Tag: cursuri online

  • Aflăm pentru tine

    Aflăm pentru tine

    Poveşti
    spuse-n româneşte de copiii români de pretutindeni: Interviu cu Claudia
    Cîrlig, fondatoarea programului de cursuri online în limba română, cu acelaşi
    titlu.

  • Școala, din nou față în față

    Școala, din nou față în față

    Toate liceele, şcolile şi grădiniţele din România au
    început, luni, semestrul al doilea al acestui an școlar cu prezenţă fizică,
    după modificarea criteriilor de stabilire a scenariului de desfăşurare a
    activităţii. Autoritățile au decis că nu se mai ţine cont nici de rata locală
    de infectare, nici de rata de vaccinare a personalului, cum s-a întâmplat până
    acum. Unităţile de învăţământ dintr-un judeţ trec în online dacă paturile din
    spitale destinate pacienţilor Covid-19 ajung să fie ocupate în proporţie de
    75%. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu: Ziua de referinţă va fi
    ziua de joi a fiecărei săptămâni pentru scenariul de săptămâna următoare, iar
    din perspectiva educaţiei, vă pot spune că săptămâna nu se va fragmenta şi se
    va lucra cu prezenţă fizică toată săptămâna sau dacă se va ajunge în situaţia
    în care, din cauza depăşirii gradului de 75%, se va trece în online, acel
    online va fi pentru toată săptămâna. Cea de-a doua schimbare este a suspendării
    activităţii cu prezenţă fizică în fiecare clasă din şcoală sau în fiecare grupă
    din grădiniţă, atunci când sunt trei cazuri de infectare în 7 zile consecutiv.
    Se păstrează regula intrării în online a întregii şcoli atunci când cel puţin
    jumătate din numărul de clase au activitatea fizică suspendată
    .

    Revenirea
    cu prezenţă fizică la ore va avea loc când gradul de ocupare a paturilor din
    spitalele COVID din judeţ scade sub 70%. Elevii critică prevederile noului
    ordin comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii şi spun că pentru a se decide
    trecerea în online este nevoie de un algoritm complex de calcul al riscului
    epidemiologic dintr-o şcoală, în funcţie de incidenţă, numărul de locuri
    ocupate în spitale, aspecte care ţin de vaccinarea cadrelor didactice şi a
    elevilor, capacitatea unei şcoli de a asigura respectarea tuturor măsurilor
    sanitare şi capacitatea de testare. Lucrurile se derulează însă anevoios, având
    în vedere că noul semestru a început tot fără teste de depistare a
    coronavirusului în şcoli, iar autoritățile schimbă regulile în mod repetat în
    speranța că vor reuși să țină unitățile de învăţământ deschise cât mai mult
    timp.

    Sorin
    Cîmpeanu a explicat pentru Radio România: Toţi ne dorim
    predictibilitate, însă specificul unei variante a virusului SARS-CoV-2 nu poate
    fi prevăzut. Se constată situaţia şi se iau cele mai bune măsuri care se impun.
    Toţi ne dorim predictibilitate, însă, dincolo de interesul educaţiei, vedem
    foarte bine, această criză sanitară numai predictibilitate nu ne oferă. Avem
    datoria să luăm cele mai responsabile şi mai stabile măsuri.
    În
    noiembrie, după vacanţa forţată de contextul epidemiologic la finalul lunii
    octombrie, ministerul Educației a făcut modificări și asupra structurii anului
    școlar. Astfel, prima și singura vacanţă a elevilor din semestrul al doilea
    este programată peste aproape trei luni și va dura 17 zile, iar vacanţa de vară
    va începe din 11 iunie.


  • Învăţământul şi pandemia

    Învăţământul şi pandemia

    În
    contextul în care numărul cazurilor de Covid 19 și al deceselor asociate este
    în scădere în România și se află la cel
    mai mic nivel din ultimele două luni, autorităţile din educație au decis
    modificarea criteriilor de desfăşurare a activităţii didactice. Astfel, aproape
    90% dintre elevii și preșcolarii din România s-au întors, luni, în clase,
    pentru ore cu prezenţă fizică. Şcolile şi grădiniţele din localitățile unde
    incidența cazurilor de Covid este mai mică de 3 cazuri la mia de locuitori s-au
    redeschis, indiferent de rata de vaccinare a personalului. După aplicarea
    noilor reguli, datele oficiale arată că peste 2.600.000 de copii au revenit,
    din această săptămână, la școală, iar restul, până la trei milioane, învață
    încă online.

