Tag: conferinte

  • Date turistice

    Date turistice


    Numărul total al turiştilor străini cazaţi în România a fost de 871.600 în primul semestru din 2023. Cheltuielile acestora au fost de circa 449 de milioane de euro, cu o medie de 515 euro de persoană. Călătoriile pentru afaceri (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au fost principalul motiv al sejurului pentru aproape 53% dintre turiştii străini, cheltuielile lor reprezentând peste 59% din totalul cheltuielilor. Puţin peste 47% dintre turiştii străini au călătorit în scop particular (pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie).



    Aproape 42% dintre turiştii străini şi-au organizat sejurul printr-o agenţie de turism, aproape 38% şi-au organizat singuri vacanţa, iar aproape 8% şi-au organizat călătoria atât pe cont propriu, cât şi printr-o agenţie de turism. Principalul mijloc de transport pentru a sosi în România a fost avionul (aproape 76% dintre turişti), în timp ce aproape 17% au utilizat autoturisme proprii, iar 5% autocare şi autobuze.



    De exemplu, aproape 200.000 de turişti, români şi străini, s-au cazat în primele 6 luni ale anului în Vâlcea, jumătatea sudică a României, judeţul fiind pe primul loc în regiunea Oltenia (sud) şi pe locul 10 în ţară ca număr de vizitatori atraşi. Sosirile în Vâlcea au fost cu peste 9% mai multe faţă de perioada similară a anului trecut, fiind înregistraţi cu circa 15.000 mai mulţi turişti.



    Pe de altă parte, o platformă hotelieră online arată că aproximativ 45% dintre rezervările de toamnă ale românilor au fost făcute într-un oraş mare din ţară, precum Braşov, Bucureşti, Sibiu, Cluj-Napoca. Alte oraşe care atrag turişti sunt Oradea , Timişoara, Iaşi Sighişoara şi Târgu Mureş.



    Vremea care s-a menţinut destul de caldă şi preţurile ceva mai mici au stimulat călătoriile românilor din această toamnă. Turiştii au început să se orienteze către city-break-uri în ţară. În comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, 2023 a adus creşteri de tarife cu 12-15%, însă acest lucru nu a diminuat pofta românilor de a călători. Oraşele din România oferă locuri şi activităţi destinate tuturor vârstelor şi gusturilor, obiective turistice inedite, zone de agrement şi aventură. În medie, durata pentru un city-break de toamnă în România este de două nopţi.



    Preţul mediu pentru cameră dublă pe noapte în intervalul septembrie-noiembrie 2023 este de 270 de lei, dar, în funcţie de zonă, poate depăşi 400 de lei (circa 81 de euro). În ceea ce priveşte unitatea de cazare aleasă, opţiunile turiştilor diferă în funcţie de destinaţie. De exemplu, în Sibiu şi Braşov, oraşe alese adesea pentru un sejur de relaxare, apartamentele şi pensiunile sunt la mare căutare. Pe de altă parte, în Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj-Napoca, oraşe în care turiştii călătoresc şi în scop de business, hotelurile rămân în topul preferinţelor.






  • Lucrări de absolvire din domeniul artelor vizuale, reunite la Festivalul DIPLOMA din Bucureşti

    Lucrări de absolvire din domeniul artelor vizuale, reunite la Festivalul DIPLOMA din Bucureşti

    Numele simplu şi percutant, Diploma,
    are în spate un proiect amplu, cu expoziţii pe mai multe domenii, conferinţe,
    workshopuri şi petreceri pentru încurajarea dialogului multidisciplinar. Şi
    apropierea dintre artiştii tineri şi publicul iubitor de arte, pe de-o parte,
    dintre seniorii care s-au afirmat în domenii creative şi cei care sunt la
    vârsta tuturor posibilităţilor. Ana Păun, director de comunicare The
    Institute (cei care au iniţiat proiectul) explică: Este un festival
    care îşi doreşte să aducă în faţa publicului larg artişti care au absolvit
    recent facultăţi creative şi vocaţionale, cum sunt arhitectura, design-ul,
    artele decorative sau aplicate. Practic, este prima lor interacţiune cu
    publicul larg şi prima interacţiune mare între discipline. Pot schimba impresii
    şi îşi pot face o idee mai clară despre ce fac ei, despre arta pe care o produc
    colegii lor. Este şi un context în care pot primi feedback de la seniorii din
    industriile creative. Şi pot înţelege cum trebuie să se promoveze, cum poate
    artistul să se comunice pe sine, cum îşi face un brand personal. Aspectele
    creative şi cele pragmatice merg mână în mână la Festivalul Diploma.



