însă elicopterele instituțiilor de stat vor putea opera zboruri fără restricții. CNAB a precizat că traficul aerian regulat de pasageri nu va fi afectat, deoarece operatorii aerieni și-au programat suspendarea activității pe Aeroportul Băneasa în luna septembrie, odată cu închiderea sezonului de vară.

  • Noutăţi de la aeroporturi

    Noutăţi de la aeroporturi

    Aeroportul Internaţional «Aurel Vlaicu» Băneasa s-a redeschis după o perioadă de nouă ani, în care a fost închis pentru modernizare. Oficialii aeroportului de la Bucureşti promit că formalitățile vor dura sub o oră, spre deosebire de cele de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni, unde pasagerii trebuie să vină cu cel puțin două ore înainte de îmbarcare. Aeroportul Băneasa a fost inaugurat în 1920, însă istoria sa începe la 1 august 1912, când Liga Aeriana Română, condusă de principele George Valentin Bibescu, înfiinţează, la Băneasa, o şcoală de pilotaj pentru piloţi militari. Aeroportul Băneasa a împlinit, aşadar, 110 ani de la înființare. Aeroportul Aurel Vlaicu este considerat al treilea cel mai vechi aeroport din lume încă funcțional.



    Compania Națională Aeroporturi București a anunţat reluarea zborurilor comerciale din luna august. Trei firme de transport aerian și-au anunțat intenția de a opera curse pe Băneasa: Ryanair caută soluții pentru a-și crește baza de aeronave din România. Air Connect, care momentan este autorizată numai pe Otopeni, va opera curse de scurtă distanță. O altă companie este Fly One, din Republica Moldova, care va opera curse tip charter, Băneasa – Chișinău.



    O știre foarte bună vine acum din Cluj-Napoca, nord-vestul României. Aeroportul internaţional Avram Iancu a devenit recent primul din țară și este unul dintre puținele din Europa în care călătorii nu mai trebuie să scoată pentru controlul de securitate lichidele și aparatele electronice din bagajele de mână, pentru că au fost cumpărate echipamente de scanare performante, cu o capacitate avansată şi rapidă de procesare a bagajelor, determinând reducerea timpului de aşteptare pentru pasageri la efectuarea controlului de securitate.



    Pasagerii pot să îşi ducă apă şi suc şi să nu le mai cumpere din aeroport. Totodată, au fost achiziţionate echipamente de scanare a bagajelor de cală de tip CTX, cu un nivel superior de detectare a explozibililor, a declarat directorul general al aeroportului clujean. Această realizare a fost posibilă în urma cooperării dintre aeroportul clujean, Brigada Antitero a Serviciului Român de Informaţii, care asigură controlul de securitate, şi Autoritatea Aeronautică Română.



    Echipamentele au fost achiziționate cu fonduri europene nerambursabile și bani de la bugetul de stat. De asemenea, aeroportul clujean a achiziţionat echipamente de ultimă generaţie pentru situaţii de urgenţă, cu fonduri nerambursabile. Este vorba de două autospeciale pentru stingerea incendiilor, tărgi pat, costume cu folie de aluminiu şi defibrilatoare.




  • Investiţii în aeroporturi din România

    Investiţii în aeroporturi din România

    A intrat recent în exploatare terminalul Sosiri Externe al Aeroportului Internaţional Timișoara. Terminalul inaugurat are o suprafaţă construită de aproape 4,400 de metri pătraţi, are 4 porţi de sosire și reduce la jumătate durata de așteptare pentru intrarea în țară. Vor putea fi procesate 3 curse în același timp, adică 540 de pasageri, iar după ce lucrurile vor reveni la normalitate după pandemie, aceasta înseamnă 3 milioane de călători pe an. Terminalul este dotat cu 10 puncte de control ale poliţiei de frontieră, 3 puncte de control vamal şi o zonă de procesare a bagajelor în suprafaţă de 200 de metri pătraţi.



    Terminalul este o primă etapă dintr-un proiect mai amplu al Ministerului Transporturilor, cu finanțare parțială din fonduri europene nerambursabile. Proiectul a fost demarat în 2019. A fost semnat şi contractul pentru construirea unui nou terminal de Plecări Externe, prevăzut să fie dat în folosință la sfârșitul anului 2023. Noul terminal va avea o suprafață de 8.000 de metri pătraţi și va fi dotat cu 18 ghișee check-in și 6 posturi pentru controlul Poliției de Frontieră. De asemenea, vor exista 6 porți de scanare a documentelor biometrice.



