Tag: CFR Călători

  • Noutăţi de la CFR Călători

    Noutăţi de la CFR Călători

    Operatorul de stat CFR Călători pune la dispoziția celor care utilizează
    aplicația online Cumpără bilete de tren online un nou tip de bilet pentru
    călătoria în trafic internațional – A4 Rail Ticket (A4RT) – pentru care nu mai
    e necesară tipărirea sau ridicarea dintr-o stație de cale ferată. Aplicația permite
    vânzarea online a biletelor de tip A4RT mai întâi pentru relația România -
    Ungaria, în cursul lunii august 2021 va permite vânzarea online a biletelor pe
    relaţia România – Austria și retur, urmând ca pe parcurs acestea să se extindă
    și la alte destinații europene.


    Astfel, călătorii care cumpără online, de pe site-ul companiei,
    legitimaţiile de călătorie tip A4RT vor primi pe email aceste bilete sub forma
    unui document pdf şi fie pot fi tipărite, fie pot fi prezentate pe dispozitive
    electronice (telefon, tabletă, laptop). Prin procurarea online a biletelor de călătorie A4RT, pasagerii se pot
    prezenta direct la tren, fără alte formalităţi în staţia de plecare. Aceste
    bilete sunt nominale, iar la prezentare e necesar și un document de identitate (carte
    de identitate/paşaport în original).


    Începând cu data de 1 iulie, CFR Călători operează doar 60 de trenuri pe zi
    pe relația București Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni și
    retur, după ce un operator privat feroviar, Regio Călători, s-a retras. Trenurile
    circulă în regim de tren Regio, cu un tarif de 4 lei (circa 80 de eurocenţi). Circulaţia
    trenurilor este cadenţată şi acoperă
    aproape întreaga durată a zilei. Compania subliniază avantajele mersului cu
    trenul până la aeroport: se ajunge rapid, în siguranţă şi fără griji (durata
    medie este de 20 de minute), există locuri pentru bagaje şi aer condiţionat, există
    posibilitatea de a călători cu animale de companie.


    Încă o noutate – toate trenurile care circulă în intervalul orar 6 – 23
    spre și dinspre Aeroportul Henri Coandă
    au o nouă stație – Parcul Mogoșoaia, începând din 15 iulie. Călătoria cu trenul
    între Bucureşti şi Parc Mogoşoaia reprezintă o alternativă verde de transport,
    mai accesibilă din punct de vedere al costurilor şi mai rapidă pentru pasageri,
    fie în scopuri de afaceri sau navetă, fie recreaţionale. Durata unei călătorii
    pe distanţa Bucureşti Nord – Parc Mogoşoaia este de 11 minute, iar preţul
    biletului este tot 4 lei, ca şi până la aeroport. Biletele de tren se pot
    cumpăra online, de pe site-ul www.cfrcalatori.ro, din aplicaţia mobilă ‘CFR Călători mersul trenurilor şi
    bilete online’; de la casele de bilete ale staţiilor de cale ferată şi
    agenţiilor de voiaj CFR Călători, cu emitere electronică a legitimaţiilor de
    călătorie sau de la automatele de vânzare bilete aparţinând CFR Călători.

  • Trenurile Soarelui 2021

    Trenurile Soarelui 2021

    Operatorul naţional feroviar CFR Călători a lansat în perioada 11/12 iunie -
    5/6 septembrie 2021 programul estival de transport ‘Trenurile Soarelui’. Turiştii
    au la dispoziţie 40 de trenuri care asigură zilnic legături directe din toată
    ţara cu staţiunile de la Marea Neagră şi cu Delta Dunării, în sud-estul
    României.


    38 trenuri directe (19 dus, 19 întors) şi ramurile aferente care pornesc
    din principalele oraşe au ca destinaţie sau punct de plecare litoralul
    românesc. 18 trenuri (9 dus/9 întors) au ca destinaţie/plecare Mangalia, în sudul litoralului.
    32 de trenuri (16 dus/16 întors) vor asigura legătura Capitalei cu litoralul, din
    gările Bucureşti Nord, Bucureşti Băneasa şi Bucureşti Obor.


    Pentru călătoria în Delta Dunării, din 12 iunie 2021, trenurile vor asigura
    zilnic legătura directă Bucureşti Nord – Tulcea Oraş şi retur. De asemenea, în
    fiecare zi, 4 trenuri (2 dus/2 întors) vor continua să circule între Medgidia
    şi Tulcea.


    Compania Națională de Transport Feroviar CFR Călători pune la dispoziția turiştilor
    «Trenurile Tineretului» pentru traseul Sibiu (centrul României) – Mangalia și
    retur, care vor avea în compunere și un vagon de dormit. Pentru turiştii din
    Braşov (centrul ţării) legătura cu Constanţa şi retur va fi asigurată cu patru
    perechi de trenuri directe printre care se numără şi noul tren IR cu condiţii
    de IC – Tomis Expres.


    Cele 4 trenuri InterRegio de viteză, care circulă fără opriri intermediare
    între Bucureşti Nord şi Constanţa, ajung la destinaţie în doar două ore. Durata
    călătoriei cu celelalte trenuri InterRegio pe ruta Bucureşti – Constanţa este
    în medie de două ore şi 20 minute.


    Toate trenurile InterRegio estivale sunt dotate cu prize pentru a încărca
    bateria laptop-ului sau a telefonului mobil şi instalaţii de climatizare. Majoritatea
    vagoanelor a fost modernizată în 2020 sau 2021. Trenurile de lung parcurs au în compunere vagoane de
    dormit şi cuşetă.


