Tag: Andrei Gruzsniczki

  • Weekend cu prietenii 18.09.2021

    Weekend cu prietenii 18.09.2021

    De la arte plastice la arta filmului. Scriitorul Andrei Pleșu și Călin Stegerean, director al al Muzeului Naţional de Artă al României – evocare Doina Păuleanu (1948-2020), fostă directoare a Muzeului de Artă Constanța, eveniment organizat la București, la Muzeul Colecțiilor de Artă. Artiştii plastici Mihai Ţopescu şi Rodica Ghilea, criticul de artă Pavel Şuşară şi curatoarea Ana Cipariu – despre expoziția “Semper Imaginaria” găzduită de Galeria Senso din Bucureşti. Regizoarea Camelia Popa – despre premiera comediei “Pup-o, mă!” (2); regizorul Andrei Gruzsniczki și actorii Mircea Andreescu şi Valer Dellakeza – despre premiera pe ecranele din România a lungmetrajului ”După 40 de zile”. Criticul de artă Luiza Barcan, despre Tabăra Internaţională de Sculptură în Piatră de la Măciuca, din judeţul Vâlcea:




  • “După 40 de zile” în competiţia oficială a Festivalului Internaţional de Film de la Beijing

    “După 40 de zile” în competiţia oficială a Festivalului Internaţional de Film de la Beijing

    După
    40 de zile, al patrulea lungmetraj al lui Andrei Gruzsniczki, a fost inclus în
    competiția oficială a Festivalului Internațional de Film de la Beijing.
    Evenimentul, ajuns la cea de-a XI-a ediție, se va desfășura în perioada 14-21
    august 2021. După 40 de zile a avut avanpremiera națională, în prezența echipei,
    la Festivalul Internațional de Film Transilvania TIFF, pe 29 iulie, la Cinema
    Victoria Cluj-Napoca, și pe 30 iulie, la Cinema Arta Cluj-Napoca. Pe 14 august,
    filmul va putea fi văzut, tot în avanpremieră, la Iași, în cadrul Festivalului
    Serilor Filmului Românesc la Casa de Cultură Mihai Ursachi. Povestea din
    După 40 de zile / No Rest For The Old Lady se petrece într-o comună din zona
    Olteniei și se concentrează pe relația dintre doi prieteni de-o viață: Emil și
    Titi. Cei doi protagoniști reflectă cele două tipuri de cunoaștere -
    cunoașterea pozitivă, analitică, și cunoașterea intuitivă, cea care sporește
    misterul. În acest film am căutat să alcătuiesc un tip de cinema care observă
    și înregistrează fapte, acțiuni, experiențe de viață cotidiană, din perspectiva
    «luptei» care sfidează trecerea timpului, spune Andrei Gruzsniczki.

    Este un proiect care a pornit din 2015, dezvoltat
    într-un workshop. Acolo am dezvoltat povestea din cele câteva idei pe care le aveam
    și cei doi traineri cu care am lucrat atunci au fost foarte încântați de
    poveste și de relația specială dintre cele două personaje vârstnice. Au fost
    însă și întâlniri cu oameni din industria filmului, la Tallinn, la San
    Sebastián, în diverse etape de preproducție, unde am avut și reacții mai
    rezervate, în sensul că mi s-a spus că poate nu e o poveste pentru publicul
    larg. A fost o părere împărtășită de mai mulți distribuitori și producători cu
    care am vorbit la Tallinn și la San Sebastián, toți aveau aceeași ușoară
    temere. Dacă aș fi dorit să merg mai mult spre public aș fi putut crea o tensiune
    mai puternică, o tensiune spirituală pe care oricum am încercat s-o induc, dar
    la limită, nu mi-am dorit să iasă ceva senzaționalist. Felul în care văd și fac
    cinema vine cumva dintr-o atitudine pe care -cred eu- mi-o păstrez față de
    lucrurile esențiale, lucruri care rămân dincolo de tot ceea ce este superficial
    sau spectaculos.

    Revenind la cum s-a
    construit povestea, așa cum am spus, ea s-a închegat în 2015, pentru că aveam
    mai multe povești, toate în aceeași zonă, cu personaje de vârsta a treia. Aveam
    în minte mai ales unul dintre personaje, foarte activ și vital și energic, la
    90 și ceva de ani. Și în acel workshop din 2015 s-au cristalizat toate ideile
    și s-a născut povestea. Din momentul în care am ieșit din workshop aveam
    treatment-ul și povestea foarte clară, așa că am scris singur scenariul, n-a
    mai fost nevoie de colaborări din afară și totul a mers foarte rapid.


