Tag: Dialog cu diaspora pe teme consulare

  • Jurnal românesc – 15.06.2022

    Jurnal românesc – 15.06.2022

    O nouă reuniune
    din cadrul programului Dialog cu diaspora pe teme consulare a avut
    loc, la Washington, cu reprezentanţii comunităţii şi ai mediului asociativ
    românesc din Statele Unite ale Americii, anunţă Ministerul de Externe. La
    întrevedere au participat şi membrii din conducerea Consulatelor Generale ale
    României la New York, Chicago, Los Angeles şi Miami. Românii din SUA au
    apreciat demersurile MAE de a veni în sprijinul lor prin organizarea de
    consulate itinerante, iar reprezentanţii diplomatici le-au prezentat proiectele
    pe care le au în derulare, în special în ceea ce priveşte redimensionarea şi
    modernizarea reţelei consulare a României. Totodată, s-a discutat şi despre
    condiţiile necesare pentru includerea României în Programul Visa Waiver, care
    le va permite românilor să călătorească fără viză în SUA, pentru şederi de până
    la 90 de zile, în scop de afaceri sau turistic. În acest context,
    reprezentanţii MAE au reamintit că a fost elaborat şi pus la dispoziţia cetăţenilor
    români un pliant cu informaţii utile referitoare la paşii de urmat pentru
    obţinerea vizei. Programul Dialog cu diaspora pe teme consulare a
    fost lansat în anul 2015, iar până în prezent au avut loc peste 31 de
    întâlniri. Calendarul acestui an mai include nouă întrevederi cu comunităţile
    de români din Europa, Asia, Australia şi continentul nord-american.




    Prima ediţie a
    Festivalului Teiului lui Eminescu a fost organizată la Parohia
    ortodoxă română Sfântul Grigorie Teologul din Rotterdam, în Olanda.
    Evenimentul a cuprins un program artistic, care s-a desfăşurat în grădina
    bisericii, acolo unde a fost plantat puietul de tei descendent din Teiul lui
    Eminescu, dăruit parohiei de Grădina Botanică din Iaşi. Elevii şcolii parohiale
    au prezentat un recital de poezie, cu fragmente din operele lui Mihai Eminescu,
    de muzică instrumentală, cu un mini concert de vioară şi chitară, iar membrii
    Asociaţiei Doamna Maria Brâncoveanu au recitat versuri eminesciene,
    în acompaniamentul violonistului Lucian Leonard Raiciof, de la Orchestra din
    Haga. Festivalul a inclus şi deschiderea unei expoziţii de fotografie cu tema
    Troiţa în straie de sărbătoare, care a inclus 40 de instantanee
    realizate de elevii şcolii şi membrii asociaţiei. Parohia Sfântul
    Grigorie Teologul din Olanda a fost înfiinţată în urmă cu 41 de ani de
    preotul doctor Ioan Dură. În 2018, acesta a fost decorat de preşedintele
    României cu Ordinul Naţional Serviciul Credincios în grad de
    Cavaler, iar în 2020 a primit Crucea Patriarhală pentru clerici, cea mai înaltă
    distincţie a Patriarhiei Române.




    Galeria Ivan din
    București participă cu o expoziție personală a artistei Lia Perjovschi în
    cadrul secțiunii Feature a Târgului de artă modernă și contemporană
    Art Basel, care are loc între 16 şi 19 iunie. Expoziţia se concentrează pe
    perioada de început a carierei Liei Perjovschi, cu o operă dinamică și bine
    primită la nivel internațional, în special pe acțiunile performative realizate
    în perioada 1988 – 1994. Aceste experimente sunt documentate fotografic și
    video şi reprezintă mărturii ale începuturilor geniului performance
    în România. Lia Perjovschi este artista fondatoare și coodonatoare a Arhivei de
    artă comtemporană și Centrului pentru analiza artei. De-a lungul timpului, a
    participat la mai mult de 700 de expoziții, conferințe și workshop-uri în
    întreaga lume. Art Basel reuneşte
    peste 200 de galerii și mai bine de 4.000 de artiști din întreaga lume şi este
    unul dintre cele mai importante târguri de pe piața internațională de artă.




    Expoziția
    Artă și anatomie – Afinități elective. Constantin Brâncuși – Barcsay
    Jenő a fost deschisă la sediul reprezentanţei la Budapesta a Institutului
    Cultural Român. Proiectul este dedicat promovării legăturii dintre știință,
    educație și artă, ilustrat prin operele marelui sculptor român Constantin
    Brâncuși, precum și prin cele ale celebrului artist-anatomist Barcsay Jenő.
    Expoziția cuprinde, în oglindă, lucrări ale celor doi, imagini rare din patrimoniul
    Muzeului de Artă din Craiova. Totodată publicul poate admira cărți de anatomie
    publicate de Barcsay în mai multe limbi, precum și fotografii cu Ecorșeul
    realizat de Brâncuși împreună cu doctorul Dimitrie Gerota, între anii
    1900-1902. Expoziția este deschisă până la 9 iulie.



