Tag: Bienala de la Veneția

  • Necesitatea dialogului cultural

    Necesitatea dialogului cultural

    Testându-şi mobilitatea şi rezistenţa după o serie de probleme legate de sănătate în ultimele luni, Papa Francisc a ajuns duminică, în prima sa călătorie de anul acesta, la Veneția. Este prima vizită a Papei în acest oraş de la alegerea sa din 2013 şi, de asemenea, prima dată când un pontif merge la Bienala de la Veneţia – expoziţie prestigioasă de artă cu exponate sponsorizate de numeroase țări. Inclusiv de România, al cărei proiect se desfășoară în Pavilionul țării din Giardini della Biennale și în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția.

     

    Vizita a reprezentat, după cum a spus papa Francisc, o întoarcere a vizitei pe care mai mulți artiști i-au făcut-o în Capela Sixtină în iunie anul trecut. Întâlnirea de la Veneția i-a oferit pontifului ocazia de a reitera că ”lumea are nevoie de artiști” și că artiștii sunt chemați să înființeze adevărate ”cetăți de scăpare”, de rezonanță biblică, pentru a ”elibera lumea de antinomiile lipsite de sens și, de acum, golite”, în spatele cărora se află întotdeauna ”respingerea celuilalt”. 

    ”Vă mărturisesc că, alături de voi, nu mă simt străin, mă simt acasă. Mă gândesc că, în realitate, acest lucru este valabil pentru orice ființă umană pentru că, într-adevăr, arta îndeplinește statutul de «Cetate de scăpare», o entitate care nu se supune regimului de violență și discriminare pentru a crea forme de apartenență umană capabile de a-i recunoaște, a-i include, a-i ocroti și a-i îmbrățișa pe toți. Pe toți, începând de la cei din urmă”, a declarat Suveranul Pontif, în cadrul întâlnirii desfășurate în biserica ”Sfânta Maria Magdalena”, capela închisorii de la Giudecca, unde papa și-a început vizita printr-o întâlnire cu deținutele de acolo. 

     

    Desfășurată între 20 aprilie și 24 noiembrie în acest an, Bienala de Artă de la Veneția, a ajuns la a 60-a ediție și prezintă creaţii semnate de nouă artişti contemporani. Proiectul care reprezintă România este What Work Is/Ce este munca, expoziția, curatoriată de Ciprian Mureșan și avându-l ca artist principal pe Șerban Savu, explorând complexitatea relațiilor dintre muncă și timp liber. Tema Bienalei din acest an, Străini pretutindeni, rezonează puternic cu opera lui Savu, explorând sentimente de dezorientare și dislocare – lucrările sale aduc în prim-plan dificultățile legate de munca în străinătate și impactul acestora asupra senzației de apartenență și identitate. 

     

    Etapa următoare a scurtei plimbări a Papei prin lagună a fost în piaţa din faţa Bazilicii della Salute, unde s-a adresat tinerilor.

    “Trăim scufundaţi în produse create de om, care ne fac să ne pierdem uimirea faţă de frumuseţea care ne înconjoară. Însă creaţia ne invită să fim, la rândul nostru, creatori de frumuseţe, să facem ceva ce nu exista înainte. Viaţa cere să fie dăruită, nu gestionată. Să ieşim din lumea hipnotică a reţelelor sociale care ne anesteziază sufletul”,îndemnat Suveranul Pontif.

     

    Apoi, în rugăciunea tradiţională de duminică din cadrul ceremoniei din Piaţa San Marco, în faţa a peste 10.500 de credincioşi, Papa Francisc a făcut un nou apel la pace și, vorbind despre impactul supraturismului asupra mediului înconjurător, a îndemnat să “avem grijă de casa noastră comună”.

