Tag: APAR

  • Promovarea exporturilor românești

    Promovarea exporturilor românești

    La conferința de încheiere a proiectului Elaborarea
    unei politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor
    românești
    – proiect finanțat prin Programul Operațional Capacitate
    Administrativă (POCA) și implementat de Asociația pentru promovarea alimentului
    românesc – APAR, au participat reprezentanți ai părților interesate din ONG-uri
    și operatori economici.



    În cadrul acestui eveniment, au fost diseminate
    rezultatele obținute în urma implementării proiectului demarat în luna august
    2018 și care se desfășoară pe o perioadă de 12 luni, cu un buget total eligibil
    de 995.358,09 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 975.450,93 lei.


    Obiectivul general al proiectului a fost acela de a
    elabora o politică publică alternativă în domeniul promovării produselor
    românești la export, precum și instruirea unui număr de 60 de persoane,
    personal din ONG-urile partenere și parteneri sociali ai acesteia.


    Decebal Stefăniță Pădure, președinte Asociația de
    promovare a alimentului românesc, a declarat: Am identificat că problema
    României nu o reprezintă producătorii, nu o reprezintă produsele, o reprezintă
    încrederea în brandul național. Noi vindem încredere. Dacă acel consumator
    european sau acel trader nu are încredere în produs, nu-l va cumpăra. Ce-și
    propune acest program? Să îmbrace toată participarea care se finalizează cu un
    târg, să creeze o atractivitate pentru a genera cadrul comercial favorabil
    producătorilor români.


    Prin implementarea activităților proiectului, s-au
    obținut următoarele rezultate: realizarea unei analize de identificare a
    problemelor din domeniul promovării produselor românești la export, o platformă
    online – instrument independent de consolidare a dialogului social și civic,
    monitorizare și evaluare a politicii publice pentru promovarea produselor
    românești la export; propuneri pentru modificarea instrumentelor actuale care
    susțin promovarea exporturilor și o politică publică alternativă nou-elaborată
    și promovată în domeniul promovării produselor românești la export; 61 de
    persoane din ONG-uri și parteneri sociali instruite în domeniul Elaborării
    politicilor publice.


    Prin politica publică alternativă RO-EXPORT propusă
    către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat – MMACA, se
    dorește ca brandul de export al României să fie nu numai un motiv de mândrie
    națională, ci și un motor al economiei românești.


  • Un plus de 12,5 milioane euro de la Comisia Europeană pentru promovarea produselor agroalimentare

    Un plus de 12,5 milioane euro de la Comisia Europeană pentru promovarea produselor agroalimentare

    Seminarul INFO DAY – Acțiuni de informare și promovare a produselor agricole și alimentare, organizat de MADR în colaborare cu reprezentanți ai Agenției Executive pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente (CHAFEA) din cadrul Comisiei Europene, a fost dedicat lansării programului de promovare pentru anul 2019 a produselor agroalimentare europene sub sloganul Enjoy, it’s from Europe, finanțat din fonduri europene.

    Programul se adresează organizațiilor profesionale și interprofesionale, grupurilor și organizațiilor de producători, precum și celor din sectorul agroalimentar, care au ca obiect de activitate acțiuni de promovare. Programele simple pot fi depuse de una sau mai multe organizații din aceeași țară a Uniunii Europene, iar programele multinaționale provin de la cel puțin două organizații naționale din cel puțin două state membre sau din organizații europene.

    În cadrul evenimentului au fost prezentate principalele prevederi ale acestui program de finanțare – politica UE privind promovarea, programul de lucru și cererile de propuneri pentru anul 2019. Astfel, au fost detaliate prioritățile tematice, bugetele alocate, entitățile și produsele eligibile, piețele care vor fi țintite și procedura de transmitere a propunerilor de proiecte.

    Pentru anul 2019, bugetul destinat promovării produselor agricole pe piața internă și în țările terțe a crescut față de anul 2018 cu 12,5 milioane euro, accentul punându-se pe promovarea schemelor de calitate ale UE, etichetarea produselor bio și metodele de producție.

    Ştefan Pădure, presedintele Asociatiei pentru promovarea alimentului românesc, ne-a spus: Când Regulamentul 1144 s-a finalizat în 2014, s-a făcut o grilă și până în anul 2020 vom ajunge la un buget de 200 de milioane de euro. Aceasta a fost o consecință a creșterii bugetelor pe care le au și alte state terțe, în special bugetul american pentru promovare în afara Statelor Unite.

    Data limită de depunere a proiectelor este jumătatea lunii aprilie 2019. Persoanele interesate să obțină acest sprijin pot afla mai multe detalii de pe site-ul www.madr.ro, secţiunea Agricultura – Promovare produse agroalimentare.


  • Politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor româneşti

    Politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor româneşti

    Proiectul ,,Elaborarea unei politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor româneşti este cofinanţat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) şi implementat de Asociaţia pentru Promovarea Alimentului Românesc – APAR

    La lansarea proiectului, au participat reprezentanţi ai părţilor interesate din cadrul ONG-urilor, operatorilor economici, autorităţilor publice centrale şi locale, precum şi din mass-media. Proiectul a fost demarat în luna august 2018, se desfăşoară pe o perioadă de 12 luni şi are un buget total eligibil de aproape un milion de lei, din care valoarea nerambursabilă este de 98%. Obiectivul general al proiectului este de a elabora o politică publică alternativă în domeniul promovării produselor româneşti la export, precum şi instruirea unui număr de 60 de persoane, personal din ONG-urile partenere şi parteneri sociali ai acestora.

    Ştefan Pădure, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea Alimentului Românesc, ne-a spus:





  • Voyage poétique à l’intérieur du plaisir

    Voyage poétique à l’intérieur du plaisir

    Nous avons pour vous une invitation… au printemps. Comme le premier mars est tout proche, c’est le moment de penser au renouveau, à l’ouverture envers les autres, à l’affection que représente le « mărţişor ». Tout un symbole de tradition, mais aussi de créativité, car le fil rouge-blanc ainsi que le petit objet auquel il est attaché sont le produit d’un travail artisanal parfois de pointe. Toutefois, un « mărţişor » immatériel, tel une pensée, un poème, une ambiance vive et haute en esprit, fédèrent parfois les gens plus qu’un objet.



    Voilà le point de départ du « Voyage géopoétique à l’intérieur du plaisir » qui vous attend le dimanche 28 mars, au Cinéma Avesso, le hub culturel parisien. Un événement organisé par l’Association parisienne des artistes roumain, APAR. Explications avec Andreea Macea, secrétaire générale de l’association.



    Cinéma Avesso: 1 bis rue des Épinettes 94410 Saint-Maurice, à 4 min du M8 Charenton – École (Paris)