  • Jurnal românesc – 30.05.2022

    Jurnal românesc – 30.05.2022

    Ziua Românilor de
    Pretutindeni reprezintă un moment în care avem datoria unei perspective
    aprofundate asupra importanţei păstrării identităţii şi a valorilor naţionale,
    pe care fiecare român le poartă, în ţară şi în lume, cu mândrie,
    a declarat
    ministrul de Externe, Bogdan Aurescu. Împreună, la nivel instituţional,
    dar şi fiecare cetăţean român care trăieşte în ţară sau în străinătate, suntem
    parte la stabilirea reperelor de dezvoltare ale unei Românii moderne şi dinamice,
    care trebuie să devină tot mai eficientă în protejarea drepturilor şi
    intereselor cetăţenilor săi
    , a spus şeful diplomaţiei române. Aurescu a
    amintit de românii din Ucraina, profund afectaţi de războiul Rusiei, dar care
    au dat dovadă de demnitate, curaj şi rezilienţă şi merită
    aprecierea nu doar a Bucureştiului, ci şi a întregii lumi. Ministrul a lăudat,
    totodată, răspunsul umanitar şi solidaritatea de care au dat dovadă societatea
    românească şi comunităţile de români de pretutindeni. El a menţionat că diplomaţia
    română urmăreşte consecvent asigurarea securităţii şi prosperităţii cetăţenilor
    români şi a iniţiat demersuri menite să le protejeze interesele şi drepturile,
    oriunde s-ar afla. Bogdan Aurescu a dat asigurări că procesul de reformă a
    serviciului consular, lansat în 2020, prin care MAE urmăreşte întărirea
    legăturilor cu comunităţile româneşti din străinătate şi facilitarea accesului
    acestora la servicii consulare de calitate, va continua oricât de dificil
    ar fi.




    O nouă reuniune din cadrul
    programului Dialog cu diaspora pe teme consulare a avut loc, la
    Salonic, cu reprezentanţii comunităţilor şi ai mediului asociativ românesc din
    Grecia şi Bulgaria, anunţă Ministerul de Externe. La întrevedere, românii din
    Grecia au prezentat situaţia generată de nerecunoaşterea de către
    administraţiile locale elene a unor documente eliberate de misiunile
    diplomatice şi oficiile consulare ale României şi au subliniat necesitatea
    extinderii măsurii, deja puse în aplicare de MAE, de transmitere a documentelor
    prin poştă sau curier rapid. De asemenea, reprezentanţii mediului asociativ din
    Creta au reînoit solicitarea privind înfiinţarea unui consulat de carieră pe
    insulă. La rândul lor, reprezentanţii comunităţii româneşti din Bulgaria au
    semnalat întârzierile înregistrate la punctul de trecere a frontierei Giurgiu -
    Ruse şi faptul că nu se aplică întotdeauna procedura simplificată de control al
    documentelor de călătorie, în condiţiile în care unii cetăţeni români deţin
    inclusiv permise de şedere eliberate de către autorităţile bulgare.
    Reprezentanţii MAE le-au adus la cunoştinţă românilor din Grecia că unele
    regiuni mai apropiate de Salonic, gestionate anterior prin Ambasada României la
    Atena, au fost preluate în circumscripţia Consulatului General de la Salonic şi
    au prezentat demersurile întreprinse pe lângă autorităţile elene şi bulgare, în
    vederea înlesnirii deplasărilor în Bulgaria şi Grecia în perioada estivală.
    Programul Dialog cu diaspora pe teme consulare a fost lansat în
    anul 2015, iar până în prezent au avut loc peste 30 de întâlniri. Calendarul
    acestui an mai include nouă întrevederi cu comunităţile de români din Europa,
    Asia, Australia şi continentul nord-american.




    Ambasada României la
    Washington anunţă organizarea unui Consulat itinerant în Cleveland, statul
    Ohio, în perioada 9-12 iunie. Consulatul va funcţiona la Catedrala Ortodoxă
    Română Sfânta Maria din oraşul american. Reprezentanţii consulari
    vor elibera acte notariale, pașapoarte electronice, vor înscrie acte de stare
    civilă, vor prelua cereri pentru obținerea de acte din România, vor efectua
    verificarea statutului juridic față de statul român. Reprezentanţa diplomatică
    arată că acest consulat va funcționa exclusiv pe bază de verificare prealabilă
    a documentelor necesare procesării cererii de servicii consulare, prin
    intermediul portalului econsulat.ro, iar plata serviciilor consulare se va face
    doar în numerar, nefiind acceptate cecuri sau plăţi electronice cu cardul
    bancar. Cei interesaţi se mai pot programa până pe 31 mai, la ora locală 14.00,
    la adresa de email washington.itinerant@mae.ro. Mesajul trebuie să conţină
    codul cererii generate pe portalul econsulat.ro şi validate conform procedurii,
    numele și prenumele solicitantului, serviciul consular solicitat şi un număr de
    telefon la care poate fi contactat. Ambasada precizează că fiecare persoană
    înregistrată este contactată de un reprezentant al oficiului consular şi
    notificată cu privire la data și ora programării.