    Operator
    de imagine al filmului După 40 de zile / No Rest For The Old Lady, este Laurențiu
    Răducanu, care debutează cu această ocazie în lungmetraj. Distribuția este
    alcătuită din Mircea Andreescu, Valer Dellakeza, Gabriel Spahiu, Marian
    Negrescu, Simona Urs, Ștefan Mirea, Valeriu Bâzu și Eugen Titu. După 40 de
    zile a avut premiera mondială, în luna aprilie, în cadrul celei de-a 43-a
    ediție a Festivalului Internațional de Film de la Moscova. Filmul va rula pe marile ecrane din România,
    din 20 august, fiind distribuit de AVVA MMIX Studio.


  • No Rest for the Old Lady – a new film by Andrei Gruzsniczki

    No Rest for the Old Lady – a new film by Andrei Gruzsniczki

    No Rest for the Old Lady is Andrei
    Gruzsniczki’s fourth feature, which has been presented in the official
    selection of the International Film Festival in Moscow. The event has reached its
    43rd edition, and took place over April 22-29. Andrei Gruzsniczki’s
    film was screened outside in the main competition, in the Third Age program.
    The story of the film takes place in a village in Oltenia, southern Romania,
    focusing on the life-long friendship of Emil and Titi. The two protagonists
    reflect two types of knowledge: positive, analytical knowledge, and intuitive, mystery-wrapped
    knowledge. I wanted to create a new type of cinema that observes and records
    facts, actions, day-to-day experiences, from the prospect of ‘the struggle’ that
    defies the passage of time, Andrei Gruzsniczki told us.


    I’ve picked this less commercial
    topic while observing elderly people, seeing how difficult it is for them to
    make a living. At the same time, I was also inspired by the story of a man whom
    I was very fond of and whose enthusiasm and eagerness to experiment new things
    were truly inspiring, despite his old age. Woody Allen once said that life is
    both sad and short. This particular dichotomy, this love-and-hate attitude
    towards life, is what I’ve tried to capture in this film, with the help of
    these two characters. Of course, I’ve spiced the story up a bit by adding a
    love story. I’ve set the characters into a rural, idyllic setting, where
    everything is supposed to be wonderful, since there’s this ongoing cliché that
    life is beautiful and perfect in the countryside. In fact, the two characters
    feel very lonely and abandoned, which is why the stories that develop in their
    wake can either bring them closer together or, on the contrary, set them
    further apart. Obviously, the film also follows the transformations the two
    characters undergo, as both Emil and Titi give up on their prior assumptions
    and come to embrace conflicting beliefs, the other’s beliefs. They both
    experience a willingness to maintain their friendship, their very special
    relationship. Emil is the positive one, who goes to the doctor and who doesn’t
    believe in the power of holy relics, while Titi, at the outset of the film, is exactly
    the opposite.


    Andrei Gruzsniczki’s debut
    film, The Other Irina, won the Grand Prize and the FIRPRESCI Award at the CinePécs
    Moveast IFF 2008, was designated best Romanian feature at the 2009 Transylvania
    International Film Festival and scooped the ANONIMUL Trophy the very same year.
    His second feature, Quod Erat Demonstrandum (Q.E.D.), grabbed international
    awards, including the Jury’s Special Prize at the 2013 Film Festival in Rome,
    the Golden Taiga Award at the 2014 Spirit of Fire International Debut Film
    Festival, and Prix de Syndicat Francais de la Critique de Cinema at the 2014
    Arras International Film Festival.


    Zavera, Andrei Gruzsniczki’s
    third feature, was premiered worldwide in November, 2019, in the official
    competition of the International Film Festival in Cairo. For his first two
    features, Andrei Gruzsniczki worked together with Vivi Drăgan Vasile for image
    editing and with Tudor Panduru for Zavera. For No Rest for the Old Lady he
    co-opted Laurențiu Răducanu for image directing. The film’s cast includes Mircea
    Andreescu, Valer Dellakeza, Gabriel Spahiu, Marian Negrescu, Simona Urs, Ștefan
    Mirea, Valeriu Bâzu and Eugen Titu. Andrei Gruzsniczki told us more:


    I like to have young people
    on my team, to see how they work together. I spoke to Tudor Panduru long before
    making my third film, but we only got together for Zavera, when he had already
    directed a number of films. For this film I also wanted to work together with a
    young cameraman, Laurențiu Răducanu,
    who was extraordinary. As for the actors, I couldn’t pick young, unexperimented
    people for this film, as the story didn’t allow it. What I wanted to do was to
    pinpoint the action in the film, which is why the filming screw spent a couple
    of months in Oltenia, in the Drăgășani area. I’ve picked the location because I
    decided to cast local actors. I worked with actors from Craiova and Târgu Jiu
    and I used a lot of stuntmen who performed admirably. As regards the leading
    actors, I would like to say that Mircea Andreescu and Valer Dellakeza are two extraordinarily
    gifted actors.


    The
    film is produced by Andreea Dumitrescu, Oana Bujgoi-Giurgiu and Anamaria Antoci.
    No Rest for the Old Lady was filmed in spring, 2019, and completed
    post-production at the end of 2020. (V.P.)