    Ministrul interimar al educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a explicat, la
    postul public de televiziune: 1.792 de unităţi de învăţământ vor fi
    nevoite să rămână în online, deoarece funcţionează în localităţi în care rata
    de infectare este mai mare de 3 la mie, iar rata de vaccinare este mai mică de
    60% în rândul personalului de învăţământ. Acolo unde rata de infectare este
    zero sau este foarte scăzută, este vorba de localităţi îndeosebi din mediul
    rural, unde există şi dificultăţi de acces la internet, este ilogic să-i
    obligăm pe copii să rămână în online. Deci, până la 3 la mie, nu există
    legătură între rata de vaccinare a personalului de învăţământ şi modul de
    funcţionare a şcolii. Peste 3 la mie, există legătură: trebuie să aibă cel
    puţin 60% angajaţi vacccinaţi
    .Sorin
    Cîmpeanu a făcut din nou apel către profesori şi elevi să se vaccineze.

    În
    prezent, peste 400.000 de tineri cu vârsta mai mare de 12 ani s-au imunizat,
    adică 33 la sută din numărul total de copii eligibili pentru vaccinare. Cât
    privește personalul din învățământ, datele oficiale arată că procentul este de circa
    70%. Săptămâna aceasta ar urma să înceapă şi livrarea în școli a testelor
    rapide antigen non-invazive efectuate din probă de salivă, o premieră pentru
    învățământul românesc. Testarea copiilor, care în Franța, de exemplu, se face
    de la începutul anului școlar, ar fi trebuit să aibă loc și în România încă din
    8 noiembrie, de când au revenit elevii la școală, așa cum promiseseră
    autoritățile. Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Ion explică unde
    se vor putea efectua testele:

    Consiliul de Administraţie al unităţii
    de învăţământ decide dacă testarea se efectuează în unitatea de învăţământ sau
    la domiciliu sub supravegherea părintelui sau a reprezentantului legal. Aşadar,
    este la opţiunea fiecărei şcoli în funcţie de specificul sau disponibilitatea
    cadrelor didactice din acea unitate
    .Amintim
    că, inițial, autoritățile doreau ca testele să fie efectuate exclusiv la
    școală. Sindicatele din învățământ au afirmat, însă, că acest lucru ar duce la blocarea
    activităţii unităţilor şi la transformarea lor în focare de infecţie și au
    cerut efectuarea testelor în familie, astfel că autoritățile au revenit asupra
    deciziei.


  • A reînceput şcoala!

    A reînceput şcoala!

    Aproximativ
    două treimi din totalul de 3 milioane de elevi și preșcolari din România au
    revenit, luni, la cursuri cu prezenţă fizică, după două săptămâni de vacanţă
    forţată de pandemia de COVID 19. Sălile de clasă s-au deschis în şcolile în
    care minim 60% din angajaţi sunt vaccinaţi împotriva virusului. Copiii
    celorlalte unităţi fac cursuri online. Consiliul Elevilor consideră că şcolile
    nu sunt pregătite pentru reluarea cursurilor cu prezenţă fizică şi cere
    autorităţilor să ţină cont şi de incidenţa infectărilor la nivel local,
    infrastructura sanitară, capacitatea de testare şi de menţinere a distanţării
    fizice. Din partea autorităților, coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu
    Gheorghiţă, recunoaște că măsura va duce la creşterea riscului de îmbolnăvire
    şi implicit, a numărului de cazuri, însă copiii au nevoie de cursuri cu
    prezenţă fizică, iar adulţii trebuie sa facă un efort pentru a le oferi
    siguranţă la şcoală.Valeriu
    Gheorghiţă:

    Cred că noi,
    adulţii, trebuie să facem un efort pentru ca să meargă în siguranţă la şcoală.
    Cum putem face asta? Respectând măsurile igienico-sanitare, explicându-le şi
    copiilor acelaşi lucru, vaccinându-ne şi cred că în felul acesta, progresiv,
    putem să controlăm şi să limităm consecinţele şi efectele acestei pandemii. Da,
    categoric, reînceperea cursurilor cu prezenţă fizică aduce un risc suplimentar
    asupra creşterii numărului de cazuri, dar aici trebuie să păstrăm un echilibru
    între evoluţia epidemiologică şi beneficiile şi pierderile pe care copiii
    noştri le au în această perioadă
    .

