Tag: Centrul de Dezvoltare SMART

  • Jurnal românesc – 07.11.2017

    Jurnal românesc – 07.11.2017

    50 de expozanţi
    reprezintă România anul acesta la cel mai mare târg internaţional de turism din
    lume care se desfăşoară la Londra. Destinaţia Alba Iulia, circuitele culturale,
    turismul balnear şi cel de tip wellness, cel de aventură, turismul în natură şi
    cel rural, sunt promovate în cadrul evenimentului care se încheie joi. Tema
    standului naţional subliniază împlinirea
    celor 100 de ani de la Marea Unire din 1918, iar Ministerul Turismului va
    prezenta în avanpremieră şi logo-ul Centenarului, elementul unic de
    identificare pentru toate evenimentele ce vor fi organizate de România pe
    parcursul anului viitor. Secretarul de stat în
    Ministerului Turismului, Cristina Ionela Tărteaţă, se va întâlni pe durata
    Târguluicu reprezentanţii celor mai mari companii media, în
    vederea identificării posibilităţilor de promovare a României pe canalele media
    la nivel global. Totodată, secretarul de stat va participa şi la summit-ul
    miniştrilor de resort din ţările participante la Târg (peste 160 ţări şi
    teritorii), eveniment organizat de Organizaţia Mondială a Turismului.




    Reprezentanţa
    Comisiei Europene în România a lansat, marţi, campania naţională de promovare
    InvestEU în România. Campania va dezvălui ideile unor proiecte care au crescut
    rapid cu sprijin european, au creat noi locuri de muncă sau au venit cu soluţii
    îmbunătăţite de asistenţă medicală şi infrastructură de transport eficientă, în
    întreaga Europă. Planul de Investiţii pentru Europa, o iniţiativă comună a
    Comisiei Europene şi a Băncii Europene de Investiţii, propune să mobilizeze
    investiţii publice şi private în sumă totală de 500 miliarde euro până în 2020,
    pe tot teritoriul Uniunii Europene. În România, prin acest plan au fost deja
    acordate finanţări de aproape 260 de milioane euro.




    Un proiect de
    încurajare a antreprenoriatului, care se adresează persoanelor care au lucrat
    în străinătate şi au ales să revină în România, a fost lansat, marţi, la
    Galaţi, de Centrul de Dezvoltare SMART, Patronatul Tinerilor Întreprinzători
    din Regiunea Sud-Est şi Liga Studenţilor Români din Străinătate. Proiectul se
    numeşte Diaspora Invest şi este finanţat prin Programul Operaţional
    Capital Uman. Beneficiarii sunt persoane fizice cu vârsta de peste 18 ani,
    şomeri, persoane inactive, persoane care au un loc de muncă sau persoane care
    desfăşoară o activitate independentă. Toţi trebuie să aibă reşedinţa sau
    domiciliul în mediul rural sau urban, în una din cele şapte regiuni mai puţin
    dezvoltate ale României, regiunea de
    Sud-Est, cea de Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest, Centru şi
    Nord-Est. Singura condiţie este ca beneficiarii să facă dovada domiciliului sau
    rezidenţei în străinătate pentru o perioadă de minim 12 luni, anterior
    înscrierii în proiect. Solicitanţii trebuie să vină cu idei de afaceri
    non-agricole, care să se desfăşoare în mediul urban şi pot primi finanţări de
    maxim 177 de mii de lei, proiectul având capacitatea de a susţine 30 de astfel
    de afaceri, selectate în urma unui concurs de idei. Totodată, proiectul
    urmâreşte dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor necesare înfiinţării şi
    dezvoltării unei afaceri în România pentru un număr de 250 de persoane fizice
    din Diaspora prin furnizarea unui program de formare antreprenorială.