  • „Nach 40 Tagen“ – ein neuer Film von Andrei Gruzsniczki

    „Nach 40 Tagen“ – ein neuer Film von Andrei Gruzsniczki

    Das Internationale Filmfestival in Moskau hat seine 43. Auflage erreicht und fand vom 22. bis 29. April statt. Andrei Gruzsniczkis Film wurde au‎ßerhalb des Hauptwettbewerbs, im Programm “Drittes Zeitalter”, gezeigt. Die Geschichte des Films spielt in einem Dorf in der kleinen Wallachei, Südrumänien, und konzentriert sich auf die lebenslange Freundschaft von Emil und Titi. “Die beiden Protagonisten spiegeln zwei Arten von Wissen wider: positives, analytisches Wissen und intuitives, geheimnisumwittertes Wissen. Ich wollte eine neue Art von Kino schaffen, das Tatsachen, Handlungen, alltägliche Erfahrungen beobachtet und aufzeichnet, aus der Perspektive des Kampfes, der dem Lauf der Zeit trotzt”, erzählte uns Andrei Gruzsniczki:




    “Ich habe dieses weniger kommerzielle Thema gewählt, als ich ältere Menschen beobachtete und sah, wie schwer es für sie ist, ihren Lebensunterhalt zu verdienen. Gleichzeitig hat mich auch die Geschichte eines Mannes inspiriert, den ich sehr mochte und dessen Enthusiasmus und Experimentierfreudigkeit trotz seines hohen Alters wirklich inspirierend waren. Woody Allen sagte einmal, dass das Leben sowohl traurig als auch kurz ist. Diese besondere Dichotomie, diese Hassliebe zum Leben, habe ich versucht, in diesem Film mit Hilfe dieser beiden Figuren einzufangen. Natürlich habe ich die Geschichte ein bisschen aufgepeppt, indem ich eine Liebesgeschichte hinzugefügt habe. Ich habe die Figuren in einer ländlichen, idyllischen Umgebung angesiedelt, in der alles wunderbar sein soll, denn es gibt dieses ständige Klischee, dass das Leben auf dem Land schön und perfekt ist. Tatsächlich fühlen sich die beiden Figuren sehr einsam und verlassen, weshalb die Geschichten, die sich in ihrem Gefolge entwickeln, sie entweder näher zusammenbringen oder im Gegenteil weiter voneinander entfernen können. Natürlich verfolgt der Film auch die Verwandlungen, die die beiden Charaktere durchlaufen, da sowohl Emil als auch Titi ihre vorherigen Annahmen aufgeben und zu gegensätzlichen Überzeugungen, den Überzeugungen des anderen, kommen. Sie erleben beide die Bereitschaft, ihre Freundschaft, ihre ganz besondere Beziehung aufrechtzuerhalten. Emil ist der Positive, der zum Arzt geht und nicht an die Macht der heiligen Reliquien glaubt, während Titi zu Beginn des Films genau das Gegenteil ist”.




    Andrei Gruzsniczkis Debütfilm “Die andere Irina” gewann den Gro‎ßen Preis und den FIRPRESCI Preis beim CinePécs Moveast IFF 2008, wurde als bester rumänischer Spielfilm beim Transylvania International Film Festival 2009 ausgezeichnet und erhielt im selben Jahr die ANONIMUL Trophäe. Sein zweiter Spielfilm “Quod Erat Demonstrandum (Q.E.D.)” erhielt internationale Auszeichnungen, darunter den Spezialpreis der Jury auf dem Filmfestival in Rom 2013, den Golden Taiga Award auf dem Spirit of Fire International Debut Film Festival 2014 und den Prix de Syndicat Francais de la Critique de Cinema auf dem Arras International Film Festival 2014.




    “Zavera”, der dritte Spielfilm von Andrei Gruzsniczki, wurde im November 2019 im offiziellen Wettbewerb des Internationalen Filmfestivals in Kairo weltweit uraufgeführt. Für seine ersten beiden Spielfilme arbeitete Andrei Gruzsniczki mit Vivi Drăgan Vasile für den Bildschnitt und mit Tudor Panduru für “Zavera” zusammen. Für “Nach 40 Tagen” kooptierte er Laurențiu Răducanu für die Bildregie. Zur Filmbesetzung gehören Mircea Andreescu, Valer Dellakeza, Gabriel Spahiu, Marian Negrescu, Simona Urs, Ștefan Mirea, Valeriu Bâzu und Eugen Titu. Andrei Gruzsniczki erzählte uns mehr:




    “Ich mag es, junge Leute in meinem Team zu haben, um zu sehen, wie sie zusammenarbeiten. Mit Tudor Panduru habe ich schon lange vor meinem dritten Film gesprochen, aber wir kamen erst für Zavera zusammen, als er schon einige Filme gedreht hatte. Für diesen Film wollte ich auch mit einem jungen Kameramann, Laurențiu Răducanu, zusammenarbeiten, der au‎ßergewöhnlich war. Was die Schauspieler betrifft, so konnte ich für diesen Film keine jungen, unerfahrenen Leute auswählen, da die Geschichte dies nicht zulie‎ß. Was ich wollte, war, die Handlung des Films auf den Punkt zu bringen, weshalb die Dreharbeiten ein paar Monate in der kleinen Wallachei, in der Gegend von Drăgășani, stattfanden. Ich habe den Drehort gewählt, weil ich mich entschieden habe, lokale Schauspieler zu besetzen. Ich habe mit Schauspielern aus Craiova und Târgu Jiu gearbeitet und ich habe viele Stuntmen eingesetzt, die bewundernswerte Leistungen erbracht haben. Was die Hauptdarsteller betrifft, möchte ich sagen, dass Mircea Andreescu und Valer Dellakeza zwei au‎ßerordentlich begabte Schauspieler sind”.




    Produziert wurde der Film von Andreea Dumitrescu, Oana Bujgoi-Giurgiu und Anamaria Antoci. “Nach 40 Tagen” wurde im Frühjahr 2019 gedreht und Ende 2020 in der Postproduktion fertiggestellt.

  • « Quarante jours après / Pas de repos pour la vieille dame »

    « Quarante jours après / Pas de repos pour la vieille dame »

    Avec un titre qui intrigue – « Quarante jours après / Pas de repos pour la vieille dame », le quatrième long-métrage du réalisateur roumain Andrei Gruzsniczki a été présenté dans la sélection officielle du Festival international du film de Moscou. Déroulé du 22 au 29 avril, l’événement qui est à sa 43ème édition a projeté la production d’Andrei Gruzsniczki hors compétition, dans le cadre du programme « Third Age », « Troisième âge ». Le film dont l’action se passe dans une commune d’Olténie met au premier plan l’amitié entre Emil et Titi, deux hommes aux approches cognitives complètement différentes. Pendant que l’un d’entre eux porte sur le monde un regard analytique, l’autre privilégie l’intuition, comme source de mystère. Dans ce film, affirme Andrei Gruzsniczki, « j’ai cherché à montrer des faits et des expériences de vie quotidienne de la perspective du combat que les gens mènent pour défier le temps qui passe ».

    Andrei Gruzsniczki : « J’ai opté pour ce sujet moins commercial après avoir regardé de près les personnes âgées et après avoir remarqué à quel point certaines ont du mal à se débrouiller. Ensuite, je me suis laissé inspirer aussi par l’histoire de vie de quelqu’un que j’ai bien aimé et qui malgré son âge, débordait d’optimisme et de curiosité. Woody Allen avait l’habitude de dire que la vie est tellement triste, mais aussi tellement courte ! Or c’est justement cette dichotomie, cette attitude à mi-chemin entre l’amour et la haine que l’on ressent tous par rapport à notre vie que j’ai essayé de présenter dans mon film à l’aide de mes personnages. Pour un plus de peps, j’ai ajouté aussi une histoire d’amour. J’ai placé mes personnages dans un cadre idyllique, au cœur de la campagne, parce qu’il y a cette préjugée que là-bas, tout est beau et parfait. En revanche, mes deux personnages se sentent seuls et abandonnés et du coup, leurs histoires qui surgissent du passé peuvent aussi bien les rapprocher que les séparer. Evidemment, le film présente aussi la transformation de ces deux hommes, car aussi bien Emil que Titi finissent par changer de perception et d’adhérer chacun aux croyances de l’autre. Pourtant, tous les deux souhaitent préserver leur amitié si spéciale. Emil, c’est le cartésien, celui qui se rend régulièrement chez le médecin et qui ne croit pas aux reliques en tant que source de miracle, tandis que son ami, Titi, est tout le contraire ».

    « Quarante jours après / Pas de repos pour la vieille dame » est le quatrième film d’Andrei Gruzsniczki. Avec son premier long-métrage « L’autre Irina », le cinéaste a remporté le Grand Prix et le Prix FIPRESCI au Festival CinePécs Moveast IFF 2008 ainsi que le trophée du meilleur film roumain à TIFF en 2009 et le trophée ANONIMUL la même année. Le deuxième long-métrage « Quod Erat Demonstrandum (Q.E.D.) » a rapporté à son réalisateur plusieurs prix internationaux dont le Prix spécial du jury au Festival de Rome en 2013 ou encore celui du Syndicat français de la critique de cinéma, remis par le Festival du film international d’Arras en 2014. Son troisième long-métrage « Zavera » / « La Bagarre », a été projeté en première, en novembre 2019, au Festival international du Caire.