  • Proiectul României la Bienala de la Veneția

    Proiectul României la Bienala de la Veneția

     

    Tema proiectului propus de Șerban Savu este relația dintre muncă și timp liber. Șerban Savu este un artist vizual care trăiește și lucrează în Cluj, absolvent al Universității de Artă din Cluj, pictor realist ce surprinde viața cotidiană și existența contemporană din România, cu predilecție având o tematică legată de muncă și plăcere. Proiectul de la Bienala de la Veneția este curatoriat de artistul Ciprian Mureșan, coleg de atelier și colaborator al lui Șerban Savu.

    Artistul Șerban Savu ne-a declarat următoarele despre proiectul ce va reprezenta România:

    “”Ce este munca / What Works Is” este titlul unui poem de Philip Levine, un poet care s-a preocupat de muncă și și-a pus întrebări despre ce este munca și a răspuns într-un mod absolut admirabil. M-am regăsit în poemele sale. Nu întâmplător cartea mea din 2018 este în jurul a cinci poeme de Philip Levine legate de muncă. 

    Lucrez la această temă sau mă interesează tema asta de destul de multă vreme. Într-un fel, am văzut-o prin filtrul istoriei artelor, uitându-mă la arta propagandistică de dinainte de 89, care a rămas totuși cu noi și există și în zilele noastre, dar nu atât de vizibilă. Și, cum spunea Ciprian, nu știm să ne raportăm la ea deocamdată. A trecut prea puțin timp ca să avem o atitudine relaxată sau obiectivă. Suntem prea subiectivi. Și așa am atacat tema muncii, încercând să înțelegem cine suntem noi de fapt astăzi. Dar ajutându-mă de artă, de istoria ei.”

    Ce va putea vedea publicul vizitator al bienalei? Șerban Savu:

    “În Pavilionul Central va fi un poliptic de mari dimensiuni, care va conține 40 și ceva de lucrări. Un perete dominant, evident, va fi completat de o structură de socluri pe care vor fi expuse patru machete, patru machete ale unor clădiri emblematice cu inserții de mozaic. Iar la Noua Galerie a Institutului Cultural Român vom produce, timp de șapte luni, un mozaic amplu, de mari dimensiuni, cu o scenă de picnic, o scenă de relaxare, un 1 Mai, dar un 1 Mai altfel decât era odinioară. Un 1 Mai în care lumea e liberă să petreacă așa cum dorește, fără implicații propagandistice.”

    De ce a ales Șerban Savu forma poliptică de prezentare a artei sale:

    “E o formă canonică. Eu mă uit la realitate și la ceea ce mă înconjoară prin filtrul istoriei artelor, iar politicul, forma de artă religioasă, îmi servește ideilor în care mă uit la ideologie, asemeni religiei, într-un fel. … Înainte, munca era parte a artei oficiale și artei de propagandă și era ceva fundamental în construcția societății. Acum lucrurile stau diferit, evident, și m-a interesat să văd cum poate lumea de astăzi să-și găsească independența și cum poate să ocolească sistemele productive și să-și găsească autonomia. Munca implică, bineînțeles, o stare de alienare, mai ales munca în străinătate, alienare din partea celor care pleacă departe de țară, dar și a celor care se întorc după mult timp petrecut afară și se întorc la alte realități de care se simt înstrăinați.”

    Curatorul proiectului, Ciprian Mureșean, ne-a dat mai multe detalii despre tema și inspirația proiectului și despre relația celor doi artiști creatori:

    “Artiștii au o relație cu munca specială. Eu fiind artist, de fapt, nu curator de profesie, sunt curator de conjunctură acum, pentru că sunt coleg de atelier cu Șerban, vecin de atelier cu Șerban, adică împărțim atelierul împreună, dar munca pentru noi artiști înseamnă așa de dimineață, mers la atelier până seara, când da, și lucrat fără neapărat rezultate. Bineînțeles că artiștii pot fi și boemi. … Am început printr-o selecție de lucrări. Putem zice că am ajuns la o concluzie destul de rapidă, pentru că suntem pe aceeași frecvență de undă din cauza împărțirii atelierului împreună. Noi suntem destul de intuitivi, cumva. Ne-am mișcat și am ajuns la o concluzie.”