  • Jurnal românesc – 22.10.2021

    Jurnal românesc – 22.10.2021

    Ambasada
    României în Spania invită persoanele interesate la o reuniune în format hibrid
    din cadrul campaniei Dialog cu Diaspora pe teme consulare, care se va
    desfășura luni, 25 octombrie, între orele 18.00 – 20.00.
    Evenimentul va fi
    transmis în direct, pe pagina de Facebook a Ambasadei. Principalul scop al
    acestei sesiuni este acela de a intensifica și consolida dialogul cu Diaspora
    prin promovarea la nivelul membrilor comunității românești a reformei demarate
    în domeniul consular și pentru a obține sugestii și propuneri pentru
    îmbunătățirea serviciilor consulare oferite de misiunile diplomatice. Vor
    participa reprezentanți din cadrul Ambasadei și șefii oficiilor consulare din
    Spania. Programul Dialog cu Diaspora pe teme consulare a fost început în
    2015, prin acțiuni de informare dedicate cetățenilor din afara granițelor, cu
    privire la proiectele derulate de MAE pentru modernizarea activității
    consulare, în vederea asigurării asistenței și protecției cetățenilor români
    aflați în străinătate.




    Tot
    în Spania, Ambasada României și Consulatul General al României la Sevilla au
    organizat, pe 20 octombrie, Forumul de Afaceri România-Andaluzia.
    În mesajul
    său, ambasadorul Gabriela Dancău a subliniat importanța Parteneriatului
    Strategic româno-spaniol și potențialul de dezvoltare al relațiilor comerciale
    româno-andaluze. Relația bilaterală specială și potențialul deosebit de
    dezvoltare au fost remarcate de autoritățile spaniole prezente, care au
    transmis companiilor românești participante informații despre mediul economic
    din Andaluzia și oportunitățile de afaceri și investiții. La eveniment au
    participat reprezentanți a numeroase companii spaniole din IT/tehnologie,
    turism, auto, logistică, energie, industria alimentară și consultanță de
    afaceri. Forumul a fost urmat de o sesiune de reuniuni bilaterale între
    companiile românești interesate de consolidarea prezenței lor pe piața spaniolă
    și companiile spaniole interesate de colaborare. Cele peste 70 de întâlniri bilaterale au
    permis companiilor românești participante să-și prezinte oferta de produse și
    servicii în fața unor potențiali parteneri spanioli. Evenimentul face parte din
    seria de acțiuni ale Ambasadei României la Madrid și ale Consulatului General
    al României la Sevilla care au ca obiectiv promovarea contactelor directe între
    companiile din cele două țări, în scopul creșterii exporturilor și
    investițiilor companiilor românești pe piața Spaniei și inițierii de noi proiecte
    de cooperare economică româno-spaniole.


    Institutul
    Cultural Român prin Accademia di Romania in Roma susține, la ediția din acest
    an a Bienalei Internaționale de Artă Contemporană și Design de la
    Florența, participarea fotografului Horia Manolache, selectat de organizatorii
    Bienalei pentru a expune două dintre lucrările sale fotografice.
    Cele două
    lucrări fac parte din proiectul Repainting History. Fotograf și regizor, având
    un stil narativ, original și grafic, Horia Manolache surprinde frumusețea cotidiană
    lăsând loc spectatorilor să interpreteze propria lor poveste. Lucrările sale
    pot fi văzute în publicații editoriale românești și străine și în galerii de
    artă. Bienala Internațională de Artă Contemporană și Design de la
    Florența va avea loc între 23 – 31
    octombrie și este la a 13-a ediție. Festivalul
    reunește pe o suprafață de 11.000 mp peste 450 de artiști din 65 de țări și
    peste 1000 de opere expuse. Tema ediției din acest an este Eternul feminin.
    Concepte de feminitate în arta și design-ul contemporan.


    Reprezentanța ICR din Roma și Muzeul Național al
    Literaturii Române, prezintă, până pe 31 octombrie, expoziția de artă Divina
    Comedie. Infernul văzut de Marcel Chirnoagă.
    Evenimentul are loc în cadrul
    seriei de manifestări culturale Dante în România și în lume organizate de
    Accademia di Romania in Roma cu prilejul celui de-al VII-lea Centenar al
    trecerii în neființă a poetului Dante Alighieri. Expoziția reunește o selecție
    de 21 de lucrări de grafică realizate de Marcel Chirnoagă în anul 1980.


