Tag: autism

  • Să fie un milion de îngeri!

    Să fie un milion de îngeri!

    Am cunoscut-o la un târg. Este visătoare
    şi invita trecătorii să aleagă un înger, fie pictat, fie din ipsos, pentru ca
    ea să îi descifreze semnificaţia. Mi-a stârnit
    curiozitatea povestea acestor îngeri şi am dorit să o aflu. Aşa că Miki Ciobotaru mi-a spus povestea
    celor un milion de îngeri.


    Miki (Pereanu) Ciobotaru: În acest proiect este vorba de a
    înțelege un lucru care este cât se poate de simplu și la îndemâna tuturor, dar
    pe care la fel de simplu avem tendința să îl uităm: că putem să fim buni cu
    normă întreagă, în fiecare zi, nu doar cu program de sărbători și că iubirea și
    acceptarea sunt prima formă de terapie, pentru care nu este nevoie să citim
    rafturi de cărți ca să le-o acordăm copiilor cu autism. În acest proiect creez
    un milion de îngeri grafici şi ceramici, ca manifest artistic-vizual la adresa
    discriminării acestor copii și a familiilor lor.


    Am întrebat-o pe creatoare care este
    impactul proiectului: Este un proces cu adevărat transformativ și
    pentru mine și pentru cei cu care intru în interacțiune, pentru că, după cum
    spuneam, e vorba de lucruri simple, firești, e vorba de iubire, e vorba de
    acceptare și de multe ori le luăm ca atare și nu ne dăm seama cât de valoroase
    sunt în viețile fiecăruia dintre noi. Îngerii mei au menirea de a fi aleși
    întotdeauna de oamenii care au cu adevărat nevoie de ei și care au nevoie de
    mesajul, de rolul lor. Iar ca și corespondent, fiecare dintre acești copii vin
    cu un anume mesaj în viețile noastre, fie că este vorba de o lecție, fie că
    este vorba de o binecuvântare. Şi e doar nevoie să avem un pic de răbdare să-l
    ascultăm.


    De unde a început proiectul? Proiectul celor un milion de îngeri a venit în etape. Prima dată
    undeva în anul 2019, deci înainte de pandemie, când mi-am dorit să îmi dăruiesc
    ziua de naștere, pentru că, probabil că asta este și lecția mea, pe care încă o
    învăț, mă bucur mult mai mult să pot să dăruiesc decât știu să primesc. Și la
    vremea respectivă am creat un atelier caritabil, un workshop în care cei care
    au avut plăcerea să participe, în loc să îmi aducă un cadou de ziua mea de
    naștere, au făcut o donație la momentul respectiv pentru crearea unui loc de
    joacă pentru copiii cu nevoi speciale. Și locul acesta de joacă s-a creat în
    satul Piscu, undeva la vreo 30 de kilometri de București, fiind primul de acest
    gen pe toata raza Bucureștiului și a județului Ilfov.

    Ulterior eu, activând în
    lumea voluntariatului de foarte mult timp, am interacționat și cu părinți, și
    cu copiii din categorii speciale și mi-am dat seama de câtă nevoie este să fie
    ascultați, să fie înțeleși și să fie acceptați așa cum sunt ei. Pentru că nu
    este nimic în neregulă cu ei, este doar neglijența sau lipsa de informații a
    oamenilor care au tendința să respingă din prima ceva ce e diferit de ei. Şi-am
    ales acest motiv al îngerului, pentru că în viziunea mea și ei tot îngeri sunt
    și ne aduc aminte de cât de mare nevoie avem să ne acceptăm unii pe alții și să
    ne găsim un loc sub soare pentru fiecare. Am ajuns așadar, după o pauză de
    lockdown, pandemii și incertitudini, la 5284 de îngeri creaţi și sper să pot să
    continui pe viitor, până la a crea un milion de îngeri pentru această cauză.


    Odată creaţi, îngerii pot fi
    achiziţionaţi. Nu există un preţ ca atare, ci mai degrabă o sugestie de
    donaţie, o jumătate din banii primiţi fiind donaţi, cealaltă jumătate
    contribuind la continuarea proiectului.

