Tag: centre de primire

  • Câţi refugiaţi poate primi România?

    Câţi refugiaţi poate primi România?

    1.785 de refugiaţi în
    şase centre de primire. Este numărul de persoane pe care le poate primi România,
    solidară cu acele state ale Uniunii Europene luate cu asalt de zecile de mii de
    oameni plecaţi în exod din Orientul Mijlociu sau nordul Africii. Potrivit
    preşedintelui Klaus Iohannis, în România nu există niciun fel de presiune a
    valului de imigranţi, de aceea Bucureştiul urmând să trateze problema cu răspundere
    şi calm. Şeful statului a convocat, de altfel, pentru 17 septembrie Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, în
    cadrul căruia va prezenta punctul său de vedere cu privire la păstrarea unor cote
    voluntare de imigranţi. Aceasta, în contextul în care presa britanică, preluată de cea românească,
    informa, săptămâna trecută, că, potrivit dorinţei Bruxelles-ului, România ar
    trebui să preia nu aproape 2 mii, ci 7 mii de refugiaţi.

    Fenomenul este important pentru România ca
    membră solidară a Uniunii Europene – a întărit Klaus Iohannis – însă, fără a
    avea reacţii isterice şi cu atât mai puţin xenofobe sau şovine, Bucureştiul
    trebuie să pledeze pentru cote voluntare de refugiaţi, nu impuse. Complicată, în
    România, nu este transformarea, de exemplu, a unei vechi cazărmi în centru de
    primire, ci integrarea imigranţilor în societate.

    O poziţie similară cu cea a
    şefului statului are şi premierul social-democrat Victor Ponta, potrivit căruia
    nu pot fi acceptaţi refugiaţi peste capacitatea de primire existentă:
    România trebuie să fie o ţară europeană şi să fie solidară cu tot ceea ce
    se întâmplă în Europa. Solidaritate înseamnă drepturi şi obligaţii, adică avem
    aceleaşi obligaţii cu celelalte ţări, trebuie să avem şi aceleaşi drepturi şi
    iată că acuma poate se constată ce nedreptate s-a făcut României cu
    Schengen-ul. Tocmai ţările care acum ne cer să fim solidari în problema refugiaţilor
    sunt cele care ne-au tot amânat cu Schengen-ul.

    Amânarea primirii României
    în spaţiul european de liberă circulaţie, deşi ţara îndeplineşte de mult timp
    criteriile tehnice de aderare, se dovedeşte, acum, un avantaj – susţine, însă,
    preşedintele Iohannis. Nimeni nu poate să intre în România pur şi simplu,
    printr-o filieră ce nu poate fi supravegheată.

    Lideri europeni şi politicieni
    relevanţi în special din Europa de Vest cer, în contextul crizei imigranţilor,
    o nouă analiză a oportunităţii spaţiului Schengen, a modului în care funcţionează.
    Or, este nevoie de multă atenţie la aceste discuţii, motiv pentru care
    autorităţile române au inclus pe agenda Consiliului Suprem de Apărare a Ţării
    din 17 septembrie şi o analiză a stadiului dosarului Bucureştiului.

    Între timp,
    la ministerul de externe se vorbeşte de necesitatea găsirii de soluţii
    pentru contracararea nu a efectelor, ci a cauzelor exodului în ţările de
    origine ale refugiaţilor.Discuţia despre cote nu este, în nici un caz,
    fondul problemei.