Tag: asociatia Pro Consumatori

  • Dublul standard practicat în țările UE

    Dublul standard practicat în țările UE

    Uniunea
    Europeană avansează cu legislația prin care ar urma să fie combătute anumite
    practici incorecte din comerț și producție, cum ar fi dublul standard.


    Proiectul
    de directivă convenit de Parlamentul Europan cu Consiliul UE acoperă modifică
    Directiva 2005/29/CE privind practicile comerciale neloiale, Directiva
    2011/83/UE privind drepturile consumatorilor, Directiva 93/13/CEE privind
    clauzele contractuale abuzive și Directiva 98/6/CE privind indicarea
    prețurilor.


    Proiectul
    mai trebuie adoptat separat de Parlamentul European și de Consiliu și publicat
    în Jurnalul Oficial al UE. Apoi România și celelalte state membre UE vor fi
    obligate, în maximum 2 ani, să introducă reglementări interne prin care să se
    aplice prevederile directivei.


    Cea
    mai importantă prevedere a proiectului de directivă se referă la suspiciunile
    de dublu standard mai ales la alimente.


    Ce reprezintă dublul standard și sub ce formă regăsim astfel de
    produse în România?

    Costele Stanciu-Președintele Asociației Pro Consumatori
    explică: Dublul standard
    este de fapt o falsificare la scară mare a produselor alimentare și
    nealimentare.S-a vorbit mai mult despre alimente.De fapt, avem de a face cu o
    falsificare a alimentelor la scară mare, iar legilația , pe care o are România
    în acest moment și mă refer la OUG 21/1992 privind protecția consumatorilor
    pedepsește falsificarea alimentelor.Există o sancțiunr complementară, care
    prevede închiderea definitivă a unității comerciale care practică ,
    comercializarea de alimente falsificate.De fapt asta reprezintă dublul standard
    .Mare cantitate din mărfurile ce intră în categoria dublului standard se
    comercializează în mari structuri comerciale.




    Ce mai spune
    Consiliul UE că va aduce nou proiectul de directivă în comerț:

    -sporirea
    armonizării și simplificarea unor criterii utilizate pentru a determina
    nivelul sancțiunilor pentru încălcările legislației UE în materie de
    protecție a consumatorilor;

    -dreptul
    la măsuri reparatorii individuale pentru consumatori atunci când aceștia
    sunt afectați de practicile comerciale neloiale, cum ar fi marketingul
    agresiv, cu condiția ca aceste măsuri să fie proporționale, eficace și să
    nu afecteze aplicarea altor măsuri reparatorii de care pot beneficia
    consumatorii în temeiul dreptului național sau al UE.