Tag: ceata densa

  • Carambol pe autostradă

    Carambol pe autostradă

    Sâmbătă dimineaţă, pe autostrada Bucureşti-Constanţa
    supranumită Autostrada Soarelui, un accident în lanţ a
    curmat viaţa a patru români. Accidentul, soldat inclusiv cu
    zeci de răniţi, s-a produs în lanţ, pe fondul ceţii dense care
    a redus substanţial vizibilitatea în deplasare.

    Principalele cauze, se spune într-un comunicat al Poliţiei
    Rutiere, sunt viteza neadaptată la
    condiţiile meteorologice, vizibilitatea
    sub 20 de metri şi nepăstrarea distanţei faţă de autovehiculul din faţă. După audierea a numeroşi martori, poliţiştii au aflat că şoferul primei
    maşini lovite a încetinit viteza până la 30 de km pe oră pentru că nu mai vedea nimic din cauza ceţii,
    iar panourile de avertizare recomandau reducerea vitezei.

    Compania Naţională de
    Drumuri afirmă,
    la rândul său, într-un
    comunicat, că la momentul producerii accidentului în lanţ pe A2,
    panourile de atenţionare instalate pe sensul Bucureşti-Constanţa funcţionau şi afisau mesajul : Atenţie! La km 96 – km 117, limită de viteză 60 km/h !.
    Surse din anchetă spun că ultima
    maşină care a intrat în carambol a rămas cu kilometrajul blocat la viteza de
    118 km pe oră. Mai mulţi şoferi implicaţi în accident au rămas fără permisele
    de conducere, pentru că nu ar fi mers prudent şi ar fi
    stat prea aproape de maşinile din faţa lor.

    Este cel mai grav accident
    produs de la inaugurarea,
    în 1987, a primului transon al
    autostradei care leagă capitala României de principalul port maritim al ţării, Constanţa. Anchetatorii au deschis un dosar penal pentru
    ucidere din culpă şi vătămare corporală, într-o primă fază fiind efectuată o expertiză tehnică a maşinilor
    implicate în carambol. Accidentul de pe A2 repune în discutie atât
    comportamentul la volan al şoferilor,
    cât şi starea infrastructurii rutiere a României. Sunt notorii
    cazurile de obţinere, frauduloasă, a unor permise de conducător auto,
    în judeţele Argeş şi Teleorman,
    din sud, unde au fost devoalate reţele de poliţişti corupţi. Pe de altă parte, România are drumuri care lasă foarte mult de dorit.
    Un studiu recent o plasează
    la coada clasamentului internaţional format din 40 de state şi care evaluează durata şi lungimea ambuteiajelor, viteza în orele de vărf, numărul accidentelor, calitatea
    drumurilor, serviciile pentru şoferi şi preţul combustibilului. Nota pe
    care România a primit-o este patru plus,
    dintr-un total de 10 puncte. În acest
    moment, România are 732 km autostradă, foarte puţini, raportat
    la cele 6,5 milioane de maşini
    înmatriculate în ţară. Un Master Plan de Transport aprobat de Guvern în luna septembrie prevede că, până în
    2030, România va avea 11
    autostrăzi şi 19 drumuri expres, cu
    peste 1.500 de km de autostradă şi peste 1.300 de km de drum expres.