Tag: Curtici-Constanta

  • Fonduri europene pentru modernizarea căii ferate Curtici-Constanţa

    Fonduri europene pentru modernizarea căii ferate Curtici-Constanţa

    România se străduieşte de ani buni să-şi pună la punct infrastructura feroviară şi nu doar
    pentru transportul de marfă, cât mai ales pentru ca oamenii să călătorească mai
    bine cu trenul. 1,3 miliarde de euro sunt alocate de Comisia Europeană pentru
    refacerea Coridorului 4, Curtici – Constanţa. Aşa că, în câţiva ani, perspectiva de a ajunge cu trenul
    la Budapesta nu va mai suna la fel de rău.


    Lucrările
    la calea ferată se vor concentra pe creşterea vitezei şi pe siguranţa
    deplasării. De altfel, este o certitudine faptul că la finalizarea lor nu vom
    mai vedea treceri la nivel cu calea ferată semnalizate rudimentar, precum Crucea
    Sfântului Andrei şi poate nici gări fără panouri cu afişaj electronic. Dar,
    până atunci, mai trebuie lucrat la viteza de deplasare a trenurilor şi, ca ele
    să meargă mai repede, se va constui o linie ferată nouă pe anumite porţiuni.


    Iulian Bleotu, director Direcţia
    Investiţii CFR SA: Din fondurile alocate de Comisia Europeană se
    finanţează lucrările de reabilitare a Coridorului 4, începute în perioada 2007 – 2013 pe secţia de circulaţie
    Simeria -
    Sighişoara şi lucrările noi începute în anul 2017 între Simeria şi km 614.


    Până anul viitor, ar trebui să se circule mai
    bine pe sectorul Simeria – Sighişoara, însă pentru întregul tronson Constanţa – Curtici mai avem
    de aşteptat până în 2025, spune reprezentantul Căilor Ferate Române.
    Deocamdată, cu o altă
    investiţie europeană, s-a redus la două
    ore durata călătoriei
    cu trenul pe relaţia Bucureşti – Constanţa.


    Un
    alt sector care îi preocupă pe cei aflaţi la conducerea Căilor Ferate este cel
    al interconectării căi ferate – porturi la Dunăre şi Marea Neagră. Aici,
    România are planuri mari, deocamdată, pe
    hârtie.


    Iulian Bleotu, director Direcţia
    Investiţii CFR SA: Legătura
    cu portul urmează să fie abordată în perioada următoare. Am semnat un contract
    de finanţare în vederea unei revizuiri a lucrărilor care vor avea loc în Portul
    Constanţa şi unui alt acces, mai facil, al operatorilor feroviari în zona
    respectivă.


    Banii
    europeni din Fondul de Coeziune vor fi folosiţi şi la reabilitarea gărilor şi
    haltelor aflate pe tronsonul Radna – Sighişoara, la îmbunătățirea
    sistemelor de semnalizare şi la construirea infrastructurii adiacente.


    Iulian Bleotu, director Direcţia
    Investiţii CFR SA: Avem în
    plan finalizarea lucrărilor de reabilitare a podurilor şi podeţelor, a
    podurilor dunărene de pe braţul Borcea şi Cernavodă. De asemenea, avem în
    derulare studiul de fezabilitate pentru redeschiderea circulaţiei peste podul
    de la Grădiştea şi reabilitatea liniei de cale ferată Bucureşti – Giurgiu,
    precum şi un
    studiu de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată Cluj -
    Episcopia Bihor.


    Pentru
    ca transportul pe calea ferată să devină alternativa la cel rutier ar trebui să
    avem nu doar siguranţă şi viteză atunci când ne deplasăm cu trenul, ci şi condiţii
    bune de călătorie.