    Prin parteneriate strategice cu Universitatea Naţională de Arte Bucureşti
    (UNArte), Universitatea de Arte şi Design Cluj-Napoca (UAD) şi Facultatea de
    Arte şi Design a Universităţii de Vest Timişoara, evenimentul are, încă de anul
    trecut, anvergură naţională. De aici şi cele trei expoziţii-capsulă (aşa le
    numesc organizatorii) dedicate celor trei centre academice. Fix în 2019, UNArte
    Bucureşti marchează 50 de ani de la înfiinţarea primei secţii de învăţământ
    superior românesc cu specialitatea design.
    Facultatea
    timişoreană de Arte şi Design îşi reafirmă cei 75 de ani de existenţă prin
    proiectul prezentat la Diploma 2019,
    iar Gala UAD Fashion Design organizată anual la Cluj Napoca sărbătoreşte 25 de
    ani de la debut. Surpriza cea mare a ediţiei cu numărul 6 a festivalului este
    locul în care sunt chemaţi doritorii din Bucureşti sau cei aflaţi în oraş între
    11 şi 20 octombrie.

    Aflăm ce şi cum tot de la Ana Păun, director de comunicare
    The Institute: Anul acesta spaţiul în care se desfăşoară
    Diploma este unul special – clădirea monument istoric care a adăpostit în
    trecut restaurantul CINA. Pe strada C.A. Rosetti la nr 3 – o clădire construită
    la începutul anilor 1900.Până să decidem că acolo va avea loc festivalul, ea a
    fost închisă publicului larg, câţiva ani buni.Aşa cum facem cu fiecare
    eveniment The Institute, am decis să repunem pe harta culturală a Bucureştiului
    o clădire valoroasă şi importantă pentru oraş. Arhitectul expoziţiei, împreună
    cu echipa lui – Attila Kim Architects – s-a ocupat şi în 2019 de regândirea şi
    reconstruirea spaţiului. Amenajarea de acum este cu totul inedită şi îi invit
    pe toţi să vină să vadă cum am reinventat această clădire aflată la doi paşi de
    Ateneul Român.



    Primăria
    Municipiului Bucureşti, prin Centrul Cultural Expo Arte este co-producător al
    festivalului Diploma. Cei care sunt
    interesaţi ar trebui să ţină cont de antecedente. În general, expozanţii
    tineri prezenţi la ediţiile anterioare au reuşit să devină foarte cunoscuţi în
    scurt timp. Atât pe plan local, cât şi pe plan internaţional

  • Jurnal românesc – 16.08.2017

    Jurnal românesc – 16.08.2017

    În cadrul “Zilelor Diasporei Panciu”, care se desfăşoară între 14 – 18 august, Primăria oraşului, împreună cu Repatriot – Repatriere prin antreprenoriat, organizează cea de-a II-a ediţie a seminarului “De ce să te întorci acasă?”. Tema din acest an a dezbaterilor este “Integrarea în comunitate a copiilor cu părinţi proveniţi din diaspora care investesc în oraşul Panciu”. Pe de altă parte, la Iaşi manifestările culturale organizate pentru ieşenii din diaspora au loc în perioada 14-21 august. Între 13-16 august a fost organizat “Iaşi Free City Tour”, tur gratuit de oraş pentru ieşenii din diaspora şi pentru cei care iubesc Iaşiul şi valorile sale autentice. Pe 14 august, aceştia au avut acces gratuit la Palatul Culturii şi Muzeul Unirii. Pe 17 august, va avea loc o campanie stradală de informare asupra alocaţiilor deja existente la nivelul UE şi drepturile cetăţenilor români din diaspora, precum şi activitati de informare cu privire la situaţia copiilor “singuri acasă” şi a copiilor remigranţi. Totodată, a fost inaugurat biroul RestartHome, unde românii din diaspora vor fi consiliaţi în a-şi dezvolta afacerea la Iaşi.



