Tag: Cheile Dobrogei

  • Vacanță la mare în România

    Vacanță la mare în România

    Astăzi vă invităm
    să ne bucurăm de mare, de soare și de multe obiective turistice pe litoralul
    românesc al Mării Negre. Vom vorbi despre noutățile anului 2022, despre
    stațiunile românești, dar și despre posibilitățile de petrecere a timpului
    liber în împrejurimi, în top fiind unul dintre cele mai importante porturi ale
    Uniunii Europene, Constanța, Delta Dunării, dar și Dobrogea.


    Raluca
    Hatmanu, directoare de comunicare și marketing la litoralulromanesc.ro, ghidul
    nostru de azi, spune că litoralul românesc e o destinație de vacanță excelentă
    în timpul verii. De altfel, și vara aceasta preconizăm că va
    fi destinația internă de pe primul loc în top, aleasă de către turiștii români
    în principal. Avem și toate motivele să alegem litoralul românesc. Avem noutăți
    în 2022. Sunt foarte multe unități hoteliere noi în mai toate stațiunile, de la
    nord la sud. Unele unități hoteliere au fost preluate de către investitori, au
    fost transformate, clasificate și arată foarte bine. De asemenea, în Mamaia
    avem plaje întinse. Este un subiect care a cam încins spiritele anul trecut,
    însă anul acesta autoritățile au pregătit aceste plaje astfel încât să-i
    primească pe turiști așa cum trebuie.


    Fără nicio
    exagerare, litoralul românesc poate împăca toate gusturile turiștilor, continuă
    Raluca Hatmanu. Găsim și zone liniștite, și unități de cazare
    potrivite familiilor cu copii, în special în stațiunile din sud, preferatele
    familiilor, dar și în partea sudică a stațiunii Mamaia sau în zona aflată pe
    malul lacului Siutghiol. Acolo au apărut foarte multe vile, hoteluri și
    pensiuni care satisfac nevoile acestor familii. Însă litoralul este și pentru
    tinerii care vor să se distreze. Se știe, din acest punct de vedere, că
    preferatele sunt nordul stațiunii Mamaia, Vama Veche. Costineștiul începe să
    arate din nou ca o stațiune a tinerilor. Acestea sunt alese mai ales de către
    cei care vor să se distreze, fiindcă avem multe cluburi, sunt organizate des și
    multe evenimente, concerte, spectacole în aer liber. Deci, iată tot atâtea
    motive ca tinerii să aleagă aceste zone. Și turismul balnear face parte din
    oferta litoralului românesc. Zonele Techirghiol, Mangalia sau Eforie Nord sunt
    alese și de persoanele care merg la tratament, dar și de către cei care vor să
    se relaxeze în centrele wellness și SPA ale hotelurilor.


    De exemplu, în
    Techirghiol, la sanatoriul cu același nume, veți beneficia de o gamă bogată de
    băi de nămol, împachetări cu nămol și masaj cu nămol. De asemenea, puteți face
    hidrokinetoterapie în bazin cu apă sărată din lacul Techirghiol, încălzită la
    32-35 de grade Celsius. Băile de plante, cele galvanice, împachetările cu
    parafină, aerosolii cu apă sărată, acupunctura sau injecțiile Gerovital completează
    cu succes oferta. Iar, pentru cei care rămân mai multe zile în zonă, Raluca
    Hatmanu, directoare de marketing și comunicare la o companie românească de
    turism, recomandă excursiile în zonă. Acestea se fac în prezent, în mare parte, pe cont
    propriu.

    Acest lucru se întâmplă din cauza pandemiei. Au
    existat inițiative înainte de 2020, însă, din momentul în care pandemia a lovit
    turismul, inclusiv aceste deplasări în grup au pierdut teren. Era foarte greu
    să le organizezi pentru grupuri mici, costurile fiind și ele foarte ridicate.
    Sperăm ca lucrurile să revină la normal, așa cum și turismul pare să revină la
    situația anterioară anului 2020 și să fie din nou organizate excursii pentru
    turiști. Chiar le recomand celor ajunși la mare să cunoască zona, fiindcă
    litoralul românesc nu înseamnă doar apă și plaje întinse, înseamnă și foarte
    multe atracții turistice, muzee, monumente istorice. Avem vestigii antice,
    biserici, mănăstiri, rezervații naturale. E suficient, de exemplu, să recomand
    o plimbare la Cetatea Histria și Enisala sau o plimbare prin centrul istoric al
    orașului Constanța, prin portul turistic Tomis sau prin portul turistic
    Mangalia. Sunt doar câteva idei, însă litoralul și Dobrogea în ansamblu
    înseamnă mult mai mult de atât. Înseamnă și un relief carstic deosebit. Aș
    menționa Cheile Dobrogei, un loc minunat pentru campare și escaladă sau, pur și
    simplu, pentru cei care vor să fie în mijlocul naturii.


    Din păcate,
    litoralul românesc nu este foarte frecventat de turiștii străini, continuă
    Raluca Hatmanu. La capitolul acesta, e clar că încă trebuie
    făcute eforturi pentru a atrage turiștii din alte țări. Aceștia nici nu știu ce
    îi așteaptă pe litoralul românesc, iar cei care ajung o fac din întâmplare sau
    fiindcă au prieteni în România și sunt chemați în vizită aici. Din cauza lipsei
    de promovare externă a României, turistul nu știe ce minunății îl așteaptă în
    destinație. Atunci, evident că surpriza este una plăcută. Găsește restaurante
    cu specific tradițional, dar și restaurante cu meniuri internaționale, găsește
    distracție, dar și relaxare, condiții foarte bune de cazare. Așadar, un cumul
    de motive pentru un sejur foarte reușit în România și pentru amintiri frumoase
    la plecare.


    Turismul de
    evenimente a fost și este încă la mare căutare printre turiști, indiferent de
    unde ar fi aceștia. Raluca Hatmanu, directoare de marketing și comunicare la o
    companie românească de turism. Odată cu ridicarea
    restricțiilor impuse în contextul pandemiei de Coronavirus sunt anunțate foarte
    multe evenimente pentru vara aceasta și pentru începutul toamnei. Mulți turiști
    aleg o destinație în funcție de evenimentul desfășurat acolo. Poate fi un
    festival de muzică, unul de teatru. De exemplu, în Delta Dunării, la Sfântu
    Gheorghe, este anunțat un festival de muzică în aer liber. Festivalul de teatru
    Anonimul se întâmplă tot în deltă. În general, evenimentele atrag foarte mulți
    turiști și este o oportunitate pentru mulți să descopere un loc prin prisma
    acestor evenimente. Sper că cele menționate să fie tot atâtea argumente pentru
    cei care ne ascultă ca să vină la Marea Neagră, ca să se bucure de o destinație
    pe care chiar o recomand din toată inima, nu doar pentru plajă sau un borș
    pescăresc, ci și pentru o ieșire cu barca în larg. Cu puțin noroc, putem vedea
    și delfinii. Eu mă bucur de orice vacanță la Marea Neagră în România și, de
    aceea, o recomand cu toată căldura.


    Pe litoralul românesc există și oferte pentru iubitorii de turism activ: scuter,
    caiac, surf, cursuri de pilotare a avioanelor ușoare, precum și scufundări. Iar,
    seara, puteți degusta un vin bun. Cramele dobrogene sunt aproape de litoral,
    iar multe dintre ele oferă degustări și programe de divertisment.


  • Turism viticol în România

    Turism viticol în România

    România este unul dintre
    principalii producători de vinuri din lume, clasându-se anul trecut pe locul 13
    la nivel mondial şi pe locul şase în Uniunea Europeană ca nivel al cantităţii de
    vin realizate, într-un clasament în care lideri sunt Italia, Franţa şi Spania.
    Producţia de vin a crescut cu 64% faţă de anul 2016 potrivit datelor comunicate
    de Oragnizaţia Internaţională a Viei şi a Vinului. Turismul viticol a cunoscut
    o creştere notabilă anul acesta, interesul pentru degustarea de vinuri la crame
    fiind tot mai mare. Alina Iancu, fondator crameromania.ro şi revino.ro ,
    promotoare a turismului viticol din România, ne explică ce presupune oprirea la
    o cramă. Vizitarea unei crame în prezenţa personalului specializat presupune
    observarea procesului tehnologic, degustarea a trei, cinci sau chiar zece
    vinuri, împreună cu gustări reci – fiecare cramă are mai multe pachete, şi
    chiar plimbări prin vie. Până la urmă, avem nevoie să ieşim în natură, dacă
    starea vremii e favorabilă. Turistul trebuie să ştie că o vizită la o cramă
    durează aproximativ două ore. Rezervarea în prealabil este necesară cu zece sau
    chiar cu 30 de zile înainte, în cazul grupurilor mari. Perioadele foarte
    solicitate sunt în preajma lunilor august şi octombrie. La cerere, se poate
    oferi prânz şi cină, fie de către cramă, fie de o firmă de catering. De
    asemenea, se oferă şi cazare. Aceasta se poate face chiar la cramă, iar de cele
    mai multe ori în apropierea cramelor. Sunt doar 14 crame identificate în
    momentul acesta, în România, care oferă şi spaţii de cazare. Transportul se va
    face ori cu maşina personală, ori cu un microbuz rezervat în prealabil.


    În general, prezentările
    la crame se fac şi în limba engleză. Mai rar în alte limbi, dar, cu siguranţă,
    veţi găsi personal calificat pentru limba engleză, continuă Alina Iancu. Iar
    dacă veţi dori spre ce cramă vă îndreptaţi, este bine să ştiţi că, de anul
    acesta, aveţi la dispoziţie şi o hartă. Prin proiectele mele, promovez deja
    turismul viticol de trei ani deja. În ultimele luni, am scos chiar o hartă în
    format print. Ea există în format electronic şi se poate descărca de pe
    internet, însă am tipărit-o şi am oferit-o cramelor, magazinelor specializate
    în vinuri din România. Pe lângă crame, se pot remarca oraşele principale şi
    alte câteva obiective turistice care se pot vizita în zonă. Harta este în
    limbile română şi engleză, iar pe spatele hărţii este o scurtă descriere a
    soiurilor autohtone. Până la urmă, noi trebuie să promovăm ce este al nostru,
    iar România are soiuri autohtone. Pe spatele hărţii, există o scurtă descriere
    a soiurilor locale: Feteasca Regală, Feteasca Neagră sau soiuri mai puţin
    cunoscute: Crâmpoşie Selecţionată sau Negru de Drăgăşani.


    Alina Iancu, fondator
    crameromania.ro şi revino.ro se declară îndrăgostită de podgoria Drăgăşani.
    Recomandă, însă, cu drag şi Transilvania, unde cramele nu sunt foarte
    apropiate. Prin urmare, vizitarea unei crame se poate lega de vizitarea altor
    obiective turistice din zonă. Dacă în Dealu Mare, Drăgăşani şi Banat cramele
    sunt la cinci minute una faţă de cealaltă, în Transilvania, distanţele sunt
    foarte mari.


    În partea de est a României,
    în apropiere de ţărmul Mării Negre, se află multe suprafeţe cultivate cu viţă
    de vie. Despre turism viticol şi nu numai ne vorbeşte în continuare Paul Fulea,
    acţionar principal al Cramei Histria, din judeţul Constanţa. În privinţa turismului viticol sau a turismului în general, Crama
    Histria oferă o experienţă integrată. Nu ne limităm doar la a conduce turistul
    în plantaţia de vie. Prin prisma poziţionării acestei plantaţii, la zece km de
    Marea Neagră şi la opt km de Cetatea Histria, îndrumăm turiştii spre o
    experienţă completă. După ce prezentăm plantaţia şi soiurile de vie pe care le
    avem în grijă, le şi arătăm zona în care s-a închis Marea Neagră (Lacul Sinoie – n.r.) şi Cetatea Histria, îi îndemnăm să viziteze
    primul oraş construit pe teritoriul actual al României. Îi îndemnăm să vadă şi
    Cheile Dobrogei, un monument natural extraordinar, din vremea Cretacicului,
    situat la 15 km. Apoi, le oferim o degustare în cramă, prin care vor face
    cunoştinţă cu vinurile pe care le producem, dar şi cu gastronomia locală.
    Însoţim aceste vinuri cu plăcinte dobrogene specifice, plăcinte cu brânză, cu
    praz sau cu foi de ştevie.


    Cheile Dobrogei
    reprezintă o zonă de o deosebită frumuseţe, a cărei promovare a început din
    2011. Cei care au ajuns în zonă au fost minunaţi de peisajul sălbatic, de
    stâncile din calcar, cu forme care mai de care mai ciudate. Grupurile de
    turişti însoţite de ghid pot afla informaţii despre cele 14 peşteri de acolo.
    Dintre acestea, cea mai spectaculoasă, Peştera Liliecilor, se dezvoltă pe două
    nivele şi are două galerii separate.


    Paul Fulea, acţionar
    principal al Cramei Histria, despre experienţa cu turiştii. Eu sunt vorbitor de limbă engleză şi, în principal, eu întâmpin
    turiştii, astfel încât să le pot povesti toată istoria Cramei Histria şi a
    plantaţiei de vie. Vara aceasta am intrat în circuitul turistic. Am avut o experienţă
    plăcută cu turişti japonezi care au fost foarte încântaţi de vizita făcută la
    noi. Noi am încheiat şi un parteneriat cu cherhanaua de la baza Cetăţii Histria
    şi am inclus în pachetul turistic posibilitatea ca turiştii care ne vizitează
    să ia masa acolo, la un tarif special. Turiştii japonezi au achiziţionat acesta
    pachet, iar experienţa lor a fost deosebită. Am primit multe mesaje de
    mulţumire la câteva zile după încheierea vizitei. Îi aşteptăm cu drag pe toţi cei care sunt interesaţi atât de vinurile
    dobrogene de calitate, cât şi de Dobrogea de nord, o zonă extraordinară şi prea
    puţin cunoscută atât de către turiştii români, dar mai ales de către cei
    străini.


    Vă invităm, aşadar, să faceţi o incursiune în gastronomia
    românească, să vă bucuraţi de arome inedite şi să cunoaşteţi oamenii din
    spatele viei, mereu pregătiţi să vă primească.