Tag: blocaj

  • Magistrala feroviară Bucureşti – Constanţa, redeschisă

    Magistrala feroviară Bucureşti – Constanţa, redeschisă

    Magistrala feroviară Bucureşti – Constanţa a fost redeschisă în cursul nopţii. Toate trenurile de călători spre şi dinspre Litoral şi-au reluat circulaţia pe ruta directă Bucureşti – Constanţa, doar pe raza staţiei Feteşti traficul fiind redirecţionat pe un singur fir, în zona afectată de deraierea a 5 vagoane ale unui tren de marfă, produsă miercuri seară.



    Echipele de intervenţie ale CFR SA au reuşit până la ora 02.30 să elibereze calea ferată pe un fir de toate cele 5 vagoane de marfă deraiate şi să finalizeze lucrările de reparaţii la linia de cale ferată, inlclusiv la firul de contact, cel care asigură alimentare locomotivelor cu energie electrică.



    Echipele de intervenţie acţionează în continuare în staţia Feteşti cu personal propriu şi utilaje de mare tonaj, pentru finalizarea lucrărilor necesare pentru restabilirea traficului feroviar în condiţii normale, pe ambele fire de circulaţie.



    CFR SA transmite scuze tuturor călătorilor afectaţi de evenimentul feroviar din staţia Feteşti şi le mulţumeşte pentru înţelegere, asigurându-i că angajaţii de la calea ferată depun în continuare toate eforturile necesare şi intervin operativ pentru restabilirea circulaţiei în condiţii normale pe relaţia Bucureşti – Constanţa şi retur.

  • 20 de trenuri, afectate de un blocaj pe Magistrala Constanţa – Bucureşti

    20 de trenuri, afectate de un blocaj pe Magistrala Constanţa – Bucureşti

    20 de trenuri sunt afectate de blocajul generat de deraierea unui tren de marfă pe Magistrala Constanţa – Bucureşti, iar întârzierile estimate ca urmare a devierii traficului sunt de 3 ore, precizează CFR Călători.



    Astfel, se anulează trenurile IR 1683 Bucureşti Nord – Constanţa, R 8008 Medgidia – Bucureşti Nord, R 8016 Feteşti – Bucureşti Obor, R 8013 Bucureşti Obor – Feteşti, R 8153 Urziceni – Slobozia Veche şi R 8154 Slobozia Veche – Urziceni.



    De asemenea, alte trenuri vor circula deviat, după cum urmează: trenul IR 1929 Constanţa – Sibiu se anulează pe distanţa Feteşti – Sibiu şi va circula pe ruta deviată ca tren IR 12098 în relaţia Feteşti – Făurei – Buzău – Ploieşti Sud – Ploieşti Vest – Braşov – Sibiu; trenul IR 1993 Mangalia – Craiova se anulează pe distanţa Feteşti – Craiova şi va circula pe rută deviată ca tren IR 12018 în relaţia Feteşti – Ţăndărei – Slobozia Veche – Ciulniţa – Bucureşti Nord – Craiova; trenul 1936 Braşov – Constanţa se anulează pe distanţa Ciulniţa – Constanţa, iar garnitura trenului se ataşează în staţia Ciulniţa la garnitura trenului 1585 Bucureşti Nord – Constanţa; trenul IR 1583 Bucureşti Nord – Constanţa se anulează pe distanţa Ciulniţa – Constanţa şi va circula pe ruta deviată ca tren IR 12016 în relaţia Ciulniţa – Slobozia Veche – Ţăndărei – Feteşti – Constanţa; trenul IR 1585 Bucureşti Nord – Constanţa se anulează pe distanţa Ciulniţa – Constanţa şi va circula pe ruta deviată ca tren IR 12020 în relaţia Ciulniţa – Slobozia Veche – Ţăndarei – Feteşti – Constanţa.



    Lista trenurilor ale căror traseu a fost deviat mai cuprinde: trenul IR 1686 se anulează pe distanţa Feteşti – Braşov şi va circula pe ruta deviată ca tren IR 12026 în relaţia Feteşti – Făurei – Buzău – Ploieşti Sud – Ploieşti Vest – Braşov; trenul R 8024 Constanţa – Bucureşti Nord se anulează pe distanţa Feteşti – Bucureşti Nord; trenul R 8025 Bucureşti Obor – Constanţa se anulează Ciulniţa – Constanţa; trenul IR 1584 se anulează în relaţia Constanţa – Bucureşti Nord, călătorii sunt preluaţi de IR 1984; trenul IR 1984 se anulează pe distanţa Feteşti – Bucureşti Nord şi va circula pe ruta deviată Feteşti – Ţăndarei – Slobozia Veche – Ciulniţa – Bucureşti Nord; trenul RE 8006 se anulează pe distanţa Feteşti – Bucureşti Nord şi va circula pe ruta deviată ca tren RE în relaţia Feteşti – Ţăndărei – Slobozia Veche – Ciulniţa – Bucureşti Nord; trenul IR 1587 se anulează pe distanţa Ciulniţa – Constanţa şi va circula pe ruta deviată ca tren IR în relaţia Ciulniţa – Slobozia Veche – Ţăndărei – Feteşti – Constanţa.