    Après avoir pris le grand directeur de la photographie Vivi Drăgan Vasile pour ses deux premiers films et Tudor Panduru pour son troisième, Andrei Gruzsniczki a choisi cette fois-ci le débutant Laurențiu Răducanu pour son long-métrage « Quarante jours après / Pas de repos pour la vieille dame ». Andrei Gruzsniczki : « J’aime bien coopter dans mon équipe des gens très jeunes et voir comment on arrive à s’entendre. Avec Tudor Panduru, j’avais déjà discuté à plusieurs reprises avant de tourner ensemble, mais on n’a collaboré que plus tard, pour « La Bagarre », quand il avait déjà une certaine expérience cinématographique et il n’était plus au point de départ de sa carrière. En revanche, cette fois-ci, j’ai souhaité travailler avec quelqu’un très jeune et Laurentiu Raducanu a été extraordinaire. Quant aux acteurs, vu mon histoire, je n’ai pas pu choisir des débutants ou des trop jeunes. Après, j’ai voulu localiser sur la carte l’action de mon film, ce qui m’a poussé à passer avec mon équipe deux mois en Olténie, dans la région de Drăgășani. Du coup, j’ai décidé de travailler avec des acteurs de cette partie de la Roumanie, notamment des comédiens de Craiova et de Târgu Jiu. J’ai eu aussi pas mal de figurants choisis sur place. Quant aux deux protagonistes – Titi et Emil, eh bien il s’agit de Mircea Andreescu et Valer Dellakeza, deux acteurs extraordinaires. »

    Produit par Andreea Dumitrescu et co-produit par Oana Bujgoi Giurgiu et Anamaria Antoci, le film a été tourné au printemps 2019 et achevé fin 2020. (Trad. Ioana Stancescu)

  • „După 40 de zile”, un nou film de Andrei Gruzsniczki

    „După 40 de zile”, un nou film de Andrei Gruzsniczki

    După 40 de zile / No Rest For The Old Lady, al patrulea lungmetraj al lui Andrei Gruzsniczki, a fost prezentat în selecția oficială a Festivalului Internațional de Film de la Moscova. Evenimentul, ajuns la cea de-a 43-a ediție, a avut loc între 22 și 29 aprilie, iar noul film al lui Andrei Gruzsniczki a rulat în afara competiției, în programul Third Age. Povestea din După 40 de zile / No Rest For The Old Lady se petrece într-o comună din zona Olteniei și se concentrează pe relația dintre doi prieteni de-o viață: Emil și Titi.



    Cei doi protagoniști reflectă cele două tipuri de cunoaștere – cunoașterea pozitivă, analitică, și cunoașterea intuitivă, cea care sporește misterul. În acest film am căutat să alcătuiesc un tip de cinema care observă și înregistrează fapte, acțiuni, experiențe de viață cotidiană, din perspectiva «luptei» care sfidează trecerea timpului, spune Andrei Gruzsniczki, invitat la RRI:



    Am ales subiectul acesta, poate mai puțin comercial, urmărindu-i pe oamenii mai vârstnici și văzând cât de greu se descurcă uneori cei din această categorie. În același timp, m-a inspirat și povestea unui om la care am ținut foarte mult și care, în ciuda vârstei înaintate, avea un optimism și o curiozitate de viață absolut debordante. Spunea undeva Woody Alllen că viața este atât de tristă, dar în același timp atât de scurtă. Tocmai această dihotomie, atitudinea asta față de viață, iubire/ură, am încercat s-o prind în poveste cu ajutorul celor două personaje. Sigur, condimentez un pic filmul și cu o poveste de dragoste. Am plasat personajele într-un mediu rustic, idilic, unde totul ar trebui să fie frumos, pentru că persistă prejudecata asta, că la țară totul este minunat și perfect. Dar, de fapt, cele două personaje sunt foarte singure și abandonate, drept pentru care poveștile care apar din urmă îi pot uni sau, dimpotrivă, despărți. Evident, filmul urmărește și transformarea celor două personaje, urmărește cum atât Emil, cât și Titi renunță să mai creadă în ceea ce credeau inițial, mai mult, ajung să îmbrățișeze chiar concepțiile opuse, concepțiile celuilalt. Dar există, la amândoi, și o dorință de a menține prietenia și relația aceasta specială. Emil e pozitivul, cel care merge la doctor și nu crede în puterea moaștelor, iar Titi, la începutul filmului, e opusul lui Emil.