    Persoanele cu dizabilităţi motorii au posibilitatea de a se deplasa mai
    uşor cu trenul spre şi dinspre litoral, beneficiind din partea CFR Călători de
    servicii gratuite de asistenţă (rezervarea locurilor speciale, însoţire în
    incinta staţiei, asistenţă la urcare/coborâre în/din tren şi asistenţă la
    bordul trenului). Pentru a beneficia de aceste servicii pasagerii trebuie să
    completeze, cu minimum 48 ore înainte de plecare, un formular care este
    disponibil online şi la casele de bilete, pentru trenuri care au plecări/sosiri
    din/în marile gări. Toate detaliile pot fi găsite pe www.cfrcalatori.ro. disponibil în română
    şi engleză.


    Dacă se achiziţionează un bilet dus-întors pasagerul beneficiază de 10%
    reducere. De asemenea, pentru cumpărarea biletelor în avans reducerea este de
    până la 10% din tariful de transport. CFR Călători recomandă cumpărarea pnline
    a biletelor de tren. Biletele pot fi achiziţionate cu o anticipaţie de 20 zile.

  • Confort sporit la prețuri mai bune în trenurile CFR Călători

    Confort sporit la prețuri mai bune în trenurile CFR Călători

    34 de trenuri InterRegio au devenit, de la 1 aprilie, trenuri RegioExpres, anunță operatorul feroviar naţional CFR Călători. Vorbim, practic, de trenuri cu tarif mai scăzut, dar care livrează un confort și viteză de tren InterRegio. Foarte important de precizat este și că beneficiarii își pot rezerva călătoria din timp.




    Oficialii companiei spun că, prin aceste măsuri urmăresc să crească accesibilitatea publicului la trenurile sale, mai ales că suntem într-un an declarat Anul European al Căilor Ferate. Vor fi menținute orarele în mare parte, ca şi stațiile de plecări/sosiri, fără reducerea vitezei de circulație. Noile trenuri RegioExpres sunt vechile trenuri Accelerat, concepute să umple golul între Regio și InterRegio, care reprezintă echivalentul fostelor trenuri personale și Rapide. De altfel, din februarie 2021, un pachet de 24 de trenuri InterRegio circulă deja ca RegioExpres. Acestea au durate mai scurte de parcurs și confort sporit, la un preț mai mic.



    CFR Călători a introdus duminica un tren nou pe ruta Brașov – București. Trenul pleacă din orașul de munte la 17.55 și ajunge în București-Nord la 20.32. Trenul e destinat să preia, la întoarcerea spre casă, turiștii care vor să se bucure de un weekend prelungit în stațiunile de pe Valea Prahovei, una dintre cele mai aglomerate destinaţii turistice. Trenul va opri în staţiile Predeal, Azuga, Buşteni, Sinaia, Comarnic, Câmpina, Ploieşti Vest. Astfel, pe ruta Braşov – Bucureşti Nord, în intervalul orar cel mai solicita,t 17:00-19:00, turiştii au la dispoziţie trei trenuri ale CFR Călători, dintre care două trenuri între 17:00-18:00. Trenul este format din vagoane modernizate în anul 2020, ceea ce asigură o capacitate de transport sporită şi servicii de calitate superioară. Trenul va avea un vagon special prevăzut pentru transportul bicicletelor.



    Totodată, de pe 8 martie 2021, sunt oferite mai multe opţiuni pentru deplasarea de la Constanţa (de pe litoralul românesc al Mării Negre) la Bucureşti în intervalul orar de dimineaţă. Astfel, a fost introdus un tren nou care circulă de luni până vineri, cu plecare din Constanţa la ora 7:00 şi sosire în staţia Bucureşti Nord la ora 9:17.



    Informaţii actualizate despre circulaţia trenurilor sunt disponibile, între altele, în aplicaţia TRENUL MEU, care are variantă în limba engleză. Introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minute de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire. Pe site-ul www.cfr.ro sunt funcţionale şi actualizate permanent camere web din gările cele mai importante din România: Bucureşti Nord, Timişoara, Craiova, Braşov, Iaşi, Cluj-Napoca şi Constanţa, care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor cu actualizare din minut în minut.






  • CFR Călători a modificat rangul unor trenuri InterRegio

    CFR Călători a modificat rangul unor trenuri InterRegio

    Operatorul naţional de stat CFR Călători a modificat, din 1 februarie 2021,
    rangul a 25 de trenuri InterRegio. Acestea au devenit RegioExpres, iar orarele
    și stațiile de sosiri/plecări nu au fost modificate. Operatorul spune că a luat
    această decizie pentru creșterea gradului de accesibilitate la călătoria cu
    trenul.


    Trenurile care au devenit RegioExpres sunt: Craiova -
    București și retur, Sibiu – Craiova și retur, Sibiu – Caracal și
    retur, Baia Mare – Cluj Napoca și retur, Bucureşti – Brașov – Sibiu (dar doar pe segmentul Brașov – Sibiu și retur), Sibiu – Timișoara și retur, Târgoviște – Titu și retur.


    Trebuie să știți că, din 2011, trenurile din România fuseseră împărțite pe
    trei categorii, Regio, InterRegio şi InterCity, iar această modificare a fost
    făcută pentru armonizarea cu practica mai multor companii feroviare europene. Ulterior,
    din 2015, CFR Călători include în ofertă doar trenuri Regio și InterRegio. Trenurile InterCity au fost retrogradate la statutul de
    trenuri IR din cauza imposibilității companiei de a asigura viteza minimă de
    deplasare, de 60 km/h.


    Regio sunt fostele trenuri personale, care opresc, de regulă, în toate
    stațiile și haltele de pe parcurs. InterRegio (IR) sunt fostele trenuri rapid
    și accelerat, care aveau anterior standarde similare de viteză, stații în care
    opresc și confort; trenurile IR opresc în stațiile mari și mijlocii de pe
    parcurs. Prețul este o medie între cele ale fostelor rapide și accelerate.