    Miki Ciobotaru: Ca impact ne dorim
    să reușim să aducem în lumină o normalitate a copiilor speciali. Să reușim să
    strângem o comunitate de oameni care să creeze un spațiu în care ei să se poată
    desfășura, să fie mai multe centre de zi, de pildă, în care acești copii să
    poată să meargă, să fie înțeleşi și ajutați și părinții, pentru că, din păcate,
    în România nu există foarte mult sprijin sau foarte mult interes măcar pentru
    categoriile copiilor cu nevoi speciale. Și nu vorbesc aici doar de autism și de
    tot spectrul copiilor cu nevoi speciale și până la urmă să creăm noi, fiecare
    în parte și cu toții împreună, o societate incluzivă, în care și ei să aibă
    locul lor sub soare și să se simtă iubiți și acceptați.


    Crearea îngerilor este făcută cu pură
    inspiraţie, dar după o aprofundată studiere a specificului fiecăruia dintre ei,
    ne-a mai spus Miki Ciobotaru:

    Lucrez
    cu arhetipuri îngerești. Există o știință care studiază îngeri. Se numește
    angelologie și o studiez și eu cu foarte mare interes și curiozitate. Iar în
    cartea lui Enoch, care de fapt sunt 3 volume, au fost prima dată expuși,
    prezentați cu nume și cu rol, peste 700 de îngeri. În procesul de creație îmi
    las mâinile să lucreze și vedem după aceea care înger s-a materializat, astfel încât
    și cei care interacționează cu ei îi
    aleg instinctiv, cu sufletul. Și încerc ca fiecare să ajungă exact la persoana
    care avea nevoie de el sau care, într-o manieră sau alta, a rezonat cu el și
    l-a chemat în viața lui sau a ei.


    Un proiect făcut cu şi din iubire, cu
    speranţa că putem să fim incluzivi, putem să fim un pic mai răbdători cu noi
    înșine și cu cei din jurul nostru în fiecare zi.


  • Let there be a million angels!

    Let there be a million angels!

    I met her at a fair. She is a day-dreaming person and invites passers-by to choose an angel, either painted or made of plaster, so that she can decipher its meaning. The story of these angels intrigued me, so I wanted to learn it. So Miki (Pereanu) Ciobotaru told me the story of a million angels: This project is about understanding something very simple and handy for everyone, but which we tend to forget just as simply and easily: namely that we can be good full time, every day, not just on a holiday schedule, and that love and acceptance are the first form of therapy. We dont need to read lots of books about love and acceptance to be able to give them to children with autism. In this project I create one million graphic and ceramic angels, as an artistic and visual manifesto against the discrimination of these children and their families.



    I asked Miki Ciobotaru about the impact of the project: It’s a really transformative process for me and for those I interact with, because, as I was saying, it’s about simple, natural things, it’s about love, it’s about acceptance and often we take them for granted and don’t realize how valuable they are in the lives of each of us. My angels are meant to always be chosen by those people who really need them and who need their message, their role. And at a symbolic level, each of these children comes with a certain message in our lives, whether it is a lesson or a blessing. And we just need to have a little patience to listen to it.



    How did the project start. Here is the project creator Miki Ciobotaru with details: The project of a million angels came in stages. The first stage was sometime in 2019, so before the pandemic, when I wanted to give my birthday away, because probably this is also my own lesson, which I am still learning, I am much happier to be able to give than to receive. At that time, I created a charity workshop, a workshop in which those who had the pleasure to participate, had to make a donation instead of bringing me a present for my birthday, a donation to be used for the creation of a playground for children with special needs. And this playground was created in the village of Piscu, some 30 kilometers away from Bucharest, being the first of its kind in the entire Bucharest area and Ilfov county. Later, as I had been working in the field of volunteering for a very long time, I also interacted with parents and children from special categories and realized how much they needed to be listened to, to be understood and to be accepted just as they are. Because there is nothing wrong with them, it is just the carelessness or lack of information of people who tend to reject anything that is different from them, at first. I chose this motif of the angel, because, in my vision, these children are also angels and remind us of how much we need to accept each other and find a place under the sun for everyone. So, after a break of lockdown, pandemics and uncertainties, I managed to create 5,284 angels and I hope to be able to continue in the future, until I reach one million angels for this cause.



