Tag: CNAB

  • Aeroportul Băneasa închis pentru lucrări de întreținere

    Aeroportul Băneasa închis pentru lucrări de întreținere

    Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a anunțat începerea lucrărilor de intervenție și întreținere la Aeroportul Internațional București Băneasa “Aurel Vlaicu”. Lucrările, care se desfășoară în perioada 1 – 21 octombrie, vor viza pista, platforma aeroportuară și căile de rulare Alpha și Delta, acoperind o suprafață totală de aproximativ 69.000 mp.

    Pe durata celor trei săptămâni de lucrări, aeroportul va fi închis, însă elicopterele instituțiilor de stat vor putea opera zboruri fără restricții. CNAB a precizat că traficul aerian regulat de pasageri nu va fi afectat, deoarece operatorii aerieni și-au programat suspendarea activității pe Aeroportul Băneasa în luna septembrie, odată cu închiderea sezonului de vară.

  • Cele două aeroporturi ale Bucureștiului, pregătite pentru operarea Schengen/Non Schengen

    Cele două aeroporturi ale Bucureștiului, pregătite pentru operarea Schengen/Non Schengen

    Cele două aeroporturi ale Bucureştiului, respectiv
    Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi Aeroportul Internaţional
    Băneasa Aurel Vlaicu, sunt pregătite 100% pentru operarea pe fluxuri
    separate Schengen, non-Schengen, susţin oficialii CNAB.

    Compania Națională Aeroporturi București a luat toate
    măsurile necesare pentru ca infrastructura să asigure o operare fără
    neconformităţi şi în colaborare cu instituţiile abilitate, în special cu
    Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, a pregătit procedurile
    specifice. Datele oficiale relevă faptul că, din totalul traficului
    internaţional, două treimi dintre pasageri călătoresc către sau dinspre
    destinaţii aflate în spaţiul Schengen şi, odată cu intrarea României în spaţiul
    de liberă circulaţie, aceşti pasageri nu vor mai trece pe la ghişeele de
    control de frontieră, acestea urmând a fi relocate.


    Fluxurile de pasageri
    sunt pregătite pentru operare, iar ghişeele de control destinate fluxurilor
    non-Schengen, atât pentru ieşirea din ţară, cât şi pentru intrare, sunt deja
    amplasate pe poziţii şi racordate la reţeaua informatică. Pregătirile s-au
    încheiat încă de la finalul anului 2022, şi numai decizia nefavorabilă a
    Consiliului JAI a făcut ca acestea să nu intre atunci în funcţiune. (…) o
    mare parte a infrastructurii de terminal de la aeroportul Henri Coandă – este
    vorba de cea dată în exploatare în anii 2011 şi 2012 – a fost proiectată pentru
    utilizare în sistem Schengen/non-Schengen şi, în perioada scursă de atunci,
    CNAB a trebuit să depună eforturi deosebite pentru a asigura procesarea unui
    trafic de pasageri care, în ultimii 11 ani, s-a dublat, menţionează un
    comunicat CNAB.




    Pe data de 31 decembrie
    2023, ţările-membre ale Uniunii Europene (UE) au aprobat, în unanimitate,
    intrarea graduală a României şi Bulgariei în spaţiul Schengen de liberă
    circulaţie, după ce Austria, ultima ţară din UE-27 care se opunea acestei
    măsuri, şi-a ridicat vetoul. Astfel, începând din luna martie a acestui an,
    controalele la frontierele interne aeriene şi maritime cu aceste două ţări vor
    fi ridicate, Austria, Bulgaria şi România angajându-se, de asemenea, să convină
    ulterior asupra unei date pentru încetarea controalelor terestre, a informat
    preşedinţia spaniolă a Consiliului UE

  • CNAB: Reducerea timpului de așteptare la intrarea și ieșirea din țară la aeroportul Henri Coandă

    CNAB: Reducerea timpului de așteptare la intrarea și ieșirea din țară la aeroportul Henri Coandă

    Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), administratorul aeroportului Henri Coandă, a luat, începând de sâmbătă, noi măsuri de fluidizare, pentru gestionarea unui trafic în creştere pe fluxul de sosiri internaţionale.

