Tag: call-center MAE

  • Jurnal Românesc – 14.04.2022

    Jurnal Românesc – 14.04.2022

    Activitatea Call Center-ului Centrului de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate a fost relocată într-un nou sediu şi beneficiază de o structură de comunicaţii modernă şi echipamente de ultimă generaţie, transmite Ministerul Afacerilor Externe. Cetăţenii români pot solicita informaţii la Call Center-ul consular, prin apelarea numerelor de telefon aparţinând misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din zona de rezidenţă, prin transmiterea unui e-mail la adresa contact@informatiiconsulare.ro sau prin accesarea portalului econsulat.ro. MAE arată că procesul de modernizare a fost lansat în 2020, la iniţiativa ministrului Bogdan Aurescu şi că, în ultima parte a anului 2021, a fost extins numărul liniilor telefonice ale Call Center-ului. În prezent pot fi preluate simultan în aplicaţie, de către robotul telefonic, până la 256 de apeluri faţă de numai 96 anterior, iar numărul operatorilor a fost suplimentat până la 50 de persoane. Totodată, au fost actualizate şi reorganizate, în totalitate, informaţiile consulare oferite prin intermediul robotului telefonic, astfel încât acestea să devină mai accesibile şi uşor de înţeles. Ca urmare a modernizării, accesul românilor la linia telefonică destinată urgenţelor consulare a fost prioritizat, prin introducerea acestei opţiuni în prima secţiune a meniului robotului telefonic.



    Expoziţia de fotografii “Istroromânii”, semnată de Constantin Demeter, Gheorghe Petrila şi Ovidiu Gabor, a fost deschisă la Galeria Principji din Rijeka, în Croaţia. Manifestarea este organizată de Asociaţia Românilor din Republica Croaţia, un ONG care protejează interesele sociale ale comunităţii româneşti formată, în marea majoritate, din cetăţeni români care s-au stabilit aici după 1990. Expoziţia reprezintă un omagiu adus comunităţii lingvstice istroromâne, care astăzi numără doar câteva sute de oameni, dar care a reuşit să-şi păstreze limba şi după mai bine de un mileniu de când strămoşii lor au imigrat în Peninsula Istria. La vernisaj au participat, între alţii ambasadorul României în Croaţia, Constantin – Mihail Grigorie, Consulul Onorific al României la Rijeka, Dragutin Kamenski, membri ai comunităţii româneşti din Rijeka şi ai comunităţii lingvistice din Peninsula Istria. Expoziţia poate fi vizitată până la 26 aprilie.



    Expoziția “Mama Clara-Haya. Iubire, recunoștință, teamă de despărțire” a artistei israeliene de origine română Anat Manor este deschisă până la 28 aprilie, la sediul reprezentanţei la Tel Aviv a Institutului Cultural Român. Manifestarea cuprinde picturi, desene și asamblaje realizate de artistă ca un tribut pentru mama ei, Clara Marcus, născută în România, la Târgu Ocna. Anat Manor s-a născut în Israel, din părinți de origine română. A studiat arte vizuale în Israel și în Germania. Este cunoscută în special pentru proiectele foto-video, precum și pentru desenele și picturile conceptuale. În prezent, trăiește și lucrează la Berlin.



    Artizanul român Victor Clopotar participă la expoziția internațională Homo Faber, deschisă în perioada 10 aprilie — 1 mai, în spații ale Fundației Giorgio Cini din Veneția. Obiectele realizate de Victor Clopotar sunt prezentate în cadrul secțiunii Next of Europe. Victor Clopotar are 37 de ani si este fierar de cupru, o artă pe cale de dispariție. Homo Faber este un eveniment cultural internațional dedicat meșteșugurilor, la care participă peste 400 de artizani și designeri din întreaga lume.