    Pe de altă parte, Zilele Diasporei în Republica Moldova vor fi organizate în acest an în perioada18-20 august. Pe parcursul a trei zile vor fi desfăşurate mai multe activităţi, printre care: Ziua porţilor deschise pentru diasporă la Guvern, seminare tematice şi consultări cu diaspora, Cupa diasporei la minifotbal. În cadrul Zilei porţilor deschise la Guvern vor fi prezentate Grupurile de Excelenţă ale Diasporei. Discuţiile din cadrul seminarelor tematice se vor axa pe programe economice şi oportunităţi de promovare a revenirii şi reintegrării durabile a migranţilor, turismul nostalgic, consultări privind Strategia Naţională de Dezvoltare Moldova 2030, bune practici de implicare a Diasporei în dezvoltarea localităţilor de baştină din Moldova.



    România este una dintre ţările cu cei mai mulţi tineri care stau degeaba. Potrivit datelor Institutului european de statistică Eurostat, unul din patru tineri din ţară (23,6%) nu este încadrat în vreo formă de învăţământ şi nici nu lucrează. Din 2006 până în 2016, adică timp de zece ani, proporţia tinerilor români care stau degeaba a crescut. Astfel, ponderea tinerilor români care nici nu muncesc nici nu urmează o şcoală sau un training a crescut cu aproape 5 puncte procentuale în această perioadă. Spre deosebire de vecinii bulgari, care au înregistrat una din cele mai bune schimbări pozitive în acest sens, de la puţin peste 29% în 2006 la aproape 23% în 2016. La nivel european, în anul 2016, aproape 17% din tinerii cu vârsta cuprinsă între 20 şi 24 de ani nu se aflau nici în câmpul muncii, nici în educaţie sau formare.



    Asociaţia Tinerilor Ortodocşi Români din Germania şi Mănăstirea Brâncoveanu (Sâmbăta de Sus), cu binecuvântarea IPS Serafim, Mitropolitul Germaniei, Europei Centrale şi de Nord organizează, în perioada 16-23 august, o tabără de tradiţie şi spiritualitate la care sunt aşteptaţi tineri care trăiesc în cuprinsul Mitropoliei. Programul taberei cuprinde participarea la Sf. Liturghie şi la alte slujbe, la activităţile gospodăreşti ale mănăstirii, participarea la dezbateri şi conferinţe pe teme de actualitate cu părinţii din mănăstire şi cu diferiţi invitaţi.

  • Organizarea de evenimente

    Organizarea de evenimente

    Piaţa românească abundă de conferinţe, seminarii,
    mese rotunde, lansări de firme, de mărci sau de servicii. Echipele specializate
    în organizarea unor astfel de evenimente pot asista clienţii în activităţi
    pornind de la realizarea conceptului general al evenimentului şi până la
    detalii cum ar fi editarea alocuţiunilor, grafica invitaţiilor, realizarea
    scenografiei, a obiectelor promoţionale şi primirea invitaţilor.


