Tag: campania Black Friday

  • Evoluţii ale comerţului românesc

    Evoluţii ale comerţului românesc

    România a înregistrat şi în primele trei trimestre
    din 2016 deficit în comerţul cu produse agroalimentare, adică importă mai mult
    decât exportă – arată datele centralizate de Ministerul Agriculturii de la Bucureşti. Exporturile au crescut cu aproape 3%, faţă de primele 9 luni din anul
    trecut, în vreme ce importurile au marcat o creştere cu peste 9%. Uniunea Europeană
    rămâne principalul partener în comerţul agroalimentar al României, Bucureştiul
    importând preponderent din celelalte ţări comunitare carne de porc proaspătă şi
    refrigerată, produse de patiserie, brutărie şi biscuiţi, grâu, zahăr şi cafea.

    În ceea ce priveşte exporturile, România continuă să obţină cele mai mari
    încasări din livrarea cerealelor în spaţiul intra şi extra comunitar, pe primul
    loc situându-se grâul şi meslinul (amestec de grâu cu secară) cu o valoare de
    circa 862 de milioane de euro şi o cantitate de 5,2 milioane de tone. Ţigările
    de foi şi trabucurile ocupă locul al doilea, fiind urmate de seminţele de
    rapiţă, porumb, seminţe de floarea-soarelui şi orz.

    În altă ordine de idei,
    potrivit unei analize KeysFin, comerţul online românesc bate record după
    record, în 2016 urmând să depăşească graniţa de 6 miliarde de lei (1,4 miliarde euro), afacerile din
    acest sector situându-se astfel la un nivel istoric pentru România. Potrivit
    datelor financiare analizate, cifra de afaceri din e-commerce-ul românesc a
    crescut susţinut în ultimii ani, de la 1,68 miliarde de lei (0.37 miliarde de
    euro) în 2011, la 5,47 miliarde de lei (1,21 miliarde de euro) în 2015.
    Creşterea afacerilor a venit pe fondul dezvoltării spectaculoase a serviciilor
    de comerţ online, asigurate în prezent de peste 5.300 de firme, cu peste 2600
    mai multe decât în urmă cu 5 ani.

    Statisticile KeysFin arată că, pe fondul
    creşterii interesului românilor pentru produsele şi serviciile vândute pe
    internet, profitablitatea sectorului a avansat de la circa 47 de milioane lei
    (10,4 milioane de euro) în 2011 la peste 233 de milioane lei (51,7 milioane de
    euro) în 2015, iar pentru 2016 se preconizează o ţintă de peste 300 milioane de
    lei (66,7 milioane de euro).

    Rezultatele spectaculoase din campania Black
    Friday 2016 au dovedit că online-ul românesc a ajuns la un nivel de fenomen
    naţional, explică analiştii de la KeysFin, potrivit cărora Nu neapărat
    reducerile, cât volumul spectaculos al vânzărilor a dovedit că românii sunt tot
    mai interesaţi de vânzările din aşa-numitele mall-uri virtuale
    .

    Datele relevă
    că s-a ajuns la 500 de tranzacţii pe minut, de două ori mai multe faţă de
    nivelul maxim de anul trecut, iar cea mai mare tranzacţie a fost de 143.000 lei
    (aproape 32 mii de euro), comandă venită din Ungaria.