    14 artişti români vor expune, între 15 aprilie și 15 mai, la galeria Macadam a ICR Paris în cadrul expoziţiei de grup “Predicţiile Pământului”, dedicată provocărilor ecologice. Manifestarea cuprinde desene, video-art, instalaţii, sculptură, într-un demers estetic conceput ca un laborator de cunoştinţe şi interogări despre viitorul planetei. Evenimentul a fost iniţial prezentat la Muzeul Palatului Cotroceni. Vernisajul va avea loc la 15 aprilie, de la ora 19.00, în prezenţa artiştilor Mihai Zgondoiu şi Cătălin Burcea. Curatorul expoziţei, artistul vizual Mihai Zgondoiu, a realizat şi ilustraţiile cărţii trilingve “Ştergerea în trei timpi”, scrisă de poeta Martine Magtyar, tradusă de Joël Vincent şi Stéphane Lambion, care va fi prezentată publicului în data de 16 aprilie la ICR Paris. Expoziţia de la ICR Paris este organizată cu prilejul Zilei Internaţionale a Pământului, sărbătorită la 22 aprilie, cât şi a Zilei Mondiale de Acțiune pentru Climă, marcată la 15 mai.






  • MAE a încheiat procesul de modernizare al Call Center-ului consular

    MAE a încheiat procesul de modernizare al Call Center-ului consular

    Ministerul Afacerilor Externe informează că activitatea Call Center-ului consular (Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS) a fost relocată într-un nou sediu şi beneficiază de o structură de comunicaţii modernă şi echipamente de ultimă generaţie.



    Demersurile de modernizare şi eficientizare a activităţii Call Center-ului consular au drept scop adaptarea permanentă la nevoile cetăţenilor români care se află în străinătate şi care adresează solicitări de informaţii telefonic sau prin intermediul poştei electronice, arată un comunicat MAE citat de Agerpres.



    Cetăţenii români pot solicita în continuare informaţii CCSCRS în regim permanent, fie prin apelarea numerelor de telefon aparţinând misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din zona de rezidenţă, fie prin transmiterea unui e-mail la contact@informatiiconsulare.ro sau prin accesarea informaţiilor disponibile online pe portalul www.econsulat.ro.



    Măsurile întreprinse pentru îmbunătăţirea activităţii Call Center-ului sunt parte a demersurilor extinse de reformă a activităţii consulare, proces iniţiat în anul 2020, la iniţiativa ministrului afacerilor externe, Bogdan Aurescu. Procesul de reformă este axat pe următoarele paliere prioritare: modernizarea şi extinderea reţelei de oficii consulare, digitalizarea extinsă a serviciilor consulare, debirocratizarea procedurilor de lucru, precum şi profesionalizarea continuă a întregului corp consular.



    MAE reaminteşte faptul că în ultima parte a anului 2021 a fost extins numărul liniilor telefonice ale Call Center-ului ce preia aceste solicitări. În prezent pot fi preluate în aplicaţie, de către robotul telefonic, până la 256 de apeluri simultane, faţă de numai 96 anterior, iar numărul operatorilor a fost suplimentat până la 50 de persoane. Totodată, au fost actualizate şi reorganizate, în totalitate, informaţiile consulare oferite prin intermediul robotului telefonic, astfel încât acestea să devină mai accesibile şi uşor de înţeles.



    De asemenea, a fost sporită capacitatea de procesare a solicitărilor de informaţii primite prin CCSCRS. Astfel, Call Center-ul consular va putea gestiona, prin toate componentele sale (portal web www.econsulat.ro, call center şi e-mail), un număr mai mare de solicitări de informaţii, asigurându-se un acces mai facil al cetăţenilor români la informaţiile consulare.



    În urma procesului de modernizare şi eficientizare a activităţii CCSRS, cetăţenii români care se confruntă cu urgenţe sau situaţii deosebite (accidente, spitalizări, arestări, îmbolnăviri, decese etc.) pot contacta mai rapid misiunile diplomatice şi oficiile consulare din zona în care aceştia se află la momentul respectiv. Astfel, accesul la linia destinată urgenţelor consulare va fi asigurat prioritar, prin introducerea acestei opţiuni în prima secţiune a meniului robotului telefonic. MAE reiterează recomandarea adresată cetăţenilor români de a utiliza linia de urgenţă exclusiv pentru situaţii deosebite.