    În Bucureşti,
    conferinţele, seminariile şi alte asemenea manifestări sunt găzduite mai ales de
    către marile hoteluri, între care se numără Marriott, Athenee Palace Hilton,
    Howard Johnson, Crowne Plaza, Intercontinental, Radisson, Novotel, Phoenicia,
    Rin Grand Hotel. Ar fi de remarcat şi că sălile de evenimente din hotelurile de
    cinci stele din Bucureşti sunt modernizate de curând şi reprezintă instrumente
    de vânzare a celorlalte servicii oferite, respectiv cazare, restaurant,
    servicii personale. O parte dintre cei care organizează evenimente în sălile
    din hoteluri cumpără, aşadar, şi serviciul de cazare, în condiţiile în care 80%
    din clienţii hotelurilor de cinci stele vin în interes de afaceri. De altfel,
    între 35% şi 45% din veniturile hotelurilor provin din organizarea de
    evenimente şi din restaurantele pe care le deţin. Evenimente se organizează şi
    la World Trade Center-Bucureşti şi la Centrul Internaţional de Conferinţe de la
    Palatul Parlamentului, a doua clădire din lume, ca suprafaţă, după Pentagon. În
    acest centru, care oferă 7 săli ce au capacităţi de până la 2 mii de persoane,
    tarifele de închiriere variază între 1.500 şi 7.000 de euro pe zi.

    Pe de altă parte, potrivit organizatorilor de conferinţe,
    costul pentru un invitat, la un seminar de afaceri care are loc în Bucureşti,
    poate ajunge la 100 de euro pe zi. De exemplu, bugetul estimativ pentru
    serviciile necesare organizării unei conferinţe de afaceri, pe durata unei
    zile, pentru 20 de persoane, este de aproximativ 1.600 de euro. Între aceste
    servicii, închirierea unei săli de 20 de persoane costă cca. 450 de euro pe zi,
    iar echipamentul video – 200 de euro. Editarea şi distribuirea invitaţiilor
    costă 200 de euro, iar închirierea echipamentului pentru traduceri simultane -
    cca. 150 de euro pentru o zi, pentru o conferinţă de afaceri ce reuneşte 20 de
    persoane.

  • Organizarea de evenimente în Bucureşti

    Organizarea de evenimente în Bucureşti

    Deşi nu există date oficiale cu privire la numărul de evenimente organizate anual în Bucureşti, cele cca. 80 de săli cu această destinaţie din hotelurile de cinci stele din Capitală aduc anual încasări de 30 — 40 de milioane de euro. Capacitatea totală a celor 80 de săli este de 12.000 de persoane, iar suprafaţa acestora — de 10.700 de metri pătraţi. Spre exemplu, o sală de conferinţe cu o capacitate de 400 de locuri dintr-un hotel de cinci stele din Bucureşti poate avea un tarif de închiriere de peste 3.000 de euro pe zi. Iar dacă se adaugă serviciile de catering şi echipamentele tehnice necesare, costul creşte cu alte câteva mii de euro.



    Astfel, la unul dintre aceste hoteluri, pentru o conferinţă clasică de 8 ore pe zi, care include două pauze de cafea, prânzul şi dotările sălii, costul este de 160 de lei (cca. 36 de euro) de persoană în weekend, iar în timpul săptămânii — de 120 de lei (cca. 27 de euro) de persoană, pentru a stimula cererea. La Palatul Parlamentului, una dintre cele mai mari clădiri din lume, în sălile de conferinţe pot fi găzduite până la 1.500 de persoane, iar preţul de închiriere a unei săli se ridică la 6.000 — 7.000 de euro. Iar Sala Tronului din Muzeul Naţional de Artă al României (fostul Palat Regal) poate fi închiriată cu 10.000 de euro pe zi.



    Echipele specializate în organizarea conferinţelor, seminariilor, meselor rotunde, lansărilor de firme, de mărci sau de servicii îşi pot asista clienţii în activităţi pornind de la realizarea conceptului general al evenimentului şi până la detalii cum ar fi editarea alocuţiunilor, grafica invitaţiilor, realizarea scenografiei, a obiectelor promoţionale şi primirea invitaţilor. Ar fi de remarcat şi că sălile de evenimente din hotelurile de cinci stele din Bucureşti sunt modernizate de curând şi reprezintă instrumente de vânzare a celorlalte servicii oferite, respectiv cazare, restaurant, servicii personale.



