Tag: conversie

  • Marc Areny (Franţa)

    Marc Areny (Franţa)

    Ai putea spune
    despre el că vine dintr-o altă lume. Este tânăr, ambiţios, foarte eco, îi pasă
    de aerul pe care-l respirăm cu toţii, este inginer, pe jumătate francez şi pe
    jumătate catalan. Şi în plus are un zâmbet cuceritor. La fel şi româna pe care
    o vorbeşte. El este Marc Areny, francezul care s-a stabilit la Piteşti şi care
    s-a îndrăgostit iremediabil de România. Marc Areny: Am venit aici să fac voluntariat la început. Am găsit pe internet, pe cineva
    care avea o fermă lânga Făgăraş, şi aşa am ajuns în România. Bine, am ales
    România, nu ştiam nimic despre România dar din ce am citit şi din ce am găsit
    atunci, am înţeles că viaţa aici era, cel puţin la ţară, cum era în Franţa în
    urmă cu 50 de ani. Şi, de fapt, asta m-a atras aici la început şi din cauza
    asta am ales să fac voluntariat aici. Oamenii în România sunt foarte primitori.
    E uşor să întâlnesc oameni. Oamenii nu te judecă. Am fost foarte bine primit
    şi, ceva care am regăsit se poate un pic în Spania, de exemplu, dar ca în
    România în nicio ţară. Francezii faţă de români sunt foarte inchişi la prima
    vedere, sunt mai distanţi



    Următorul pas
    după voluntariat a fost conversia unui motor termic în unul electric, realizând
    astfel primul Logan electric omologat de Registrul Auto Român. De curând a
    realizat şi prima maşină electrică preparată de curse, maşină ce poate fi văzută
    în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. Consideră că suntem toţi
    responsabili pentru preţul petrolului şi astfel a ales să-şi alimenteze
    autoturismul cu ulei alimentar folosit Aveam un Fiat Scudo şi am început să colectez ulei de la restaurant,
    să-l filtrez, am făcut nişte modificări la maşină şi am mers cu ulei sută la
    sută, şi vară şi iarnă şi până în România am venit cu ulei, adică aveam nişte
    bidoane cu mine şi am venit pâna aici doar cu ulei



    Pentru că este
    mereu în contact cu lumea auto, am vrut să-i aflu părerea în legătură cu
    şoferii din România despre care n-a avut cuvinte de laudă spunând despre
    aceştia că sunt cam needucaţi. Cât despre ce ar schimba în România dacă ar avea
    această posibilitate, răspunsul a fost unul foarte simplu: Politica! Dar cum
    întotdeauna trebuie să existe un echilibru, despre cum a fost primit şi cum
    sunt românii, Marc a găsit cuvinte demne de o lecţie de dragoste pentru poporul
    român. România este o ţară foarte frumoasă, foarte bogată. Cred că valoarea
    cea mai mare pe care o are este la poporul român. Mereu, şi cred că nu
    greşesc, şi nu sunt singur, imediat
    aici, după ce venim în România, nu ca turist, pentru turişti e altfel, dar se
    simte că este o energie, un potenţial incredibil. Legat de oameni, e clar,
    adică toată lumea este foarte descurcăreaţă, românii sunt descurcăreţi,
    curioşi, deştepţi, sunt un popor incredibil. Asta e clar! Nu ştiu alţi francezi
    sau alţi străini cum văd ţara asta, dar poporul român îmi pare un popor
    incredibil



    Şi pentru că are
    deja 7 ani de când a ajuns în România, suficient timp cât de o întreagă
    poveste, l-am întrebat ce sentiment îl încearcă atunci când revine pe pământ
    românesc E un sentiment, cam de câţiva ani, când
    ajung cu avionul aici, sau stau mai mult în afară, am fost acum mai recent în
    Spania, şi în Franţa, dar când ajung
    aici mă simt Acasă. Nu pot să neg, că aşa e! Şi nu vreau să mă întorc în
    Franţa, s-ar putea, mă gândesc mereu, dacă nu merge aici cu afacerea asta unde
    să mă duc, poate în Spania, aşa şi aşa. Nu, nu vreau să plec, sper că o să
    reuşesc, să meargă aici ce facem şi să stau în România