    Once created, angels can be purchased. There is no price as such, but rather a donation suggestion, half of the money received being donated and the other half contributing to the continuation of the project.



    Next Miki Ciobotaru tells us more: As an impact, we want to manage to bring to light a normality of special children. To be able to gather a community of people that should create a space where they can develop, to have more day-care centers where these children can go. We want the parents to be understood and helped, because, unfortunately, in Romania, there is not much support or much interest at least for the categories of children with special needs. And I’m not talking about autism alone, but about the whole spectrum of children with special needs. Each and everyone of us or together, we should create an inclusive society in which these children should find their place under the sun and feel loved and accepted.



    Sheer inspiration is the ingredient for making the angels, but an in-depth study of the specifics of each of them is also needed, Miki Ciobotaru confessed: I work with angelic archetypes. There is a science that studies angels. It is called angelology and I am studying it with great interest and curiosity. The book of Enoch, which has actually 3 volumes, first presents more than 700 angels by name and role. In the process of creation, I let my hands work and I see later which angel materialized. Also, those who interact with the angels choose them instinctively, with their soul. And I try to make each angel reach exactly the person who needed it or who, in one way or another, resonated with the angel and called it into his or her life.



    Miki Ciobotarus project was created with and out of love, with the hope that we can be inclusive, we can be a little more patient with ourselves and those around us every day. (LS)

  • April 2, 2022

    April 2, 2022

    Resignation. The president of the National Liberal Party Florin Cîţu says he is resigning from this position. A number of local branches have called for his replacement as leader of the party. Openly backed by president Klaus Iohannis, Cîţu was elected leader last September, winning against Ludovic Orban after a tense party congress. The National Liberal Party is in the ruling coalition together with the Social Democratic Party and the Democratic Union of Ethnic Hungarians in Romania.


    Autism. The presidential palace in Bucharest will tonight be lit in blue
    to mark World Autism Awareness Day. The president’s office issued a statement
    saying it hails the efforts of civil society to help improve the life of people
    with autism and supports the promotion of inclusive polities allowing those affected
    to reach their maximum potential. The government is also joining the Light It
    Up Blue international campaign, with the government headquarters also to be lit
    in blue. Prime minister Nicolae Ciucă said he supported all those who dedicate
    their efforts to the inclusion of children and adults diagnosed with autism. It
    is estimated that 30,000 people with autism live in Romania, with 1,000 children
    being diagnosed each year.




    Gas. Romania supports the position of the European Union with regard to
    Russia’s demand that its gas must be paid in roubles, said the Romanian economy
    minister Virgil Popescu. He said Romanians have no cause for fear because
    neither the Romanian state, nor its companies have direct contracts with
    Gazprom. German chancellor Olaf Scholz said the EU and the G7 believe Russia is
    not entitled to demand payment for gas deliveries in roubles and that European
    states will continue to pay in euros and dollars as laid down in the contracts.
    Gazprom has already sent notifications to its customers about the transition to
    the new payment scheme in roubles that came into force on Friday after an
    ultimatum from Russian president Vladimir Putin. Kremlin’s spokesman Dmitry
    Peskov said Moscow will not stop deliveries for the time being and that
    payments for deliveries made after 1st April will be made in the
    second half of the month and in May.






    Ukraine. Ukrainian forces continue to advance against withdrawing
    Russian forces in the vicinity of Kyiv, according to a British defence
    intelligence report. The Russian military have withdrawn from Hostomel airport,
    near Kyiv, the scene of fighting from the first day of the Russian invasion of
    Ukraine on 24th February. In the east of Ukraine, the Ukrainian
    forces have consolidated a key route to Kharkiv following heavy fighting, the
    report also notes. The Red Cross is making another attempt to evacuate
    civilians from the besieged southern port of Mariupol. Russian missiles again
    hit civilian infrastructure and residential buildings in Poltava and Kremenchuk
    in central Ukraine, said the head of the Poltava region Dmitry Lunin.