    Filmul de debut al lui Andrei Gruzsniczki, Cealaltă Irina, a câştigat Marele Premiu şi Premiul FIPRESCI la CinePécs Moveast IFF 2008, a fost desemnat cel mai bun film românesc la Festivalul de Film Transilvania 2009 şi a primit Trofeul ANONIMUL în acelaşi an. Al doilea lungmetraj al lui, Quod Erat Demonstrandum (Q.E.D.), a primit premii internaționale printre care Premiul Special al Juriului (Festivalul de la Roma 2013), The Golden Taiga Award (IDFF Spirit of Fire 2014) şi Prix de Syndicat Francais de la Critique de Cinema (Arras IFF 2014). Zavera, al treilea lungmetraj al cineastului, a avut premiera mondială în noiembrie 2019, în competiția Festivalului Internațional de la Cairo. La primele două filme lui Andrei Gruzsniczki a colaborat cu directorul de imagine Vivi Drăgan Vasile, iar la Zavera cu Tudor Panduru. La După 40 de zile / No Rest For The Old Lady, l-a ales ca operator de imagine pe Laurențiu Răducanu, care debutează cu această ocazie în lungmetraj. Distribuția este alcătuită din Mircea Andreescu, Valer Dellakeza, Gabriel Spahiu, Marian Negrescu, Simona Urs, Ștefan Mirea, Valeriu Bâzu și Eugen Titu.



    Andrei Gruzsniczki: Îmi place să am întotdeauna și oameni foarte tineri în echipă, să văd cum funcționează relația cu ei. Cu directorul de imagine Tudor Panduru am vorbit cu mult timp înainte de a face al treilea film, dar s-a întâmplat să colaborăm abia la Zavera, când el deja trecuse prin multe experiențe, așa că nu mai era chiar la început de drum. La filmul acesta mi-am dorit să colaborez cu un operator foarte tânăr, iar Laurențiu Răducanu a fost extraordinar. În privința actorilor, la proiectul acesta nu s-a pus problema să aleg oameni neexperimentați sau tineri, povestea nu-mi permitea lucrul acesta. Dar ceea ce am încercat să fac a fost să localizez foarte precis acțiunea, astfel că am petrecut cu echipa de filmare cam două luni în Oltenia, în zona Drăgășani. Alegând locația respectivă, am decis să colaborez cu actorii din zonă, să merg pe mâna lor. Am colaborat mai ales cu actori din Craiova și Târgu Jiu și am folosit foarte multă figurație jucată onorabil. Cât privește actorii din rolurile principale, cei care îi interpretează pe Titi și Emil, vreau să menționez că Mircea Andreescu și Valer Dellakeza sunt doi actori extraordinari.



    Filmul este produs de Andreea Dumitrescu, Oana Bujgoi Giurgiu (co-producător) și Anamaria Antoci (co-producător). După 40 de zile a fost filmat în primăvara anului 2019 și finalizat la sfârșitul anului 2020.

  • Pauza Mare 21.04.2021

    Pauza Mare 21.04.2021

    Regizorul Andrei Gruzsniczki, Gabriela Tofan, referent comunicare MNAR, Adrian Tibu, director al Teatrului pentru Copii și Tineret Gong din Sibiu, și Ștefan Turcu, șef al Departamentului Media și Comunicare Reprezentanța Comisiei Europene în România, sunt invitați la “Pauza Mare”.



    Vorbim despre două expoziții deschise la Muzeul Național de Artă al României, Poveștile Crucii. Sculptură miniaturală de tradiție bizantină și Piranesi. Arhitecturi și fantasme – Expoziție aniversară, atelierele organizate online pentru cei mici spectatori la Teatrul Gong, premiera internațională a celui de-al patrulea lungmetraj al lui Andrei Gruzsniczki, După 40 de zile / No Rest For The Old Lady”, care va fi prezentat în selecția oficială a Festivalului Internațional de Film de la Moscova și o nouă strategie pe 5 ani a UE pentru combaterea criminalității.



  • Jurnal românesc – 22.11.2019

    Jurnal românesc – 22.11.2019

    Alegerile pentru
    preşedintele României sunt în derulare în mai multe ţări. Primii la urne au
    fost românii din Noua Zeelandă, care au votat la secţia din Auckland, urmaţi de
    cei din Australia, care au la dispoziţie 6 secţii de vot. Urnele s-au deschis
    la ora locală 12.00 se închid la ora locală 21.00, iar al doilea tur de scrutin
    se desfăşoară, la fel ca primul, pe durata a trei zile. Sâmbătă şi duminică, 23
    şi 24 noiembrie, procesul de vot se reia la ora locală 07.00 şi se încheie la
    ora 21.00. În fiecare din cele trei zile, programul de vot se poate prelungi
    până cel târziu la ora 23 şi 59 de minute dacă în secţii sau în afara acestora
    se mai află oameni care aşteaptă să ajungă la urne. La fel se poate întâmpla
    duminică, 24 noiembrie, şi la secţiile organizate pe teritoriul României.
    Numărul secţiilor de votare din diaspora este neschimbat, 835. Cele mai multe
    sunt în Spania – 143, în Italia – 142, în Germania – 79, în Marea Britanie – 72
    şi în Franţa – 50. MAE atrage atenţia că, în cazul câtorva secţii de votare din
    Monaco, Grecia, Italia, Germania, Spania şi Marea Britanie, adresele pentru
    turul al doilea sunt diferite faţă de primul tur. O hartă a tuturor secţiilor
    din străinătate poate fi consultată pe site-ul Ministerului de Externe,
    www.mae.ro. Acestora li se adaugă 3 secţii organizate în teatrele de operaţii
    unde sunt desfăşuraţi militari români, la Kabul şi Kandahar, în Afganistan, şi
    în Mali. Totodată, 17.503 de români au ales să voteze prin corespondenţă la
    acest al doilea tur. La primul tur de scrutin, peste 650.000 de români din
    afara ţării şi-au exprimat opţiunea electorală la urne iar aproape 25.200, prin
    corespondenţă.