    Ciprian Mureșean ne descrie elementele expoziției de la bienală și ne face un scurt portret al lui Șerban Savu:

    “Șerban Savu este un pictor, de fapt, ca formație. El ca pictor, prin 2008-2009 a început să lucreze un pic cu mozaicul. Îi plăceau foarte mult mozaicurile antice, romane, grecești. Vom vedea în pavilion, deci o selecție din 2005 până în 2024 de picturi, 45 de picturi strânse într-un politic, într-un fel de altar, să zicem, care să facă un fel de dialog cu Veneția.”

    La final, Comisarul României pentru Bienala de la Veneția, Ioana Ciocan, ne-a vorbit despre procesul de alegere al proiectelor și despre alegerea din acest an:

    “Trebuie să spun că de fiecare dată pavilionul României la Bienala de la Veneția nu trece neobservat. Anul acesta sunt aproape 90 de țări care au pavilioane naționale, România are marele noroc încă din 1938 să aibă un pavilion propriu în Giardini de la Biennale. 

    De fiecare dată, România a trimis artiști extrem de importanți și am să-i menționez pe cei la care nu se gândește nimeni: Nicolae Grigorescu, Ștefan Luchian, Henry Mavrodin, Geta Brătescu sau Adrian Ghenie, ca să mă apropii de epoca contemporană. Va fi cu siguranță un pavilion extrem de iubit, cu care oamenii se vor întâlni și în care vor găsi scene care lor le sunt extrem de familiare. … 

    Cred că ar trebui ca mai mulți artiști, mai mulți curatori, să aibă curajul să participe la Bienală. Da, competiția este de fiecare dată extrem de strânsă, dar cred că ar trebui cu toții să facă un efort, toți doritorii, și să trimită dosarele pentru a fi analizate de către juriu. E un proces dificil, mai ales pentru membrii juriului, care sunt naționali, dar și internaționali. E un proces dificil, pentru că responsabilitatea este foarte mare, adică trimitem un proiect să reprezinte o țară. Este într-adevăr un proces complicat.”

  • Jurnal Românesc – 22.06.2023

    Jurnal Românesc – 22.06.2023

    Premierul Marcel Ciolacu, preşedintele interimar al Camerei Deputaţilor, Alfred Simonis, şi liderul deputaţilor PSD, Ciprian Şerban, au depus la Senat un proiect de lege care prevede ca statul român să acorde, anual, 2 milioane de euro Mitropoliei Basarabiei. Proiectul de lege a fost depus miercuri, zi în care Marcel Ciolacu a făcut o vizită de lucru în Republica Moldova. Actul normativ prevede că destinaţia acestor fonduri se va stabili de către Administraţia Patriarhală şi Mitropolia Basarabiei, prin Arhiepiscopia Chişinăului. Sumele alocate de la bugetul de stat sunt destinate acoperirii cheltuielilor necesare restaurării şi conservării bunurilor din patrimoniul mobil, completării fondurilor necesare întreţinerii şi funcţionării centrelor eparhiale şi a unităţilor de cult cu venituri mici sau fără venituri. Vor fi, totodată, amenajate muzeele cultural-religioase, vor fi construite şi reparate lăcaşurile de cult și vor fi achiziţionate imobile necesare desfăşurării activităţii unităţilor de cult, precum şi a activităţilor de asistenţă socială şi medicală susţinute de acestea. In același timp, vor fi sprijinite activităţile de asistenţă socială şi medicală organizate de Mitropolia Basarabiei în spitale, centre de plasament, cămine pentru bătrâni.



