Tag: antipoluare

  • Maşinile Volkswagen în România

    Maşinile Volkswagen în România

    Scandalul Volkswagen se află în faza anchetelor, iar, odată acestea
    încheiate, va intra în etapa judiciară. Grupul german riscă amenzi usturătoare
    acolo unde a comercializat autoturisme diesel echipate cu deja celebrul soft ce
    falsifică testele antipoluare dar şi procese din partea statelor respective şi
    a persoanelor care au achiziţionat astfel de maşini.

    La Bucureşti, prejudiciul
    pe care statul român l-a estimat pentru cele aproximativ 100.000 de
    autovehicule Volkswagen cu motor Diesel inventariate s-ar ridica la aproape 30
    de milioane de euro. Calculul a pornit de la faptul că taxa de mediu care
    însoţeşte achiziţia unei maşini a fost plătită de cumpărători pentru motorizare
    Euro 5, iar vehicolul era în realitate de categorie Euro 4. Diferenţa de bani
    va fi recuperată în instanţă de la compania producătoare, fără ca proprietarii
    să mai scoată bani din buzunar, a explicat ministrul mediului, Graţiela
    Gavrilescu: Românii care au fost de bună-credinţă şi şi-au cumpărat la
    un preţ destul de mare o marcă Volkswagen bineînţeles că nu vor plăti această
    diferenţă de taxă de mediu pentru că ei nu erau în cunoştinţă de cauză. Statul
    român o să-şi recupereze prejudiciul, dând în judecată firma Volkswagen. Noi
    trebuie să ne recuperăm clar prejudiciul, taxa de mediu pe care trebuia să o
    încasăm la momentul T0 în anul în care a început să se distribuie şi au intrat
    în fabricaţie autovehiculele Euro 5. O să calculăm şi nişte penalităţi.

    În Germania, poliţia a efectuat percheziţii la sediul central al firmei, în
    cadrul anchetei privind falsificarea testelor de noxe pentru milioane de maşini
    fabricate de cel mare mare constructor german. Scopul a fost ridicarea de
    documente şi suport informatic care ar putea ajuta la identificarea angajaţilor
    implicaţi în scandal. La Washington, şeful diviziei americane a companiei
    Volkswagen a fost audiat în Congres, unde a exprimat scuze pentru cele
    întâmplate. Michael Horn: Doresc să
    prezint scuze sincere pentru faptul că Volkswagen a folosit un program software
    pentru a trece testele regulamentare de emisii. Aceste fapte, sunt perfect de
    acord, sunt profund îngrijorătoare. Nu aş fi crezut că aşa ceva ar fi posibil
    în Grupul Volkswagen. Am înşelat încrederea clienţilor, dealer-ilor şi
    angajaţilor noştri, a publicului şi autorităţilor.

    Şeful Volkswagen
    din Statele Unite a declarat că nu a avut nici cea mai mică bănuială despre
    înşelăciune. Potrivit acestuia, instalarea programului de trucare a testului de
    noxe pe maşini nu a fost făcută în urma unei decizii a conducerii companiei, ci
    a fost acţiunea câtorva ingineri. Tentativa de a trişa nu va scăpa nepedepsită.
    Există, însă, daune ce riscă să nu fie recuperate vreodată; ele privesc
    credibilitatea şi imaginea, iar costul lor ar putea să fie suportat, în solidar,
    de toate companiile germane.

  • România şi scandalul Volkswagen

    România şi scandalul Volkswagen

    Uniunea Europeană aşteaptă
    rezultatele investigaţiilor pe care statele membre le vor face în cazul
    autoturismelor cu motoare diesel pe care grupul german Volkswagen a recunoscut
    că le-a trucat printr-un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare.

    Pentru moment, în România se ştie că autorităţile au
    eliberat cărţi de identitate pentru 105
    mii de autovehicule ale grupului Volkswagen- noi sau la mâna a
    doua, purtând marca Volkswagen, Skoda,
    Audi şi Seat. Potrivit şefului Departamentului Poluare şi Consultanţă Tehnică din
    cadrul Registrului Auto Român, Şerban Dobre, nu există, însă, date concrete
    privind numărul de autovehicule al căror soft permite manipularea testelor de
    emisii. Informaţii precise sunt aşteptate din partea Autorităţii de omologare
    germane. Şerban Dobre: Autoritatea
    din Germania va cunoaşte numărul complet al vehiculelor implicate şi sigur că
    va exista o bază de date pe care am putea s-o accesăm şi să vedem care dintre
    vehiculele respective sunt în ţară la noi şi care trebuie să fie rechemate în
    service-urile producătorilor.

    Proprietarii vor fi
    rechemaţi în service după ce Volkswagen va transmite un plan de măsuri pentru
    remedierea problemelor. Ministrul transporturilor, Iulian Matache, a detaliat
    paşii care vor fi urmaţi: După primirea calendarului şi
    a planului de măsuri, Registrul Auto Român va comunica reprezentantului din România
    al grupului Volkswagen toate datele pentru autovehiculele înmatriculate cu
    statut de autovehicul utilizat pentru a fi rechemate alături de cele noi la reţeaua
    de service din România grupului Volkswagen. De asemenea, RAR va urmări
    implementarea corespunzătoare a calendarului de remediere.

    Proprietarii maşinilor care vor fi
    rechemate în service nu vor suporta costurile intervenţiei şi nici diferenţe
    ale taxei de mediu, dar Administraţia Fondului pentru Mediu va cere daune
    producătorului pentru că a comunicat valori false de poluare. Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu: Fiecare dintre cei care au cumpărat astfel de maşini a fost
    de bună-credinţă. Deci atât timp cât a plătit o marcă şi a dorit să-şi achiziţioneze
    o maşină Euro 5 nu consider că este normal ca persoana respectivă să fie din
    nou plătitoare a unei noi taxe de mediu. Bineînţeles că statul român, prin
    Administraţia Fondului de Mediu, o să se îndrepte, împotriva producătorului sau
    reprezentantului Volkswagen România.

    O altă măsură a autorităţilor din
    România a fost oprirea temporară de la înmatriculare a 300 de automobile
    Volkswagen Euro 5 aflate pe stoc la reprezentanţe. De asemenea, dealerii auto
    ar putea fi acuzaţi de practici comerciale incorecte şi dezinformarea clienţilor,
    iar amenda este cuprinsă între 20 de mii şi 100 de mii de lei (echivalentul a 5
    mii până la 25 mii de euro).