Tag: Asociația Code4Romania

  • Politica Open source- soluţii digitale cu cod deschis pentru administraţiile locale

    Politica Open source- soluţii digitale cu cod deschis pentru administraţiile locale

    Problemele cu care
    se confruntă administrațiile publice locale sunt de cele mai multe ori
    aceleași, fiind creat contextul perfect pentru reutilizarea de soluții digitale.
    De exemplu, o aplicație de management al parcărilor publice odată construită
    bine de o primărie poate fi reutilizată cu costuri minime de orice alt oraș.


    Asociația
    Code4Romania a proiectat peste 120 de soluții digitale, iar la finalul anului
    trecut a început implementarea unui amplu plan strategic care are în vedere ca
    în următorii cinci ani România să aibă o
    veritabilă infrastructură digitală.


    Olivia Vereha
    co-fondator al Asociației Code4Romania subliniază importanța și eficiența
    politicilor open-source – soluții digitale cu cod deschis pentru modernizarea administrației publice locale.





    Principiul care stă la baza reformelor pe care le propunem, acest open
    source – cu cod deschis despre care povestim, vrea să atragă atenția asupra faptului
    că în majoritatea cazurilor nevoile de digitalizare la nivelul administrației
    locale sunt aceleași. De aceea e important să le dezvoltăm odată, foarte bine,
    să le implementăm și apoi să le deschidem ca fiecare dintre aceste primării să poată
    să le refolosească și să ducem acele fonduri pe care în mod normal le-am
    cheltui pentru digitalizare, acolo unde e mai mare nevoie de ele. În al doilea
    rând, trebuie să vorbim foarte mult despre a pune cetățeanul în mijlocul nevoii
    de digitalizare și nu instituția în sine.


    Un alt lucru pe care aș vrea să îl punctez este că propunem întotdeauna să
    construim în ecosisteme. Pentru digitalizare, ca să fie un proiect de succes și
    un program care e corect implementat e nevoie să ne uităm, în ansamblu, la
    interacțiunea dintre stat și cetățean și să proiectăm niște soluții care vorbesc
    între ele, comunică între ele și care sunt eficiente inclusiv pe orizontală, nu
    doar rezolvă punctual câte o problemă.


    În primul și primul rând trebuie să ne uităm puțin la nevoile care se
    manifestă indiferent de tipul de serviciu pe care îl așteaptă cetățeanul de la
    stat și anume la o nevoie de transparență și la o nevoie de accesibilitate. Primul
    dintre proiectele pe care urmează să le punem în practică în acest an este o
    soluție care va permite administrației publice să își construiască site-ul
    instituțional. Este primul punct de întâlnire al cetățeanului cu instituția.
    Este foarte important ca acesta să fie bine structurat, să-l ajute pe om să navigheze
    prin informația care-i este adresată, într-un limbaj foarte accesibil și să fie
    deschis pentru toate categoriile de public.


    Toate soluțiile pe care le propunem, fie că vorbim despre bugetare
    participativă, biroul de propuneri sau calendarul orașului…care sunt de fapt
    module care împreună vor completa acest website al primăriei, e important ca
    aceste module să fie foarte simple și intuitive ca omul să poată să contribuie extrem
    de ușor la deciziile care îi influențează orașul în care locuiește.