    Wrestling. Romanian wrestler Kriszta Tunde Incze won the bronze medal in
    the 65 kg category of the European Wrestling Championships in Budapest after defeating
    Bulgaria’s Sofiya Hristova Georgieva on Friday night. This is Romania’s third
    medal in Budapest, after a gold medal won by Andreea
    Beatrice Ana in the 55 kg category and a bronze medal from Alina Vuc in the 50
    kg category.




    Book fair. A book fair dedicated entirely to children opened in Bucharest
    for the first time on International Children’s Book Day, on 2nd
    April. Held under the title Children’s Book Days, it forms part of Radio
    Romania’s Gaudeamus book fair. The event is hosted this weekend by Radio
    Romania and features talks with writers, encounters with famous book characters
    and reading and creative workshops. (CM)

  • “Viața are sens”

    “Viața are sens”

    Reportaj la Albești, jud Mureș unde se
    construiește un nou centru pentru persoanele cu dizabilități, cu sprijnul unor
    organizații și al unor voluntari din România, Germania și Austria. Dovezi de
    umanitate din partea unei familii germane cu copii, aflată de 7 ani la Albești,
    ca voluntar.


  • September 19, 2020

    September 19, 2020

    COVID-19 Romanian authorities have reported another 1,527 coronavirus infections out of over 25,000 tests, as well as 48 new deaths. The number of patients in intensive care has dropped to 447. Since the start of the pandemic, the total number of cases in Romania is 110,217. Of them, 88,235 have recovered, and 4,360 died. The European Commission recommends extensive testing to identify COVID-19 cases as quickly as possible, and suggests a common strategy across the EU. Brussels has included Romania in a list of 6 countries where testing is based on a priority system because of inadequate testing capabilities. 18 member states use a compulsory testing system, whereas other countries encourage voluntary testing.



    ELECTIONS The Central Electoral Bureau has made a number of decisions to be implemented in next Sundays local elections in Romania. Among other things, a ballot will be considered valid even if the stamp exceeds the margins of a specific rubric in the form, provided that the voters choice is clear. Also, a person may vote even if the electronic monitoring system warns that the person in question has already voted. However, the person must sign a form acknowledging that if found guilty of voting fraud, the sentence is prison or a fine. In the September 27th ballot, Romania will elect 41 county council presidents, some 3,200 mayors, over 1,300 county councilors and over 40,000 local councillors. The local election, originally scheduled for June, was postponed over the COVID-19 pandemic, and local elected officials had their terms extended by half a year. Special voting rules in be in place to prevent the spread of the coronavirus. The next election in Romania is the parliamentary election scheduled for December 6.



    CLIMATE Romanian farmers must adapt quickly to the effects of climate change. A new farming season has started this month, following a long drought, and weather experts warn that such periods will be increasingly frequent. In a statement for Radio Romania, the head of the National Meteorology Agency, Elena Mateescu, said farmers should replace sowing technologies, focus on plant species that are resistant to higher temperatures and have shorter growth periods. Also, Elena Mateescu argues, the farming calendar should be delayed. According to official data, around 1 million hectares of crops have been destroyed by drought this year.



    MARATHON Around 1,500 people, both children and adults, are taking part in the 5th edition of a marathon entitled Black Sea 24-hours Autism, held in Romania this weekend. The race started at the same time in around 100 locations in the country. The competing teams are running for a humanitarian cause in their local community. The routes—beachers, forests, parks—are monitored by judges and the data are centralized by the organizer of the competition, the Black Sea Psychology Centre in Constanţa (south-eastern Romania). The minimum requirement is to complete 100 km, with each km rewarded with a specific amount of money. This year the money will go not only to children with autism spectrum disorders, but also to other causes, such as building a home for a single mother of 6, supporting day care centres and buying school books for children with disabilities.