    La
    rândul său, ministrul interimar al Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, spune că noile
    condiții în care s-a revenit la școală, deşi disputate, au avut efect și au
    impulsionat cadrele didactice să se vaccineze. Raportările de vineri, 29 octombrie, ne arătau că 54% din unităţile de
    învăţământ de stat şi private au rată de vaccinare peste 60% şi pot deschide cu
    prezenţa fizică. Până vineri, 5 noiembrie, când am actualizat toate datele din
    toate şcolile din România, am avut o creştere de la 54% la 68%, deci a avut
    efect. Mai multe echipe de control ale Ministerului Educaţiei vor merge în
    teritoriu pentru a verifica în ce măsură, în primul rând, se respectă regulile
    de protecţie sanitară, în al doilea rând, în ce măsură aceste raportări privind
    rata de vaccinare au fost corecte. Este o variantă de compromis, este un
    criteriu cu foarte multe neajunsuri, dar este un criteriu care asigură un mediu
    mai sigur pentru elevi şi pentru profesori, este un criteriu care protejează
    mai mult profesorii pentru că medicii spun: cei vaccinaţi contactează mai greu
    virusul şi transmit mai greu virusul
    .

    Mai trebuie menționat că pentru
    recuperarea materiei care trebuia studiată în perioada de vacanță impusă,
    Ministerul Educaţiei a modificat structura anului şcolar și a scurtat vacanța
    de iarnă pentru elevii de gimnaziu şi de liceu.


  • Școala reîncepe online

    Școala reîncepe online

    Vacanţa de iarnă a luat sfârșit, așa că circa trei milioane de elevi din învăţământul preuniversitar românesc au reînceput, de luni, cursurile, însă tot de acasă, aşa cum au fost nevoiți să se obișnuiască. Din martie anul trecut, cu excepția a nici două luni – în perioada septembrie-noiembrie – copiii nu mai merg la școală. Din cauza noului coronavirus, cursurile se desfășoară, în prezent, în toată țara, exclusiv online, de aceea vacanțele și perioadele de activitate școlară de acasă, din fața computerului, se succed într-un ritm devenit rutină.



    Pe de o parte, Consiliul Naţional al Elevilor solicită descentralizarea deciziei privind modalitatea de reluare a cursurilor, astfel încât prezenţa fizică în bănci a copiilor să fie posibilă în localităţile – multe în România – unde rata de infectare este sub 3 la mia de locuitori. De curând, Consiliul trăgea un semnal de alarmă, argumentând că şcoala online este obositoare, ineficientă şi complet nesustenabilă pe termen lung.



    Există numeroşi elevi, în special din mediile defavorizate, care nu au acces la educaţie, pentru că nu au computere sau tablete și nici conexiune la internet. Pentru aceștia este nevoie inclusiv de un plan de recuperare a materiei, pentru ca lacunele pe care le-au acumulat de la începutul pandemiei să nu se acutizeze, devenind imposibil de acoperit. Totodată, pentru că examenele naţionale se apropie, Consiliul Naţional al Elevilor ar dori să discute cu decidenții la nivel central și despre organizarea acestora, să fie pregătite mai multe scenarii, astfel încât probele să se poată desfăşura conform planului.



    De cealaltă parte, Ministerul Educaţiei a anunțat că va hotărî până la sfârşitul acestei luni dacă în semestrul doi, care începe pe 8 februarie, copiii vor fi prezenţi fizic la şcoală sau vor continua studiul la distanţă. Ministrul de resort, Sorin Cîmpeanu, a promis că prioritar nu este doar momentul redeschiderii fizice a unităților de învățământ, ci şi nevoia de a fi compensate pierderile suferite de sistemul de educaţie pe parcursul pandemiei.



    Sorin Cîmpeanu a mai declarat că va ţine cont de propunerile elevilor, părinţilor şi profesorilor, însă va lua o decizie cu privire la felul în care vor începe cursurile – în bănci, la școală sau de acasă, online – în funcţie de situaţia epidemiologică. “Vreau să cred că este posibilă redeschiderea şcolilor pe 8 februarie; nu putem pierde încă un semestru și o generaţie întreagă” – a punctat, recent, și vicepremierul Kelemen Hunor, care nu excludea scenariul unei deschideri etapizate și regionale a școlilor.

