Tag: automobile second hand

  • Informații de la Registrul Auto Român

    Informații de la Registrul Auto Român

    Una dintre etapele premergătoare înmatriculării unui autovehicul în România este obținerea Cărții de Identitate a Vehiculului, CIV. Acest document este emis de Registrul Auto Român, RAR, organismul tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor ca autoritate competentă în domeniul vehiculelor rutiere, siguranţei rutiere, protecţiei mediului înconjurător şi asigurării calităţii.



    Pe lângă Cartea de Identitate a Vehiculului, solicitanții trebuie să obțină de la RAR dovada efectuării inspecției tehnice periodice și Certificatul de Autenticitate. Pentru obținerea acestor documente, vehiculul, împreună cu certificatul său de înmatriculare din țara de proveniență (în original), trebuie prezentate la RAR, în baza unei programări prealabile.



    Pentru vehiculele utilizate sau second hand, care au fost înmatriculate ultima dată într-un stat membru al Uniunii Europene, dar care sunt la prima înmatriculare în România, RAR va elibera cartea de identitate a vehiculului (CIV), fie în urma unei omologări individuale, fie în mod direct dacă vehiculul deține omologare UE de tip, adică a modelului și nu a suferit modificări în raport cu configurația omologată. De asemenea, RAR va efectua verificarea tehnică și va certifica autenticitatea vehiculului.



    Conform legislației de omologare din România, autovehiculele trebuie să aibă postul de conducere situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate de la această condiție autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală), precum și autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială.



    Pentru a fi posibilă eliberarea CIV, autovehiculele la care postul de conducere este amplasat pe partea dreaptă trebuie să fie echipate în mod obligatoriu cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului

  • Automobilele la mâna a doua și poluarea din România

    Automobilele la mâna a doua și poluarea din România


    Un studiu realizat de o universitate din Germania redeschide problema automobilelor cu motorizare diesel din Uninea Europeană. Șoferii germani se așteaptă la intredicții de circulație a mașinilor alimentate cu motorină, astfel că exportul de automobilel diesel second-hand către alte țări din Europa a crescut cu 20% în 2017.



    Conform datelor Biroului Federal de Statistică, Germania a exportat în total aproape 240.000 de automobile diesel second-hand anul trecut. Cele mai multe vehicule au ajuns în Italia, 22.400 de unităţi. Austria a importat 21.600 de unităţi din țara vecină. Vânzările către Ucraina s-au dublat la circa 15.700 de unităţi în 2017. România este pe locul şapte în topul importatorilor de mașini diesel sosite din Germania, cu 11.500 de automobile.



    4 din 5 mașini înmatriculate sunt la mâna a doua



    Deși se confruntă cu mari probleme din cauza poluării, numărul automobilelor second-hand intrate în țara noastră a crescut vertiginos anul trecut. Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în 2017 au fost înmatriculate 627.743 de autoturisme, cu aproape 58% mai multe decât în 2016. Dintre acestea, doar puţin peste 125.000 au fost noi, informează ziarul Adevărul.



    Astfel, patru din cinci maşini înmatriculate anul trecut au fost la mâna a doua, aduse din ceea ce duce la o vârstă medie a parcului auto național de 14 ani. Numărul automobilelor înmatriculate în România a crescut la la 7,63 milioane de maşini, anul trecut. În ceea ce priveşte tipul de carburant, 3,46 milioane de autoturisme au motorizări pe benzină, în timp ce 2,51 milioane sunt Diesel.



    Dacia și Volkswagen, cele mai multe înmatriculări



    Doar 200.000 de automobile sunt mai noi de doi ani, iar peste 1,2 milioane de automobile sunt mai vechi de 20 de ani, mai arată publicația Adevărul. Datele DRPCIV mai arată că autoturismele Volkswagen, marcă auto de la care a pornit scandalul Dieselgate privind măsurarea noxelor emise, sunt pe locul al doilea la înmatriculări (991.200 de bucăți), după Dacia care înregistra 1,33 milioane de automobile înmatriculate.



    Nu numai numărul mare de mașini la mâna a doua, puse în vânzare pe piața din vestul Europei, a crescut importurile, ci și eliminarea taxei de mediu, una dintre primele măsuri luate de guvernarea PSD-ALDE după câștigarea alegerilor parlamentare din decembrie 2016.




    România, trimisă în fața Curții Europene de Justiție pentru poluare



    Poluarea este o problemă gravă în România, iar Comisia Europeană a decis, în luna mai, să trimită țara în fața Curții Europene de Justiție din cauza poluării aerului din Capitală.



    “Pe parcursul ultimului deceniu, statele membre trimise astăzi în fața Curții de Justiție au primit suficiente ‘ultime șanse’ pentru a remedia situația. Este convingerea mea că decizia de astăzi va duce la ameliorări pentru cetățeni într-un timp mult mai scurt. Însă doar acțiunea în justiție nu va rezolva problema”, a motivat decizia comisarul european pentru Mediu, Karmenu Vella.



    Cu toate că România riscă să plătească amenzi usturătoare, primăria municipiului București întârzie să ia măsuri. Există un proiect de hotărâre, conform căruia se interzice, începând cu data de 1 ianuarie 2019, circulaţia autovehiculelor care sunt încadrate în clasa de poluare 0, 1, 2 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare în Capitală. Proiectu nu a ajuns încă să fie discutat și votat de consiliul municipal.



    Declarația comisarului european pentru Mediu, Karmenu Vella (video în limba engleză):