Tag: Anca Banita

  • Despre un magazin gol

    Despre un magazin gol

    La vreme de primăvară, s-a desfăşurat cea mai amplă
    campanie de strângere de haine: 30 de tone în două săptămâni. Pornind de la
    realitatea că zilnic, sute de mii de oameni trec pragul centrelor comerciale
    din toată țara, pentru cumpărături, în drum spre serviciu, pentru a lua masa
    sau pentru a se relaxa, a fost lansată o provocare: aceea de a dărui ceva persoanelor
    cu posibilități materiale reduse. Astfel a fost creat The Empty Shop, un
    magazin cu scop umanitar, care a fost deschis în Bucureşti, dar care a avut
    puncte de colectare în alte 12 mall-uri din ţară.


    Anca Baniţă, manager de comunicare, Let’s Do It, Romania!,
    organizaţie care este unul dintre partenerii proiectului, ne-a spus cum s-a
    născut ideea acestei iniţiative: La Let’s Do It, Romania! avem de mai bine
    de un an, un program de colectare care se numeşte Let’s Share & Care!,
    prin care colectăm de la companii resurse care nu mai erau folosite: haine,
    încălţăminte, rechizite, şamd., pentru a le duce mai departe în medii
    defavorizate şi a susţine educaţia deoarece de multe ori, copiii săraci nu merg
    la şcoală pentru că nu au cu ce să se îmbrace, mai ales iarna. Deci acest
    program exista deja de un an. Iar anul acesta, partenerul nostru a venit cu propunerea de a face acest
    proiect împreună, Empty Shop, care e un concept internaţional. Şi aşa a apărut
    Empty Shop, care este primul magazin gol dintr-un mall.


    Clienții și vizitatorii mall-ului au fost invitați nu să golească
    rafturile, ci să le umple cu haine pe care nu le mai îmbracă, pentru ca mai
    apoi acestea să fie donate unor familii cu posibilități materiale reduse. Vine
    cu detalii Anca Baniţă: Practic oamenii au avut la dispoziţie o
    perioadă de aproape două săptămâni pentru a umple acest magazin, pentru a aduce
    haine mai ales, pentru cei care nu au posibilităţi materiale. Oamenii au venit
    în număr foarte mare. Succesul a fost mare şi pentru că această campanie a avut
    loc în perioada Paştelui, o perioadă bună de curăţenie. Este şi primăvara,
    trecem de la hainele de iarnă la cele de vară, iar colegii de la mall ne
    spuneau că din oră în oră e nevoie să golească magazinul. A fost un mare
    succes!


    Am întrebat-o pe Anca Baniţă cum au reacţionat vizitatorii magazinului gol: Unii
    ziceau că în sfârşit se bucură că au ce să facă cu aceste haine pe care nu le
    mai folosesc, pentru că stăteau cu ele demult, alţii se bucură că pot să dea o
    nouă viaţă hainelor prin faptul că nu le aruncă şi susţin alţi oameni şi le
    oferă posibilitatea de a duce o viaţă mai bună. Şi e vorba şi despre a duce o
    viaţă mai simplă, adică, de a nu ne mai încărca cu atât de multe obiecte care
    nu ne folosesc. A fost o ocazie bună ca oamenii să facă ordine, să-şi elibereze
    dulapurile de hainele care le sufocau şi pe care nici nu le foloseau, deci
    provocau şi un oarecare stress.


    Campania face parte din strategia Let’s Do It, Romania! de combatere a
    risipei şi de susținere a educației. Colectările de asemenea amploare implică
    eforturi logistice uriașe și faptul că a existat un magazin dedicat, dar și
    alte puncte de colectare în mall-uri, a presupus o expunere către un număr mai
    mare de potențiali donatori, ne-a mai spus interlocutoarea noastră şi a
    adăugat: Va urma sortarea de către voluntari şi apoi găsirea beneficiarilor.
    Suntem în legătură cu mai multe comunităţi datorită parteneriatului nostru cu
    Teach for Romania, pe care îl avem încă de anul trecut, pentru a găsi beneficiari
    pentru hainele strânse.


    Tonele de haine colectate vor fi sortate cu ajutorul a 50 de voluntari
    Let’s Do It, Romania!, apoi curățate și livrate unui număr de 1000 de familii
    din județele Maramureș, Neamț, Iași, Constanța, Târgu Jiu, Călărași, Ialomița.


    Anca Baniţă ne-a mai spus ce proiecte ne mai pregătesc cei de la Let’s Do
    It, Romania! Alte proiecte pe care le avem în derulare:
    Let’s Get Green, un proiect de educaţie în şcoli, o competiţie între şcoli,
    marele premiu fiind de 15 mii de euro, pentru o transformare completă a şcolii,
    câştigărorul va fi ales pe 15 iunie. În cadrul proiectului se fac plantări,
    curăţări şi tot felul de activităţi care primesc punctaj. Cel de-al doilea
    proiect este cel de curăţenie naţională, din septembrie, pe care îl vom lansa
    în curând, va fi chiar o zi de curăţenie globală.



    Let`s Do It, Romania! este cel mai mare proiect de
    implicare socială organizat în România. Din 2010 și până în prezent, Let`s Do
    It, Romania! a implicat peste 1.400.000 de voluntari în acțiuni de curățenie
    națională și peste 50 000 de elevi și părinți în proiecte de educație
    ecologică. Iar anul trecut, Let’s Do It, Romania! a colectat 7 de tone de
    îmbrăcăminte, dar și jucării, rechizite și mobilier, în cadrul programului
    propriu Let’s Share & Care!, bunuri care au fost direcționate către 850
    de copii și familiile acestora din cinci județe ale țării.