    Pictorul Mihai Bara, originar din România, își expune
    lucrările, în perioada 21 – 31 octombrie, la Galeria GravisArt din Nisa.
    Expoziția poate fi vizitata de miercuri până duminică, între orele 11.00 și
    18.00. În luna iunie, pictura lui Mihai Bara a fost prezentată tot la Nisa, dar
    cunoscutul pictor român, stabilit în Andorra de mulți ani, își expune arta în
    galerii și spații de prestigiu din toată lumea.


  • Dialog cu diaspora pe teme consulare – 2021

    Dialog cu diaspora pe teme consulare – 2021

    Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a organizat vineri, 25 iunie, o nouă reuniune din cadrul campaniei ‘Dialog cu diaspora pe teme consulare – 2021’, în format hibrid, cu membrii comunităţii şi ai mediului asociativ românesc din Austria.

    Reprezentanţii mediului asociativ românesc au semnalat o serie de aspecte privind prestarea serviciilor consulare prin intermediul sistemelor informatice integrate în platforma E-Cons (portalul www.econsulat.ro) şi extinderea reţelei consulare, organizarea de consulate itinerante (mobile), necesitatea îmbunătăţirii mijloacelor de comunicare prin intermediul Centrului de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS), situaţia lucrătorilor sezonieri şi alte teme de interes pentru membrii comunităţii româneşti, se arată într-un comunicat transmis sâmbătă de MAE.

    Reprezentanţii misiunii diplomatice din Austria şi cei din Centrala MAE au prezentat situaţia comunităţii româneşti din perspectiva activităţii misiunii diplomatice, precum şi modificările legislaţiei privind protecţia lucrătorilor în străinătate. În acest context, a fost pus accentul pe necesitatea unei mai bune informări a cetăţenilor români din Austria, precum şi pe demersurile logistice recente legate de operaţionalizarea Consulatului General al României la Salzburg. Reprezentanţii mediului asociativ românesc prezenţi fizic şi online la reuniune au fost îndrumaţi să valorifice avantajele sistemelor informatice integrate în platforma E-Cons, prin intermediul cărora sunt prestate serviciile consulare (portalul www.econsulat.ro), dar şi să disemineze informaţiile primite în cadrul reuniunii în rândul comunităţilor româneşti locale.

    Pe parcursul reuniunii, reprezentanţii MAE au purtat un dialog deschis şi aplicat cu membrii comunităţii româneşti, care au apreciat utilitatea acestor discuţii punctuale pe teme de interes specific pentru comunitatea din Austria.

    Evenimentul a fost accesibil pe pagina de Facebook a Departamentului Consular şi a Ambasadei României în Austria. La eveniment au participat reprezentanţi ai Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, precum şi reprezentanţi ai Ambasadei României la Viena.

    Următoarele reuniuni consulare din cadrul campaniei se vor realiza bilunar sau cu ocazia unor deplasări în străinătate ale reprezentanţilor Departamentului Consular. Coordonatele acestor reuniuni vor fi comunicate în timp util comunităţilor româneşti din afara graniţelor ţării.

    Cu ocazia deplasării în Austria, delegaţia MAE a avut şi o rundă de consultări consulare cu partea austriacă pe teme de interes, precum: managementul situaţiilor de criză, gestionarea crizei generate de pandemia de COVID-19, inclusiv repatrierea cetăţenilor din zone îndepărtate, comunicarea consulară, elemente de reformă consulară şi semnalarea unor aspecte privind cooperarea consulară bilaterală.

    Programul ‘Dialog cu diaspora pe teme consulare’ a fost început în 2015, la iniţiativa ministrului Bogdan Aurescu, prin acţiuni de informare dedicate cetăţenilor din afara graniţelor, cu privire la proiectele derulate de MAE pe linia modernizării activităţii consulare, în vederea asigurării asistenţei şi protecţiei cetăţenilor români aflaţi în străinătate. Începând cu luna mai 2021, ca urmare a deciziei în acest sens a ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, Programul ‘Dialog cu diaspora pe teme consulare-2021’ a fost relansat, într-o primă etapă în format videoconferinţă, urmând ca, în funcţie de evoluţia situaţiei pandemice, să fie reluate şi întâlnirile în format fizic.

    Reluarea Programului ‘Dialog cu diaspora pe teme consulare-2021’ vine în sprijinul cetăţenilor români din străinătate, inclusiv ca răspuns la semnalările din partea acestora, creând un cadru de dialog deschis şi constant. Prin intermediul acestui dialog, reprezentanţii comunităţilor româneşti au posibilitatea de a prezenta problemele pe care le întâmpină, cu obiectivul final de identificare a celor mai eficiente modalităţi de îmbunătăţire a calităţii serviciilor consulare, inclusiv în contextul impactului major al restricţiilor impuse în contextul crizei sanitare, ce au afectat activitatea consulară. AGERPRES/(AS, editor: Karina Olteanu)
    ID: 6797339; Auth: /kar/kar; Date: 2021-06-26

  • MAE relansează Programul “Dialog cu diaspora pe teme consulare”

    MAE relansează Programul “Dialog cu diaspora pe teme consulare”

    Prima reuniune din cadrul acestui program va fi cu reprezentanţi ai comunităţilor româneşti din Republica Federală Germania, arată un comunicat al MAE.