    Preşedintele Consiliului Naţional de Conducere al AUR, Claudiu Târziu, a acuzat miercuri, în cadrul conferinţei săptămânale de presă a partidului, că etnicii români din Ucraina sunt supuşi, în continuare, unui proces de asimilare forţată. În Ucraina, autorităţile continuă să limiteze învăţarea limbii române şi perpetuarea identităţii naţionale a etnicilor româniˮ, a afirmat Claudiu Târziu, care a adăugat că autoritățile ucrainene continuă să folosească sintagma limbă moldovenească pentru limba română. Pe de altă parte, el a avut o întâlnire, la Comisia pentru românii de pretutindeni, cu preşedinta Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, Gabriela Lenghel, care a confirmat că sunt întârzieri mari la procesarea dosarelor de cetăţenie. Sunt oameni care, după 3, 4, 5 ani de la depunerea solicitării, încă nu au primit un răspuns de la autoritateˮ a spus Claudiu Târziu. Potrivit acestuia, răspunsul doamnei Lenghel cu privire la aceste întârzieri ţine de condiţiile de lucru, şi anume faptul că personalul este insuficient. În prezent, sunt 70 de funcţionari şi 17 membri ai comisiei pentru acordarea cetăţeniei. Claudiu Târziu a reiterat rugămintea către Ministerul Justiţiei să mărească numărul de funcţionari, întrucât mai este nevoie de 40-50 de funcţionari. Dobândirea şi acordarea cetăţeniei române ţin de securitatea naţională, pentru că noi avem nevoie de cetăţeni români, mai ales având în vedere declinul demografic accentuatˮ, a declarat Claudiu Târziu.



    Reprezentanții Departamentului pentru Românii de Pretutindeni au făcut, recent, o vizită de lucru în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord. Ei au discutat cu cei interesați de extinderea sediului taberelor culturale de la Londra și despre importanța dezvoltării de proiecte care să coaguleze comunitatea. Totodată, au apreciat argumentele prezentate privind necesitatea acestora de a avea un sediu fizic, în care să-și împărtășească interesul pentru cultura și limba română, și efoturile depuse în implementarea acestui proiect finanțat de Departament. Gheorghe Cârciu, secretar de stat al Departmanetului a afirmat că a fost într-un loc foarte important pentru comunitatea de români din capitala Angliei, acolo unde este dezvoltat proiectul Taberele culturale pentru românii din Londra”. El a menționat munca depusă de pastorul Teofil Harii, cel ce se ocupă de extinderea acestui centru, care este finanțat de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni.



    Proiectul ACUM-AICI-ACOLO” / NOW HERE THERE“ reprezintă România la cea de-a XVIII-a ediție a Bienalei Internaționale de Arhitectură de la Veneția. ICR transmite că proiectul este expus atât în Pavilionul național din cadrul Giardini di Castello, cât și în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția, cu sprijinul Institutului Cultural Român și al Ministerului Culturii. Bienala are loc în perioada 20 mai — 26 noiembrie 2023, în mai multe spații din orașul italian. Potrivit arhitectului și curatorului Emil Ivănescu, proiectul reprezintă o invitație la explorarea unui viitor posibil, în care inovația și colaborarea interdisciplinară joacă un rol cheie în găsirea de soluții la problemele globale cu care se confruntă omenirea.






  • Jurnal Românesc – 29.05.2023

    Jurnal Românesc – 29.05.2023

    Autorităţile de la Bucureşti au responsabilitatea de a identifica toate oportunităţile, astfel încât să-i determine pe românii plecaţi în străinătate să revină în ţară, a afirmat preşedintele Klaus Iohannis în mesajul adresat cu ocazia Zilei Românilor de Pretutindeni. Această zi este sărbătorită, în mod tradiţional, în ultima duminică din luna mai. O economie stabilă, stimularea investiţiilor şi accesarea fondurilor europene contribuie la dezvoltarea ţării şi, implicit, la crearea de noi locuri de muncă şi la creşterea nivelului de trai, factori care i-ar putea încuraja pe români să revină acasă, consideră şeful statului. Pe de altă parte, preşedintele spune că România are o diasporă numeroasă, care poate reprezenta o forţă capabilă să promoveze valorile şi spiritualitatea românească în Europa.