  • Jurnal românesc – 18.09.2016 UPDATE

    Jurnal românesc – 18.09.2016 UPDATE

    Activitatea mediului asociativ românesc din Germania, iniţiativele de voluntariat şi sprijin comunitar, programele, proiectele şi acţiunile derulate de Departamentul Politici pentru Relaţia cu Românii de Pretutindeni, în susţinerea comunităţilor româneşti de peste graniţe, au fost teme discutate de ministrul delegat Maria Ligor cu membri ai unor organizaţii şi asociaţii ale românilor din landul Baden-Wurttemberg. Potrivit unui comunicat al ministerului de Externe de la Bucureşti, ministrul delegat a prezentat noile proceduri simplificate de acordare a finanţării nerambursabile şi a anunţat primirea, de la 15 octombrie, de noi propuneri de proiecte din partea organizaţiilor diasporei.



    Camera Deputaţilor a adoptat, marţi, proiectul de lege privind conversia în lei a creditelor în franci elveţieni la cursul din momentul acordării creditului. Astfel, la cererea consumatorilor, băncile care au făcut conversii pot să revină la contractele iniţiale în franci elveţieni şi să efectueze conversia în condiţiile prezentei legi. Potrivit amendamentelor propuse de comisiile de specialitate şi adoptate în plen, conversia ar urma să se facă prin act adiţional la contractul de credit, nu prin hotărâre judecătorească. A fost exclusă referirea la plafonul de 250 de mii de franci elveţieni, după ce anterior fusese eliminată în plen şi condiţia privind gradul maxim de îndatorare de 50%. Proiectul prevede exclusiv conversia împrumuturilor în franci elveţieni. De votul final în calitate de for decizional a trecut şi proiectul de lege care stabileşte că ţigările mentolate mai pot fi comercializate până în 2019, iar cele care au capsulă aromată în filtru vor dispărea de pe piaţă la 30 de zile de la publicarea legii în Monitorul Oficial. Cele doua proiecte de lege vor fi trimise, pentru promulgare, preşedintelui Klaus Iohannis.



    Pentru următoarele sase luni, asigurarea de răspundere civilă auto pentru un camion de peste 16 tone va fi de maxim 7.534 lei, iar cea pentru un autoturism condus de un şofer cu vârsta între 31 şi 40 de ani – de 610 lei. Tarifele au fost stabilite de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Senatorii din Comisia de buget au respins Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului privind plafonarea tarifelor RCA pentru o perioadă de şase luni, pe motiv că în circuitul legislativ există deja un proiect de lege care reglementează piaţa asigurărilor auto. Proiectul de lege a trecut de Senat, iar acum se află în dezbaterea Camerei Deputaţilor, ca for decizional.



    Senatul a adoptat şi proiectul de lege prin care preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a propus eliminarea a 102 taxe nefiscale, între care şi taxa radio-tv. Iniţiatorul spune că birocraţia şi corupţia sunt principalele cauze ale neîncrederii cetăţenilor în stat, iar prin eliminarea acestor taxe se reduce timpul petrecut la ghişee şi se simplifică activitatea instituţiilor publice. Reprezentanţii ALDE şi UDMR au susţinut documentul, în timp ce PNL a criticat proiectul de lege şi a votat împotrivă. Senatorul liberal Teodor Atanasiu a solicitat ca proiectul să fie retrimis la comisie şi supus dezbaterii publice.



    România are nevoie de noi sisteme de pensii suplimentare, pentru ca pensionarii să-şi asigure bătrâneţi liniştite, a declarat, marti, vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Ion Giurescu. El a precizat că, potrivit Eurostat, în 2060, peste 65% din populaţia ţării va avea peste 65 de ani, iar în anul 2050 un salariat va susţine 2,5 pensionari. Reprezentantul ASF consideră că o soluţie bună ar fi introducerea sistemului de pensii ocupaţionale, supranumit şi Pilonul IV, cu plata unor contribuţii suplimentare, care să asigure o pensie mai mare la bătrâneţe.