Tag: cod de conduita

  • Către un mediu online tot mai sigur în UE (AMC-TIKTOK)

    Către un mediu online tot mai sigur în UE (AMC-TIKTOK)

    În cursul
    lunii septembrie, TikTok, rețea de socializare lansată în China, folosită
    pentru a crea videoclipuri scurte de mai multe genuri, şi-a anunţat intenţia de a adera la Codul de
    conduită al UE privind combaterea discursurilor ilegale de incitare la ură din
    mediul online.



    Christian Wigand, purtător de
    cuvânt al Comisiei Europene, a detaliat pentru RRI:

    Salutăm decizia
    TikTok de a se alătura Codului de conduită al UE, mai concret măsurilor de
    prevenire a discursurilor de incitare la ură online. Este a noua companie care
    se alătură Codului de conduită, ce a fost lansat în 2016, după Facebook,
    Microsoft, Youtube, Instagram şi altele. Este o iniţiativă foarte importantă,
    pentru că protejează oamenii împotriva discursurilor de incitare la ură, care
    sunt, de asemenea, şi în offline. Regulile ce se aplică offline trebuie
    respectate şi online, iar Comisia doreşte ca tot mai multe companii să se
    angajeze să o facă.


    UE are nevoie de cooperare solidă
    pentru a face mediul digital un loc sigur pentru toți. TikTok se alătură astfel
    platformelor Facebook, Microsoft, Twitter, YouTube, Instagram, Snapchat,
    Dailymotion și Jeuxvideo.com.


    Punerea în aplicare a Codului de
    conduită este evaluată printr-un exercițiu regulat de monitorizare înființat în
    colaborare cu o rețea de organizații situate în diferite țări ale UE. Folosind
    o metodologie convenită de comun acord, aceste organizații testează modul în
    care companiile IT implementează angajamentele din Cod. Codul de conduită al UE
    oferă un răspuns solid la discursurile de ură ilegale online.


    Christian Wigand, purtător de
    cuvânt al Comisiei Europene, a adăugat:
    Codul de conduită a fost creat în 2016,
    iar ideea principală este ca toate companiile să primească notificări, pentru
    că online, desigur, lucrurile se mişcă foarte repede. Aşa că angajamentul este
    să permiţi monitorizarea conţinutului reflectat, 24 de ore din 24, iar dacă
    este discurs de incitare la ură acesta va fi eliminat. Am realizat o serie de
    evaluări, în cooperare cu ONG-uri, pe această temă, şi am observat un trend
    pozitiv în ultimii ani, de la începutul aplicării Codului, atunci când nu
    exista posibilitatea monitorizării conţinutului online 24 de ore, până în
    prezent când acest conţinut este monitorizat în permanenţă.


    De la
    adoptarea sa în 2016, Codul de conduită înregistrează progrese continue: ultima
    evaluare arată că, în medie, companiile evaluează acum 90% din conținutul
    marcat în termen de 24 de ore și 71% din conținutul considerat discurs de ură
    ilegal este eliminat.


  • Noul Cod de conduită al comisarilor europeni

    Noul Cod de conduită al comisarilor europeni

    Un nou Cod de conduită al comisarilor europeni a intrat în vigoare la
    începutul acestei luni. Aceste reglementări au fost anunţate chiar la începutul
    mandatului actualei comisii europene. Noul Cod a fost evocat şi în toamna
    anului trecut de preşedintele Jean-Claude Juncker în discursul privind starea
    Uniunii, susţinut în Parlamentul European care s-a pronunţat pentru asigurarea
    unei mai mari transparenţe în ceea ce priveşte activitatea oficialilor europeni
    după ce, în trecut, au fost aduse în discuţie situaţii legate de utilizarea
    fondurilor comunitare sau de interese financiare. Astfel, în anul 2012, Comisia
    Europeană prezidată de Jose Manuel Barosso a fost pusă într-o situaţie delicată
    atunci când un asociat al comisarului
    european pentru sănătate şi consumatori, John Dalli, a fost acuzat într-un
    raport OLAF că a primit 60 de milioane de euro pentru ca oficialul european să-l
    ajute pe un producător de tutun prin modificarea legislaţiei europene în
    domeniu.


    După o recentă reuniune
    a Colegiului comisarilor, Jyrki
    Katainen, vicepreşedinte al Comisiei Europene, anunţa intrarea în vigoare a
    noilor reglementări: Noi am adoptat formal noul Cod de conduită pentru membrii Comisiei Europene. Aşa cum am stabilit acum, acesta este aplicabil
    tuturor membrilor Comisiei Juncker, în concordanţă
    cu campania preşedintelui
    Juncker pentru o transparenţă sporită, încă de la inceputul mandatului său. Sunt multe prevederi noi şi alte îmbunătăţiri ale perioadei de dupăîncheierea activităţii,
    interese financiare, prevenirea conflictului de interese şi asigurarea transparenţei.



    Noul
    Cod de conduită defineşte, pentru prima dată, conflictul de interese şi
    stabileşte ca principiu faptul că nu doar situaţiile de acest tip trebuie să
    fie evitate de către comisari, ci şi cele care ar putea fi considerate ca
    atare. Mai mult decât atât, în cazul în care foştii comisari intenţionează să
    lucreze în domenii care au legătură cu fostele lor portofolii, trebuie
    consultat mai întâi Comitetul independent de etică. Noul Cod măreşte perioada
    existenţei stării de incompatibilitate de la 18 luni la 2 ani pentru foştii
    comisari şi la 3 ani pentru preşedintele Comisiei. Pe parcursul acestei perioade,
    foştii membrii ai Comisiei trebuie să informeze Comisia înainte de a accepta un
    nou post şi trebuie să se supună, de asemenea, unor restricţii în cazul
    anumitor activităţi care au legătură cu portofoliul pe care l-au deţinut. De
    asemenea, membrii Comisiei trebuie să declare investiţiile de peste 10 mii de
    euro, indiferent dacă acestea ar putea să implice sau nu un conflict de
    interese. Conform noului Cod de conduită, la sfârşitul acestei luni, Comisia va
    prezenta, în premieră, informaţii detaliate privind cheltuielile de călătorie
    efectuate de comisari.