    Cu prilejul Zilei Românilor de Pretutindeni, la Bucureşti s-a desfășurat, în perioada 25 — 28 mai, festivalul dedicat conaţionalilor din diaspora. Programul a inclus expoziţii, vernisaje şi prezentări de modă, mese rotunde cu tema România este acasăˮ, dar şi o vizită la Muzeul Satului. Evenimentul s-a încheiat duminică, cu un concert al instrumentistului Damian Drăghici. Festivalul Aici-Acoloˮ a fost iniţiat, în 2017, de către Administraţia Prezidenţială, din dorinţa de a crea punţi de legătură între românii din ţară şi cei din străinătate, dezvoltând comunităţi şi reţele care să permită schimbul de idei şi de proiecte şi contribuind, astfel, la dezvoltarea unei Românii care se afirmă în plan european, se precizează într-un comunicat al Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.



    Institutul Cultural Român de la Viena organizează, în colaborare cu Muzeul Național Brukenthal, în perioada 15 iunie – 14 iulie, expoziţia Artiști români pe mapamond”. Potrivit ICR, expoziția este unul dintre cele mai mari evenimente de acest fel dedicate artei contemporane românești și cuprinde lucrări din colecția avocatului George Șerban, realizate de peste 50 de artiști români care s-au stabilit în țări din întreaga lume, unde au activat sau încă activează. Sunt prezentate aproximativ 60 de lucrări de pictură, desen, acuarelă, litografie și sculptură. Expoziția este o pledoarie pentru artă, cu scopul de a contribui la promovarea artiștilor și creatorilor români de cultură din diaspora și de a surprinde publicul cu o varietate de culori, forme, stiluri şi tehnici. Colecționarul George Șerban pune la dispoziție, în mod gratuit, lucrările prezentate în expoziție.



    Pentru al doilea an consecutiv, Teatrul Muzical Ambasadorii” va prezenta publicului tânăr din capitala Republicii Moldova spectacolul Cutiuța Muzicală – Aventurile Pălăriei Fermecate”, informează ICR. Evenimentul, organizat cu sprijinul ICR Mihai Eminescu” la Chișinău, va avea loc pe 3 iunie, pe scena Teatrului Fără Nume din cadrul Centrului Cultural Ginta Latină”. Prima reprezentație susținută la Chișinău în toamna anului trecut a fost un real succes și s-a jucat cu sala plină, spectacolul fiind foarte așteptat de către cei mici. Cutiuța Muzicală” este un proiect al Lilianei Ștefan și înseamnă peste 1.500.000 de copii vândute, 10 albume, sute de cântece pentru copii, voci celebre ale unora dintre cele mai iubite vedete din România, precum Mădălina Manole, Horia Brenciu, Anca Țurcașiu, Dan Bittman, Silvia Dumitrescu, Sanda Ladoși şi Daniela Nane.



    Proiectul ACUM-AICI-ACOLO” / NOW HERE THERE“ reprezintă România la cea de-a XVIII-a ediție a Bienalei Internaționale de Arhitectură de la Veneția, care se desfășoară în perioada 20 mai — 26 noiembrie, anunță ICR. Acesta este expus atât în Pavilionul național din cadrul Giardini di Castello, cât și în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția. Circumscris temei ediției de anul acesta a Bienalei, Laboratorul viitoruluiˮ, proiectul ACUM-AICI-ACOLO” / NOW HERE THERE“ a fost desemnat câștigător al concursului național organizat de ICR, ministerul de Externe, cel al Culturii și Uniunea Arhitecților din România. Potrivit curatorului Emil Ivănescu, proiectul reprezintă o invitație la explorarea unui viitor posibil, în care inovația și colaborarea interdisciplinară joacă un rol cheie în găsirea de soluții la problemele globale cu care se confruntă omenirea. Această expoziție ne îndeamnă să fim activi în transformarea viitorului și să ne implicăm în schimbarea de mentalitate necesară pentru a face această transformare posibilă. Împreună putem crea un viitor în care totul contează, totul este conectat și totul este incluziv”, mai spune arhitectul Emil Ivănescu.