    Lungmetrajul
    Zavera, regizat de Andrei Gruzsniczki, cu Dorian Boguță, Șerban
    Pavlu și Ioana Flora în distribuție, va avea premiera mondială sâmbătă, 23
    noiembrie, în competiția internațională a celei de-a 41-a ediții a Festivalului
    Internațional de Film de la Cairo. Lungmetrajul va fi proiectat la Grand Hall
    din capitala Egiptului şi va rula și duminică, 24 noiembrie, la Cinema Karim 1.
    Pelicula românească va concura alături de producții din Columbia, Brazilia,
    Iordania și China. Pe covorul roșu al Festivalului vor fi prezenți atât
    regizorul român cât și o parte din actori şi din echipa de producție. Zavera este al treilea
    lungmetraj regizat de Andrei Gruzsniczki după Cealaltă Irina din
    2009 şi Quod Erat Demonstrandum din 2013, ambele premiate la manifestări
    din România şi de peste hotare. Festivalul de la Cairo are loc anul
    acesta între 20 şi 29 noiembrie.




    Ambasadorul
    României la Chişinău, Daniel Ioniță a avut o întrevedere cu prim-ministrul
    Republicii Moldova, Ion Chicu. Diplomatul român i-a transmis premierului că
    pentru ţara noastră Republica Moldova rămâne o prioritate strategică, iar
    parcursul european al ţării va fi susţinut în continuare de către autorităţile
    române. România nu va rămâne indiferentă faţă de soarta Republicii
    Moldova pentru că avem un spaţiu comun de limbă, cultură şi tradiţii care, cu
    siguranţă, constituie un fundament solid al relaţiilor noastre
    bilaterale, a precizat ambasadorul. La rândul său, şeful executivului de
    la Chişinău a apreciat dinamica relaţiilor bilaterale şi a transmis mulţumiri
    guvernului român pentru sprijinul constant. România ne-a fost mereu
    alături prin suportul său valoros. Republica Moldova mizează în continuare pe
    susţinerea statului român, a spus Ion Chicu. Cei doi oficiali au discutat
    şi despre programele implementate în ultimii ani în stânga Prutului cu ajutorul
    părții române în special în educație, cultură și sănătate şi au reiterat
    importanţa realizării la timp a proiectelor energetice cu accent pe construcția
    gazoductului Iași – Ungheni – Chișinău.




    Concursul
    naţional pentru selectarea proiectului care va reprezenta România la cea de-a
    17-a ediţie a Bienalei de Arhitectură de la Veneţia va începe pe 25 noiembrie, a
    anunţat Ministerul Culturii. La competiţia de creaţie, organizată împreună cu
    Ministerul de Externe, Institutul Cultural Român şi Uniunea Arhitecţilor din
    România, pot participa autori individuali, grupuri de artişti sau ONG-uri.
    Înscrierea la concurs se face până la data amintită la sediul Uniunii
    Arhitecţilor din România sau prin transmiterea documentaţiei prin poştă sau curier
    la sediul instituţiei. Valoarea totală a premiilor oferite este de 14.500 de
    lei. Ediţia din 2020 a Bienalei de Arhitectură de la Veneţia se va desfăşura în
    perioada 23 mai – 29 noiembrie 2020, iar tema aleasă este Cum vom trăi
    împreună? şi aduce în discuţie problema extinderii diviziunilor politice
    şi accentuarea inegalităţilor economice la nivel global.

  • Die Gewinner der 9. Gala der rumänischen Filmpreise „Gopo”

    Die Gewinner der 9. Gala der rumänischen Filmpreise „Gopo”

    Closer to the Moon” in der Regie von Nae Caranfil wurde dieses Jahr auf der Gala der rumänischen Filmpreise Gopo” zum gro‎ßen Gewinner gekürt. Die Veranstaltung fand am Montag im Bukarester Nationaltheater statt. Die internationale Koproduktion mit Hollywood-Besetzung wurde mit neun Preisen ausgezeichent, dazu gehören drei der meistbegehrten der Gala: der beste Film, der beste Regisseur und das beste Drehbuch. Mehrere Produktionen, die den Kommunismus erforschen, standen im Wettbewerb.



