Tag: Autoritatea Romana pentru Cetatenie

  • Comunicare prin mijloace electronice pentru solicitările de acordare a cetățeniei române

    Comunicare prin mijloace electronice pentru solicitările de acordare a cetățeniei române

    Ordonanţa de urgenţă pentru completarea Legii cetăţeniei
    române nr. 21/1991, prin care se introduce procedura de comunicare prin
    mijloace electronice în cazul solicitărilor de acordare a cetățeniei române, a
    fost aprobată în ședința de Guvern de miercuri, 21 iulie.




    Anual, Autoritatea Națională pentru Cetățenie transmite peste
    100.000 de scrisori recomandate, în străinătate în marea lor majoritate, prin
    serviciile oferite de Poșta Română.


    În anul 2020, din numărul total de adrese prin care Comisia
    pentru cetățenie a solicitat completarea dosarelor administrative, doar în 56 %
    din cazuri s-a întors confirmarea de primire semnată de destinatar. În 44% din
    cazuri, fie Poșta Română a restituit corespondența cu mențiuni precum lipsă
    domiciliu sau expirat termen de păstrare, fie nu a fost transmis Autorității
    niciun răspuns.

    Noile prevederi permit îndeplinirea procedurii de comunicare a ordinelor de acordare/redobândire a cetățeniei române prin mijloace electronice, la adresa de poştă electronică indicată de
    solicitant în cuprinsul cererii depuse, comunicarea fiind însoțită de semnătura
    electronică extinsă a Autorităţii Naționale pentru Cetăţenie, bazată pe un
    certificat calificat, care va înlocui ștampila instituţiei şi semnătura
    preşedintelui Autorităţii.