Tag: Cătălin Milea

  • Muzica creată ca niște piese de tetris: TETRISMATIC

    Muzica creată ca niște piese de tetris: TETRISMATIC

    Joi, 26 ianuarie 2023, de la 19:00, Sala Radio va fi scena evenimentului TETRISMATIC – Enjoying the Game of an Unexpected Journey”, în care saxofonistul Cătălin Milea și invitații săi vor susține o călătorie muzicală ca un joc”, într-o discuție cu inserturi muzicale, moderată de legendarul Florian Lungu, în jurul temei acestui album și a procesului din culisele realizării albumului TETRISMATIC”.



    Pe scena Sălii Radio vor urca câțiva dintre cei mai buni muzicieni de jazz de la ora actuală: Liviu Negru – chitară și efecte, Iulian Nicolau – baterie și alte instrumente de percuție, Adrian Flautistu – contrabas, bas electric și efecte și Cătălin Milea – sax tenor, sax bariton, EWI (electronic wind instrument), efecte și samples. Invitații serii sunt Ana Maria Roșu (voce) și Silviu Groaza (trompetă).



    La realizarea albumului TETRISMATIC” au participat Victor Panfilov (recording engineer), Codrin Lazăr (mixing), Ieronim Pogorilovschi (sound design și mastering), Alex Milea și Milea.Studio pentru realizarea grafică a albumului – atât în varianta digitală cât și pe vinil.


    Venim cu un stil nou, acustic și electronic, vintage și modern în același timp, fără limitări, trecând de la jazz rock la reggae, funk, free jazz, tehno sau muzică clasică. TETRISMATIC e o coloană sonoră cinematică, cu schimbări de dinamică, de atmosferă, neașteptate și surprinzătoare ca un joc. Muzica a fost compusă ca niște piese de tetris, ca o aventură sonoră și vizuală în care avem libertatea să alegem în orice moment o direcție diferită.” – declară Cătălin Milea despre proiectul său



    Albumul TETRISMATIC este disponibil online în format digital pe https://catalinmilea.bandcamp.com/album/tetrismatic și va fi disponibil și pe vinil, cu precomandă.


    Considerat unul din cei mai creativi artiști ai momentului, apreciat ca interpret, compozitor sau profesor, Cătălin Milea și-a început studiile la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, le-a continuat în Olanda (Conservatorul Prins Claus, Conservatorul din Amsterdam și Haga) și în S.U.A.. (Long Island University – Brooklyn, New York). În perioada 2008-2010 i-a fost acordată bursa Huygens Beurs a Guvernului olandez şi a fost sprijinit de Fundaţia Makarov.


    Acesta este un fervent susținător al mișcării românești de jazz, fiind inițiatorul primei reviste de jazz românești — Jazz Compas” – implicat atât în activitatea concertistică cât și pedagogică, oferind workshop-uri și masterclass-uri.


    A înregistrat/concertat cu ansambluri ca European Youth Big-Band (Peter Herbolzheimer), European Contemporary Orchestra (ECO), Camerata Ardesko; ca lider, cu trio-ul Synaesthetik, Confluence Quartet (alături de pianistul Lucian Ban), Re-Bop Unit alături de ghitaristul George Dumitriu, Cătălin Milea Hammond Trip, și poate fi văzut concertând cu Sonoterra Ensemble, Mircea Tiberian Group, Bucharest Jazz Orchestra, Big Band-ul Radiodifuziunii Române, Sorin Zlat Quartet și altele, având o bogată activitate concertistică.



    Liviu Negru este un foarte apreciat si foarte activ chitarist de jazz, expresiv și versatil, este recunoscut și ca un rafinat acompaniator. Încă din anul 2012 este invitat la evenimente de jazz în cluburi (Greenhours, Jazz Book, Expirat) și festivaluri precum Bucharest Jazz Festival, Ploiești Jazz Festival, Târgu Mureș Jazz Festival, Câmpina Jazz Rock Fest, Sibiu Jazz Fest unde câștigă cu grupul său în anul 2014 ‘Marele Premiu’. Stilul său unic și tehnica sa impresionantă îl fac un chitarist solicitat atât pe scena muzicii de jazz cât și cea de pop în colaborări cu Andrei Tudor și Ionel Tudor. Colaborează cu artiști precum Alex Sipiagin, Sorin Zlat, Sebastian Burneci, Răzvan Cojanu, Laurențiu Zmău, Alex Man, Sorin Romanescu, Mircea Tiberian, Viorica Pintilie, Ana Cristina Leonte și Cătălin Milea, în prezent fiind chitarist al Big Band-ului Radiodifuziunii Române, colaborând cu grupuri Groove Garden și Cătălin Milea TETRISMATIC Quartet.



