Tag: cartea electronică de identitate

  • Digitalizarea şi securitatea datelor personale

    Digitalizarea şi securitatea datelor personale

    Guvernul de la București a aprobat sistemul de
    management al datelor personale ale cetăţenilor care vor fi stocate în
    viitoarele centre de date guvernamentale. Au fost stabilite politici de
    securitate care să garanteze că nimeni neautorizat nu va avea acces la datele
    personale ale românilor.

    Ministrul digitalizării, Sebastian Burduja, a
    explicat că oamenii vor fi informați atunci când autoritățile au nevoie de
    datele lor. Stocarea se va face într-o platforma de cloud guvernamental
    (servere), urmând ca până în 2026 cel puţin 30 de instituţii să se integreze în
    acesta, a precizat ministrul.
    Proiectul are un buget total de peste 561 de milioane de euro. Ministrul a explicat că datele cetăţenilor vor
    fi într-un loc sigur și protejat, aceştia urmând să fie notificaţi ori de câte
    ori o instituţie le accesează datele.

    Sebastian Burduja: Respectăm
    criteriul de suveranitate a datelor românilor şi toate centrele de date
    aferente cloudului guvernamental sunt şi vor fi pe teritoriul României. De
    asemenea, discutăm în premieră de reglementarea accesului şi de jurnalizarea
    lui. Datele sunt puse în cloudul guvernamental şi jurnalizăm accesul la acestea,
    astfel încât el să nu poată fi şters. Deci, orice accesare a datelor va fi
    jurnalizată, auditată, iar cetăţenii români vor fi notificaţi cu privire la
    accesul statului român la datele lor.

    SRI va asigura securitatea cibernetică, iar STS
    implementarea, administrarea tehnică și operațională, securitatea cibernetică,
    mentenanța, precum și dezvoltarea infrastructurii de bază a cloud-ului guvernamental. Un instrument necesar pentru accesarea în format
    electronic a diferitelor servicii este şi noua carte de identitate care, până
    la finalul acestui an, va putea fi eliberată la nivel naţional. Primele 5
    milioane de cărţi vor fi suportate din fondurile Planului Național de Redresare
    și Reziliență, a explicat chestorul de poliţie Cătălin Giulescu. Potrivit
    acestuia, un act obiectiv l-ar reprezenta simplificarea procedurilor.

    Cătălin
    Giulescu: Atât cartea electronică de identitate, cât şi cartea
    de identitate simplă vor fi emise într-un format. Este vorba de formatul
    actualului permis de conducere sau al cardului bancar, deci, e vorba de o
    dimensiune redusă a documentului. Elementele de securitate cuprinse în aceste
    două documente sunt adecvate erei tehnologice în care trăim, astfel încât vor
    fi eliminate actualele riscuri de securitate, pe care actualele documente în
    circulaţie le prezintă. Este vorba de cartea de identitate pe care o avem
    astăzi în circulaţie şi care a fost emisă începând cu anul 1997.

    Părinţii
    vor putea solicita eliberarea de cărţi de identitate pentru minori. În plus,
    cetăţenii pot opta, ca şi până acum, a mai spus chestorul, între cartea
    electronică de identitate şi cartea de identitate simplă, adică, cea fără
    suport electronic de stocare, în funcţie de interesele sau credinţa fiecăruia.

  • Aflăm pentru tine

    Aflăm pentru tine


    Cătălin Giulescu, director împuternicit al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor şi Administrare a Bazelor de Date despre introducerea in România a cărţii electronice de identitate.