    Întâlnirile vor fi realizate bilunar în următoarele state: Republica Federală Germania, Republica Austria, Regatul Belgiei, Confederaţia Elveţiană, Marele Ducat de Luxemburg, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Moldova, Republica Italiană, Statul Kuwait, Emiratele Arabe Unite, Statul Qatar, Regatul Haşemit al Iordaniei, Republica Elenă, Republica Bulgaria, Regatul Spaniei, Republica Portugheză, Republica Turcia, Republica Cipru, Ungaria, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Irlanda, fără a fi exclusă extinderea sa şi la alte state.

    MAE arată că obiectivul principal al programului, care va fi relansat într-o primă etapă în format online, urmând ca în funcţie de evoluţia situaţiei pandemice să fie reluate şi întâlnirile în format fizic, îl reprezintă promovarea, prin sesiuni de dialog direct al conducerii Departamentului Consular din MAE cu reprezentanţii comunităţilor şi mediului asociativ românesc din străinătate, a informaţiilor complete şi corecte cu privire la gama de servicii consulare pe care cetăţenii români le pot solicita prin intermediul platformei E-Consulat, precum şi, în general, cu privire la identificarea celor mai bune soluţii în sprijinul comunităţilor româneşti şi la liniile de acţiune prioritare privind reforma serviciilor consulare, profesionalizarea şi eficientizarea activităţii consulare.

    Ministerul Afacerilor Externe precizează că demersul reluării Programului Dialog cu diaspora pe teme consulare vine în sprijinul cetăţenilor români din străinătate, inclusiv ca răspuns la semnalările din partea acestora, şi creează astfel un cadru de dialog deschis şi constant prin intermediul căruia reprezentanţii comunităţilor româneşti au posibilitatea de a prezenta problemele pe care le întâmpină, cu obiectivul final de identificare a celor mai eficiente modalităţi de îmbunătăţire a calităţii serviciilor consulare, inclusiv în contextul impactului major al restricţiilor impuse de criza sanitară asupra activităţii consulare. Temele abordate în cadrul sesiunilor de Dialog cu diaspora pe teme consulare sunt adaptate la problematica specifică din statul de reşedinţă/circumscripţia consulară.

    De asemenea, fiecare reuniune include şi o sesiune de întrebări şi răspunsuri, prin intermediul căreia reprezentanţii MAE şi ai misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare oferă comunităţilor şi mediului asociativ românesc informaţii şi clarificări cu privire la activitatea desfăşurată în statele de reşedinţă.

    Programul ‘Dialog cu diaspora pe teme consulare‘ a fost demarat în 2015, la iniţiativa ministrului Bogdan Aurescu, prin acţiuni de informare dedicate cetăţenilor din afara graniţelor, cu privire la proiectele derulate de MAE pe linia modernizării activităţii consulare, în vederea asigurării asistenţei şi protecţiei cetăţenilor români aflaţi în străinătate. În perioada 2015-2018 au avut loc aproape 20 de întâlniri cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Republica Austria, Regatul Belgiei, Republica Federală Germania, Republica Franceză, Republica Italiană, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Republica Portugheză şi Regatul Spaniei.

  • Update: Bonn – Campania MAE „Dialog cu Diaspora pe teme consulare”

    Update: Bonn – Campania MAE „Dialog cu Diaspora pe teme consulare”

    UPDATE: În
    cadrul campaniei Dialog cu Diaspora pe teme consulare – 2017, care s-a
    desfăşurat la Bonn, în perioada 6-8 aprilie 2017, a fost organizată o reuniune
    regională consulară, la care au participat reprezentanții a 30 de misiuni
    diplomatice și oficii consulare din Germania, Franţa, Marea Britanie, Irlanda,
    Austria, Olanda, Belgia, Luxemburg, Norvegia, Suedia, Danemarca, Finlanda, Albania,
    Bosnia şi Herţegovina, Muntenegru, Cehia, Elveţia, Estonia, Lituania, Polonia,
    Slovacia, Ungaria.




    Sesiunea
    de lucru a fost condusă de secretarul general al MAE, Cosmin Dinescu, și de
    directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, și s-a
    desfășurat pe parcursul a două zile. În cadrul acesteia au avut loc discuții pe
    probleme specifice de natură consulară, gestionarea situațiilor deosebite ce au
    ca efect activarea Celulei de Criză a MAE care lucrează în regim de permanență,
    precum și utilizarea sistemelor informatice, componente ale platformei
    integrate E-Cons.