    O parte dintre cei care organizează evenimente în sălile din hoteluri cumpără, aşadar, şi serviciul de cazare, în condiţiile în care 80% din clienţii hotelurilor de cinci stele vin în interes de afaceri. De altfel, între 35% şi 45% din veniturile hotelurilor provin din organizarea de evenimente şi din restaurantele pe care le deţin.

  • Jurnal românesc – 06.08.2014

    Jurnal românesc – 06.08.2014

    Ambasada României la Roma le recomandă celor interesaţi să lucreze în Italia să analizeze cu atenţie ofertele de muncă pe care le primesc. Reprezentanţa diplomatică îi sfatuieşte pe doritori ca, înainte de a apela la serviciile unei firme din România ce se ocupă cu selecţia şi plasarea forţei de muncă în străinătate, să se adreseze inspectoratului teritorial de muncă în raza căruia societatea îşi are sediul. Astfel, se pot obţine informaţii despre activitatea firmei, inclusiv daca i-au fost aplicate sancţiuni. De asemenea, Ambasada atrage atentia că un contract individual de muncă în Italia trebuie să cuprindă, obligatoriu, următoarele elemente: denumirea angajatorului, cu toate datele sale de identificare, fişa postului, condiţiile de muncă, durata programului, durata contractului, condiţiile de salarizare, de transport, de locuit şi de protecţie socială. Iar cei care întâmpină o problemă de muncă în Peninsulă trebuie să depună o plângere la autorităţile italiene înainte de a reveni în România. Pentru informaţii despre drepturile şi obligaţiile avute în Italia, precum şi pentru recomandări asupra modului de acţiune potrivit legislaţiei italiene, muncitorii români se pot adresa Biroului pe Probleme de Muncă şi Sociale din cadrul Ambasadei României la Roma. Pe site-ul acesteia poate fi consultat “Ghidul lucrătorului român în Italia”.




    Tema “Reunirea Basarabiei cu România, obiectiv naţional al românilor. Dar al clasei politice de pe cele două maluri ale Prutului?” va fi dezbătută marti, 12 august, în cadrul Universitătii de Vară de la Izvorul Mureşului. O altă temă abordată în cele două zile de conferinţe şi dezbateri va fi Stabilizarea frontierei NATO şi UE, obiectiv major al celor doua state româneşti”. La Universitatea de Vara de la Izvorul Mureşului vor participa înalţi demnitari români, parlamentari de pe cele două maluri ale Prutului, analişti şi jurnalişti din România, Rep.Moldova, Ucraina, Serbia şi Italia, precum şi reprezentanţi ai diasporei româneşti.



    Ministerul de Externe de la Bucureşti le recomandă cetăţenilor români să renunţe la deplasările în trei state vest-africane, Guineea, Liberia si Sierra Leone, care se confruntă cu o epidemie de Ebola. De asemenea, MAE îi sfătuieşte pe cetăţenii români care se află, deja, în aceste tari să urmărească mesajele transmise de autorităţi şi să respecte regulile de conduită şi de igienă recomandate. Potrivit unui bilant al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), de la începutul anului, aproape 900 de persoane au murit din cauza febrei hemoragice, cum mai este cunoscută Ebola, împotriva căreia, susţin experţii, nu există un antidot eficient.



    Patrule mixte de poliţişti români şi maghiari acţionează, până pe 21 august, în zone turistice din România şi Ungaria, în sprijinul compatrioţilor care-şi petrec vacanţa în ţara vecină. Echipele comune româno-maghiare patrulează în zona turistică montană din judeţul Bihor, având ca obiective Parcul natural Apuseni, zona carstică Padiş şi Valea Boga – puncte de atracţie pentru turiştii maghiari. La rându-le, poliţişti bihoreni acţionează, alături de colegii lor maghiari, în zona unui ştrand din Ungaria, care, în această perioadă, înregistrează un mare număr de turişti români. Proiectul patrulelor mixte a fost iniţiat în 2007.