    Ich freue mich sehr, diesen Preis bekommen zu haben. Ich glaube, dass die kommunistische Epoche eine au‎ßergewöhliche Inspirationsquelle darstellt und dieser ganze Zirkus der sich in diesem Teil der Welt ereignete, sollte nie vergessen werden”, sagte der Filmemacher Nae Caranfil, als ihm der Kultusminister Ionuţ Vulpescu und der Intendant des Nationaltheaters Ion Caramitru die Gopo-Trophäe überreichten. Quod Erat Demonstrandum”, der Film von Andrei Gruzsniczki, der an der diesjährigen Gala der rumänischen Filmpreise in vielen Kategorien als Favorit galt, wurde mit fünf Gopo-Preisen geehrt.



    Dazu gehören der beste Hauptdarsteller, der an Florin Piersic Jr. ging, die beste Hauptdarstellerin (Ofelia Popii), der beste Nebendarsteller: Virgil Ogăşanu und die beste Nebendarstellerin: Alina Berzunţeanu. Der Streifen Toto şi surorile lui” (z.d. Toto und seine Schwestern”), in der Regie von Alexander Nanău wurde mit dem Gopo-Preis für den besten Dokumentarfilm geehrt, während Radu Jude mit dem Kurzfilm, Trece şi prin perete” (Geht selbst durch die Wand”) die sechste Gopo-Trophäe seiner Karriere erhielt. In der Kategorie Bester europäischer Film, ging der Gopo-Preis an die Produktion von Paolo Sorrentino, La Grande Bellezza”.



    Eine der rumänischen Produktionen mit den grö‎ßten Einnahmen (über 1.1 Millionen Lei, umgerechnet rund 250.000 Euro) und mehr als 100.000 Zuschauern #Selfie”, wurde mit dem Publikumspreis geehrt. Mit Preisen für gesamte Laufbahn wurden die Darstellerinnen Eugenia Bosînceanu und Coca Bloos geehrt. Mehr als 80 rumänische Produktionen wurden bei den Nominierungen für die 9. Gala der rumänischen Filmpreise berücksichtigt. Die Gopo-Preise gelten als die rumänischen Oscars und werden vom Verband zur Förderung des rumänischen Films verliehen. Das Festival trägt den Namen des berühmten rumänischen Filmkünstlers Ion Popescu Gopo, der 1957 auf den Filmfestpielen in Cannes, den Preis Palme d’Or” für den Kurzfilm Kurzgeschichte” erhielt.




    (Mihai)

  • Nachrichten 17.11.2013

    Nachrichten 17.11.2013

    Bukarest: Der militärische Stützpunkt in “Mihail Kogălniceanu”, im Südosten Rumäniens, wird ein wesentlicher Knotenpunkt für den Transport der amerikanischen Ausrüstungen aus Afghanistan sein — so der Geschäftsträger der US-Botschaft in Bukarest Duane Butch. Er fügte hinzu, Rumänien sei einer der besten und loyalsten Alliierten der USA und erwähnte die Beteiligung Rumäniens an den NATO-Missionen in Kosovo, dem Irak und Afghanistan. Rumänien und die USA pflegen eine strategische Partnerschaft, die in den letzten Jahren auf politischer und militärischer Ebene eine neue Dynamik kannte. Rumänien hat mit den USA einen Vertrag zur Stationierung der Elemente des Raketenabwehrsystems abgeschlossen.




    Bukarest: Der Rumänische Au‎ßenminister Titus Corlăţean nimmt am Sonntag bei der Investiturzeremonie des georgsichen Präsidenten Giorgi Margwelaschwili teil. Am Samstag führte Corlăţean Gespräche mit seiner georgischen Amtkollegin Maia Panjikidze und kam mit den Mitgliedern des rumänischen Kontingentes der EU-Monitorisierungsmission in Georgien zusammen.




    Belgrad: Radio Rumänien ist für das zweite Jahr konsekutiv mit dem Hauptpreis des Medienfestivals Takton von Novi Sad, Serbien, ausgezeichnet worden. Radio Rumänien hat bei dem XIV-ten Festival insgesamt sieben Preise gewonnen und konkurrierte bei 30 Abteilungen, darunter Theater, Drama, Reportage und Musik. Das Festival ist vor 30 Jahren gegründet und während der Kriege im ehemaligen Jugoslawien unterbrochen worden.




    Rom: Der Spielfilm “Quod Erat Demonstrandum” des rumänischen Regisseurs Andrei Gruzsniczki ist beim Internationalen Filmfestival in Rom mit dem Sonderpreis der Jury ausgezeichnet worden. ”Quod Erat Demonstrandum” hatte die Weltpremiere in Rom am 12. November. Es ist der erste rumänische Film, der an dem Internationalen Filmfestival teilgenommen hat. “Quod Erat Demonstrandum” ist die Geschichte eines jungen rumänischen Mathematikers, der 1984 beschlie‎ßt, einen wissenschfatlichen Beitrag in eine amerikanische Zeitschrift zu veröffentlichen, ohne die Genehmigung der ehemaligen kommunistischen Strukturen zu haben.