    Trenurile Regio sunt cele mai folosite trenuri de către CFR Călători. Ele
    fac legătura dintre un oraș și comunele apropiate sau între două orașe
    învecinate. Trenurile Regio au cea mai mică viteză medie, au cele mai slabe
    condiții, dar și tarife mult mai reduse față de celelalte tipuri și ranguri de
    tren. Există, totuși, și trenuri Regio care circulă pe distanțe medii și chiar
    mari.


    Trenurile InterRegio circulă, de obicei, pe distanțe lungi și medii și
    opresc numai în orașe, dar sunt folosite și pentru distanțe foarte mari. Chiar
    și pe distanțe lungi trenurile InterRegio opresc de obicei în gările din
    fiecare oraș. De asemenea IR-urile circulă și în trafic internațional.


    La trenurile InterRegio sunt folosite garnituri moderne și au o viteză
    medie mai mare. Garniturile trenurilor InterRegio sunt compuse numai din
    vagoane de tip salon, clasa I sau a II-a. Pentru distanțe lungi sunt
    disponibile vagoanele cușetă, de dormit și restaurant. Prețul biletelor este
    mai ridicat. Trenurile InterRegio necesită rezervare de locuri.

  • De la schi la circulaţia feroviară

    De la schi la circulaţia feroviară

    Asociaţia Monitorilor Profesionişti de Schi din România pune la dispoziţia
    pasionaţilor acestui sport un site care prezintă situaţia pârtiilor de schi din
    România, grosimea stratului de zăpadă, temperatura şi starea vremii, printr-un
    simbol intuitiv. Starea pârtiilor poate fi găsită la adresa snowpro.ro/starea-partiilor/. Site-ul este în limba română, dar dacă v-aţi ales
    destinaţia este destul de uşor să vă orientaţi în legătură cu starea pârtiilor.
    Pe site sunt informaţii despre aproape 230 de pârtii din România.


    Cele mai importante zone de schi sunt grupate în staţiunile montane de pe
    Valea Prahovei şi în Poiana Braşov, ca şi în zona Bran, jumătatea sudică a
    României. În Sinaia sunt 16 pârtii, în Buşteni 3 pârtii, în Azuga 7 pârtii, în Predeal
    8 pârtii, iar în Poiana Braşov 9 pârtii. În zona Castelului Bran sunt 3 pârtii
    la Bran şi o pârtie la Moieciu.


    Alte zone de schi importante sunt în Maramureş, la Cavnic
    (9 pârtii), Şuior (5 pârtii) şi Borşa (3 pârtii), în zona montană Vatra Dornei 5 pârtii, Câmpulung Moldovenesc 5 pârtii, Cârlibaba două pârtii,
    Pasul Mestecăniş (4 pârtii) sau la Păltiniş (8 pârtii), lângă Sibiu.


    Foarte apreciate sunt şi alte zone de schi din România: staţiunile Straja
    (12 pârtii) şi Parâng (7 pârtii), din judeţul Hunedoara,
    Şureanu, 10 pârtii, din judeţul Alba, centrul României, ori la Semenic (7
    pârtii), Văliug (o pârtie) şi Muntele Mic (5 pârtii), în judeţul Caraş-Severin,
    sud-vestul României. Menţionăm şi Muntele Băişorii (5 pârtii), lângă
    Cluj-Napoca, dar şi cele 6 pârtii de la Rânca, judeţul
    Gorj, în apropiere de Transalpina, cea mai înaltă șosea din România.


    Un alt site de unde vă puteţi informa despre pârtiile din România este www.ski-in-romania.com, care are şi o variantă în limba engleză.


    Salvamontiştii au atras atenţia asupra accidentelor destul de numeroase
    produse în acest sezon pe pârtiile de schi. Ei spun că majoritatea sunt
    cauzate de echipamentul necorespunzător al schiorilor sau de nerespectarea unor
    reguli simple din partea celor care schiază.


    În altă ordine de idei, se desfăşoară lucrări la linia de tren dintre Gara
    de Nord şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Otopeni. Inaugurată acum 5
    săptămâni, linia este închisă timp de două săptămâni, începând din 25 ianuarie,
    între orele 8:40 şi 14:30, pentru finalizarea lucrărilor la calea de rulare. Din
    cele 72 de trenuri de pe această rută, cei trei operatori feroviari de stat şi
    privaţi au anulat 18 garnituri, adică un sfert. Potrivit unui comunicat al CFR
    Călători, operatorul de stat, pasagerii care au bilete/abonamente la aceste
    trenuri vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor
    achiziţionate şi neutilizate conform Regulamentului în vigoare de transport pe
    calea ferată.



  • Reduceri de preț la biletele pentru “Trenurile Zăpezii”

    Reduceri de preț la biletele pentru “Trenurile Zăpezii”

    Este vorba de
    o ofertă de călătorie valabilă până la 28 februarie 2021, prin care turiștii
    pot beneficia de o reducere de 25% la trenurile care au ca destinație cele mai
    căutate stațiuni montane – cele de pe Valea Prahovei și Vatra Dornei. Reducerea se acordă de luni până joi pentru călătoriile
    pe rută directă, la clasa a doua, cu trenurile InterRegio care au ca punct de
    plecare sau destinație una dintre stațiile: Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal,
    Brașov, Vatra Dornei Băi sau Vatra Dornei.



