Tag: celula de criza MAE

  • Uraganul Irma: Alți 5 cetăţeni români au fost evacuați

    Alți 5 cetăţeni români au fost evacuați din zona calamitată de uraganul Irma, în cursul zilelor de 13 şi 14 septembrie 2017, anunță MAE. În prezent, numărul cetăţenilor români care au fost evacuaţi cu sprijinul Celulei de Criză a MAE din zonele calamitate de uraganul Irma este de 14. Reamintim că în ceea ce privește Celula de Criză, aceasta a fost activată din dispoziţia ministrului afacerilor externe pentru coordonarea intervenţiilor misiunilor diplomatice române în zona calamitată de uraganul Irma, îşi continuă activitatea prin toate structurile componente, active şi operaţionale în regim de permanență (24/7), pentru sprijinirea tuturor cetăţenilor români afectaţi.



    Pentru evacuarea celor 5 cetăţeni români din zona calamitată s-au întreprins următoarele demersuri punctuale:


    – Celula de Criză a MAE împreună cu partenerii portughezi au organizat preluarea unei persoane de cetățenie română din Guadelupa, care va ajunge la Lisabona în cursul zilei de astăzi. O echipă consulară a Ambasadei României la Lisabona este prezentă la aeroport pentru a acorda asistență consulară în vederea repatrierii;

    – O persoană a părăsit Insula Sint Maarten / Saint Martin, cu destinaţia finală Bogota, Columbia. Acţiunea de evacuare, coordonată de Celula de Criză a MAE, s-a realizat prin intermediul Ambasadei României la Bogota şi cu sprijinul autorităților columbiene. O echipă consulară din cadrul misiunii diplomatice române la Bogota a asistat cetăţeanul român la sosirea pe aeroportul din capitala Columbiei, oferindu-i întregul sprijin necesar;

    – Un alt cetăţean român a fost evacuat în siguranţă în Insula Guadelupa cu un zbor militar organizat de autoritățile franceze;

    – Membrii Celulei de Criză a MAE, în coordonare cu autorităţile spaniole, au realizat evacuarea a 2 (doi) cetăţeni români de pe Insula Sint Maarten / Saint Martin, cu destinația Madrid. O echipă consulară din cadrul misiunii diplomatice de la Madrid a preluat cei 2 (doi) conaționali și acordă asistența necesară pentru continuarea călătoriei spre România.



    Celula de Criză a MAE, prin intermediul Ambasadelor României la Paris, Haga și Londra, continuă demersurile de cooperare şi menține permanent legătura cu Celulele de Criză ale autorităților celor trei state sub a căror jurisdicție se află principalele teritorii insulare afectate (Insula Saint Martin/Sint Maarten, Insulele Virgine Britanice).


    Subliniem faptul că, în continuare, comunicarea cu cetățenii români aflați în zona calamitată se realizează cu dificultate, din cauza disfuncționalităților care afectează rețelele de telefonie și internet. În acest context, reprezentanții Celulei de Criză a MAE au intrat în direct la singurul post de radio local aflat încă în funcțiune, pentru a transmite informații cu privire la posibilitățile și coordonatele acțiunilor de evacuare atât în limba română, cât și în engleză și spaniolă.


    Folosim această ocazie pentru a reitera recomandările adresate de Celula de Criză a MAE cetățenilor români din zona afectată, în sensul respectării instrucțiunilor autorităților locale.



    Comunicat MAE

  • MAE: Repatrierea unui grup de cetățeni români din Siria prin Republica Libaneză

    În urma demersurilor complexe susținute la nivelul Celulei de Criză a MAE, au fost finalizate procedurile specifice de repatriere din Siria a unui grup de 5 cetățeni români și un cetățean sirian membru de familie al acestora, informează Ministerul Afacerilor Externe.

    Repatrierea s-a realizat cu sprijinul Ambasadelor României la Damasc și Beirut și suportul susținut al Organizației Internaționale pentru Migrație.

    În cadrul procedurii de repatriere, o echipă consulară mobilă din cadrul misiunii diplomatice române la Beirut s-a deplasat în punctul de trecere a frontierei siriene, pentru a asigura asistența și protecția consulară necesare.

    Precizăm că Ministerul Afacerilor Externe a suportat în întregime costurile aferente eliberării vizelor pentru fiecare cetățean repatriat, în vederea intrării acestora pe teritoriul Republicii Libaneze. De asemenea, pe perioada procesului de repatriere, Ambasada României la Damasc a asigurat cazarea persoanelor repatriate.

    Măsura de repatriere face parte din demersurile constante de asistență consulară acordată de MAE cetățenilor români aflați în situații deosebite, prin misiunile diplomatice și oficiile consulare din statele cu risc major de securitate.

    În prezent, Ambasada României la Damasc acordă asistență și protecție consulară inclusiv cetățenilor din Australia, Canada, Franța, Republica Moldova și Portugalia, aflați pe teritoriul Siriei.

    De la debutul operațiunilor de evacuare din Siria, (anul 2011) s-a reușit repatrierea unui număr de 735 de cetățeni români și membrii de familie ai acestora, prin intervenția directă a Ambasadelor României la Damasc si Beirut si sub coordonarea Celulei de Criză a MAE.

    Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetățenilor români aflați în zonele de conflict de a părăsi zona și de a contacta misiunile României din teritoriu pentru a-și anunța prezența în regiune, astfel încât să poată beneficia de asistență și protecție consulară, de asemenea, recomandă consultarea informațiilor furnizate atât prin intermediul aplicației Călătorește în siguranță ce poate fi descărcată pe orice telefon mobil de tip smartphone, cât și al serviciului de alertă prin SMS, aferent campaniei de informare Un SMS îți poate salva viața!.

  • UPDATE Reuniune regională consulară la Beirut

    UPDATE Reuniune regională consulară la Beirut

    UPDATE: Delegația Ministerului Afacerilor de Externe condusă de secretarul de stat pentru afaceri strategice și bilaterale în spațiul euroatlantic, George Ciamba, a avut o întâlnire la sediul Ministerului Afacerilor Externe și Emigrațiilor din Liban cu Secretarul general Charbel Wehbe (adjunctul ministrului afacerilor externe și emigrațiilor).

    Partea libaneză a subliniat dificultățile pe care le întâmpină Libanul ca urmare a conflictelor regionale și a prezenței pe teritoriul său a unui număr foarte mare de refugiați, în special sirieni. Secretarul general a reafirmat dorința de dezvoltare a dialogului bilateral cu partea română în domenii diverse, în special economic.

    Secretarul de stat George Ciamba a subliniat rolul Libanului în stoparea fenomenului migraționist către Europa precum și în ceea ce privește stabilitatea zonală. Demnitarul roman a ținut o prelegere pentru tinerii diplomați libanezi cărora le-a prezentat actualele provocări ale NATO și a răspuns unor întrebări ale acestora.


    Reprezentanții Ministerului Afacerilor Externe au avut întâlniri cu membrii comunității românești din Republica Libaneză, precum și cu diplomații cu atribuții consulare acreditați pe teritoriul acestui stat.

    La data de 13 mai 2017, au fost prezentate demersurile de modernizare și informatizare a rețelei consulare române, prin implementarea Sistemului Informatic Consular E-Cons, lansat public sub deviza Consulatul, mai aproape de casa ta, împreună cu toate subsistemele componente (E-Viza, E-Pass, SNIV, Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate – modulele de Call-Center și Mail-Center), precum și a Sistemului Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni.

    În acest context, reprezentanţii delegaţiei au accentuat importanța informării corecte și în timp real a cetățenilor români care beneficiază de noile platforme pentru servicii consulare, încurajându-i totodată pe membrii comunității prezenți la reuniune să valorifice avantajele acestor sisteme şi să disemineze informațiile primite.

    Reprezentanţii MAE au amintit de utilitatea accesării serviciilor de atenționare prin sms – Un SMS îți salvează viața, a aplicației pentru telefoane inteligente Călătorește în siguranță, dar și a informațiilor cu privire la situații de risc la care pot fi expuși cetățenii români în străinătate.

    Întâlnirea s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri legate de activitatea Departamentului Consular, prilej cu care membrii comunității românești din Republica Libaneză au purtat un dialog deschis și aplicat cu reprezentanții MAE, atât despre serviciile consulare puse la dispoziția cetățenilor români, cât și despre alte teme de interes pentru românii din străinătate.

    Informații suplimentare:

    Campania Dialog pe teme consulare se află la a treia ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2017 campania a debutat la Lisabona și a continuat în prima jumătate a anului în scopul prezentării beneficiilor sistemului de servicii consulare E-Cons. Această campanie are rolul de a explica direct cetățenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziție, astfel încât platforma E-Cons să fie utilizată cât mai eficient.

    Sursa: Comunicat MAE

    ———————

    În cadrul campaniei Dialog pe teme consulare – 2017, care se desfăşoară la Beirut, în perioada 11 – 13 mai 2017, a fost organizată o reuniune regională consulară, la care participă reprezentanții misiunilor diplomatice și oficiilor consulare din Republica Libaneză, Qatar, Republica Belarus, Republica Turcia, Republica Arabă Egipt, Federația Rusă, Republica Tunisiană, Republica Algeriană, Regatul Maroc, Republica Irak, Regatul Hașemit al Iordaniei, Republica Arabă Siriană, Ucraina, Republica Moldova, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite și Kuwait.



    Sesiunea de lucru este condusă de secretarul de stat, George Ciamba și de secretarul general, Cosmin Dinescu. În cadrul acesteia au loc discuții pe probleme specifice activității consulare, gestionarea situațiilor deosebite ce au ca efect activarea Celulei de Criză a MAE care lucrează în regim de permanență, precum și utilizarea sistemelor informatice, componente ale platformei integrate E-Cons.



    În cadrul reuniunii, diplomații cu atribuții consulare vor analiza rezultatele obținute la un an de la implementarea și operaționalizarea ultimei componente a E-Cons, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC). Totodată, discuțiile vor viza aspecte legate de metodele de promovare a portalului Extern al SIMISC și de valorificarea instrumentelor de comunicare în relația cu cetățenii români, fiind exprimate concluzii după primul an de operare a SIMISC.



    Dialogul cu reprezentanții consulari este un demers util pentru impunerea de practici unitare la nivel consular, iar uniformizarea serviciilor specifice la nivelul întregii rețele consulare a Ministerului Afacerilor Externe este una dintre preocupările aflate permanent în atenția Departamentului Consular, având ca obiectiv adaptarea acesteia la exigenţele şi standardele europene în domeniu.