  • Organizarea de evenimente în Bucureşti

    Organizarea de evenimente în Bucureşti

    Piaţa românească abundă de conferinţe, seminarii, mese rotunde, lansări de firme, de mărci sau de servicii. Echipele specializate în organizarea unor astfel de evenimente pot asista clienţii în activităţi pornind de la realizarea conceptului general al evenimentului şi până la detalii cum ar fi editarea alocuţiunilor, grafica invitaţiilor, realizarea scenografiei, a obiectelor promoţionale şi primirea invitaţilor. Multe societăţi de profil sunt reunite în Asociaţia Naţională a Organizatorilor Profesionişti de Conferinţe şi Expoziţii ai cărei membri gestionează în mod direct sau furnizează servicii specializate pentru o medie anuală de cca 800 de evenimente, dintre care peste 100 sunt târguri şi expoziţii şi peste 600 sunt congrese, conferinţe, seminarii, lansări de produse şi sesiuni de training, aceste evenimente reunind cca. 1.200.000 — 1.500.000 de participanţi pe an.



    În Bucureşti, conferinţele, seminariile şi alte asemenea manifestări sunt găzduite mai ales de către marile hoteluri, între care se numără Marriott, Athenee Palace Hilton, Howard Johnson, Crowne Plaza, Intercontinental, Radisson, Novotel, Phoenicia, Rin Grand Hotel, dar şi de către World Trade Center-Bucureşti şi Centrul Internaţional de Conferinţe de la Palatul Parlamentului, a doua clădire din lume, ca suprafaţă, după Pentagon. În acest centru, care oferă 7 săli ce au capacităţi de până la 2 mii de persoane, tarifele de închiriere variază între 1.500 şi 4.500 de euro pe zi.



    Pe de altă parte, potrivit organizatorilor de conferinţe, costul pentru un invitat, la un seminar de afaceri care are loc în Bucureşti, poate ajunge la 100 de euro pe zi. De exemplu, bugetul estimativ pentru serviciile necesare organizării unei conferinţe de afaceri, pe durata unei zile, pentru 20 de persoane, este de aproximativ 1.600 de euro. Între aceste servicii, închirierea unei săli de 20 de persoane costă cca. 450 de euro pe zi, iar echipamentul video – 200 de euro. Editarea şi distribuirea invitaţiilor costă 200 de euro, iar închirierea echipamentului pentru traduceri simultane – cca. 150 de euro pentru o zi, pentru o conferinţă de afaceri ce reuneşte 20 de persoane.

  • Organizarea de evenimente în Bucureşti

    Organizarea de evenimente în Bucureşti

    Deşi nu există date oficiale cu privire la numărul de evenimente organizate anual în Bucureşti, cele cca. 80 de săli cu această destinaţie din hotelurile de cinci stele din Capitală aduc anual încasări de 30 — 40 de milioane de euro. Capacitatea totală a celor 80 de săli este de 12.000 de persoane, iar suprafaţa acestora — de 10.700 de metri pătraţi.



    Spre exemplu, o sală de conferinţe cu o capacitate de 400 de locuri dintr-un hotel de cinci stele din Bucureşti poate avea un tarif de închiriere de peste 3.000 de euro pe zi. Iar dacă se adaugă serviciile de catering şi echipamentele tehnice necesare, costul creşte cu alte câteva mii de euro. Astfel, la unul dintre aceste hoteluri, pentru o conferinţă clasică de 8 ore pe zi, care include două pauze de cafea, prânzul şi dotările sălii, costul este de 160 de lei (cca. 36 de euro) de persoană în weekend, iar în timpul săptămânii — de 120 de lei (cca. 27 de euro) de persoană, pentru a stimula cererea.



    La Palatul Parlamentului, una dintre cele mai mari clădiri din lume, în sălile de conferinţe pot fi găzduite până la 1.500 de persoane, iar preţul de închiriere a unei săli se ridică la 6.000 — 7.000 de euro. Iar Sala Tronului din Muzeul Naţional de Artă al României (fostul Palat Regal) poate fi închiriată cu 10.000 de euro pe zi.