    Reamintim că pentru zilele de sfârșit de săptămână, pentru deplasarea între
    stațiunile de pe Valea Prahovei poate fi utilizată oferta de weekend existentă,
    prin care se aplică reduceri de 31-56% de vineri până duminică, pentru
    călătoriile la clasa a 2-a cu trenurile InterRegio care circulă pe Valea
    Prahovei pe rute între Sinaia – Brașov și retur.


    Printre acestea se numără și trenul IR Tomis Expres, Constanța – Brașov și
    retur, care oferă servicii superioare, similiare trenurilor InterCity, cu
    confort sporit și durată de parcurs redusă. De asemenea, trenurile incluse în
    ofertă sunt formate și din vagoanele modernizate în anul 2020, care asigură o
    capacitate de transport sporită și servicii de calitate superioară.


    Se apropie o perioadă mult așteptată de mulți dintre cei care au dus lipsa
    pârtiilor de schi, a zăpezii sau pur și simplu a unei plimbări în aerul de la
    munte. Cu CFR Călători poți transforma câteva ore de stres la volan într-o
    perioadă de relaxare cu prietenii, cu familia sau cu cartea ta preferată. Și
    totul la un preț cu 25% mai mic la trenurile spre munte sau cu reduceri și mai
    mari pentru deplasările la sfârșit de săptămână, între stațiuni, a declarat Dan
    M. Costescu, director general CFR Călători.


    Ca o noutate, CFR anunță un concurs de fotografie la care pot participa
    toți pasionații acestei arte vizuale. Vorbim despre concursul Spre munte cu
    Trenurile Zăpezii 2021, care se va desfășura în perioada 4 ianuarie – 28
    februarie 2021. Câștigătorii vor fi desemnați pe 4 martie 2021, iar Premiul cel
    mare va fi 1 an de reduceri! Fotografiile trebuie să surprindă imagini cu
    trenurile CFR Călători, realizate în timpul călătoriei, din tren sau de la
    fereastra trenului. Toți cei care doresc să se înscrie la concurs trebuie să
    trimită maximum 10 fotografii.



  • Modificări în noul Mers al Trenurilor

    Modificări în noul Mers al Trenurilor


    A intrat în vigoare noul Mers al Trenurilor 2020-2021. Acesta e valabil din 13 decembrie 2020 până în 11 decembrie 2021, informează CFR Călători. Ca o noutate absolută, transportul feroviar dintre Gara de Nord din Bucureşti și Aeroportul Internațional “Henri Coandă” va fi asigurat de trei operatori. Este vorba de operatorul tradițional, CFR Călători, și de alți doi operatori privați, Regio Călători și Transferoviar Călători. Durata călătoriei de la București Nord la Aeroportul Internațional “Henri Coandă” va fi de 20 de minute, iar trenurile vor circula la un interval de 40 de minute pe sens, 24 de ore din 24. Legătura gară-aeroport va fi asigurată de 72 de trenuri (36 de perechi).



    Zilnic, în România vor fi în circulație în medie 1 200 de trenuri, în funcție de perioada din an. Vor fi menţinute legăturile existente, interne şi externe, iar pe rutele cele mai solicitate de navetă se va menţine mersul cadenţat, astfel încât să poată fi preluate toate solicitările de trafic.



    O noutate este că sunt introduse patru trenuri InterRegio pe două rute importante, care vor oferi servicii superioare trenurilor InterCity – adică un confort sporit și o durată de parcurs redusă. Pe ruta Brașov – Constanța și retur va circula perechea de trenuri «Tomis Expres». Trenurile vor circula cu o viteză medie de 160 km/ h, iar durata de parcurs va fi sub 4 ore și 30 de minute. Pe ruta București Nord – Suceava și retur, cu grupe de vagoane la / de la Iași vor circula trenurile «Ștefan cel Mare Expres», cu o durată medie de parcurs de 5 ore și 35 de minute pentru Suceava și de 6 ore pentru Iași. CFR Călători anunță că, pentru realizarea conexiunii directe între Brașov și Iași vor fi reintroduse în circulație trenurile de pe această rută. O altă noutate – trenurile care în vechiul orar mergeau din București până în Simeria îşi vor prelungi circulaţia până la/de la Deva, iar cele care mergeau până la Bacău merg acum până în Suceava. CFR Călători informează că ruta București Nord – Timișoara – Budapesta și retur va fi acoperită de o pereche nouă de trenuri, cu parcurs de noapte.



    Prin punerea în circulaţie a vagoanelor modernizate în anul 2020, trenurile IR vor asigura o capacitate de transport sporită şi servicii de calitate superioară. Pe distanţa Bucureşti Nord – Ploieşti, ca urmare a îmbunătăţirii caracteristicilor tehnice ale vagoanelor, în corelaţie cu caracteristicile tehnice ale infrastructurii feroviare, o serie de trenuri vor circula cu viteză sporită, de la 120 la 140 de klometri pe oră.



    CFR Călători acordă reduceri de tarif între 10% și 30% din prețul întreg al biletului pentru copii, acceptă abonamentele Regio la o serie de trenuri InterRegio între 13 decembrie 2020 și 13 iunie 2021. Pentru navetiști, compania acceptă abonamentele valabile la un tren Regio și pentru un tren InterRegio, pe distanțe mai mici de 30 de kilometri.



    Noul Mers al Trenurilor 2020-2021 conţine şi alte modificări care vor fi puse în aplicare odată cu intrarea într-o etapă de relaxare a restricţiilor impuse de pandemie, fiind legate şi de celelalte administraţii feroviare europene.




  • La reprise des voyages en train.

    La reprise des voyages en train.

    La compagnie nationale ferroviaire de transport de voyageurs, CFR Calatori a commencé le processus de remise en circulation des trains sur le territoire de la Roumanie, processus qu’elle continuera suite à la sortie de l’état d’alerte imposé sur toile de fond de pandémie de Covid 19. Seuls trains exceptés dans le cadre de ce processus : les trains navette scolaire, dont la remise en circulation ne se justifie pas, vu que les écoles demeurent fermées en Roumanie.