  • „Tu ești un alt eu – O catedrală a corpului”, un proiect de Adina Pintilie

    „Tu ești un alt eu – O catedrală a corpului”, un proiect de Adina Pintilie

    Deschiderea expoziției ce va reprezenta România la cea de-a 59-a ediție a Bienalei de Artă de la Veneția, Tu ești un alt eu – O catedrală a corpului”, a artistei și regizoarei Adina Pintilie, va avea loc în data de 21 aprilie 2022, la Pavilionul României din Giardini della Biennale, la ora locală 17:15. Evenimentul va fi urmat de vernisajul instalației de realitate virtuală găzduite de Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică din Veneția, programat în data de 22 aprilie 2022, începând cu ora 16:00



    Curatoriat de Cosmin Costinaș și Viktor Neumann, proiectul Tu ești un alt eu – O catedrală a corpului”/You Are Another Me—A Cathedral of the Body” reprezintă noua etapă a procesului de cercetare, în mai multe limbaje și discipline artistice asupra intimității și corporalității, inițiat de Adina Pintilie în 2010 și manifestat public într-o fază anterioară, în domeniul cinematografic, cu lungmetrajul Touch Me Not”, din 2018.



    În timp ce proiectul se înscrie în conversațiile actuale care reevaluează normativul în materie de gen, abilități și diversitate corporală, rădăcinile cercetării artistice se găsesc în experiența personală și în contextul artistei, precum și în procesele sale de experimentare și învățare, îmbogățite de colaborarea pe termen lung cu protagoniștii. Adina Pintilie explorează așadar rolul central pe care intimitatea îl joacă în viețile noastre, modul în care ne raportăm la noi înșine și la ceilalți, cu ajutorul unei metodologii aparte, inspirate de diverse practici corporale și investigații psihologice, de teoria atașamentului, terapia traumei, psihosomatică și Constelațiile Familiale. Proiectul propune noi posibilități de a vedea, de a gândi și de a relaționa, posibilități care destabilizează retoricile vizuale și politicile convenționale ale privirii, generând noi experiențe epistemologice și transformatoare.



    Principalul spațiu expozițional din Giardini della Biennale găzduiește o instalație video, formată din nouă canale cu o durată de 45 de minute, care este recomandată să fie văzută în întregime. Aceasta este construită în jurul comunității de colaboratori ai artistei, ce provin din țări, generații și medii diferite: performerii Hermann Müller și Dirk Lange, activiștii pentru drepturile persoanelor cu dizabilități Christian Bayerlein și Grit Uhlemann, actrița și profesoara de actorie Laura Benson, activista transgender Hanna Hofmann, cărora li se alătură și Adina Pintilie. În diferite configurații, protagoniștii explorează împreună intimitatea, relaționând prin conversație, grija față de celălalt, dans sau atingere. Astfel, Tu ești un alt eu” lucrează cu corpuri care sunt tandre unul față de celălalt, corpuri ce își oferă sprijin reciproc în procesele de autodescoperire, corpuri care le fac pe celelalte să se simtă dorite și atrăgătoare, corpuri care acceptă conflictele în relațiile lor ca modalitate de a-l înțelege pe celălalt, ca pe sine însuși.



    Pavilionul României este împărțit în două zone diferite, dar complementare: spațiul mai întunecat și mai mare invită la procese individuale de autoreflecție printr-o porozitate a ecranului dintre protagoniști și public. O încăpere mai mică, de această dată luminoasă, face referire la spațiul de autodescoperire colectivă și restaurativă din Touch Me Not” și îi expune pe vizitatori unul celuilalt.








