Tag: culturi agricole

  • Statele Unite sunt, în prezent, principalul furnizor al UE de boabe de soia, cu o cotă de 52%

    Statele Unite sunt, în prezent, principalul furnizor al UE de boabe de soia, cu o cotă de 52%

    Având în vedere necesarul de proteină foarte mare pentru zootehnia din UE, la întâlnirea dintre președinții UE-SUA, Junker și Trump, s-a hotărât ca în cadrul schimburilor comerciale să predomine boabele de soia. Pentru aceasta sunt realizate rapoarte de monitorizare a importurilor de soia, rezultatul ultimului raport arătând, fără echivoc, supremația SUA în ceea ce privește piața de soia din UE, confirmarea venind și din declarația purtătorului de cuvânt pe agricultură al Comisiei, Daniel Rosario.

    Comisia Europeană a publicat cele mai
    recente cifre privind importurile UE de boabe de soia, care arată că SUA a
    devenit principalul furnizor al acestui produs pentru Europa
    , ajungând la o
    cotă de 52%, față de 25% în aceeași perioadă a anului trecut.


    Președinții Juncker și Trump au emis o
    declarație comună UE-SUA, în urma unei reuniuni care a avut loc la Washington în
    25 iulie, prin care cele două părți au convenit să sporească comerțul într-o
    serie de domenii și cu mai multe produse, în mod special comerțul cu boabe de
    soia.


    Pentru a monitoriza evoluția comerțului
    cu boabe de soia, președintele Juncker a introdus un mecanism de raportare
    conform căruia importurile din Statele Unite au crescut cu 133%, în comparație
    cu aceeași perioadă a anului anterior (iulie-mijlocul lunii septembrie 2017).


    Purtătorul de cuvânt pentru agricultură,
    Daniel Rosario, a declarat: Ce am publicat astăzi este al doilea
    raport de monitorizare, care urmărește rezultatul întâlnirii din iulie dintre
    președintele Comisiei Europene Juncker și președintele SUA, Trump, de a crește
    schimburile comerciale, în special în ceea ce privește boabele de soia.
    Rezultatele publicate astăzi arată că SUA au devenit principalul furnizor de
    boabe de soia pentru UE, acoperind 52% din piață.



    În ceea ce privește importurile totale
    ale UE de boabe de soia, proporția celor din SUA în prezent este de 52%, față
    de 25% în aceeași perioadă a anului trecut. Acest lucru plasează SUA înaintea
    Braziliei (40%), cel de-al doilea principal furnizor al UE, urmată de Canada
    (2,3%), Paraguay (2,3%) și Uruguay (1,7%).


    Datele
    incluse în raportul publicat cu privire la boabele de soia provin din
    Observatorul european al pieței culturilor agricole, pe care Comisia Europeană
    l-a lansat în iulie 2017, în scopul de a pune la dispoziție date privind piața
    și o analiză pe termen scurt, pentru a garanta mai multă transparență.


  • Seceta afectează economia românească

    Seceta afectează economia românească

    Seceta care afectează de mai bine de două luni aproape toată România
    provoacă mari neplăcerifermierilor. Canicula şi lipsa ploilor au
    determinat menţinerea unui nivel extrem de scăzut al rezervei de apă în sol pe
    majoritatea suprafeţelor, proces cu repercusiuni serioase asupra principalelor
    culturi agricole. Porumbul
    este cel mai grav afectat, însă seceta a adus prejudicii şi altor culturi
    precum cele de soia, grâu, rapiţă, floarea-soarelui, dar şi legumelor.

    Sistemul de
    irigaţii este distrus în proporţie de 90%, astfel că, în prezent, sunt
    irigabile doar 300.000 de hectare, faţă de 3,3 milioane de hectare câte erau în 1989. În plus, mii de gospodării au rămas fără apă în fântâni. În consecinţă, fermierii români estimează
    pierderile la peste 2 miliarde de euro, sumă care ar putea
    creşte, dacă temperaturile se menţin ridicate şi nu vor exista precipitaţii.O consecinţă imediată va fi majorarea preţurilor la fructe, legume şi
    cereale – avertizează
    ei. Seceta a afectat şi traficul navelor pe Dunăre,
    care se desfăşoară cu dificultate. Apa a scăzut îngrijorător de mult şi
    navigaţia a fost restricţionată.

    La Galaţi, nivelul fluviului a ajuns la
    aproximativ un metru, faţă de 3,5 metri cât măsoară, de regulă, în această
    perioadă a anului, iar insulele de nisip apărute în mijlocul apelor cresc
    riscul apariţiei unor accidente. Transportatorii maritimi sunt obligaţi să
    reducă mult viteza de deplasare, mai ales în punctele critice. Apoi, din
    cauza îngustării căii de navigaţie, pe unele segmente, navele sunt nevoite să
    aştepte la rând pentru a traversa zona. Cele mai mari probleme se înregistrează pe segmentul Zimnicea-Belene aflat
    sub administrarea autorităţilor bulgare.

    Directorul Administraţiei Porturilor
    Dunării Maritime Galaţi, Marius Luigi Giubrei, explică în ce fel sunt afectaţi
    transportatorii pe Dunărea fluvială: Navele care transportă
    mărfuri dinspre Constanţa către Serbia, Austria sau chiar şi România, zona de
    sus, sunt afectate de scăderea bruscă a Dunării. Ei nu mai pot încărca
    unităţile de transport la capacitatea normală a acestora, ci trebuie încărcate
    la o capacitate mai mică.

    În plus, vasele cu pescaje mari transferă o
    parte din marfă pe ambarcaţiuni mai mici, pentru a putea traversa zonele cu
    adâncime scăzută.

    Din aceeaşi cauză, probleme s-au înregistrat şi
    în sudul Germaniei, unde navigaţia pe Dunăre a
    fost blocată, miercuri, după ce o navă cargo românească a eşuat. De altfel,
    foarte multe nave sunt blocate pe întreaga Dunăre, rută importantă de transport pentru
    produsele petroliere şi cereale din estul spre vestul Europei. Situaţia nu se va îmbunătăţi în perioada următoare,
    întrucât prognoza hidrologilor indică o scădere continuă a nivelului Dunării pentru
    încă cel puţin o săptămână.