    Les représentants de la société CFR conseillent aux voyageurs de s’acheter des billets d’avance et enligne. D’ailleurs, depuis le 3 juin, le délai durant lequel les voyageurs peuvent se munir d’un billet de train se prolonge de 10 à 20 jours et peut se réaliser sur le site cfrcalatori.ro ou auprès des distributeurs de billets de train dans les gares. Aux guichets, les voyageurs sont conseillés de privilégier le paiement par carte bancaire ou bien par smartphone au lieu de l’argent liquide. CFR Calatori recommande aux voyageurs de ne pas opter uniquement pour les trains prévus aux heures de pointe. Ce qui plus est, depuis le 3 juin, les membres d’une même famille et les personnes qui habitent ou travaillent ensemble peuvent occuper des places qui s’avoisinent dans une voiture de train, alors que les personnes qui ne voyagent pas en groupe occuperont des places distancées les unes des autres. Le port du masque est obligatoire pendant toute la durée du voyage et celui-ci doit être porté correctement couvrant en même temps la bouche et le nez.

    La société CFR Calatori est techniquement prête à remettre en circulation les liaisons ferroviaires internationales, mais la mise en œuvre de cette décision dépend de l’accord des administrations ferroviaires partenaires. Les numéros de téléphone des gares son disponibles sur le site www.cfrcalatori dans la section informations téléphoniques. Pour des infos en temps réel sur les retards, les arrêts et les temps de stationnement, veuillez télécharger l’application Trenul Meu, mon train. La vitesse moyenne de trans en Roumanie tourne autour des 68 km à l’heure alors que la vitesse théorique sur le réseau est de 86 km à l’heure. CFR Calatori accuse l’infrastructure vétuste et l’allocation budgétaire insuffisante pour dérouler des travaux d’entretien et de réparations. Selon un rapport du Corps de contrôle du gouvernement en 2017, l’infrastructure ferroviaire de la Roumanie comptait 1.206 points dangereux s’étendant sur 600 km.

    Parmi les points dangereux, on dénombre des terrassements instables, des terrassements situés dans des zones inondables ou bien exposes à des chutes de rochers, qui pourraient péricliter la sécurité de la circulation des trains. Selon le même document, jusqu’à août 2019, quelque 79 points dangereux ont été rayés de la liste qui s’est malheureusement enrichi de 39 nouveaux points vulnérables. La société CFR Calatori est l’opérateur national ferroviaire qui effectue le transport public de voyageurs sur la voie ferrée. S’y ajoutent plusieurs autres opérateurs privés.

  • Anunț CFR Călători

    Anunț CFR Călători

    CFR Călători a anunțat, sâmbătă, că, începând de luni, 15 iunie 2020, vor fi repuse în circulaţie trenurile Interregio 1090 şi 1091, care vor asigura legătura cu Bulgari, pe ruta Craiova – Golenţi Hm. – Vidin şi retur.

    CFR Călători precizează că discută cu administraţiile feroviare europene partenere pentru reluarea circulaţiei trenurilor româneşti cu destinaţii externe. CFR va reintroduce progresiv în grafic trenurile în trafic internaţional, având în vedere faptul că reluarea circulaţiei trenurilor spre celelalte destinaţii internaţionale depinde de acordul administraţiilor europene vecine.

    Masca de protecţie este obligatorie, la bordul trenurilor, pe toată durata călătoriei iar aceasta trebuie purtată corect, astfel încât să acopere gura şi nasul, reamintește CFR Călători,

    Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată.

    sursa: agerpres

  • CFR Călători poartă discuţii cu omologul austriac OBB pentru transportul muncitorilor români

    CFR Călători poartă discuţii cu omologul austriac OBB pentru transportul muncitorilor români

    CFR Călători poartă discuţii cu operatorul feroviar austriac OBB cu privire la realizarea unor trenuri speciale pentru transportul muncitorilor sezonieri, inclusiv a celor care desfăşoară activităţi de îngrijire a persoanelor vulnerabile, pe relaţia România – Austria, partea austriacă dorind ca prima garnitură să plece pe 9 mai, cel mai târziu, informează vineri Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), informează Agerpres.

    Urmare a cererii Ambasadei Austriei din data de 24.04.2020, prin care s-a solicitat aprobarea unui coridor feroviar pentru transportul muncitorilor sezonieri, inclusiv a celor care desfăşoară activităţi de îngrijire a persoanelor vulnerabile, pe relaţia România – Austria, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor face următoarele precizări: CFR Călători poartă discuţii cu operatorul feroviar austriac (OBB). Obiectul discuţiilor îl reprezintă procedura de desfăşurare a transportului feroviar de călători în contextul Covid-19; această procedură urmează să fie validată de Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Afacerilor Externe; conform ultimei solicitări primite de CFR Călători, partea austriacă ar dori să organizeze primul tren special, începând cel mai târziu din data de 09.05.2020, având o capacitate de aproximativ 360 de călători, se menţionează într-un comunicat al MTIC.

    De asemenea, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor va informa asupra realizării acestor trenuri speciale, se mai spune în comunicat.

    Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi ministrul Afacerilor Europene din Austria, Karoline Edtstadler, au agreat luni, 27 aprilie, în cadrul unei întâlniri, realizarea cât de curând posibil a cadrului procedural pentru transportul îngrijitorilor sociali pe un coridor feroviar România-Austria şi retur. Decizia a fost luată ţinând cont de importanţa asigurării libertăţii de mişcare a cetăţenilor Uniunii Europene, dar şi a reglementărilor de siguranţă în contextul pandemiei CoVID-19, potrivit unui comunicat al ministerului de resort transmis luni AGERPRES.