    Adrian Flautistu este unul din cei mai redutabili și versatili contrabasiști români, deținător de premii și participări la numeroase festivaluri internaționale. A colaborat cu muzicieni precum Cătălin Milea, Mircea Tiberian, Sorin Zlat, Garbis Dedeian, Petrica Andrei, Sebastian Burneci, Cristian Soleanu, Johnny Raducanu, Marius Pop, Luiza Zan, Aura Urziceanu și mulți alții. În prezent este membru al Bigband-ului Radiodifuziunii Române și activează pe scena de jazz în grupuri precum Sorin Zlat Quartet, Cătălin Milea TETRISMATIC Quartet și altele.



    Iulian Nicolau este probabil unul din cei mai buni bateriști de jazz la ora actuală, fiind unul dintre acei muzicieni care se remarcă încă din copilărie printr-o educație și un talent deosebite. Încă de la vârsta de 17 ani întâlnirile artistice cu Borislav Petrov, Cătălin Milea și Alex Man îi deschid orizonturile către universul muzicii improvizate și jazz, de care rămâne atașat. Participă la diverse workshop-uri de jazz și colaborează cu nume importante ale jazzului românesc, printre care Mircea Tiberian, Nicolas Simion, Alex Man, Cătălin Milea, Emil Bîzgă, Marius Vernescu, Pedro Negrescu, Sorin Zlat și alții.



    Invitată să se alăture TETRISMATIC Quartet este tânăra vocalistă Ana Maria Roșu, absolventă a Universității Naționale de Muzică București, secția Compozitie Jazz-Muzică Ușoară. Ana este o voce tânără, puternică și sensibilă, ce transmite emoție de la prima respirație. S-a făcut cunoscută la Vocea României, unde a reușit să întoarcă toate scaunele în numai câteva secunde. A participat la cele mai importante festivaluri din România, activând în lumea muzicii pop, dar și pe scenele de jazz, alături de artiști precum Cătălin Milea, Albert Taijti, Alex Man, Iulian Nicolau și alții.



    Trompetistul Silviu Groaza, membru al Big Band-ului Radio, provine dintr-o familie de muzicieni și are un palmares impresionant. A colaborat cu instituții de prestigiu din România, de la Filarmonica ‘George Enescu’ sau Opera Națională București, până la orchestrele filarmonicilor din Botoșani, Bacău sau Ploiești sau Orchestra de suflători ‘Bucharest Wind Orchestra, ‘Bucharest Jazz Orchestra’ etc. Absolvent al Universității Naționale de Muzică București, Facultatea de Interpretare Muzicală, Silviu Groaza este un tehnician desăvârșit, un virtuoz al trompetei, cu o tehnică improvizatorică impresionantă.


    Concertul va fi transmis live pe calea undelor – pe toate frecvenţele Radio România Cultural şi Radio România Muzical – și live online, pe site-urile celor două posturi de radio.



    Biletele se pot achiziționa de la casa de bilete a Sălii Radio (tel. 021 314.68.00). Pentru programul casei de bilete, vă rugăm să consultați site-ul oficial www.orchestreradio.ro – secțiunea Bilete. Biletele sunt disponibile și în sistem online pe iabilet.ro. Biletele sunt, de asemenea, disponibile și în magazinele Flanco, benzinăriile Rompetrol, Metrou Unirii 1, magazinele Muzica”, IQ BOX, Uman și pe terminalele Selfpay. Online, puteți plăti cu cardul, prin Paypal, carduri de tichete culturale Sodexo, pe factură la Vodafone sau Orange sau ramburs prin Fan Courier, oriunde în țară.