    Expoziția din Pavilion se extinde printr-o instalație de realitate virtuală în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică din Veneția. Prin întâlnirea cu protagoniștii într-un mediu 3-D simulat și explorarea granițelor din ce în ce mai neclare dintre virtualitate și corporalitate, instalația pune astfel sub semnul întrebării ideea de prezență fizică ca o condiție prealabilă pentru intimitate.








    Desemnată să reprezinte România la Bienala de Artă de la Veneția în 2022, în urma concursului organizat de Ministerul Culturii, Ministerul Afacerilor Externe și Institutul Cultural Român, expoziția Tu ești un alt eu – O catedrală a corpului” poate fi vizitată de către public în perioada 23 aprilie – 27 noiembrie 2022.

  • Pavilionul de Artă București – Art Safari 2018

    Pavilionul de Artă București – Art Safari 2018

    Pavilionului de Artă București — Art Safari va avea loc în perioada 11-20 mai 2018 în Piața George Enescu. Pavilionul Muzeal, cu lucrările de Tezaur ale maeștrilor artei românești, Pavilionul Central curatoriat de un expert internațional, programul educațional — Art Safari Kids & Art Talks și Programul Internațional formează conceptul unic al Pavilionului de Artă București. Art Safari așază Bucureștiul pe harta marilor capitale europene culturale.



    Banca Comercială Română va expune în cadrul celei de-a cincea ediții a Art Safari București o parte importantă a tezaurului ei cultural. Expoziția de pictură 50 de pictori impresioniști din colecția BCR” este compusă din valoroase opere ale marilor artiști români, care nu se află în circuitul public: Tonitza, Petrașcu, Pallady, Dărăscu, Ressu, Țuculescu, Baba, Bernea și mulți alții.



    Colecționând artă, o bancă își extinde tezaurul și devine un conservator al patrimoniului cultural. Suntem onorați că vom expune în cadrul Art Safari București acest tezaur al BCR, o instituție cu o lungă tradiție de colecționar”, a declarat Ioana Ciocan, Director Art Safari București.



    Art Safari București este conceput sub forma unui muzeu temporar, care va găzdui, între altele, o expoziție de artă contemporană organizată de Hervé Mikaeloff (curatorul Louis Vuitton Foundation din Paris) și expoziția “Natural-Cultural”, dedicată artei românești importante, curatoriată de Alina Șerban. Pavilionul expozițional este semnat de arhitectul Attila Kim, comisarul României la Bienala de la Veneția — edițiile 2016 până în prezent.



    De menţionat, ca o atracţie a evenimentului, expoziţia artă plastică şi sculptură «Altceva despre…Ceauşescu. Artă românească din Palatul Primăverii», care va prezenta publicului aproximativ 50 de lucrări aflate în fosta reşedinţăa a familiei Ceuşescu din cartierul Primăveri, semnate de mari nume ale artei plastice românești: Ştefan Luchian, Nicolae Tonitza, Iosif Iser, Gheorghe Petraşcu, Octav Băncilă, Camil Ressu, Rudolf Schweitzer-Cumpăna, Dumitru Ghiață, George Baron Lowendal, sau de sculptori, precum Ion Jalea, Gheorghe Tudor, O. Spathe etc.



    Programul Internațional al Art Safari este organizat în colaborare cu ambasadele Germaniei, Israelului, Elveției, Spaniei, Argentinei, Statelor Unite ale Americii în România și Forumului Cultural Austriac. În cadrul acestui program vor fi expuse lucrări ale mai multor artiști internaționali, într-un spațiu dedicat.



    Pavilionul de Artă București — Art Safari se desfășoară sub patronajul Primăriei Municipiului București și este un eveniment cultural unic ca structură, concept și amploare din România.