    Această procedură urmează să fie validată de Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Ministerul Afacerilor Externe.

    Totodată, după îndeplinirea acestor paşi se va stabili, de comun acord cu statele implicate, data la care se va realiza acest tip de transport feroviar.

    Lucian Bode a prezentat părţii austriece ‘câteva consideraţii generale’ cu privire la faptul că Guvernul României garantează libera circulaţie a cetăţenilor, că în România s-a decretat, până în data de 15 mai 2020, stare de urgenţă, iar deplasarea cetăţenilor se efectuează cu anumite restricţii, atât în interiorul României, cât şi în exteriorul acesteia.

    Prioritatea zero a Guvernului român este asigurarea protecţiei cetăţenilor împotriva îmbolnăvirii cu noul coronavirus, dar, în acelaşi timp, consideră că economia trebuie să funcţioneze, iar cetăţenii ei pot să îşi aleagă locul unde vor să muncească, se mai precizează în comunicatul MTIC, din 27 aprilie.

    Sursa: Agerpres

  • Măsuri în traficul feroviar de călători

    Măsuri în traficul feroviar de călători

    Mersul
    trenurilor de călători a fost adaptat la condițiile de circulație din România
    impuse prin ordonanțele militare emise în vederea prevenirii răspândirii
    infecției cu COVID-19. Conform unui comunicat al companiei CFR Călători, pentru
    asigurarea distanţei sociale se aplică regula un loc liber, un loc ocupat,
    atât în trenurile pentru navetişti, cât şi în cele interregionale, inclusiv la
    vagoanele de dormit şi cuşetă. Pentru a
    evita aglomerările la urcare se recomandă călătorilor se urce în tren direct în
    vagonul în care au loc.

    De asemenea, CFR Călători recomandă cumpărarea online
    de bilete de tren pentru a evita manipularea banilor în numerar, iar la ghişeu
    este indicată efectuarea plăţii cu card bancar. Compania a făcut face apel la
    călători să nu urce în tren fără bilet în situaţia în care la casa de bilete li
    s-a comunicat faptul că locurile au fost epuizate, recomandarea fiind valabilă
    şi pentru persoanele posesoare de abonamente. Personalul de tren şi mecanicii
    de automotor au fost instruiţi să îi anunţe pe călători prin instalaţiile de
    sonorizare şi/sau verbal referitor la păstrarea unei distanţe minime de
    siguranţă între ei, respectiv cel puţin un loc liber între persoane.


    CFR
    Călători va suplimenta trenurile de lung parcurs cu vagoane de dormit şi
    cuşetă, pentru a veni în sprijinul călătorilor care se deplasează în perioada
    sărbătorilor pascale. Numărul acestor vagoane speciale va fi mai mare, pentru a
    putea asigura distanţa între călători şi confortul acestora pe distanţe lungi.
    Astfel, pentru vagoanele de dormit se va putea cumpăra un loc single în cabina
    dublă. Pasagerul va călători în regim single şi va achita preţul unui singur
    loc. La cuşetă se vor vinde doar jumătate din locuri. Sunt vizate trenuri care
    circuă pe relația Bucureşti – Baia Mare, Bucureşti – Bistriţa, Bucureşti -
    Cluj-Napoca, Bucureşti – Timişoara, Bucureşti – Satu Mare și Bucureşti – Arad.


    Într-o
    intervenție la Radio România Actualități, directorul CFR Călători, Dan
    Costescu, a anunțat că românii care doresc să plece în această perioadă pentru a
    lucra în străinătate vor putea merge cu trenul până la Viena. Doritorii se vor
    înscrie pe listă, iar în momentul ocupării locurilor trenul va pleca, fie din
    Bucureşti, fie din Cluj spre graniţă, cu puncte de colectare în toate staţiile
    importante, însă fără oprire pe teritoriul Ungariei, care a închis graniţele.


    CFR
    Călători a precizat că, pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus,
    materialul rulant este dezinfectat în depouri înainte de fiecare cursă. În
    plus, personalul de tren este dotat cu un kit personal de materiale
    dezinfectante. Operatorul de stat CFR Călători asigură 80% din trenurile de
    călători din România și a suspendat peste 40% din trenuri, adică aproape 500 de
    trenuri din cele 1.100 de trenuri, câte circulă în condiţii normale.

  • Jurnal românesc – 19.03.2020

    Jurnal românesc – 19.03.2020

    Prim-ministrul Ludovic Orban a anunţat un set de măsuri menite să
    atenueze efectele pandemiei de COVID-19 asupra economiei naţionale. Între
    acestea, se regăsesc suplimentarea bugetului ministerului Sănătăţii cu 42 de
    milioane de lei, pentru susţinerea centrelor de carantină, şi a bugetului
    ministerului de Interne cu 100 de milioane de lei, pentru protejarea
    diferitelor structuri din subordinea acestuia. Totodată, Guvernul a decis să asigure plata
    şomajului tehnic în proporţie de 75% din salariul brut, dar nu mai mult de 75%
    din salariul mediu brut. Am luat această decizie
    pentru că este clar că foarte multe companii sunt afectate direct sau indirect
    de epidemie,
    a spus Orban.