    Totodată, în noaptea de 21 spre 22 iulie, trenul IR 1945 se anulează pe distanţa Feteşti – Satu Mare şi va circula pe ruta deviată Feteşti – Făurei – Buzău – Ploieşti Sud – Ploieşti Vest – Braşov – Satu Mare, iar trenul IR 1931 se anulează pe distanţa Feteşti – Oradea şi va circula pe ruta deviată Feteşti – Făurei – Buzău – Ploieşti Sud – Ploieşti Vest – Braşov – Oradea.



    Magistrala Bucureşti – Constanţa este blocată la intrare în staţia Feteşti, pe ambele sensuri de circulaţie, din cauza deraierii a cinci vagoane din cele 40 ale unui tren de marfă care circula pe relaţia Constanţa Port — Lehliu şi aparţine operatorului ROFERSPED, a anunţat Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Ambele fire de circulaţie au fost avariate în urma acestui incident.

  • Slovenia: Blocaje ale traficului rutier

    Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se deplasează sau se află pe teritoriul Sloveniei asupra posibilității apariției unor blocaje majore ale traficului rutier între Ljubljana și Koper, pe unul dintre cele mai aglomerate tronsoane ale autostrăzii A1, care leagă Slovenia de Italia.



    Compania slovenă pentru administrarea autostrăzilor a anunțat că va fi asigurat un culoar suplimentar pe autostrada dintre Ljubljana și Koper pentru sensul de mers în care traficul va fi mai intens, în timpul orelor de vârf și la sfârșit de săptămână.



    Totodată, este de așteptat ca proiectul de reparații să fie finalizat la sfârșitul lunii octombrie 2014.



    Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetăţenilor români care doresc să tranziteze Slovenia să se informeze din timp asupra situației traficului rutier și a restricțiilor existente, inclusiv cele de greutate, pe pagina de internet a centrului de informare asupra traficului rutier http://www.promet.si, precum și la numerele de telefon 1970 (din Slovenia) şi 00 386 151 88 518 (internațional).


    Comunicat mae.ro

  • Ce pot face banii

    Ce pot face banii

    Studenţii la ştiinţe politice şi orice cetăţean interesat de mersul societăţii au privit cu mare uimire ce s-a întâmplat în SUA de la începutul acestei luni. Neînţelegerea dintre grupurile politice din Congres, parlamentul SUA, a făcut ca bugetul de stat să nu fie adoptat. Fără o aprobare supremă, conformă Constituţiei, banii publici nu pot fi cheltuiţi şi tot ce funcţionează cu astfel de bani ia o pauză sau se restrânge dramatic. Este simplu de spus, dar bugetul de stat, în orice ţară din lume, face să funcţioneze cele mai importante mecanisme ale societăţii şi ale unui stat, cele care asigură ordinea publică, securitatea naţională, reprezentarea externă, şi tot angrenajul de înalt nivel al unui stat.



    Concret, în SUA, peste 800 de mii de funcţionari federali au în ofertă şomajul tehnic sau concediul fără plată.



    Blocajul bugetar are multe explicaţii şi totul s-a petrecut conform aşteptărior, nici un grup politic, democrat sau republican, nefiind dispus să renunţe la poziţia sa în probleme esenţiale. Pe primul loc se afla, ca mai mereu în ultimul timp, reforma sănătăţii plus plafonul de îndatorare. Inevitabil, în ecuaţie apare şi preşedintele Barack Obama, desmenat drept câştigător al dezamorsarii acestei crize fiscale, dar căruia i se prevede un viitor complicat cu radicalii republicani. Aceiaşi specialişti sau doar cei interesaţi de ştiinţa şi analiza politică au tot mai multe probleme în a înţelege ce se întâmplă în culisele vârfului puterii în Statele Unite. Paradoxal, cu această ocazie am descoperit acum că nu este pentru prima dată când SUA ajung fără bază legală pentru a-şi plăti bugetarii. Grav este că, dacă blocajul ar mai fi durat o săptămână, pentru prima dată în istorie, SUA nu şi-ar mai fi putut onora toate plăţile. Iar pentru dolar, moneda altă dată sfântă, efectul ar fi fost catastrofal.



    Pe măsură ce posibilitatea blocajului se contura tot mai mult, am fost nevoiţi să ne aplecăm mai în detaliu asupra specificului vieţii politice americane, unde preşedintele este şi prim ministru şi unde bipolarismul domină peisajul partidelor politice. Aflăm astfel cât de simplă dar foarte tradiţionalistă este formula americană, cât de simplu se pot rezolva lucrurile dar şi cât de uşor se poate ajunge la blocarea celui mai impresionant mecanism administrativ din lume. Deşi, la 1 octombrie, nici bursa nu s-a sinchisit prea mult de blocajul bugetar, ca în faţa unei evoluţii previzibile, până la urmă efectele au ajuns să fie economice şi semnificative. Pentru evitarea blocajului bugetar nu s-au făcut eforturi prea mari de conştiinţă, ci s-a continuat jocul politic, rece şi calculat ca un joc pe calculator, cu situaţii virtuale de un realism suficient pentru a uita că efectele sunt palpabile, pentru milioane de americani şi chiar miliarde de oameni. Iar precedentul unui astfel de blocaj nu se duce în negura secolelor, ca la demisia papei, ci doar până în 1996. Grav ar fi până la urmă scurtarea cadentei acestor defecţiuni. Ar însemna că mecanismul nu mai merge ca atunci când a fost creat sau când mergea la turaţie maximă. Vor fi necesare reparaţii, chiar dacă nu mecanismul în sine este, până la urmă, problematic ci acei care îl pun în funcţiune, lucrând cu el şi în cadrul lui.