    În
    cadrul reuniunii, diplomații cu atribuții consulare au analizat experiența de
    lucru la un an de la implementarea și operaționalizarea ultimei componente a
    E-Cons, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru
    Cetățeni (SIMISC). Totodată, discuțiile au vizat aspecte legate de metodele de
    promovare a portalului Extern al SIMISC și de valorificarea instrumentelor de
    comunicare în relația cu cetățenii români, fiind exprimate concluzii după
    primul an de operare a SIMISC, precum și propuneri de linii de acțiune pentru
    viitor.




    Dialogul
    cu reprezentanții consulari este un demers util pentru impunerea de practici
    unitare la nivel consular, iar uniformizarea serviciilor specifice la nivelul
    întregii rețele consulare a Ministerului Afacerilor Externe constituie una
    dintre preocupările aflate permanent în atenția Departamentului Consular, având
    ca obiectiv adaptarea practicii consulare la exigenţele şi standardele europene
    în domeniu.




    La
    finalul lucrărilor, reprezentanții conducerii Ministerului Afacerilor Externe
    au apreciat utilitatea continuării acestui format de reuniune, care permite un
    schimb de bune practici între misiunile diplomatice și oficiile consulare din
    regiune.


    * * *

    Campania Dialog cu Diaspora pe teme consulare a
    continuat la Bonn, în perioada 6 – 8 aprilie 2017, prilej cu care secretarul
    general al MAE și conducerea Departamentului Consular au avut întâlniri cu
    membrii comunității românești din Republica Federală Germania, precum și cu
    diplomații cu atribuții consulare acreditați pe teritoriul acestui stat.




    În cadrul unei întâlniri cu reprezentanți ai mediului
    asociativ românesc și ai presei de limba română din Germania, care a avut loc
    joi, 6 aprilie 2017, la sediul Consulatului General din Bonn, au fost
    prezentate demersurile de modernizare a activității consulare, prin
    implementarea Sistemului Informatic Consular E-Cons, lansat public sub deviza Consulatul,
    mai aproape de casa ta, împreună cu toate subsistemele componente (E-Viza,
    E-Pass, SNIV, Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate
    – modulele de Call-Center și Mail-Center), precum și a Sistemului Informatic
    pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni.




    În deschiderea evenimentului, secretarul general al
    MAE, Cosmin Dinescu, a subliniat importanța organizării în continuare a
    campaniei Dialog cu Diaspora pe teme consulare, ca principal liant între
    Ministerul Afacerilor Externe și cetățenii români stabiliți în străinătate, în
    calitatea acestora de beneficiari direcți ai serviciilor consulare. În
    continuarea lucrărilor reuniunii, directorul general al Departamentului
    Consular, Bogdan Stănescu, a accentuat importanța informării corecte și în timp
    real a cetățenilor români care beneficiază de noile platforme pentru servicii
    consulare, încurajându-i totodată pe membrii comunității prezenți la reuniune
    să valorifice avantajele acestor sisteme şi să disemineze informațiile primite.
    De asemenea, oficialul MAE a explicat utilitatea accesării serviciilor de
    atenționare prin SMS – Un SMS îți salvează viața, a aplicației pentru
    telefoane inteligente Călătorește în siguranță, dar și a informațiilor
    cu privire la situații de risc la care pot fi expuși cetățenii români în
    străinătate. Directorul general al Departamentului Consular a subliniat că
    modalitatea optimă de a identifica în mod direct problemele cu care se
    confruntă cetăţenii români care călătoresc sau muncesc în străinătate este
    dialogul permanent cu reprezentanţii acestora.




    Campania Dialog cu Diaspora pe teme consulare la
    Bonn a oferit şi prilejul inaugurării oficiale a spaţiilor de lucru cu publicul
    ale Consulatului General al României la Bonn, care au fost recent reamenajate
    din fondurile MAE. Întâlnirea s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și
    răspunsuri legate de activitatea Departamentului Consular, prilej cu care
    membrii comunității românești din Germania au purtat un dialog deschis și
    aplicat cu reprezentanții MAE, atât despre serviciile consulare puse la
    dispoziția cetățenilor români, cât și despre alte teme de interes pentru
    românii din străinătate.




    Informații suplimentare:


    Campania Dialog cu Diaspora pe teme consulare se
    află la a treia ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2017,
    campania a debutat la Lisabona și va continua în prima jumătate a anului pentru
    a prezenta comunităților românești din diaspora beneficiile sistemului de
    servicii consulare E-Cons. Această campanie are rolul de a explica direct
    cetățenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și
    informatizate care le stau la dispoziție, astfel încât platforma E-Cons să
    fie utilizată cât mai eficient.