    Măsurile au fost luate la soliciarea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, după ce a cerut sâmbată conducerii
    Aeroportului Henri Coandă o mai bună organizare a fluxurilor de pasageri, la
    intrarea şi la ieşirea din ţară, astfel încât să fie evitată aglomeraţia, şi
    utilizarea zonelor charter. Solicitarea a venit dupa ce sute de persoane au aşteptat
    timp îndelungat verificarea documentelor cerute de autorităţi.

    Astfel, CNAB a solicitat agenţilor de handling să secvenţieze debarcarea pasagerilor în grupuri de câte 50, la interval de 15 minute.

    Se asigură astfel condiții mai bune pentru distanțarea pasagerilor în autobuze, pe flux și în zona de verificare a documentelor. Pasagerii sosiți din Uniunea Europeană (sau din Norvegia, Elveția, Islanda sau Liechtenstein) care posedă certificatul verde european CoVid vor fi dirijați de către personalul aeroportului pe fluxul verde, direct către ghișeele de frontieră. Se va acorda prioritate familiilor însoțite de minori și persoanelor cu mobilitate redusă.

    Pe fluxul de sosiri internaționale, o parte dintre pasageri vor fi dirijați către fluxul destinat curselor charter, unde sunt în funcțiune atât 4 ghișee DSP suplimentare cât și 4 puncte de control de pașapoarte, cu personalul aferent, inclusiv angajați ai aeroportului.

    În terminal, în special în zonele unde se creează aglomerație, se suplimentează efectivele Jandarmeriei și Poliției Transporturi Aeriene iar numărul de medici ai DSP va fi crescut cu 6 pe fiecare tură, la orele de vârf de sosiri., informează CNAB.

    Prin introducerea, din 20 decembrie, a formularului digital de localizare PLF (Passenger Locator Form), se simplifică operaţiunile de control al documentelor, acesta făcându-se numai la ghişeele Poliţiei de Frontieră. Acest fapt va reduce mult timpul de aşteptare, dă asigurări Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB)

    ‘Întrucât se estimează un număr mare de pasageri pe fluxul de plecări internaţionale, atât în zilele de după Crăciun cât, mai ales, în primele zile din ianuarie 2022, au fost deschise toate cele 13 filtre de control de securitate, care vor funcţiona la capacitate maximă în orele de vârf, iar alocarea ghişeelor de check-in către companiile aeriene/agenţii de handling se va efectua dinamic, pentru o încărcare echilibrată şi reducerea aglomeraţiei’, se mai menţionează în documentul CNAB.

  • CNAB-Suplimentarea personalului de control la sosiri, pe aeroportul Henri Coandă

    CNAB-Suplimentarea personalului de control la sosiri, pe aeroportul Henri Coandă

    Personalul de control la sosiri pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă a fost suplimentat, în urma creşterii numărului de pasageri pe fluxul de intrare în ţară, a anunţat, luni, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

    În condițiile creșterii numărului de pasageri pe fluxul de intrare în țară la Aeroportul Internațional Henri Coandă, atât administratorul aeroportului, CN Aeroporturi București (CNAB), cât și entitățile cu atribuții de control și păstrarea ordinii publice (Poliție de Frontieră, Vamă, PolițiaTransporturi Aeriene, Direcția de Sănătate Publică, Jandarmerie) acționează cu efective sporite pentru dirijarea pasagerilor și micșorarea timpului de așteptare., informează CNAB.

    Conform sursei citate, în urma unui acord între conducerile CN Aeroporturi București și a Direcției de Sănătate Publică, începând din 14 decembrie, personalul care efectuează controlul declarațiilor la intrarea în țară va fi completat cu personal CNAB, ajungându-se astfel la dublarea numărului de posturi de control.

    Recomandă ferm tuturor celor care urmează să aterizeze la aeroport, indiferent din ce țări vin, să verifice care sunt documentele de care au nevoie și, dacă este cazul, să completeze din timp Declarația obligatorie. Declarația se poate descărca de la adresa: https://www.bucharestairports.ro/ro/formular-declaratie-zona-galbena.

    Reamintim că pot intra în ţară, fără a intra ulterior în carantină, pasagerii care provin din ţările UE, Islanda, Norvegia, Liechtenstein sau Elveţia, vaccinaţi sau trecuţi prin boală în ultimele 180 zile, precum şi cei proveniţi din oricare alte state, dacă, pe lângă cele de mai sus prezintă şi un test PCR nu mai vechi de 48 ore’, atrag atenţia reprezentanţii CNAB. Întrucât şi în zilele următoare, la orele de vârf, pe fluxul de sosiri internaţionale se vor înregistra niveluri ridicate de trafic, iar numărul statelor de pe lista verde este în scădere, sunt posibile în continuare aglomerări la punctul de control DSP.