  • Anul universitar, în sistem hibrid

    Anul universitar, în sistem hibrid

    În condiții de
    pandemie, cele mai multe facultăţi din România își încep
    cursurile, în această săptămână, în sistem hibrid, adică fie cu studenți în sălile de
    clasă, fie online, cu excepția celor de la medicină. Modalitatea este aleasă de
    fiecare universitate sau facultate în parte, în funcție de specific, de
    spațiile de învățământ și de evoluția situației epidemiologice. Tot din cauza
    pandemiei de coronavirus au fost reduse locurile de cazare în căminele
    studențeșți, care și în condiții normale erau uneori insuficente,
    situație care crează probleme suplimentare.

    Unele universități au rezervat și
    locuri speciale în cămine pentru studenții care vor fi depistați pozitiv,
    pentru a petrece perioada de carantină în izolare. Este și cazul Universității
    București, unde pe 1 octombrie vor începe cursurile 8.900 de studenţi. Tot în
    capitală, Academia de Studii Economice și-a început luni activitatea printr-o
    ceremonie transmisă live prin internet. Aici, în primul semestru acțiunile
    didactice de predare şi seminarizare vor avea loc online, cu excepţia a cinci
    programe.

    Tot luni s-au dechis și cursurile Universității ‘Babeş-Bolyai’ din
    Cluj, Universității ‘Lucian Blaga’ şi Academiei Forţelor Terestre
    ‘Nicolae Bălcescu’ – ambele din Sibiu, precum şi la Universitatea de
    Vest din Timișoara. La Timișoara, la Universitatea Politehnică, în primele
    5 săptămâni sunt prevăzute doar activităţi online, iar la Universitatea
    Politehnică din Bucureşti – cea mai mare universitate tehnică din ţară, din 5
    octombrie, cursurile şi seminariile se vor face în sistem hibrid. La
    Universitatea ‘Alexandru Ioan Cuza’ din Iaşi vor începe în această
    săptămână în format online, față în față sau mixt, în funcție de decizia
    fiecărei facultăți. La Ploiești, la Universitatea de Petrol şi Gaze se va
    învăța în sistem online în primul semestru, iar laboratoarele, seminariile şi
    proiectele se vor desfăşura în sistem ‘faţă în faţă’.

  • Sistemele de predare online în perioada de izolare se îmbunătățesc continuu

    Sistemele de predare online în perioada de izolare se îmbunătățesc continuu

    La fel ca
    întreaga planetă, şi societatea românească se adaptează continuu la schimbările
    de paradigmă impuse de pandemia cu noul tip de coronavirus. Cele mai afectate
    sunt, ca în orice criză majoră, categoriile sociale vulnerabile. Un pilon
    important, aşa cum este domeniul educaţiei, este şi el reconfigurat de noile
    reguli de distanţare socială. Alternativa la orele de curs din clase rămâne
    mediul virtual, în care elevii de gimnaziu şi de liceu încearcă să menţină
    pasul cu programa şcolară.


    Asociaţia Young
    Initiative a lansat profesorilor invitaţia de a face schimb de bune practici,
    în cadrul unui webminar dedicat instrumentelor de predare online. Despre
    avantajele şi dezavantajele predării la distanţă prin intermediul platformelor
    web au discutat Ana Andronache şi Maria Stan, ambele cadre didactice, alături
    de specialişti în dezvoltarea resurselor umane din domeniul învăţământului.


    Ana Andronache
    este profesoară de limba engleză la Liceul Teoretic Horia Hulubei din
    localitatea Măgurele (judeţul Ilfov). Pentru ea, predarea în sistem online a
    înlesnit mult utilizarea resurselor digitale. Mie îmi place această
    parte în care noi nu mai suntem nevoiţi să printăm foarte mult, să irosim
    hârtie şi alte materiale. Acum, ne este foarte uşor să le arătăm live
    materiale, filmuleţe şi imagini, pe care ne tot doream să le expunem la clasă,
    dar nu aveam tehnologia necesară. Un alt avantaj pe care l-am descoperit în
    această perioadă este faptul că învăţarea online este o oportunitate de
    învăţare grozavă pentru noi – pentru mine, cel puţin, aşa a fost. Am învăţat să
    lucrez cu multe platforme noi, pentru care nu aş fi avut timpul necesar să le
    explorez şi să văd ce îmi pot oferi, dacă nu ar fi existat această perioadă de
    izolare.


