Tag: anulare zbor

  • Consolidarea drepturilor pasagerilor în UE

    Consolidarea drepturilor pasagerilor în UE

    La Regulamentul privind aplicarea drepturilor pasagerilor, Comisia a dorit să găsească un echilibru între protecția acestora și obligațiile transportatorilor și administratorilor de infrastructură, alături de corectarea unor deficiențe în respectarea drepturilor celor care călătoresc.

    În modificările propuse, Comisia a avut în vedere instrumente mai bune pentru respectarea drepturilor pasagerilor, o gestionare mai eficientă a reclamațiilor, iar în cazul biletelor de avion rezervate prin intermediari – reglementarea dreptului la rambursarea costului integral al biletului atunci când zborul nu este efectuat conform planului.

    După examinarea propunerilor Comisiei, Consiliul a adăugat definiţia „câinelui de asistență recunoscut” care nu exista înainte, a simplificat procedura de obţinere a rambursărilor și compensațiilor şi a eliminat dispozițiile referitoare la monitorizarea conformității și la cooperarea dintre statele membre și Comisie. Consiliul a clarificat totodată şi procedurile de rambursare a costului integral al biletelor de avion rezervate prin intermediari.

    Propus de asemenea de Comisie, Regulamentul privind drepturile pasagerilor care efectuează călătorii multimodale urmărește să completeze normele deja existente, asigurându-se că pasagerii se bucură de un nivel similar de protecție atunci când comută între diferitele moduri de transport în timpul unei călătorii. Aici Comisia doreşte interzicerea discriminării între călători în ceea ce privește condițiile de transport și furnizarea biletelor, obligația de a furniza pasagerilor informații accesibile și în timp util, protecţia drepturilor călătorilor în cazul unei conexiuni pierdute, asistența pentru persoanele cu dizabilități și a celor cu mobilitate redusă.

    Consiliul doreşte ca transportatorii care operează transporturile multimodale să încheie între ei un acord. A simplificat procedura de depunere a cererilor de rambursare și compensare. Iar pentru a garanta calitatea înaltă a serviciilor pentru persoanele cu dizabilități sau cu mobilitate redusă, a fost introdusă obligația transportatorilor și a managerilor de terminale de a stabili standarde de calitate privind informațiile și cerințele de acces.

    În urma adoptării mandatelor de negociere ale Consiliului, viitoarea președinție a Uniunii va avea posibilitatea de a iniția discuții cu Parlamentul European în vederea unor posibile acorduri în primă lectură privind ambele dosare.

  • Aflăm pentru tine

    Aflăm pentru tine

    Drepturile pasagerilor în actualele condiţii de călătorie – Informare realizată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.


  • Wizz Air suspendă zborurile spre Austria, Suedia, Portugalia, Israel și Emiratele Arabe Unite

    Wizz Air suspendă zborurile spre Austria, Suedia, Portugalia, Israel și Emiratele Arabe Unite

    Totodată, din cauza restricţiilor introduse de autorităţile austriece, zborurile dintre România şi Austria sunt suspendate până la aceeaşi dată, precizează compania aeriană.

    Pasagerii cu rezervări afectate de suspendarea zborurilor vor fi informaţi automat prin e-mail dacă au rezervat direct pe wizzair.com sau prin aplicaţia pentru mobil. Clienţii vor primi automat în contul de client WIZZ 120% din valoarea achitată pentru călătorie, sumă care poate fi folosită în următoarele 24 de luni pentru achiziţia de produse şi servicii Wizz Air.

    Pasagerii pot alege rambursarea banilor – care va dura mai mult – şi vor fi informaţi despre paşii necesari pentru un transfer bancar sau transferul către un card bancar printr-un e-mail separat. În acest caz, clienţii vor putea primi doar 100% din suma achitată iniţial. Pasagerii care şi-au făcut rezervările prin intermediul agenţiilor de turism – inclusiv agenţiile de turism online – trebuie să ia legătura cu agenţia de unde şi-au cumpărat biletele, transmite compania, conform Agerpres.

    Sursa: Agerpres

  • UPDATE: Precizări de presă – situaţia cetăţenilor români blocaţi pe aeroportul din Madrid

    UPDATE: Precizări de presă – situaţia cetăţenilor români blocaţi pe aeroportul din Madrid

    UPDATE:



    În continuarea informațiilor privind situația
    cetățenilor români blocați pe aeroportul din Madrid, urmare a anulării unui
    zbor cu destinația România, precizăm următoarele:




    În urma demersurilor întreprinse de Ambasada României la Madrid,
    reprezentanții companiei TAROM au confirmat că situația a fost remediată, iar
    pasagerii au fost îmbarcați la bordul unui avion cu destinația Iași.


    Ambasada României la Madrid a menținut, în permanență, legătura atât cu
    reprezentaţii companiei TAROM, cât și cu cetățenii români, până la finalizarea
    procedurilor de îmbarcare.

    * * *

    Secția
    consulară a Ambasadei României la Madrid gestionează cu prioritate situaţia
    cetăţenilor români blocaţi pe aeroportul din Madrid, urmare anulării, din
    motive tehnice, a unei curse TAROM cu destinația România.


    Reprezentanţii
    consulari au întreprins, în regim de urgență, demersuri pe lângă biroul
    companiei TAROM la Madrid, pentru a verifica situaţia actuală a cetăţenilor români.
    Urmare a demersurilor întreprinse, reprezentanții companiei TAROM au comunicat
    că, în aceste momente, o echipă specializată lucrează la remedierea
    defecțiunilor aeronavei.




    Cetățenii
    români au fost cazați la hoteluri aflate în proximitatea aeroportului
    Madrid-Barajas.



    Secția
    consulară a ambasadei monitorizează situația şi menţine contactul neîntrerupt
    cu atât cu cetăţenii români cât şi cu reprezentanţii companiei aeriene, fiind
    pregătită să acorde asistenţă consulară