Tag: Comisia de Mediu

  • Protejarea micilor producători agricoli de practicile comerciale neloiale

    Protejarea micilor producători agricoli de practicile comerciale neloiale

    Organizațiile micilor producători agricoli,
    cooperativele formate de aceștia, precum și procesatorii vor putea beneficia de
    protecție în relația cu rețelele comerciale, prin contracte scrise obligatorii,
    în urma unui adoptării unui aviz de Comisia de Mediu din Parlamentul European.


    Eurodeputatul
    Daciana Sârbu a depus în total un număr de 17 amendamente la avizul comisiei de
    Mediu privind practicile comerciale neloiale în lanțul alimentar, având și
    rolul de raportor din umbră al Grupului Socialist în acest dosar.


    E nevoie de o consolidare a legislației menite să-i
    apere pe producătorii mici și mijlocii pe o piață agricolă care nu le acordă
    suficiente șanse. În special pentru România e necesară protejarea mai fermă a
    acestor producători, adesea expuși abuzurilor și excluși astfel de pe piață.

    Detalii ne oferă Eurodeputatul Daciana Sârbu:

  • Obiective noi privind reducerea emisiilor de CO2 produse de camioane

    Obiective noi privind reducerea emisiilor de CO2 produse de camioane

    Comisia pentru mediu a Parlamentului European propune standarde noi și ambițioase pentru reducerea poluării produse de camioane și vehicule utilitare.

    Transportul este singurul sector major de activitate unde emisiile gaze cu efect de seră sunt încă în creştere în întreaga Uniune Europeană, este ideea de la care pleacă raportul întocmit de Comisia pentru mediu a Parlamentului European. În plus, date statistice oficiale arată că emisiile de dioxid de carbon produse de camioane reprezintă 6 la sută din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră și nu sunt incluse în nici o strategie de reducere a poluării.

    În aceste condiții, eurodeputații din Comisia de Mediu propun o reducere cu 35 la sută a emisiilor poluante produse de camioane până în 2030, cu o etapă intermediară de 20 la sută stabilită pentru 2025. Este un obiectiv mai ambițios decât cel al Comisiei Europene care și-ar dori o reducere a emisiilor cu 30 la sută până în 2030.

    Totodată, Comisia pentru Mediu a legislativului comunitar vrea ca vehiculele cu zero sau puține emisii poluante să dețină o cotă de 20 la sută din piața camioanelor noi până în 2030. Și în acest caz a fost stabilit un obiectiv intermediar de 5 la sută pentru 2025.

    Propunerile se aplică și autobuzelor, folosite în transportul urban de călători, iar europarlamentarii din Comisia de Mediu vor ca 50 la sută dintre aceste mașini să fie electrice până în 2025. Pentru 2030, ținta este extrem de ambițioasă: 75 la sută dintre autobuze ar urma să fie electrice.

    Cu toții suntem conștienți că este nevoie de o schimbare în modul în care vehiculele utilitare și camioanele sunt produse. Se impunea așadar o inițiativă politică prin care să stabilită o anumită cotă din piață pentru vehiculele cu zero sau puține emisii poluante. Dacă producătorii vor ține cont de acest lucru, piața se va adapta imediat și prețurile mari de la început vor scădea treptat. Am observat că sunt anumite țări care țin cont mai mult de ceea ce vor producătorii auto și mai puțin de vocea viitorului care spune clar că modul în care se va desfășura transportul se va schimba în mod considerabil. Autovehiculele cu motoare pe bază de ardere internă încep să țină de domeniul trecutului, spune europarlamentarul olandez, Bas Eickhout, raportor pe această temă.

    Membrii Comisiei de Mediu din legislativul comunitar sunt însă conștienți că toate aceste schimbări vor avea și consecințe sociale negative. De aceea propun ca Uniunea Europeană să susțină programe de recalificare profesională pentru muncitorii din acest sector care vor fi afectați de tranziție.

    Propunerile Comisiei de Mediu vor ajunge în plenul legislativului european luna viitoare.

    Până atunci mai trebuie spus că la începutul acestei luni același Parlament European a convenit să solicite o reducere cu 40 la sută a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate autovehiculelor noi până în 2030, o ţintă mult mai ambiţioasă decât cea dorită de Comisia Europeană şi Germania.