    TENNIS The Romanian Simona Halep, number 2 in the world, plays today in the quarter-finals of the WTA tournament in Rome against the Kazakh Yulia Putintseva (30 WTA). Also today, in the semi-finals of the doubles tournament, Raluca Olaru (Romania) and Anna-Lena Friedsam (Germany) are facing the Japanese Shuko Aoyama / Ena Shibahara. The tournament in Rome is held without a live audience, and competitors have to observe strict rules to prevent coronavirus infections. (translated by: Ana-Maria Popescu)

  • Integrarea şcolară a copiilor cu cerinţe speciale

    Integrarea şcolară a copiilor cu cerinţe speciale

    Aşa cum se întâmplă şi în alte părţi ale lumii,
    România este martora, de câţiva ani, a creşterii numărului oficial de copii
    diagnosticaţi cu tulburări psihice şi de dezvoltare, cum ar fi autismul şi
    tulburarea hiperkinetică cu deficit de atenţie, ADHD. Este, mai degrabă, o
    constatare empirică deoarece statisticile oficiale nu sunt nici foarte
    concludente, nici foarte recente. În 2012, erau înregistrate 7.179 de persoane
    diagnosticate cu autism (conform Ministerului Sănătăţii), însă, conform
    specialiştilor, numărul real al acestora este mult mai mare. În septembrie 2015,
    asociaţa non-guvernamentală Salvaţi Copiii estima, pe baza datelor OMS că,din cei aproximativ 3,8 milioane de copii români, peste 760.000 au o
    problemă de sănătate mintală, cele mai răspândite fiind tulburările de
    anxietate (13% dintre ei au tulburări de anxietate, 5% ADHD, 1 din 500 (0.2%)
    au autism şi tulburări pervazive de dezvoltare). Însă mai dificil decât
    întocmirea unor statistici reale este traiul zilnic al familiei şi al copilului
    diagnosticat astfel. Mai ales când ne referim la integrarea şcolară. Legea
    educaţiei prevede integrarea şi acordarea de sprijin acestor copii care,
    conform legislaţiei, sunt denumiţi copiii cu cerinţe educative speciale (pe
    scurt CES). Există şi o legislaţie secundară care prevede formele şi tipurile
    de servicii de sprijin. De ele beneficiază copiii care, în urma unei evaluări,
    au obţinut un certificat de orientare şcolară şi profesională eliberat ce
    centrele de resurse şi asistenţă educaţională. Pe baza lui, copiii cu cerinţe
    educative speciale se pot înscrie la orice şcoală publică unde ar trebui să
    beneficieze de consiliere psihologică şi de un profesor de sprijin pentru
    integrarea în colectiv şi pentru deprinderea cunoştinţelor.

    Ca de obicei, totul
    arată mult mai bine pe hârtie decât în realitate, după cum aflăm chiar de la
    Robert Florea, coordonator în cadrul Centrului de Resurse şi Asistenţă
    Educaţională din Bucureşti: Din
    păcate, cel puţin la nivelul Bucureştiului, există un număr insuficient de profesori
    de sprijin. Aceşti nu pot avea decât o intervenţie o oră sau două pe săptămână
    în cazul fiecărui copil. De exemplu, timp de o lună, acest profesor are între 4
    şi 6 ore pe care le alocă unui copil care deţine un certificat ce atestă faptul
    că are cerinţe educaţionale speciale. Din punctul nostru de vedere, e
    insuficient. Formele de sprijin acordate acestor copii şi demersul educaţional de
    care beneficiază aceşti copii pot fi, cu siguranţă, îmbunătăţite.


    Din păcate, problemele
    administrative şi de personal sunt secundare comparativ cu cele ridicate chiar
    de către colectivul de elevi în mijlocul căruia un copil de autism sau cu ADHD
    ar trebui să se integreze. De către elevii obişnuiţi şi de către părinţii lor.
    Maria Teodorescu este profesor-consilier în cadrul unei şcoli gimnaziale din
    capitală şi sprijină incluziunea în clasă a copiilor cu cerinţe educative
    speciale.