    De asemenea, CNAB face apel la pasagerii care sosesc să păstreze ordinea şi să respecte indicaţiile personalului din aeroport şi îi asigurăm că depunem toate eforturile pentru a le minimiza disconfortul’, se mai arată în comunicat.

  • CNAB anunță că pasagerii cu certificat digital european nu mai trec prin controlul DSP din aeroport

    Începând din 13 iulie a.c., toți pasagerii care sosesc pe aeroportul
    Henri Coandă din țări aflate pe lista galbenă pot utiliza fluxul verde (fără
    control DSP) dacă prezintă un certificat digital european COVID sau un test PCR
    efectuat cu cel mult 72 ore înainte de îmbarcare.


    Pasagerii care sosesc din țări aflate pe lista roșie pot utiliza, de
    asemenea, fluxul verde, dar numai dacă prezintă un certificat digital european
    COVID. Precizăm că certificatele digitale emise de Marea Britanie nu sunt
    valabile pentru accesul pe culoarul verde.


    Pentru a beneficia de această facilitate, pasagerii trebuie să prezinte
    acest document personalului din aeroport, la punctul de acces pe culoarul
    verde.


    Rugăm pasagerii să își actualizeze permanent informațiile privind
    intrarea în țară, acestea suferind modificări frecvente.


    De asemenea, pasagerii care sosesc din țări aflate pe lista
    roșie sau galbenă trebuie să își completeze din timp formularul solicitat de
    autoritățile sanitare din România. Acesta poate fi descărcat de pe site-urile
    companiilor aeriene sau www.mae.ro


    Având în vedere că traficul de pasageri în sezonul de vară este în
    creștere iar regulile impuse de pandemie prevăd controale suplimentare, timpii
    de așteptare pentru formalități (check-in, control de frontieră) dar și pentru
    preluarea bagajelor pot crește în orele de vârf; totuși, aceștia nu depășesc,
    de regulă, timpii de așteptare de pe celelalte aeroporturi europene. Prezența
    din timp, la aeroport, pentru pasagerii care urmează să decoleze, este în
    continuare recomandată ferm.

  • CNAB anunță că pasagerii cu certificat digital european nu mai trec prin controlul DSP din aeroport

    CNAB anunță că pasagerii cu certificat digital european nu mai trec prin controlul DSP din aeroport

    Începând din 13 iulie a.c., toți pasagerii care sosesc pe aeroportul
    Henri Coandă din țări aflate pe lista galbenă pot utiliza fluxul verde (fără
    control DSP) dacă prezintă un certificat digital european COVID sau un test PCR
    efectuat cu cel mult 72 ore înainte de îmbarcare.


    Pasagerii care sosesc din țări aflate pe lista roșie pot utiliza, de
    asemenea, fluxul verde, dar numai dacă prezintă un certificat digital european
    COVID. Precizăm că certificatele digitale emise de Marea Britanie nu sunt
    valabile pentru accesul pe culoarul verde.


    Pentru a beneficia de această facilitate, pasagerii trebuie să prezinte
    acest document personalului din aeroport, la punctul de acces pe culoarul
    verde.


    Pasagerii sunt rugați să își actualizeze permanent informațiile privind
    intrarea în țară, acestea suferind modificări frecvente.


    De asemenea, pasagerii care sosesc din țări aflate pe lista
    roșie sau galbenă trebuie să își completeze din timp formularul solicitat de
    autoritățile sanitare din România. Acesta poate fi descărcat de pe site-urile
    companiilor aeriene sau www.mae.ro


    Având în vedere că traficul de pasageri în sezonul de vară este în
    creștere iar regulile impuse de pandemie prevăd controale suplimentare, timpii
    de așteptare pentru formalități (check-in, control de frontieră) dar și pentru
    preluarea bagajelor pot crește în orele de vârf; totuși, aceștia nu depășesc,
    de regulă, timpii de așteptare de pe celelalte aeroporturi europene. Prezența
    din timp, la aeroport, pentru pasagerii care urmează să decoleze, este în
    continuare recomandată ferm.