Tag: Cuibul Florentinei

  • Cuibul Florentinei

    Cuibul Florentinei

    Florentina
    Baloş, preşedinta Asociaţiei Butoiaşul cu zâmbete ne este prietenă de demult,
    la RRI, fiindcă am urmărit mai multe dintre iniţiativele ei caritabile şi nu
    numai. Astăzi ne reţine
    atenţia cu un proiect vizionar menit să ofere sprijin tinerilor cu
    dizabilităţi, care nu mai beneficiază de şcolarizare, urmând să îi pregătească
    pentru viaţă şi eventual, pentru găsirea unei profesii.


    Florentina
    ne-a spus povestea acestei iniţiative: Proiectul de numeşte Căsuţa
    Florentinei sau Cuibul Florentinei, este un proiect care se doreşte a fi realizat
    în prima jumătate a anului. Ne adresăm în principal copiilor care termină 10
    clase, copii speciali au învăţământ până la 10 clase, după care avem un anumit
    segment care poate să urmeze o post-liceală, dar aici ţine foarte mult de
    aptitudini, de cât poate copilul respectiv. Mai avem părinţii care rămân cu
    copiii. Iar Căsuţa Florentinei se adresează celor care nu au variantă pentru
    copii. Sunt adulţi, oficial au 18 ani, practic nu sunt
    suficient de maturi, de dezvoltaţi cât să se poată îngriji singuri. Şi atunci
    au nevoie de asistenţă. Iar părintele nu are ce să facă: cum îşi continuă viaţa
    profesională, viaţa socială? Este foarte greu. Şi atunci noi venim cu oferta
    acestei căsuţe, unde copilul poate fi adus în cursul zilei.



    Şi pentru că şcoala este tot mai greu de urmat de
    copiii din mediile defavorizate, Florentina nu se opreşte aici: Dar noi nu ne limităm la partea asta. Într-adevăr 80% din acţiune e
    concentrată pe segmentul acesta, însă noi vom avea şi Camera Magică, cum îmi
    place mie să îi spun, unde vom oferi susţinere, copiilor care au nevoie de
    meditaţii, copiilor din medii defaforizate. Pentru că noi când am început, am făcut-o pe ideea Stop abandon şcolar!
    În sensul că nu suntem toţi genii şi că am avea de terminat două facultăţi, dar
    fiecare trebuie să termine o şcoală, să practice o meserie. Şi
    este foarte important să ştie să înveţe că nu sunt singuri şi să nu abandoneze
    şcoala. Şi să meargă până la capăt, ca să poată să îşi câştige pâinea, în
    momentul în care vor fi adulţi.



    Este un proces de durată, câteodată fără rezultate
    palpabile curând, ne-a mai explicat Florentina, care ştie să susţină cauzele
    alese: Pentru copiii care termină clasa a X-a nu avem limită de vârstă,
    pentru că ar fi şi destul de dificil să facem asta. Acolo vor fi cu toţii
    bineveniţi. Pe celălalt segment, de copilaşi din medii defavorizate, noi vom
    încerca să le fim alături până în momentul în care ei termină cel puţin 12
    clase. Trebuie să termine acele 12 clase! Sau să meargă la o şcoală profesională,
    dar să meargă şi să continue. Aşa că ne vom adresa lor până în momentul în care
    termină 12 sau 13 clase. Şi repet pentru copiii speciali nu avem segment de
    vârstă, pentru că până la urmă adultul acela va fi cumva un copil care va avea
    nevoie de susţinere.



    Am întrebat-o pe Florentina Baloş dacă are în
    vedere o colaborare mai strânsă cu sistemul de învăţământ de stat, poate înspre
    extinderea unor astfel de iniţiative precum cea propusă de ea: Începem cu paşi mici. Avem o colaborare superbă cu Şcoala specială din
    sectorul 6, unde am întâlnit cadre didactice absolut implicate, adorabile,
    absolut îndrăgostite de profesia lor şi de copiii pe care îi au în grijă în
    fiecare zi. Aşa am dezvoltat şi am creionat foarte multe acţiuni, în cursul
    anului trecut şi în cursul acestui an. Şi cu paşi mici vom crea şi activităţile
    pe parte aceasta, ca să vă răspund la întrebare.



    Ca mai toate demersurile Florentinei Baloş şi
    acesta ţine în primul rând de o mai bună conştientizare a provocărilor. Pentru
    a rezolva o problemă trebuie mai întâi să o cunoşti în amănunt, iar acest nou
    proiect vizează ajutarea familiilor care au în îngrijire un tânăr cu
    dizabilităţi sau acelora care nu îşi permit să susţină un tânăr prin şcoală,
    cunoscându-se cerinţele tot mai crescânde ale sistemului educaţional. Dar
    determinarea Florentinei ne dă speranţă, ca de obicei!