    Maria Teodorescu: Este nevoie de o pregătire mai
    intensă a laturii psihopedagogice cu care sunt trataţi copiii aflaţi în
    situaţiile acestea. Dar, mai ales, este nevoie de o înţelegere mai mare a
    părinţilor referitoare la faptul că, la un moment dat, copiii lor se pot afla
    în preajma copiilor cu CES. Este nevoie de o colaborare eficientă între
    profesorul de sprijin, profesorul-consilier, învăţător sau profesori şi
    părinţi. La nivelul clasei, pentru ca aceşti copii să fie acceptaţi, e nevoie
    de diverse activităţi prin care celorlalţi elevi să li se arate ce înseamnă
    toleranţa pentru că unii din ei nu cunosc semnificaţia acestui cuvânt.


    Pe lângă cultivarea
    toleranţei, copiii şi părinţii trebuie să afle cât mai bine în ce constau, de
    fapt, tulburările de comportament în cazul ADHD-ului, de pildă. Anemari
    Necşulescu, mama unui băiat diagnosticat cu aceste sindrom, ne împărtăşeşte
    experienţa ei: Copiii cu tulburări de comportament au, de
    fapt, nevoie de atenţie, le este dificil să se concentreze pe o perioadă mai
    lungă de timp. De aceea, ajung să tulbure ordinea în clasă: vorbesc neîntrebat,
    nu-şi aşteaptă rândul, devin agitaţi în bancă şi-i deranjează pe colegii lor.
    Învăţătorul singur în clasă cu 29 sau mai mult de 30 de elevi nu are cum să
    facă faţă acestei situaţii. Integrarea trebuie privită şi din perspectiva
    părinţilor copiilor tipici care nu ştie nimic despre aceste tulburări şi care
    se tem, cum se întâmplă de obicei, de ceea ce nu cunosc. Iar asta duce la
    respingere şi la stigmă.


    Când înţelegerea reciprocă eşuează, situaţia poate
    deveni extrem de tensionată, mai ales când, pe fondul marginalizării şi a
    creşterii frustrărilor, un copil cu tulburări de dezvoltare poate deveni la
    rândul său violent. În această toamnă, la un gimnaziu din Ploieşti, părinţii
    majorităţii elevilor au protestat faţă de menţinerea în şcoală a unui copil
    diagnosticat cu ADHD care, potrivit lor, se manifesta violent. Această reacţie
    nu îi este cu totul străină lui Anemari Necşulescu: Am avut
    parte de o învăţătoare nepregătită de gestioneze temperamentul şi problema
    medicală a fiului nostru care, la momentul respectiv, nu fusese încă
    diagnostică. Noi nu ştiam că fiul nostru are ADHD, ştiam doar că suntem foarte
    des chemaţi la şcoală, în clasa zero, şi primeam reclamaţii despre deranjul
    creat de copil. El nu era violent, dar deranja. Şi acest deranj pe care doamna
    mi-l anunţa pe hol cu ceilalţi părinţi în jur a devenit laitmotiv şi, în final,
    au apărut şi părinţi care ne-au cerut să ne mutăm, să ne luăm handicapatul şi
    să plecăm. Am fost deschişi ca fiul
    nostru să fie evaluat de consilierul şcolar. Am depus dosarul, am evaluat
    copilul pentru că ne-am dorit soluţii. Am mutat copilul la altă şcoală unde am
    avut sprijinul conducerii, căci ne-am dorit ca el să aibă dreptul la educaţie
    aşa cum este specificat în Constituţia României. Apoi am luat un terapeut acasă
    şi l-am plătit din banii noştri. Am agreat împreună cu noua lui învăţătoare ca
    atunci când vede că-i creşte frustrarea să-i dea o mică sarcină: să şteargă
    tabla, să ducă gunoiul sau se ducă până la secretariat cu o treabă. Asta îl
    face să se depresurizeze, să se calmeze şi se întoarce în clasă mai pregătit ca
    să fie atent la ore.



    În
    urma medierii dintre părinţi şi reprezentanţii şcolii, situaţia de la Ploieşti
    s-a calmat şi elevul considerat problematic s-a întors la ore. Tot aşa,
    datorită apelului la înţelegere, şi integrarea şcolară a fiului lui Anemari
    Necşulescu funcţionează, deocamdată.