Tag: cerinţe educaţionale speciale

  • Proiect transfrontalier România – Ucraina pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale

    Proiect transfrontalier România – Ucraina pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale

    Programul Operaţional Comun România – Ucraina 2014 -
    2020, cu alocare totală de 60 de milioane de euro, susține promovarea
    dezvoltării economice și sociale prin abordarea provocărilor comune în mediu,
    sănătate publică, siguranță și securitate.




    Astfel sunt formulate dezideratele ce se doresc a fi
    atinse prin proiectele susținute financiar de Uniunea Europeană, inițiative
    care au componente de desfășurare în ambele țări. Pentru rubrica Euranet de
    astăzi, este edificator exemplul de la Botoșani – un proiect susținut de
    Consiliul Județean și de Consiliul Raional Hliboca din Ucraina.




    Informații sunt oferite de doamna Otilia Moruz, director
    al Direcției de Dezvoltare și promovare a Consiliului Județean Botoșani. Așadar,
    un proiect care are desfășurări în România și Ucraina și care vizează, inclusiv
    modernizări de școli. Mai exact?




    Mai exact, este
    vorba de un proiect care vizează creșterea calității serviciilor educaționale
    oferite copiilor cu cerințe educaționale speciale. Proiectul nostru are o valoare
    totală de , aproximativ, 255 de mii de
    euro și își propune două componente mari: o componentă de dotare a două licee
    pentru copiii cu cerințe educaționale speciale din județul Botoșani și
    înființarea unui centru de incluziune și dotarea acestuia din raionul Hliboca;
    cealaltă componentă a proiectului vizează perfecționarea și schimbul de
    experiență între cadre didactice și nedidactice care oferă servicii
    educaționale acestor copii.




    Vorbim de dotarea
    bazei materiale din cadrul Liceului
    Sfântul Stelian Botoșani, Liceului Ion Pillat din Dorohoi și a
    Centrului de Incluziune pentru Copiii cu C.E.S. (cerințe educaționale speciale)
    din Hliboca. Se vor face dotări la laboratoarele specifice de tipul kinetoterapie, logopedie,
    terenurilor de sport, atelierelor de lucru în care acești copii își desfășoară
    activitatea.




    Care este stadiul implementării? Știu că recent au fost
    semnate contractele.




    Practic, contractul
    a fost semnat în ultima zi a anului
    2019. Suntem în faza de implementare, începând cu 6 ianuarie și sper ca, după
    18 luni de implementare, să putem să atingem toți indicatorii și toate
    obiectivele care au fost propuse pentru cei 783 de copii care constituie grupul
    țintă al acestui proiect.