    O altă măsură este majorarea cu 5 miliarde de
    lei, în primă fază, a plafonului de garantare a creditelor pentru IMM-uri.
    Suntem pregătiţi să majorăm acest plafon cu încă 5 miliarde dacă e
    necesar şi, de asemenea, să ne ducem până la o majorare cu 15 miliarde
    , a
    zis prim-ministrul. El a adăugat că s-a stabilit şi rambursarea TVA până în
    limita sumei de 9 miliarde lei pentru a asigura injecţii de capital către
    companii. Totodată, a fost decisă modificarea Codului Penal şi majorarea
    pedepselor pentru infracţiunea de zădărnicire a combaterii răspândirii epidemiei,
    dar şi pentru falsul în declaraţii, fiind introdusă infracţiunea de omisiune în
    furnizarea de informaţii corecte autorităţilor. Datoria primordială a
    Guvernului este să apere sănătatea cetăţenilor
    , a precizat Ludovic Orban.




    Cetăţenii români care se strâng la graniţa austro-ungară pot
    traversa teritoriul Ungariei, zilnic, în intervalul orar 21.00 – 05.00, ora
    Ungariei, pe rutele indicate de autorităţile maghiare, informează Ministerul
    Afacerilor Externe. Măsura a fost convenită de Bucureşti şi Budapesta, după ce
    ministrul Bogdan Aurescu a avut, miercuri, o nouă convorbire cu omologul ungar,
    Peter Szijjarto, în vederea identificării de soluţii care să asigure revenirea
    în ţară a românilor. MAE apreciază că solidaritatea este în acest moment
    esenţială pentru soluţionarea situaţiilor umanitare cauzate de măsurile
    adoptate pentru gestionarea şi prevenirea răspândirii infecţiei cu
    COVID-19.

    Centrala de la Bucureşti mai transmite că depune eforturi
    pentru a înlesni revenirea în ţară a românilor blocaţi în străinătate şi care
    nu au alternative reale de a rămâne în ţările în care se află la acest moment.
    MAE avertizează însă că posibilităţile sale de intervenţie sunt tot mai reduse,
    pe măsură ce diverse state iau măsuri de autoprotecţie şi reia apelurile
    privind evitarea călătoriilor neesenţiale şi recomandarea ca turiştii sau
    cetăţenii români aflaţi temporar în străinătate să revină de urgenţă în ţară.




    Managerul Institutului de Boli Infecţioase Matei Balş
    din Bucureşti, profesorul Adrian Streinu Cercel, a afirmat într-un interviu
    televizat, că dintr-un milion de români care au intrat în țară în ultima
    perioadă circa 20% nu au respectat măsurile de izolare la domiciliu sau de
    carantină. Aceste persoane, dacă sunt infectate vor transmite
    virusul
    , a spus medicul. El a precizat că tinerii sunt mult mai
    rezistenţi la patogen, dar a avertizat
    că dacă infecția cu coronavirus va fi transmisă bătrânilor, atunci situația va
    fi gravă. De aceea bătrânii trebuie protejați. (…) În două luni de zile
    nu se întâmplă nimic dacă există un mesaj impersonal
    , a spus Streinu
    Cercel.

    Medicul a estimat că un prim vârf al epidemiei de COVID-19 se va
    înregistra după Paște. Avem două valuri care vor fi foarte active. Primul
    după Paștele catolic, al doilea după Paștele ortodox. (…) Dacă punem alături
    de această întrunire familială un interval de 7-8 zile, cât este incubația
    medie, vom avea vârfuri de apariție a incidenței îmbolnăvirilor. (…) Vor fi
    cu un potențial sever
    , a mai spus epidemiologul. Pentru a combate răspândirea
    noului coronavirus, Streinu Cercel recomandă autoizolarea la domiciliu pentru o
    perioadă de minim 6 săptămâni. Toată lumea stă acasă, se blochează
    absolut tot, opt sau, ideal, zece săptămâni. Apoi, viața își revine, automat,
    la normal,
    a precizat medicul.




    CFR Călători a suspendat temporar circulaţia unor trenuri
    internaţionale care fac legătura între România şi Ungaria. Măsura a fost luată
    în vederea combaterii răspândirii infecţiei cu Covid-19 şi ca urmare a deciziei
    autorităţilor maghiare de a închide graniţele pentru cetăţenii străini.
    Afectate sunt trenurile 406/407 Budapesta – Braşov şi retur, 143/144 Viena -
    Cluj Napoca şi retur şi 367/366 Budapesta – Braşov şi retur. Compania feroviară
    precizează că măsurile sunt valabile în intervalul 19 martie – 16 aprilie, cu
    posibilitate de prelungire, şi că în perioada menţionată sunt suspendate în
    total 78 de garnituri. Călătorii care au bilete cumpărate la trenurile
    suspendate pot solicita restituirea integrală a contravalorii acestora. Şi
    TAROM a suspendat, începând din 19 martie, cursele către şi dinspre Madrid şi
    Barcelona. Compania naţională a precizat că pasagerii pot solicita rambursarea
    sumelor plătite sau programarea călătoriei, fără a li se imputa taxe
    suplimentare.

  • CFR Călători: Suspendarea temporară a unor trenuri internaționale

    CFR Călători: Suspendarea temporară a unor trenuri internaționale

    CFR Călători suspendă temporar circulaţia unor trenuri internaţionale cu destinaţiile Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova. Măsura este luată în vederea combaterii răspândirii infecţiei cu Covid-19, informează compania.

    De marţi, 17 martie, de comun acord cu administraţia feroviară din Bulgaria, CFR Călători suspendă circulaţia următoarelor trenurilor internaţionale în relaţia cu Bulgaria: 1095/1094 Bucureşti Nord – Videle – Giurgiu Nord – Ruse şi retur. Trenurile 1090/1091 vor circula numai pe relaţia Craiova – Golenţi şi retur.

    Cu privire la traficul feroviar de călători dintre România şi Ungaria, începând de marţi, 17 martie, vor fi suspendate trenurile care asigură traficul local de frontieră cu acces prin Episcopia Bihor: 364 Oradea – Puspokladany, 365 Puspokladany – Oradea, 368 Salonta – Puspokladany, 369 Puspokladany – Salonta.

    Prin decizie comună cu Calea Ferată din Moldova, Între România şi Republica Moldova, se suspendă temporar circulaţia următoarelor trenuri prin punctul de frontieră Ungheni: 401 Chişinău – Iaşi – Bucureşti; 402 Bucureşti – Iaşi – Chişinău; 1061/1062/1063/1064 Iaşi – Ungheni şi retur. Ultimele trenuri care vor circula către Republica Moldova sunt 402 Bucureşti Nord (plecare luni, 16 martie, ora 19.12) – Iaşi – Ungheni – Chişinău; 1061 Ungheni (plecare marţi, 17 martie, ora 7.16) – Iaşi.

    Călătorii care au bilete cumpărate la trenurile menţionate pot cere restituirea integrală a contravalorii legitimaţiilor de călătorie. Dacă se dorește renunțarea la călătorie, în cazul legitimaţiilor de călătorie cumpărate pentru această perioadă la trenurile internaţionale aflate în circulaţie, restituirea tarifelor legitimaţiilor se va face conform reglementărilor internaţionale în vigoare, aduse la cunoştinţa pasagerilor la momentul cumpărării.

    Mai multe informații se găsesc pe www.cfrcalatori.ro la secţiunea Trafic Internaţional / Informaţii de călătorie. În funcţie de evoluţia situaţiei, în funcție de măsurile luate şi de celelalte administraţii feroviare din ţările vecine, graficul de circulaţie poate să includă suspendarea şi a altor trenuri internaţionale.

    CFR Călători recomandă ca, înainte de efectuarea călătoriei, pasagerii să se informeze despre eventuale modificări în ceea ce privește circulaţia trenurilor pe www.cfrcalatori.ro secţiunea Trafic internaţional /Mers tren internaţional. De asemenea, solicită pasagerilor să respecte regullei de igienă şi comportament emise de Ministerul Sănătăţii în vederea restrângerii răspândirii infecţiei cu Covid-19 şi a efectelor acesteia pe teritoriul ţării noastre, precum și deciziile luate de către Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă şi de organele competente.

    sursa: agerpres

  • Ucraina sistează începând de luni, 16 martie 2020, circulația trenurilor internaționale de călători

    Ucraina sistează începând de luni, 16 martie 2020, circulația trenurilor internaționale de călători




    Întrucât Ucraina sistează,
    începând cu această dată, circulaţia trenurilor internaţionale de călători pe
    teritoriul său, CFR Călători limitează circulaţia trenurilor internaţionale
    380/381 Bucureşti Nord – Suceava – Vadu Siretului şi retur, până la/de la Suceava
    şi suspendă circulaţia trenurilor 1384/1385 Suceava – Vadu Siretului şi retur



  • Reduceri la călătoriile din weekend cu trenul

    Reduceri la călătoriile din weekend cu trenul


    CFR Călători anunță că cei care merg în stațiunile montane cu trenul sau vor să viziteze România, la final de săptămână, pot beneficia de Biletul de weekend. Acesta oferă posibilitatea de a călători cu reduceri de la 15% până la 35% pe orice rută tur-retur, cu orice tip de tren, la clasa 1 sau a 2-a ( vagon clasă sau cuşetă), în funcție de numărul weekend-urilor alese dintr-o lună. Reducerea va fi de 15%, pentru două weekend-uri într-o lună, 25% pentru trei weekend-uri, iar pentru patru weekend-uri, – 35%.



    O călătorie Bucureşti – Braşov – cu un tren InterRegio – va costa 32,95 de lei, (7 euro) în loc de 48,6 lei. La trenul Regio Expres, pe ruta Bucureşti – Braşov o călătore va costa 16,60 lei (3,5 euro), în loc de 25,00 lei, pe ruta București – Predeal: 27,04 lei (5,7 euro), în loc de 39,50 lei la tariful standard la tren Interregio sau 12,90 lei, în loc de 19,30 lei, la tariful standard la tren Regio Expres. Pe ruta Brașov – Miercurea Ciuc se plăteşte 20,80 lei ( 4,4 euro), în loc de 29,90 lei la tariful standard la tren Interregio, iar Suceava – Vatra Dornei Băi 23,92 lei ( 5 euro), în loc de 34,70 lei la tariful standard la tren Interregio. Pentru călătoria în weekend (în zilele de vineri până duminică inclusiv) cu trenurile InterRegio care circulă pe Valea Prahovei, pe rute între Sinaia – Brașov și retur, CFR Călători acordă reduceri între 31% şi 56%. Reducerile se aplică în funcție de numărul de kilometri parcurși. Astfel, o călătorie de la Sinaia la Brașov va avea cea mai mare reducere, de 56%.



    CFR Călători mai precizează că toate prețurile menţionate includ şi tariful de rezervare a locului, în valoare de 3,90 lei la tren Interregio și 1 leu la tren Regio Expres. La această ofertă, procurarea tichetului de rezervare a locului la vagoanele de clasa 1 și a 2-a este opțională.



    Biletul de weekend este o legitimaţie de călătorie care se emite pentru o singură persoană; la acelaşi tip de tren (Regio sau Interregio); la vagon clasă (clasa 1 sau clasa a 2-a) sau vagon cuşetă; pe aceeaşi rută; pe distanţe de până la 1000 kilometri



    Achiziţionarea Biletului de weekend se poate face numai de la casele de bilete din gări şi agenţii de voiaj CFR. (De aici, numai pentru Română) Mai multe detalii despre Biletul de weekend sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic intern / Oferte.