  • Londra – Ultima etapă a  Programului „ Dialog cu Diaspora pe teme consulare” – 2016

    Londra – Ultima etapă a Programului „ Dialog cu Diaspora pe teme consulare” – 2016

    Ministerul Afacerilor Externe, prin Departamentul Consular, a organizat în perioada 30 iunie-3 iulie, la Londra, ultima etapă din acest an a programului Dialog cu Diaspora pe teme consulare, dedicat informării cetăţenilor români din Marea Britanie cu privire la proiectele de modernizare a serviciilor consulare. A avut loc, totodată, o reuniune regională de lucru cu reprezentanţii secțiilor consulare ale Ambasadelor României de la Londra, Helsinki, Oslo și Stockholm.

    La sediul Ambasadei României de la Londra a fost organizată o întâlnire cu reprezentanţii comunităţii române din Marea Britanie, în cadrul căreia a fost prezentată strategia de modernizare și eficentizare a activității consulare prestate la nivelul rețelei consulare a României.

    Astfel, reprezentanții asociațiilor românești prezenţi la întâlnire au fost informţaţi asupra facilităţilor pe care le oferă Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC), în ceea ce priveşte posibilitatea accesării online a serviciilor consulare, obținerea de informații specifice de natură consulară, realizarea programării on-line pentru depunerea cererii de servicii consulare, urmărirea stadiului solicitării.

    De asemenea, a fost prezentat Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate care cuprinde un Call-center, Mail-center și un portal informatic prin intermediul cărora cetățenii români pot obține toate informațiile consulare şi pot beneficia de asistenţă consulară pentru situaţii deosebite, în regim permanent.

    Totodată, reprezentanții asociațiilor românești au adresat întrebări conducerii Departamentului Consular și și-au arătat interesul de a promova noile instrumente de sprijin consular la nivelul întregii comunități locale.

    În condiţiile creşterii numărului de cetăţeni români aflaţi în străinătate, cererile de asistenţă consulară au crescut exponenţial. În acest sens, modernizarea serviciilor consulare a venit ca o etapă firească, astfel încât cetăţenii români aflaţi în străinătate să aibă acces într-un timp scurt la servicii consulare adaptate la cerinţele şi standardele europene în domeniu.

    Răspunzând unor întrebări formulate de reprezentanții mediului asociativ cu privire la consecințele referendumului din Marea Britanie din data de 23 iunie a.c. asupra cetățenilor români, din punct de vedere consular, reprezentanţii Ministerului Afacerilor Externe au subliniat că rezultatele referendumului nu produc efecte juridice în sensul schimbării procedurilor de acordare a asistenţei şi protecţiei consulare.

    În cadrul reuniunii consulare regionale cu reprezentanții Ambasadelor României la Londra, Helsinki, Oslo, Stockholm, au fost discutate probleme specifice din practica de natură consulară și problematici legate de procedurile consulare, aspecte legate de funcționarea SIMISC, cooperarea interinstituțională, cadrul juridic din țările de reședință.

    Organizarea unor reuniuni cu reprezentanții consulari a reprezentat un demers constant pentru fiecare etapă a Programului Dialog cu Diaspora pe teme consulare şi a avut ca obiectiv uniformizarea practicilor la nivelul reţelei consulare române.

    În cadrul reuniunilor de la Londra au fost prezenţi şi reprezentanţii instituţiilor partenere în implementarea componentelor sistemului E-Cons: Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR) și Autoritatea Națională pentru Cetățenie.

    Informaţii suplimentare:

    Plaforma E-Cons integrează mai multe sisteme informatice specifice domeniului consular, iar prin operaționalizarea celor mai complexe componente, SIMISC, activitatea consulară se aliniază standardelor tehnologice ale secolului XXI. Astfel, cetățenii români plecați în străinătate vor avea acces la numeroase servicii consulare on-line, indiferent de spațiul geografic unde se află.

    Platforma E-Consreuneşte următoarele componente:

    ØPortalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza(implementat şi funcţional);

    ØSistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV(implementat şi funcţional);

    ØSistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Passcomponenta MAE (implementat şi funcţional);

    ØCentrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS(implementat şi funcţional);

    ØSistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni(în curs de operaţionalizare etapizată la toată reţeaua consulară românească).

    Programul Dialog cu Diaspora pe teme consulare s-a desfășurat în anul 2016, în statele cu comunităţi importante de cetăţenii români, unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Campania Dialog cu Diaspora pe teme consulare se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În acest an, campania s-a desfăşurat la Madrid, Roma, Paris, Bonn și Londra. Alte informaţii despre serviciile consulare sunt disponibile la adresa www.informatiiconsulare.ro şi prin intermediul paginii de Facebook a Departamentului Consular.

  • Campania  ”Dialog cu Diaspora pe teme consulare”  la Bonn

    Campania ”Dialog cu Diaspora pe teme consulare” la Bonn

    Campania Dialog cu Diaspora pe teme
    consulare s-a desfășurat în perioada 17-19 iunie la Bonn, unde conducerea
    Departamentului Consular din cadrul Ministerului
    Afacerilor Externe a avut întâlniri cu reprezentanţii comunităţii româneşti din
    Germania, precum şi cu diplomații români cu atribuții consulare din Danemarca,
    Polonia, Elveția, Cehia, Austria, Luxemburg, Belgia și Olanda.




