Tag: cerere de portare

  • Cum se poate anula o cerere de portare a numărului de telefon

    Cum se poate anula o cerere de portare a numărului de telefon

    Anularea cererii de portare a unui număr de telefon se face
    doar la furnizorul la care solicitantul a intenționat să se porteze, cel mai târziu
    cu 24 de ore înainte de momentul stabilit pentru realizarea portării.


    Anularea portării


    Anularea portării se face printr-o cerere, care
    trebuie depusă, preferabil, la reprezentanţa operatorului unde a fost
    solicitată iniţial portarea. Dacă utilizatorul dorește să solicite anularea
    procesului de portare, trebuie să țină cont de faptul că are la dispoziție o
    perioadă foarte scurtă. Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore
    înaintea momentului convenit pentru realizarea portării. În cazul depășirii
    acestui termen, portarea numărului va fi finalizată.


    Întreaga perioadă de portare este, în condiţii
    normale, de 3 zile lucrătoare. În cazul în care momentul inițial convenit
    pentru portare este într-o zi de luni, iar intervalul orar transmis de
    furnizorul acceptor este luni dimineața, cererea trebuie depusă până cel târziu
    joi seara (din săptămâna anterioară), iar dacă intervalul orar este în a doua
    parte a zilei, cererea trebuie depusă până cel târziu vineri în prima parte
    zilei.


    Formularul tip, care trebuie completat pentru a
    iniția anularea portării, poate fi obţinut de la furnizorul acceptor (noul
    furnizor), fiind disponibil și pe pagina de internet a acestuia, sau de pe www.portabilitate.ro.


    Numărul provizoriu


    Pe parcursul procesului de portare, furnizorul în
    reţeaua căruia se doreşte portarea poate aloca utilizatorului un număr de telefon
    provizoriu, pentru ca acesta să beneficieza deja de noua ofertă. Furnizorul
    acceptor trebuie, însă, să asigure și posibilitatea portării unui număr de
    telefon fără alocarea unui număr provizoriu.


    Dacă acceptă numărul provizoriu, la depunerea cererii de portare utilizatorul are două
    opțiuni în cazul în care portarea nu se finalizează: să continue relația contractuală cu furnizorul
    acceptor care îi va furniza servicii prin intermediul numărului provizoriu
    (adică să aibă un contract și cu acest furnizor) sau să renunțe la numărul
    provizoriu și implicit la contractul aferent acestuia. Furnizorul acceptor are
    obligația să informeze utilizatorii despre aceste opțiuni.


    Obligațiile
    furnizorilor implicaţi în portare


    Operatorii de telefonie trebuie să ofere utilizatorilor, gratuit, toate
    informațiile legate de procesul de portare, inclusiv prin intermediul
    serviciului de relații cu clienții și pe pagina proprie de internet. În același
    timp, operatorii sunt obligaţi să pună la dispoziția utilizatorilor, în cadrul
    oficiilor comerciale, formularele necesare portării, precum și procedura de
    depunere, de validare şi de anulare a cererii de portare.


    În cursul anului 2020, Autoritatea a primit în
    total 144 de petiții privind procesul de portare, din care 34 s-au referit la anularea
    procesului de portare și 12 la alocarea numerelor de telefon provizorii. În
    prima jumătate a acestui an, au fost primite 78 de petiții, din care 22 au avut
    ca subiect anularea portării și 3 alocarea de numere provizorii.


    ANCOM recomandă utilizatorilor să analizeze cu
    atenție contractele pe care le semnează, acordând o atenție sporită
    documentelor destinate procesului de portare, în special secțiunii referitoare
    la alocarea numărului provizoriu, și, nu în ultimul rând, să ceară de la
    furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de
    anulare, contracte etc.) și să le păstreze.


    Ce, cum şi unde
    reclami?


    În cazul în care întâmpină dificultăţi pe parcursul procesului de portare, utilizatorul
    poate face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de
    realizarea portării), dar se poate adresa și la ANCOM, parcurgând pașii
    detaliațiaici.


    Informații suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt
    disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro.




    Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM
    pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile despre serviciile de
    comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile
    poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii.
    Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de
    tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de
    roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum
    fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.


    ANCOM este instituția care promovează interesele
    utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței și inovației pe piețele comunicaților
    electronice și serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a
    resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație și resurse tehnice
    asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele și infrastructuri
    și promovarea conectivității ultra-rapide. Pentru mai multe detalii despre
    activitatea ANCOM vizitați www.ancom.ro,www.portabilitate.ro si www.veritel.ro. Pentru a testa și
    monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta
    acoperirea cu semnal mobil a localităților, drumurilor naționale și județene
    din România, accesați www.aisemnal.ro.


    Persoană de contact: Anca Gabriela CĂLIN, Şef Serviciu
    Comunicare, tel. 0372.845.417