    Maria Stan predă
    limba engleză la Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti. Contactul
    direct cu elevii îi lipseşte cel mai mult în această perioadă, iar răspunsul
    copiilor este similar. Cel mai mare dezavantaj al predării online
    este limitarea contactului uman. Iniţial, am fost cu toţii entuziasmaţi că,
    totuşi, am găsit o modalitate prin care să ne vedem şi să menţinem contactul.
    Pe de altă parte, cei mai mulţi dintre elevi mi-au spus că nu vor mai chiuli
    niciodată de la ore, pentru că le este foarte dor de sala de clasă, de mediul
    acela tipic şcolii.


    Dar lipsa
    accesului la tehnologie este unul dintre cele mai importante neajunsuri cu care
    se confruntă sistemul educaţional din România. Profesorii încearcă să
    improvizeze metode speciale de predare în cazul elevilor care nu beneficiază de
    un computer conectat la Internet. Revine la microfon Ana Andronache. Dezavantajul este şi pentru aceia care nu au acces la tehnologie la fel
    de mult ca cei din mediul urban. Ce vă pot spune din experienţa altor colegi
    este că s-au folosit de aplicaţia WhatsApp şi de telefonul părinţilor, fiindcă
    de multe ori există un singur smartphone într-o casă. Dar, discutând cu
    părinţii, profesorii au găsit un interval în care copiii să aibă acces la acel
    telefon. Aşadar, au reuşit să ţină legătura şi cu ei, trimiţându-le
    înregistrări ale lecţiilor, filmuleţe, fotografii şi toate materialele
    necesare. Astfel, a fost cât de cât rezolvată şi problema copiilor cu un acces
    limitat la Internet.


    Desigur, este
    nevoie şi de regăsirea stării emoţionale şi psihologice din clase, care făcea
    posibil procesul de predare. Gestionarea comportamentului fiecărui elev aflat,
    de această dată, în faţa monitorului, poate reprezenta o adevărată provocare. Ana
    Andronache: Un alt aspect la care ne-am gândit este
    trecerea de la clasă la online. Din experinţa zilelor în care am lucrat online
    cu elevii noştri, am decis să insistăm pe ceea ce numim classroom management,
    un demers pe care ni-l dorim şi în mediul online. Din experienţa proprie, am
    observat că elevii au tendinţa să vorbească unii peste ceilalţi în mediul
    online. Au tendinţa să trimită foarte multe emoticoane în timpul cursurilor.
    Atunci, este bine ca profesorii să aplice un set de reguli special conceput
    pentru clasă, dar şi pentru mediul online. Este bine să stabiliţi aceste reguli
    de la bun început. Regulile vă vor face interacţiunea online mult mai
    eficientă.


    Un alt lucru la
    care trebuie să fie atenţi toţi cei care sunt implicaţi în predarea online din
    această perioadă specială, fără precedent, este respectarea intimităţii şi a
    spaţiului personal al celor care se conectează la platformele web. Dacă accesul
    la microfon este obligatoriu, camerele web ale elevilor pot rămâne închise, la
    cerere. Explică Ana Andronache. În mediul acesta online se discută
    foarte mult şi de limitări, de respectarea spaţiului şi a identităţii fiecăruia.
    În cazul nostru, a fost important să aflăm cine nu doreşte să îşi pornească
    acea cameră web şi am respectat acest lucru, în cazul fiecărui copil. Nu a
    fost, pentru noi, un lucru obligatoriu, dacă unul dintre elevi nu a dorit să se
    conecteze la aplicaţia Zoom, spre exemplu, cu camera pornită.


    Iar rutina
    clasei, cea care îi pregătea pe elevi la începtul orelor şi demonstrată de
    către psihopedagogi a fi extrem de utilă, se poate păstra în continuare, şi în
    cadrul cursurilor online. Mici exerciţii de dicţie, jocuri de cuvinte, predare
    de ştafetă sau chiar mici exerciţii fizice pot creşte capacitatea de
    concentrare din timpul orei de curs. Ana Andronache Un alt lucru care
    merită amintit, apropo de cum facem această trecere de la clasă la online, este
    acea parte de rutină a clasei. Din câte am observat, şi în mediul online este
    cât se poate de benefic să avem această opţiune, în special în cazul elevilor
    de gimnaziu. În momentul de faţă, pe Internet sunt diverse energizer-uri,
    întrebări extrem de drăguţe.



