Tag: alegator

  • AEP prezintă procedura de înregistrare online pe portalul www.votstrainatate.ro

    AEP prezintă procedura de înregistrare online pe portalul www.votstrainatate.ro

    Autoritatea
    Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice faptul că,
    începând cu ziua de duminică, 28 iulie 2019, alegătorii români care doresc să
    voteze la alegerile prezidențiale din acest an prin corespondență sau la o secție
    de votare din străinătate mai aproape de domiciliul sau reședința lor se pot
    înregistra on-line pe portalul www.votstrainatate.ro,
    creat și administrat de AEP.


    Înscrierea va
    începe în data de 28 iulie 2019, ora 12:00, ora României, iar formularele de
    înregistrare vor fi active până în data de 11 septembrie 2019.


    Portalul cuprinde două secțiuni: Alegător în străinătate la o
    secție de votare și Alegător în străinătate prin corespondență.


    Alegătorul român
    care optează să voteze în străinătate la o secție de votare va completa un
    formular on-line, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal,
    localitatea şi statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată
    sau fotografia actului de identitate. Menționăm că o secție de votare poate fi
    înființată la cererea a minimum 100 de cetățeni din aceeași localitate sau
    dintr-un grup de localități.


    Alegătorul care dorește să se înscrie pentru votul prin
    corespondență trebuie să completeze un formular
    on-line, în care să menționeze numele, prenumele, codul numeric personal,
    adresa de domiciliu sau reşedinţă, adresa de e-mail, precum şi opţiunea de
    transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin
    corespondenţă. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată
    sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul
    de şedere, eliberat de autorităţile străine. Lista documentelor care dovedesc
    dreptul de ședere în străinătate este cuprinsă în Ordinul 500/2016 privind
    documentele care atestă reședința în străinătate în vederea exercitării
    dreptului de vot la alegerile parlamentare din anul 2016.


    După finalizarea
    procedurii de preînregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de
    control, pe care trebuie să-l confirme, în caz contrar validarea înregistrării
    neputându-se realiza. Precizăm că validarea înregistrării alegătorului din
    străinătate se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de
    către acesta, a email-ului de control.


    Întrebări și
    sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

  • Normele privind aplicarea legii votului prin corespondență, adoptate

    Normele privind aplicarea legii votului prin corespondență, adoptate

    Cetățenii români cu drept de vot care au domiciliul sau reședința în străinătate își vor putea exercita dreptul electoral prin corespondență începând cu alegerile parlamentare din acest an, în condițiile în care Guvernul a adoptat joi, 18 februarie, o Hotărâre privind aplicarea legii votului prin corespondență. Actul normativ a fost adoptat de Executiv având în vedere prevederile Legii 288/2015 privind votul prin corespondenţă, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente.



    Executivul a stabilit modelele, dimensiunile și condițiile de realizare a documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență, care sunt transmise alegătorului. Acestea sunt:


    1. Un plic exterior prevăzut cu elemente de siguranţă care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse plicul interior şi certificatul de alegător;


    2. Un plic interior prevăzut cu elemente de siguranţă care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse opţiunea sau opţiunile de vot, după caz. Plicul interior va conţine un autocolant cu menţiunea VOTAT”, prevăzut cu elemente de siguranţă stabilite. Alegătorul lipeşte autocolantul pe opţiunea acestuia din buletinul de vot prin corespondenţă;


    3. Certificatul de alegător ce cuprinde numele şi prenumele alegătorului, codul numeric personal, domiciliul sau reşedinţa din străinătate, după caz, seria şi numărul actului de identitate, precum şi declaraţia pe proprie răspundere a alegătorului privind exercitarea în mod liber, direct şi secret a dreptului de vot, datată şi semnată olograf. În conţinutul declaraţiei se vor menţiona tipul şi data scrutinului.


    4. Instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot, în care se indică şi termenul în care alegătorul trebuie să depună la cutia poştală sau la oficiul poştal documentele prevăzute mai sus, astfel încât acestea să fie livrate biroului electoral competent, în termenul prevăzut de lege;


    5. Buletinul de vot prin corespondenţă.



    Potrivit Legii privind votul prin corespondență, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale va încheia cu Compania Naţională “Poşta Română” – S.A. contractul privind confecţionarea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondenţă şi a serviciilor poştale aferente procesului electoral. Hotărârea de Guvern adoptată stabilește tipurile de servicii şi produse poştale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților. Totodată, se stabileşte modalitatea de plată a serviciilor ce vor face obiectul contractului încheiat cu C.N. Poșta Română S.A., plată ce se va face de către Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale.