Tag: Claudia Ţapardel

  • Alocaţii mai mici  pentru copiii români din Austria

    Alocaţii mai mici pentru copiii români din Austria

    În plenul Parlamentului European de la Strasbourg, europarlamentarul român, Claudia Țapardel a avut o intervenție foarte tranșantă cu privire la legea promulgată de Parlamentul Austriac, care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2019, privind indexarea alocațiilor pentru copiii care provin din România și din Europa Centrală și de Est, și ai căror părinți lucrează pe teritoriul Austriei. Prin această lege a fost redus considerabil cuantumul acestor alocații, ele fiind ajustate la nivelul de trai din țările comunitare unde trăiesc acești copii.

    Comisia Europeană a declanşat procedura de infringement împotriva Austriei din cauza noii legislaţii austriece care prevede că familiile cu copii care locuiesc în alt stat membru vor primi alocaţia conform nivelului de trai din ţara de origine, măsură care afectează inclusiv lucrătorii români. Austria are ca termen limită luna aprilie pentru a răspunde îngrijorărilor Comisiei. În cazul în care nu va exista un răspuns, Comisia va formula o opinie oficială.

    Iată ce declara în plenul Parlamentului European de la Strasbourg europarlamentarul Claudia Țapardel:

    Începând cu 1 ianuarie 2019, în Austria a intrat în vigoare legea prin care alocațiile copiilor care provin din România și din toată Europa Centrală și de Est, și ai căror părinți lucrează pe teritoriul Austriei, au fost reduse considerabil prin ajustarea acestora la nivelul de trai din țările comunitare unde trăiesc acești copii.

    O astfel de măsură nu poate fi permisă într-un stat membru al Uniunii Europene în care drepturile cetățenilor europeni sunt consfințite de tratatele europene și mai ales atunci când vorbim de o măsură care afectează viitorul, educația și dezvoltarea copiilor noștri.

    De asemenea, mi se pare revoltător faptul că deși lucrătorii români și cei din Europa Centrală și de Est contribuie la sistemul social din Austria, plătesc contribuțiile sociale, taxe și impozite în această țară, aceștia să nu primească aceleași beneficii ca și cetățenii austrieci.

    Constat cu regret faptul că în această situație, Comisia Europeană doar a luat la cunoștință de ceea ce se întâmplă în Austria fără să aplice sancțiuni imediate, deși avea cunoștință de existența acestei legi încă de anul trecut, când a fost adoptată de Parlamentul Austriac!

    Ca atare, solicit Comisiei Europene să reacționeze corespunzător și această lege arbitrară să fie sancționată drastic și de îndată, iar toate instituțiile europene, inclusiv Parlamentul European, trebuie să aibă o poziție tranșantă în acest sens, pentru a nu crea un precedent care să afecteze viitorul copiilor noștri.

    Să nu uităm că instituțiile europene, și în special Parlamentul European și Comisia Europeană, au obligația de a fi gardianul apărării drepturilor tuturor cetățenilor europeni!


  • Priorităţile Preşedinţiei române în comisia AFCO (Comisa pentru Afaceri Constituționale)

    Priorităţile Preşedinţiei române în comisia AFCO (Comisa pentru Afaceri Constituționale)

    În contextul în care construcția Europeană este tot mai încercată în ultimii ani de provocări şi incertitudini precum Brexit, atentate teroriste, valurile imigraționiste, finalul de mandat al Parlamentului European și al Comisiei Europene și tranziția spre un nou ciclu legislativ şi instituțional ca urmare a alegerilor europene din mai 2019, viziunea Președinției române propune o Europa cât mai unită, o Europa a coeziunii.


    Cu prilejul prezentării priorităţilor Președinției României la Consiliul UE în cadrul Comisiei pentru Afaceri Constituționale din PE, a fost analizat recent programul de lucru al Președinției române prezentat de către Ministrul delegat pentru Afaceri Europene, George Ciamba.


    Eurodeputatul Claudia Țapardel a subliniat cu acestă ocazie că susține viziunea Președinției române:

    În cadrul acestei Comisii ne preocupăm prin legislația pe care o adoptăm de modul în care va evolua construcția europeană. În ultimii cinci ani această construcție europeană a suferit numeroase provocări. Am început cu problema migraționistă apoi atentatele teroriste, Brexit-ul, și o dezbatere tot mai intensă despre viitorul Europei cu această viziune care vorbește despre o Europă cu două viteze.

    În acest sens, felicit și cred că este cea mai înțeleptă viziunea pe care o are Președinția română, aceasta de a propune o Europă cît mai unită, o Europă a coeziunii și aș vrea să puneţi puțin accent pe această viziune pe care o are Președinția română pentru că eu cred că numai așa putem să ne uităm spre viitorul UE cu încredere.

    În același timp, avem problema Brexit-ului, este adevărat, încă nu avem un acord de retragere ratificat de Marea Britanie și dincolo de problema care vizează alegerile pentru Parlamentul European, problema cea mai importantă este cea a asigurării libertății de circulație și a mobilității forței de muncă și vrem să ne asigurăm că deși nu avem încă o separare completă și practic nu va intra în aplicare tratatul de retragere, aceste libertăți fundamntale consființite de aquisul comunitar sunt respectate în continuare și drepturile cetățenilor europeni sunt garantate.

    O ultimă întrebare pentru că observăm în Europa vorbind despre acest viitor al UE aceste tendințe extremiste care ne afectează foarte mult și care poate voe afecta și viitoarea construcție a Parlamentului European. Aș vrea să știu care este viziunea și mesajul Președinției române cu privire la această problemă pentru că cred că tocmai aceste tendințe extremiste și populiste sunte cele care fragmentează construcția europeană și ne îndepărtează de la această viziune de unitate și solidaritate la nivel european și se vorbește tot mai mult de un egoism național


  • Preşedinţia României la Consiliul UE se va axa pe securitate cibernetică şi promovarea compeţentelor

    Preşedinţia României la Consiliul UE se va axa pe securitate cibernetică şi promovarea compeţentelor

    Președinția română este
    concentrată atât pe obținerea celor mai bune rezultate în negocierile pe
    marginea dosarelor legislative curente, cât și pe dezbaterea unor teme europene
    de interes deosebit precum strategia viitoare a UE privind digitalizarea post
    2020, a spus eurodeputatul Claudia Țapardel:





    Încă de la începutul mandatului meu am susținut cât
    de importantă este revoluția digitală, mai ales pentru sectorul de transporturi
    și turism și cu siguranță în viitor economia europeană se va axa pe o piață digitală
    foarte puternică. În acest sens mă bucur că un dosar foarte important referitor
    la promovarea echitații și transparenței dintre platformele online și
    furnizorii de servicii va fi finalizat pe durata președinției României fiind
    primul act legislativ european care reglementează acest sector și mă bucur de
    asemenea că am fost raportor pe acest dosar. Raportorul propune o reglementare
    la nivel european care să asigure transparența în ceea de privește modul în
    care operează agenții economici pe platformele online și care să asigure un
    echilibru între formele tradiționale de business și cele bazate exclusiv pe
    tehnologiile digitale așa cum este cazul economiei colaborative. În calitatea
    mea de raportor pe acest dosar am încercat să creez un echilibru și să obțin
    cele mai bune beneficii pentru cei trei actori implicați în acest sector:
    furnizorul de bunuri și servicii, platformele online și consumatorul final, adică cetățeanul european.

    Printre prioritatile Presedintiei române mai sunt
    inteligența artificială, calculul de înaltă performantă și accesul la date 5G.


  • Drepturile și obligațiile călătorilor din transportul feroviar în UE

    Drepturile și obligațiile călătorilor din transportul feroviar în UE

    În plenul Parlamentului European de la
    Strasbourg, a avut loc recent dezbaterea cu privire la Drepturile și
    obligațiile călătorilor din transportul feroviar
    , la care au participat și
    reprezentanți ai Comisiei Europene. Cu această ocazie, europarlamentarul
    Claudia Ţapardel a subliniat câteva aspecte de importanță majoră pentru
    sistemul feroviar. Europarlamentarul a susţinut faptul că pasagerii care
    utilizează transportul feroviar, trebuie să fie compensați și despăgubiți în
    mod corect în cazul întârzierilor și anulărilor
    .

    Europarlamentarul Claudia Ţapardel are detalii:


  • Instaurarea unui mecanism integrat pentru democrație, statul de drept și drepturile fundamentale

    Instaurarea unui mecanism integrat pentru democrație, statul de drept și drepturile fundamentale

    Derapajele anti-justiție din unele țări din estul Europei determină o reacție dură a principalelor state donatoare la bugetul UE. Comisia Europeană ia în calcul punerea în aplicare a unui mecanism prin care statele membre care încalcă statul de drept și independența Justiţiei să fie pedepsite prin pierderea fondurilor europene.

    Mecanismul prevede legarea fondurilor UE de Justiție prin intermediul Semestrului European, un instrument – cheie în arhitectura Uniunii, aproape necunoscut marelui public. Dacă e găsită vinovată de încălcarea principiilor fundamentale ale UE, o ţară riscă să piardă miliarde de euro. Mai multe state membre se opun acestui mecanism, iar la Bruxelles au loc negocieri dure.




    Europarlamentarul Claudia Ţapardel are detalii:


  • Promovarea echității și transparenței pentru furnizorii de servicii și platformele online

    Promovarea echității și transparenței pentru furnizorii de servicii și platformele online

    Recent în cadrul
    reuniunii Comisiei pentru Transporturi și Turism din cadrul Parlamentului
    European, europarlamentarul Claudia Ţapardel a prezentat raportul privind
    promovarea echității și transparenței pentru furnizorii de servicii și
    platformele online.


    În economia actuală, platformele online
    reprezintă un vector fundamental pentru dezvoltarea comerțului digital – la
    acest moment peste un milion de întreprinderi din UE utilizând platformele
    online ca intermediar în efectuarea tranzacțiilor.

    Europarlamentarul Claudia Ţapardel are detalii:



  • Promovarea turismului

    Promovarea turismului

    România are una
    dintre cele mai reduse cote de TVA din Uniunea Europeană aplicată în
    turism. Taxa a fost redusă la 5%, ceea ce va duce la stimularea turismului.
    Este o măsură care se înscrie în tendințele de la nivel european și care poate
    face din turismul românesc o poveste de succes în regiune
    susține eurodeputata
    PSD Claudia Țapardel, membră în Comisia pentru Transport și Turism:






  • Sistemul schimbării orei la nivelul UE va fi scos din uz anul viitor

    Sistemul schimbării orei la nivelul UE va fi scos din uz anul viitor

    Comisia Europeană a propus, recent, renunţarea la schimbarea sezonieră a
    orei în Europa în 2019, oferind statelor membre libertatea de a decide odată
    pentru totdeauna dacă doresc să aplice în mod permanent ora de vară sau de
    iarnă. Propunerea legislativă urmăreşte să asigure faptul
    că orice modificări sunt efectuate în mod coordonat între ţările vecine, astfel
    încât să se garanteze funcţionarea adecvată a pieţei interne şi să se evite
    fragmentarea, care ar putea apărea dacă unele state membre păstrează
    dispoziţiile referitoare la schimbarea sezonieră a orei, în timp ce altele
    renunţă la ele.

    Preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a
    declarat, într-un discurs în plenul Parlamentului European la Strasbourg, că
    executivul european va începe procesul de abolire a sistemului de schimbare a
    orei în UE.


    Comisia
    Europeană a desfăşurat un sondaj online în acest sens în iulie şi august, care
    a atras un număr-record de 4,6 milioane de răspunsuri. Potrivit unor surse
    europene, 80% din respondenţi s-au declarat în favoarea eliminării schimbării
    orei.


    Iată opinia europarlamentarului Claudia Ţapardel cu privire la schimbarea orei la nivelul ţărilor membre UE:



  • C. Țapardel solicită CE să prezinte o strategie privind dezvoltarea rețelei de aeroporturi regionale

    C. Țapardel solicită CE să prezinte o strategie privind dezvoltarea rețelei de aeroporturi regionale

    Europarlamentarul
    Claudia Țaparadel (PSD, S&D) i-a cerut Comisiei Europene să prezinte o
    strategie pe termen lung pentru a dezvolta rețeaua de aeroporturi regionale din
    statelel membre estice.



    Europdeputatul
    român subliniază beneficiul pe care aceste aeroporturi le aduc în facilitarea
    tursimului, călătoriilor de afaceri și pentru dezvoltarea afacerilor.





    În contextul în care cererea pentru transportul aerian va continua să
    crească, iar extinderea marilor aeroporturi devine tot mai dificilă, lipsa unei
    infrastructuri aeroportuare regionale bine dezvoltate va conduce, fără
    îndoială, la constrângeri în ceea ce privește opțiunile disponibile atât pentru
    pasageri, cât și pentru operatorii aerieni a spus eurodeputatul Claudia Ţapardel.






  • Europarlamentarul Claudia Ţapardel iniţiază cea de-a patra ediţie a campaniei “Vacanță în România”

    Europarlamentarul Claudia Ţapardel iniţiază cea de-a patra ediţie a campaniei “Vacanță în România”


    Europarlamentarul
    Claudia Țapardel
    , membru în Comisia de Transport și Turism a Parlamentului
    European, anunţă debutul unei noi ediţii a campaniei Vacanță în România. Inițiativa a
    fost lansată încă de la începutul mandatului său de europarlamentar, bucurându-se de un real succes la nivel
    naţional şi european. Eurodeputatul PSD continuă tradiţia de promovare a brandului turistic românesc cu
    sprijinul turiştilor care își petrec concediul sau vacanța în diverse regiuni
    ale României.



    Eurodeputatul îi invită pe turiştii din România să transmită fotografiile lor din vacanţă pentru a
    le promova pe pagina sa oficială de Facebook
    . Fotografiile trimise de
    turiştii români și străini în cadrul campaniei Vacanță în România vor fi utilizate pentru a promova ţara
    noastră ca destinaţie turistică în
    Europa şi pentru a demonstra că România deţine un potenţial
    turistic extraordinar.




    Campania Vacanță în România
    este un proiect de promovare, oamenii călătoreasc peste tot în lume, descopera
    destinaţii noi, dar şi România este o destinaţie foarte atractivă
    atât pentru turiștii români, cât și pentru cei străini.


  • Locul României este în spațiul Schengen

    Locul României este în spațiul Schengen

    Parlamentul European a adoptat raportul anual privind funcționarea spațiului Schengen, elaborat de către Comisia pentru Libertăți Civile, Justiție şi Afaceri Interne a Legislativului european și care arată că România și Bulgaria au dovedit că sunt suficient de pregătite pentru aplicarea integrală a prevederilor acquis-ului Schengen.

    România îndeplinește integral, încă din 2011, toate criteriile pentru a deveni parte a acestui spațiu de liberă circulație. Este inacceptabil că până în acest moment țara noastră nu este parte a spațiului Schengen si orice amânare în acest sens este nejustificabilă, reprezentând o veritabilă discriminare a unui număr considerabil de cetățeni europeni a precizat eurodeputatul Claudia Tapardel: Deja avem declarațiile oficiale ale Comisiei Europene care au spus foarte clar ca locul României este in spațiul Schengen, deja de foarte mulți ani deja cred ca nu le mai știm nici numărul Romania îndeplinește toate criteriile tehnice pentru a fi parte a spațiului Schengen avem și acest raport anual al Comisiei LIBE din Parlamentul European privind spațiul Schengen care a stipulat foarte clar ca Romania îndeplinește toate criteriile și condițiile pentru a fi parte a spațiului Schengen ceea ce ne lipsește este aceasta decizie politica la nivelul Consiliului Uniunii Europene care nu vine încă. Anumite state membre trebuie sa renunțe la interesele strict egoiste și interesele naționale care sunt foarte egoiste și sa înțeleagă ca atât Romania cât și Bulgaria au dreptul de a face parte din spațiul Schengen. Îndeplinim toate criteriile tehnice, îndeplinim toate obligațiile și conditionalitățile iar aceste pretexte ce tin de statul de drept, de corupție și așa mai departe nu au nicio legatura cu condițiile ca un stat sa fie parte din spațiul Schengen. Și in acest sens cred ca in mod special Olanda ar trebui sa înțeleagă acest lucru și sa înceteze in a mai pune piedici și a bloca accederea României in spațiul Schengen. Nu va ascund ca este și acest interes foarte egoist ce tine de competitivitate între portul Rotterdam și portul Constanta, dar trebuie sa înțeleagă ca nu poți întotdeauna sa puna interesul national care este unul destul de egoist in acest sens, in fata unui interes european și anume acela ce a asigura un sistem Schengen intergrat la nivelul întregii Uniunii Europene, un sistem Schengen din care Romania și Bulgaria fac parte și e un sistem in care evident deja de foarte mulți ani oricum Romania și Bulgaria asigura granița și asigura securitatea graniței de est a Uniunii Europene fără niciun fel de problema, dimpotriva cred ca sistemele noastre tehnice de securitate ale graniței sunt mult mai eficiente decât sistemele altor state membre așa cum s-a dovedit cu regret spun acest lucru in anii trecuți.


    Spațiul Schengen s-a creat în baza unei abordări tehnice, acesta nefiind un acord de natură politică. Orice nelămuriri pe acest subiect țin de poziții strict politice

    Nu în ultimul rând, aceeași poziție a fost împărtășită și de ceilalți europarlamentari prezenți în plen, care la rândul lor au recunoscut că România și Bulgaria sunt pregătite pentru a deveni parte a spațiului de liberă circulație a mai spus eurodeputatul.


  • Sprijin în rezolvarea diferendului dintre România şi Bulgaria pe tema dragării Dunării

    Sprijin în rezolvarea diferendului dintre România şi Bulgaria pe tema dragării Dunării

    Autoritățile bulgare își vor îndeplini obligația de a asigura activitatea de dragare pe Dunăre. În acest sens, au încheiat un contract pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea de prelungire.

    Neefectuarea dragajului de-a lungul părții navigabile a Dunării dintre România și Bulgaria, lipsa disponibilității de colaborare din partea bulgară în vederea remedierii acestei situații are consecințe grave asupra întregului sistem de transport european și a economiilor statelor membre.

    De asemenea, în vederea găsirii unei soluții cât mai rapide, au avut întâlniri bilaterale la nivel înalt cu Comisarul European pentru Transporturi, Violeta Bulc și Comisarul European pentru Politici Regionale și Urbane, Corina Crețu.

    Eurodeputatul Claudia Ţapardel:


  • Practici discriminatorii în distribuirea serviciilor companiilor aeriene

    Practici discriminatorii în distribuirea serviciilor companiilor aeriene

    Clicul pentru plata online
    a biletului de avion aduce un cost suplimentar care poate ridica preţul total
    al călătoriei cu marje cuprinse între 20% şi 57%. Deşi companiile aeriene
    low-cost promo­vează tarife foarte mici pentru biletele de avion, când se
    ajunge la rezervarea efectivă a unui astfel de bilet promovat, preţul este cu
    totul altul, dat fiind că se adaugă diferite taxe suplimentare, de care nu se
    spune nimic în cadrul campaniilor pro­mo­ţionale. Eurodeputatii au discutat
    recent la Strasbourg despre astfel de situatii in cadrul audierii publice
    Practici discriminatorii în distribuirea serviciilor companiilor aeriene
    din
    Comisia pentru Transporturi și Turism a Parlamentului European.





    Introducerea
    suprataxării de către companiile aeriene reprezintă o amenințare serioasă la
    adresa pieței unice europene a aviației și încalcă dreptul consumatorului de a
    compara, într-un mod neutru și transparent, ofertele diferitelor companii
    aeriene. Practic, consumatorul plătește – fără să fie informat corespunzător -
    o taxă suplimentară pentru serviciile pe care le achiziționează.Acesta este
    punctul de vedere al europarlamentarului Claudia Tapardel exprimat în cadrul
    audierii publice Practici discriminatorii în distribuirea serviciilor
    companiilor aeriene din Comisia pentru Transporturi și Turism a Parlamentului
    European.

    Claudia Tapardel este de parere ca, această practică neloială
    subminează drepturile consumatorilor și poate genera un precedent negativ,
    deoarece există pericolul de a fi preluat și de alte sectoare: Am fost una dintre deputatele din Parlamentul
    European care a ssizat de la inceput existenta acestei probleme privind
    suprataxarea de catre companiile aeriene. Eu cred ca aceasta preactica
    submineaza drepturile consumatorilor de a se informa corect si transparent cu
    privire la costurile unei calatorii. De asemenea, eu consider ca este si o amentiare
    la adresa competitivitatii pietei unice de aviatie si de asemenea, ca genereaza
    o crestere a preturilor care afecteaza in mod direct consumatorul. Este evident
    ne aflam intr-o piata digitala, ne aflam intr-o era digitala in care consumatorul
    are dreptul de a se informa si de a compara diferite oferte de pret in sistemul
    online ,Intrebarea mea este: Cati
    dintre acesti consumatori stiu ca pe baza acestei informari sau atunci cand
    achizitioneaza un bilet platesc suprataxe pentru serviciile de transpot sau de
    turism achizitionate? Eu cred ca nu este firesc si raspunsul este ca multi
    dintre acesti consumatori nu detin aceasta informative, de aceea cred ca este o
    practica neloiala , cred ca incalca si codul de conduita. Am inteles pozitia
    Comisiei care ne spune foarte clar ca va revizui acest cod de conduit dar pana
    la momentul revizuirii acestui cod de conduit noi avem noi avem de rezolvat
    niste problem care exista.Noi nu le putem spune consumatorilor ca intr-un
    viitor mai apropiat sau mai indepartat va exista un nou cod de conduita care va solutiona o problema. Am trei
    intrebari pentru Comisie si prima ar fi : Ce masuri ia Comisia , dar concret ,
    pentru a asigura ca regulile existente sunt respectate? Noi avem o legislatie
    care trebuie sa fie respectata. Lipsa de reactive a Comisiei poate sa fie
    interpretata ca o sustinere a acestei a acestei practici, ca o sustinere a unor
    practice lipsite de transparenta si corectitudine care sunt in defavoarea
    consumatorilor? Ganditi-va ca aceasta practica poate crea un precedent in orice
    sector de activitate nu numai in sectorul aviatiei, in orice sector de prestari
    servicii care pot fi intermediate online. Ultima intrebare: Ce masuri concrete ia
    Comisia pentru a se asigura ca pasagerii pot utiliza serviciile diferitelor
    companii aeriene dar fara sa aiba de suferit din punct de vedere financiar?,
    pentru ca nu vorbim de un singur consumator, vorbim de milioane de consumatori
    europeni si deci vorbim de milioane sau miliarde de euro , niste bani care se
    duc catre cine si cine ii pierde? Cu siguranta acesti bani sunt pierduti de
    consumatorii europeni iar noi ca legislatori avem datoria sa protejam
    interesele consulatorilor europeni.


  • Portul Constanţa o poartă către Europa

    Portul Constanţa o poartă către Europa

    Reprezentanții Comisiei Europene au dat asigurări cu privire la deplina lor disponibilitate de a sprijini, prin măsuri concrete, integrarea deplină a Portului Constanța în piața unică europeană.

    Portul Constanta este al 4 lea ca marine din Europa și are un Potențial de dezvoltare în contextul poziționării geografice avantajoase și a aderării României la spațiul Schengen.

    Eurodeputatul PSD, Claudia Țapardel a făcut un apel la reprezentanții Comisiei Europene să sprijine, prin fonduri structurale și de coeziune, investiții majore în acest obiectiv care este de importanță majoră pentru sectorul transporturilor din Uniunea Europeană.

    Portul Constanta are o importantă strategica pentru economia europeana, nu numai pentru economia românească. Avem nevoie de sprijin din partea UE pentru a dezvolta infrastructura și logistica din Portul Constanta pe de o parte și aici ma refer la sprijin financiar, la alocarea de fonduri europene, dincolo de sprijinul financiar avem nevoie și de expertiza din partea Comisiei Europene, expertiza tehnica, sa ne ajute sa accesam fonduri și sa implementam cât mai rapid proiecte pentru dezvoltarea Portului Constanta, iar pe de alta parte avem nevoie de o decizie politica foarte importantă la nivel european și anume aceea de integrare in spațiul Schengen și implicit de integrarea Portului Constanta in spațiul Schengen. In momentul de fata statisticile spun ca Portul Constanta este al 4 lea port ca mărime din UE, dar eu cred ca dacă Romania ar beneficia de același sprijin financiar, de care au beneficiat alte porturi importante din UE, va fi și partea sistemului Schengen cred ca Portul Constanta se ajunge dacă nu primul, cred ca cel de-al doilea port ca importantă din UE. Acest lucru este foarte important. Sunt foarte mulți investitori care au venit in Portul Constanta, sunt foarte mulți care își doresc sa vina, semn ca Portul Constanta face legatura între UE sau centrul și vestul UE și estul Europei, vorbim de Orientul Mijlociu, de China și așa mai departe. Deci are o importantă existențiala pentru tot ceea ce înseamnă transport european pentru ceea ce înseamnă comerț european, international și pentru economia europeana și mondiala.

    Trebuie întreprinse toate măsurile necesare – atât la nivel european, cât și național – ca Portul Constanța să devină un pilon de bază al economiei europene.


  • Manipularea odometrului in statele UE

    Manipularea odometrului in statele UE

    Manipularea odometrului este interzisă în 26 de state membre, însă numai 10 state membre au introdus măsuri suplimentare pentru a verifica kilometrajul disponibil consumatorilor și numai 6 clasifică manipularea odometrului ca infracțiune. Întrucât echipamentele și programele informatice folosite pentru manipularea odometrelor sunt ușor de găsit în Uniune și nu sunt considerate infracțiuni, iar mai multe state membre se află pe cale de a defini ca infracțiuni activitățile legate de manipularea ilegală a kilometrajului, europarlamentarii au solicitat noi norme din partea Comisiei Europene.



    Fraudarea odometrului reprezintă o amenințare pentru siguranța în trafic a vehiculelor, astfel cum se constată și în Directiva 2014/45/UE, care solicită statelor membre să impună sancțiuni eficace, proporționale și disuasive în caz de astfel de manipulări. Recent in plenul Parlamentului European de la Strasbourg europarlamentarii au cerut Comisiei să analizeze fezabilitatea conectării platformelor naționale pentru a permite schimbul de informații transfrontalier privind inspecțiile tehnice, care să includă indicațiile odometrului.



    Europarlamentarul Claudia Ţapardel a intervenit în plenul Parlamentului European de la Strasbourg în cadrul dezbaterii Manipularea odometrului în autovehicule: revizuirea cadrului juridic al UE”:



    Fraudarea odometrului pentru a crea falsa impresie ca vehiculele sunt mai putin uzate este un fenomen foarte larg raspandit pe teritoriul UE. Astfel se influenteaza evalurea corecta a starii tehnice a autovehicului, fapt ce creaza costuri suplimentare injuste consumatorilor, comerciantilor de autoturisme, companiilor de leasing si asigurari, dar si producatorilor. De asemenea, este ingijorator sa constatam ca acest fenomen are implicatii serioase asupra sigurantei traficului rutier deoarece este o cauza ce contribuie semnificativ la cresterea numarului de accidente. Practic, evaluarea incorecta a starii tehnice a unui automobil poate avea consecinte grave pentru participantii la trafic, punandu-le acestora viata in pericol. In calitate de reprezentant al Romaniei in Parlamentul European, consider ca trebuie gasita o solutie rapida pentru rezolvarea acestei probleme, cu atat mai mult cu cat Romania, tara mea de origine, a devenit o piata profitabila pentru comercializarea masinilor second hand. Avand in vedere ca un numar ridicat dintre masinile uzate comercializate transfrontalier au odometrul manipulat, consider ca acest fenomen contribuie semnificativ la numarul crescut de accidente rutiere din tara mea. In aceste conditii, Comisia Europeana trebuie sa vina cu masuri ferme pentru a proteja viata cetatenilor europeni. In calitatea de for legislator dar si in contextul privind dezbaterea pe marginea pachetului de mobilitate, trebuie sa intreprindem tot ce ne sta in putinta pentru a stopa un fenomen care pericliteaza vieti omenesti.”