    Echipele specializate în organizarea conferinţelor, seminariilor, meselor rotunde, lansărilor de firme, de mărci sau de servicii îşi pot asista clienţii în activităţi pornind de la realizarea conceptului general al evenimentului şi până la detalii cum ar fi editarea alocuţiunilor, grafica invitaţiilor, realizarea scenografiei, a obiectelor promoţionale şi primirea invitaţilor. Ar fi de remarcat şi că sălile de evenimente din hotelurile de cinci stele din Bucureşti sunt modernizate de curând şi reprezintă instrumente de vânzare a celorlalte servicii oferite, respectiv cazare, restaurant, servicii personale. O parte dintre cei care organizează evenimente în sălile din hoteluri cumpără, aşadar, şi serviciul de cazare, în condiţiile în care 80% din clienţii hotelurilor de cinci stele vin în interes de afaceri. De altfel, între 35% şi 45% din veniturile hotelurilor provin din organizarea de evenimente şi din restaurantele pe care le deţin.

  • Festivalul Enescu 2013, la start

    Festivalul Enescu 2013, la start

    Magia există, afirmă organizatorii unuia dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului în România – Festivalul Internaţional “George Enescu”, ajuns la a XXI – a ediţie. Un adevărat regal muzical aşteptat cu nerăbdare de melomani va avea loc între 1 şi 28 septembrie, în Bucuresti şi în mai multe oraşe din ţară. Festivalul aduce pe scenele românesti unii dintre cei mai mari artişti ai momentului. Astfel, nume grele ale muzicii precum pianistul şi dirijorul Daniel Barenboim, pianista fenomen Yuja Wang, orchestre de top, cap de afiş în orice colţ al lumii precum Staatskapelle Berlin, Royal Concertgebouw Orchestra, Pittsburgh Symphony Orchestra vor susţine concerte pentru cei care iubesc muzica clasică.



    Recitaluri, spectacole de operă şi balet, concerte, conferinţe, workshopuri de compozitie, simpozionul de muzicologie, concerte în ţară şi în Piaţa Festivalului din Bucureşti, toate aceste manifestari vor fi reflectate de Radio România, care va transmite în direct peste 10.000 de minute de muzica, interviuri cu interpretii, interviuri realizate în direct cu personalitatile aflate în sălile de concert.



    Mai mult, în zilele de 20, 21 si 22 septembrie, Radio România organizează seri tematice pentru publicul festivalului. Printre oaspeţii acestui prestigios eveniment se numără pianista Alexandra Dariescu. La numai 27 de ani, este prima pianistă din România care a urcat pe scena Royal Albert Hall pentru a concerta alături de Orchestra Filarmonicii Regale din Londra, la evenimentul care a avut loc în această vară fiind prezenti şi membri ai Casei regale a României. Considerată de BBC Music Magazin “o stea în devenire”, Alexandra Dariescu a debutat la prestigioasa Carnegie Hall din New York.



    În ţară, va avea loc, la Brasov, concertul unuia dintre cele mai apreciate ansabluri de muzică de cameră britanice, The Schubert Ensemble, muzicienii fiind fani declaraţi ai compozitorului George Enescu.



    De asemenea, festivalul aduce la Bucureşti unul dintre cei mai apreciaţi pianişti la nivel internaţional, distins cu două premii Grammy şi a cărui carieră se întinde pe mai bine de 35 de ani. Este vorba de americanul Murray Perahia, care va susţine un recital, pe 28 septembrie, pe scena Ateneului Român din Bucureşti. În aceeaşi seară, tot la Bucureşti, este programat un alt eveniment de excepţie – concertul susţinut de Royal Philarmonic Orchestra sub bagheta maestrului român Cristian Mandeal, care va marca încheierea celei de-a XXI-a ediţii a Festivalului. Evenimentul poartă numele unuia dintre cei mai mari artişti români, George Enescu — violonist, pianist, compozitor, dirijor, pedagog, al cărui nume e rostit cu veneraţie în întreaga lume.