Tag: branding

  • Proiectul de brand al orașului Iași – câștigător al medaliei de aur

    Proiectul de brand al orașului Iași – câștigător al medaliei de aur

    Din când în când auzim cum românii au avut o
    realizare notabilă la nivel internațional. De data aceasta este vorba de
    câștigarea medaliei de aur la cea mai mare competiție de branding din Europa, Transform
    Awards de la Londra, pentru proiectul de brand al orașului Iași (Nord-Estul
    României) creat de agenția Namogo Design. Managerul și fondatorul agenției de
    brand ne-a vorbit despre acest proiect, de cum a luat naștere agenția și despre
    justificarea juriului pentru decernarea premiului.

    Alex Munteanu: Proiectul de
    branding al orașului Iași a fost inițiat în 2021, la inițiativa Asociației
    Destination Iași, care este o asociere între Primăria și Consiliul Județean,
    actorii din domeniul hotelier și turistic și Universitatea Alexandru Ioan
    Cuza. Namogo a luat naștere acum peste 15 ani în Iași, deci suntem o agenție
    ieșeană. … Focusul nostru este pe design grafic, pe aplicarea principiilor de
    design și inovație în domeniul designului și majoritatea proiectelor noastre se
    orientează către abordări minimaliste și funcționale ale designului, cu scopul
    de a crea o lume înconjurătoare mai plăcută și mai ușor de navigat vizual.
    Ne-am bucurat să aflăm că părerile juriului care au fost trecute în Winners
    Book, un catalog al câștigătorilor, s-au referit îndeosebi la ceea ce am spus
    noi la lansarea brandului acum un an, și anume au apreciat curajul de a încerca
    să transformăm o identitate a unui oraș bazat exclusiv pe memoria trecutului și
    realizările sale, într-un oraș care să se focuseze pe industriile creative și
    au apreciat abordarea identității vizuale versatile, care poate acomoda
    diferite expresii grafice și chiar spațiale.



    Ce este Iași – Orașul creatorilor?


    Orașul creatorilor este o punte pe
    care am reușit să o creăm între aceste realizări istorice cu care ne-am mândrit
    atâta timp, și care în momentul de față nu mai sunt doar ele însele suficiente
    pentru a crea o imagine, și o dezvoltare a Iașului sustenabilă. Cu alte
    cuvinte, promisiunea de valoare pe care o oferă Iașul pentru turiști, pentru
    localnici și pentru, poate viitori studenți sau investitori, nu mai poate fi
    doar despre oraș cultural, cu referire la cultura clasică. Iașul trebuie să
    propună mult mai mult și de aceea Orașul creatorilor este o punte între
    creatorii trecutului și creatorii prezentului, care vor contura viitorul
    orașului. Cu alte cuvinte, propunerea, care funcționează și la nivel vizual,
    dar și ca strategie de brand pentru dezvoltarea de proiecte viitoare, este
    legată de industriile creative și ne propunem să devenim principalul hub al
    industriilor creative din zona de Nord-Est și, de ce nu, din România. Pe termen
    scurt, brandul trebuie implementat la nivel local și aici sunt două zone, o
    dată e partea de comunicare, de marketing, iar apoi pe partea funcțională,
    brandul nu are doar un rol de logo și imagine pe care îl aplicăm peste tot pe
    unde putem, ci este o platformă, cea pe care am creat-o, care permite
    dezvoltarea de diferite proiecte în folosul comunității și în folosul
    infrastructurii turistice, spre exemplu spații cu mobilier urban, branded
    sisteme de informare și navigare informațională publică, și pentru cetățeni și
    pentru turiști. Cu alte cuvinte, un limbaj vizual și verbal comun pentru tot
    orașul și pentru tot felul în care administrația și instituțiile publice, care
    ar trebui să facă viața mai frumoasă pentru cetățeni, să le folosească pentru
    ca cetățenii să identifice mai ușor cine-ce face pentru ei, cum îi ghidează și
    așa mai departe. Iașul suferă, din punctul ăsta de vedere, ca multe orașe din
    România, pentru că pe partea de experiență urbană, în special de navigare a
    spațiilor urbane, nu am știut să creăm până acuma un limbaj comun, clar și
    prietenos cu oamenii.