    Până când elevii vor putea reveni în clase, cele mai
    bune metode de predare de la distanţă, prin intermediul Internetului, vor fi
    experimentate şi evaluate continuu de către cadrele didactice din România.
    Desigur, acest lucru este posibil doar cu ajutorul, susţinerea şi răspunsul
    prompt din partea elevilor şi a părinţilor.

  • Ce fac studenţii români din străinătate în aceste zile departe de casă

    Ce fac studenţii români din străinătate în aceste zile departe de casă

    În luna martie a acestui an, universităţile din lumea întreagă și-au mutat cursurile în sistem online, ca măsură de prevenire a răspândirii coronavirusului. O parte din studenţii români au ales să rămână în ţările în care studiază, chiar dacă la începutul acestei crize create de pandemie încă se puteau întoarce acasă fără mari probleme.



    Cristina Ştirbăţ a stat de vorbă cu trei dintre ei, Teodora Ştirbăţ, studentă la Universitatea din Haga, Florentina Penescu, studentă la Universitatea din Porto şi Călin Ungurean, student la Universitatea din Delft, şi i-a întrebat de ce au făcut această alegere şi cum vor petrece Paştele departe de casă.



  • Anul şcolar s-a mutat online

    Anul şcolar s-a mutat online

    Unda de șoc generată de pandemia de coronavirus
    în intreaga lume, care a produs efecte în lanț în toate domeniile, s-a resimțit
    și asupra sistemului educațional. În România, distanțarea socială impusă de
    autorități pentru a preveni răspândirea virusului a dus, cum era de așteptat,
    și la închiderea temporară a unităților de învățământ. S-au scurs trei
    săptămâni de când elevii și studenții stau acasă și, deocamdată, nu se știe când
    se vor relua cursurile, întrucât totul depinde de evoluția pandemiei, Şcolile
    pot rămâne închise până când nu va mai exista niciun pericol pentru sănătatea
    copiilor, spusese, la jumătatea lunii martie, ministrul Educaţiei şi
    Cercetării, Monica Anisie, neprecizând o dată până la care cursurile ar urma să
    rămână suspendate. Oficialul a dat asigurări că specialiștii ministerului
    lucrează la scenarii care să compenseze efectele acestei crize. Intre timp,
    lecțiile se desfășoară online, însă această metodă a scos la iveală mai multe
    vulnerabilități: pe de o parte, nu toți elevii dispun de calculator, laptop sau tabletă
    și internet, pe de altă
    parte, nu toți dascălii au pus în aplicare această formă de învățământ.

    Ministrul
    Educaţiei, Monica Anisie, a transmis cadrelor didactice din învăţământul
    preuniversitar o scrisoare deschisă în care îşi exprimă încrederea în
    capacitatea acestora de a crea contexte educaţionale prin orice mijloace de
    comunicare şi de a-i motiva pe elevi să rămână conectaţi la educaţie. Aceasta presupune păstrarea unui
    echilibru în tot ceea ce înseamnă acest proces: adaptarea volumului de resurse
    pe care îl transmitem elevilor, a activităţilor individuale pe care le
    solicităm acestora, iar participarea la cursurile online trebuie să fie un
    moment aşteptat de elevi, nu o presiune în plus
    , a precizat Monica Anisie. De
    altfel, ministerul Educației a identificat instrumente şi resurse digitale,
    care pot fi utilizate la învăţarea de acasă, cea asistată de tehnologie, și
    care au fost centralizate pe o platformă.


    Recomand fiecărui cadru didactic să
    selecteze instrumentele şi resursele cele mai adecvate sau să-şi creeze
    propriile resurse. Suntem conştienţi de faptul că sunt elevi şi cadre
    didactice care nu dispun de tehnologie pentru continuarea învăţării
    , a mai
    spus ministrul Educa
    ției,
    care a punctat faptul că suspendarea cursurilor reprezintă o perioadă în care este
    valorificată activitatea desfăşurată în sala de clasă, prin fixarea
    cunoştinţelor şi recapitularea temelor predate, fără a fi predate noi
    cunoştinţe şi fără a fi evaluați elevii. De asemenea, în perioada suspendarii
    cursurilor din cauza pandemiei de coronavirus, ministerul Educației realizează,
    în parteneriat cu postul public de televiziune, cursuri televizate, pentru a
    asigura continuitatea învățării. Sunt difuzate programe cu prioritate pentru
    elevii claselor a VIII – a și a XII – a, în vederea susținerii examenelor
    naționale.