  • Bukarester Clubs: Jazz Pong

    Bukarester Clubs: Jazz Pong

    Musik, Sport und Lebensstil: Wir besuchen heute ein Lokal, das sich von Anfang an, seit der Eröffnung am 14. Februar, vorgenommen hat, das Tischtennis-Spiel oder Ping Pong, wie noch hei‎ßt, mit der Jazz-Musik zu verknüpfen. Es handelt sich um einen Saal aus einer Sportstätte, in dem sich 14 Ping-Pong-Tische befanden und der nicht viel Musikalisches versprach. Voicu Rădescu, Geschäftsführer des Jazz-Clubs Green Hours dazu:



    Ich habe einen Moment der Erleuchtung erlebt und habe mich an den »Fat Cat Club« in New York erinnert. Da war ich viermal. Seit etwa 35 Jahren spielt man da Jazz-Musik und zugleich auch Tischtennis und Billard. Und ich habe mir gesagt, wenn es dort funktioniert, könnte es auch hier funktionieren. Das ist eine sehr neue Sache, es könnte irgendwann mal cool werden. Ich habe mit dem Eigentümer dieses Saals diskutiert, ihm hat die Idee gefallen und einen Monat später hatte dieser schon den Saal logistisch darauf vorbereitet. Er hatte schon Sofas für den Ping-Pong-Saal bestellt, die Sofa-Beine sind auf einer Seite höher, so dass diejenigen, die hinten Platz nehmen, besser sehen können. Dazu hat er eine Bühne gebaut. Eine Trennwand kam dazu, so dass in einem Raum nur Tischtennis gespielt wird und im anderen beide Aktivitäten stattfinden können.“




    Dieses Jahr wurde der Internationale Jazz-Tag am 30. April in Bukarest in diesem Saal gefeiert. Der Saal war voll, die Band John Betsch TRIO“ spielte. Mitglieder dieser Band sind John Betsch, Mircea Tiberian und Michael Acker. Eingeladen wurde der Saxophonist Liviu Butoi. Über den Jazz Pong Club berichtet weiter Voicu Rădescu:



    Ein Mal pro Woche wird ein Jazz-Konzert unter spezifischen Bedingungen organisiert. Die Leute nehmen auf den Sofas und Stühlen Platz und schauen zur Bühne. Zugleich, ein oder zwei Mal pro Woche, kommen zwei, drei, vier sehr junge Musiker, die auf einer kleineren Bühne spielen. Zur selben Zeit wird an den 11 Tischen Tischtennis gespielt. Es ist sehr interessant. Die Tischtennis-Spieler haben sich nicht beschwert und unglaublicherweise auch die Musiker nicht, sie haben einfach ihre Musik gespielt. Es handelt sich nicht um ein Konzert, es ist eine Verflechtung der beiden Tätigkeiten, eine sportliche und eine musikalische Tätigkeit. Ansonsten ist der Saal dem Tischtennis gewidmet und man legt Musik, die am Jazz grenzt, auf. Diejenigen, die Tischtennis spielen kommen, sehen dann die kleine leere Bühne, sie sehen, dass diese existiert. Vor etwa vier Wochen fand hier ein Konzert von Cătălin Milea und der Imagination Orchestra statt. Cătălin Milea ist ein junger Saxophonspieler, der auch in Deutschland und Holland studiert hat. Er kam zurück und versucht etwas zu bewegen. Zusammen mit 13-14 anderen sehr jungen Musikern, einer war sogar Schüler, hat er dieses Konzert organisiert. Weil alles in einem Tischtennis-Saal stattgefunden hat, haben zwei andere Gäte den Rhythmus am Tischtennis-Tisch vorgegeben. Die Geräusche des Tischtennis-Balls wurden von zwei Kondensator-Mikrophonen verstärkt.“




    Tischtennis-Spieler und Jazz-Liebhaber sind eingeladen, hier schöne Abende zu verbringen. Die Details hat wieder Voicu Rădescu:



    Alles findet in einem nichtzentralen Stadtteil statt und das gefällt mir sehr gut. Es ist ein Stadtteil mit 200.000 Einwohnern und mit Sicherheit gibt leben da ein paar Tausend die, auch wenn sie bis jetzt nichts davon gehört haben, daran interessiert sein könnten. Es ist eine interessante Art und Weise, sich zu entspannen, mit einer guten Musik in einem zugleich sportlichen und kulturellen Ambiente. Bei den ersten Konzerten kamen mehrere Leute, dann waren es 65-90, es ging dann runter, wie es immer der Fall ist. Diejenigen, die schon 2-3mal gekommen waren, hatten genug, gingen auch woandershin. Am 30. April hatten wir einen Höhepunkt von 160-170 Leuten erreicht, bei Jazz-Konzerten kommen gewöhnlich 50,60,70 Menschen.“




    Ein für Bukarest einmaliges Lokal erwartet folglich seine neuen Kunden.