    Între timp, directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București, Cosmin Peșteșan, a anunţat că lucrările de reabilitare şi modernizare la Aeroportul Internațional Băneasa “Aurel Vlaicu” vor dura încă două luni, iar recepția va fi făcută în toamnă. Conform contractului, lucrările ar fi trebuit să se încheie pe 21 iulie, însă au apărut cerinţe noi de securitate în ceea ce priveşte benzile de bagaje. Peșteșan mai spune că strategia pentru Aeroportul Băneasa prevede zboruri business sau chartere de lux, pentru că există cerere din această zonă, iar nu mutarea unor zboruri low-cost de pe principalul aeroport al României, Otopeni “Henri Coandă”, de lângă Bucureşti, pe Băneasa.



    Pe de altă parte, Consiliul Judeţean Bacău doreşte să transforme Aeroportul Internaţional George Enescu într-un hub aeroportuar regional. Este deja elaborat Planul Urbanistic Zonal în acest scop.



    Să mai spunem că judeţul Bihor şi municipiul Oradea îşi înfiinţează, în premieră naţională, o companie aeriană proprie, care va crea zilnic un pod aerian spre Capitală, dar şi spre importante hub-uri aeriene europene. Se vor cumpăra sau prelua două aeronave, cu până la 75 de locuri, cu care ar urma să se opereze curse de pe Aeroportul Oradea spre Bucureşti (4 zboruri în zile lucrătoare şi câte două în cele nelucrătoare), dar şi spre vestul Europei, prin minim un zbor pe zi către cele mai importante destinaţii din Europa.



  • Aeroporturile din România se modernizează

    Aeroporturile din România se modernizează

    Lucrările la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu vor fi gata în jurul datei de 21 iulie, iar timpul de îmbarcare a pasagerilor va fi între 30 şi 60 de minute, în funcţie de dimensiunea aeronavei, promite Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. Potrivit acesteia, restaurarea terminalului a respectat întocmai planurile inițiale ale aeroportului, așa cum arăta în 1952, când a fost inaugurat. Totul a fost completat cu tehnologie modernă de cel mai înalt nivel, inclusiv în ceea ce privește iluminarea cu led și instalațiile de sonorizare și climatizare.



    Capacitatea proiectată este de 400 de pasageri pe oră, sosiri şi plecări. Pe an, aeroportul poate primi un milion de pasageri. După recepţia lucrărilor va fi o perioadă de verificări şi de testări a tuturor echipamentelor, urmând ca, atunci când cererea de trafic va fi suficientă, să se deschidă în exploatare comercială corpul central al aeroportului şi terminalele A şi B, pentru plecările şi sosirile pasagerilor comerciali. Un pasager care zboară cu un avion de mici dimensiuni va avea nevoie de doar 30 de minute până la urcarea în aeronavă iar pentru avioanele mai mari timpul de îmbarcare nu va depăşi o oră, promit oficialii aeroportului Băneasa.



    Pe de altă parte, pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, au fost montate cele mai moderne echipamente de scanare din ţară, integrate cu benzi transportoare automate. Acestea sunt echipamente moderne de scanare a bagajelor de cabină şi de detecţie a substanţelor explozive. A fost realizată integrarea echipamentelor cu sisteme automate de returnare a tăvilor în care îşi depun călătorii obiectele personale. Echipamentele cu raze X folosesc tomografia computerizată pentru a examina conţinutul bagajelor din orice unghi şi a genera imagini 3D foarte precise şi detaliate, permiţând operatorilor să ia decizii cât mai exacte privind conţinutul bagajelor.



    Aeroportul internaţional Oradea are din 1 iulie, odată cu redeschiderea curselor externe, un centru de testare rapidă pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, amenajat în zona publică de lângă Terminalul 2.. Pasagerii au astfel posibilitatea să îşi efectueze testul rapid tip antigen, pentru al cărui rezultat se aşteaptă maxim 30 minute.



    În context, să mai spunem că transportul aerian de pasageri a scăzut, în primul trimestru din 2021, cu 76,2%, de la 3.851.100 pasageri la 916.500, din cauza pandemiei de SARS-CoV-2, conform Institutului Naţional de Statistică. Cele mai utilizate aeroporturi au fost «Henri Coandă»-Bucureşti, «Avram Iancu»-Cluj-Napoca, Aeroportul Internaţional Iaşi (nord-est), şi «Traian Vuia»-Timişoara (vest). În transportul internaţional de pasageri, primele 10 aeroporturi de origine sau de îmbarcare au fost Londra Luton, Istanbul Internaţional, Frankfurt-Main, Dubai, Amsterdam-Schipol, Dortmund, Madrid-Barajas, Paris-Charles de Gaulle, Milano-Bergamo, Paris Beauvais.