Tag: asiguratori

  • Transportatori versus asigurători

    Transportatori versus asigurători

    Generată de liberalizarea pieţei la care România s-a angajat în
    2007, potrivit Autorităţii de Supraveghere Financiară, situaţia poliţelor RCA,
    ajunse la tarife şi de 2,5 ori mai mari comparativ cu trimestrul întâi din
    2015, intră într-o altă etapă.

    Transportatorii rutieri din România au renunţat,
    cel puţin pentru moment, la protestele din ultima perioadă, după ce au obţinut
    din partea Autorităţii de Supraveghere Financiară o altă formulă de calcul
    pentru tariful RCA. Astfel, cea mai mare poliţă de asigurare RCA, cea pentru un
    camion de mare tonaj, va fi de cel mult 7.500 de lei pe an (circa 1700 de euro),
    faţă de 20.000 (aproape 4500 de euro) cât era până acum.

    În urma întâlnirii cu
    reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară s-a stabilit că
    elementele care vor fi luate în considerare în calculul tarifelor de referinţă
    pentru poliţele RCA vor fi frecvenţa şi dauna medie, precum şi trendul
    acestora, încărcarea pentru cheltuieli administrative, achiziţie taxe de maxim
    25% şi încărcarea pentru aplicarea sistemului bonus malus. La această
    înţelegere s-a ajuns după ce, miercuri, transportatorii rutieri au protestat în
    număr mare în Bucureşti, dar şi în alte zeci de oraşe din România, deşi, cu
    doar o zi în urmă, executivul dăduse o ordonanţă de urgenţă prin care tarifele
    RCA erau îngheţate pentru 6 luni la un tarif de referinţă care urma să fie
    anunţat în cel mult o lună de către Autoritatea de Supraveghere Financiară. La
    negocierile de la guvern nu se stabilise, însă, clar care va fi plafonul
    daunei, iar aceste incertitudini i-au determinat pe transportatori să vină în
    faţa guvernului şi să protesteze până când au ajuns la o înţelegere cu
    Autoritatea de Supraveghere Financiară.

    Pentru finalizarea tarifelor de
    referinţă se vor organiza grupuri de lucru la care vor fi cooptaţi şi
    reprezentanţi ai asociaţiilor patronale din transporturi, a anunţat Autoritatea
    de Supraveghere Financiară, iar după ce toate aceste aspecte vor fi puse la
    punct, va mai fi nevoie doar de avizul Consiliului Concurenţei şi al Guvernului
    pe tarifele convenite.

    Anterior acordului la care reprezentanţii
    transportatorilor au ajuns cu cei ai Autorităţii de Supraveghere Financiară, preşedintele
    Klaus Iohannis a solicitat instituţiilor cu atribuţii în domeniu să reia
    dialogul cu transportatorii şi companiile de asigurari astfel încât să fie
    clarificate soluţiile pentru deblocarea situaţiei, să se identifice
    instrumentele adecvate pentru ca problemele transportatorilor să capete nu doar
    o rezolvare imediată, ci una pe termen lung.