    La sediul Consulatului General al României de la Bonn a fost organizată o
    întâlnire cu reprezentanții mediului asociativ românesc din Germania, cărora li
    s-au prezentat ultimele sisteme informatice în domeniul consular, serviciile de
    atenționare prin sms și aplicația pentru telefoane inteligente
    Călătorește în siguranță, campanii de informare cu privire la
    situații de risc la care pot fi expuși românii care călătoresc în străinătate.




    În cadrul întâlnirii au fost prezentate facilitățile introduse de
    noile instrumente informatice pentru eficientizarea serviciilor
    consulare: În ultimii ani, volumul de
    servicii consulare cât și complexitatea acestora au crescut exponențial, ceea
    ce a condus la demararea unei reforme consulare care a vizat toate
    instrumentele de lucru în acest domeniu. Sistemele informatice din cadrul
    E-Cons urmăresc centralizarea tuturor solicitărilor de asistență consulară, dar
    și simplificarea procedurilor de soluţionare a acestora, precum și reducerea timpilor de așteptare. Cetățenii români au
    așadar, posibilitatea să acceseze în mod transparent informațiile necesare de
    pe portalul consular, să verifice în mod
    constant stadiul înregistrării cererii lor, fără a mai fi nevoiți să se
    deplaseze în mod repetat la ghișeu, a declarat Bogdan Stănescu, director
    general al Departamentului Consular, la întâlnirea cu românii din Bonn.




    Conducerea Departamentului Consular a subliniat că sistemele componente ale
    E-Cons au fost dezvoltate într-un mod integrat pentru a facilita accesul rapid
    și eficient al cetățenilor români la serviciile consulare.




    Cu acest prilej, a fost organizată o întâlnire regională la care au
    participat reprezentanții oficiilor consulare de la Bonn și Mṻnchen și Berlin
    și ai oficiilor consulare din Danemarca, Polonia, Elveția, Cehia, Austria, Luxemburg,
    Belgia și Olanda, în cadrul căreia au fost discutate probleme specifice din
    practica de natură consulară și problematici legate de actele de stare civilă.




    Dialogul cu reprezentanții consulari este un demers util pentru impunerea
    de practici unitare la nivel consular, iar
    uniformizarea serviciilor specifice la nivelul întregii rețele consulare
    este una dintre preocupările aflate permanent în atenția Departamentului
    Consular și are ca obiectiv adaptarea acesteia la exigenţele şi standardele
    europene în domeniu.


    La reuniune au fost prezenţi şi reprezentanţii instituţiilor partenere în
    implementarea componentelor sistemului E-Cons: Uniunea Naţională a Notarilor
    Publici din România (UNNPR) și Autoritatea Națională pentru Cetățenie.

    Informaţii suplimentare:


    Platforma E-Cons integrează mai multe sisteme informatice specifice
    domeniului consular, iar prin operaționalizarea celor mai complexe componente,
    SIMISC, activitatea consulară se aliniază standardelor tehnologice ale
    secolului XXI. Astfel, cetățenii români plecați în străinătate vor avea acces
    la numeroase servicii consulare on-line, indiferent de spațiul geografic unde
    se află.


    Platforma E-Cons reuneşte următoarele componente:


    Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza (implementat şi
    funcţional);


    Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV(implementat şi
    funcţional);


    Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie -
    E-Pass componenta MAE (implementat şi funcţional);


    Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS
    (implementat şi funcţional);


    Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru
    Cetăţeni (în curs de operaţionalizare etapizată la toată reţeaua consulară
    românească).




    Programul Dialog cu Diaspora pe teme consulare are loc, în anul 2016, în
    statele cu comunităţi importante de cetăţeni români, unde se desfăşoară o
    intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania și Marea
    Britanie.


    Campania Dialog cu Diaspora pe teme consulare se află la a doua ediție,
    fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2016, campania a debutat la
    Madrid. Campania s-a desfășurat până în prezent la Madrid, Roma, Paris și Bonn.
    Următoarea etapă va avea loc la Londra.



  • Paris – A treia etapă a  Programului „Dialog cu Diaspora pe teme consulare”

    Paris – A treia etapă a Programului „Dialog cu Diaspora pe teme consulare”

    Ministerul Afacerilor Externe, prin Departamentul Consular, a organizat în perioada 20-22 mai, la Paris, a treia etapă a Programului Dialog cu Diaspora pe teme consulare”, dedicat informării cetăţenilor români cu privire la proiectele de modernizare a serviciilor consulare şi, totodată, evaluării stadiului implementării acestora, la nivelul oficiilor consulare aflate pe teritoriul francez.



    La sediul secţiei consulare de la Paris a avut loc o întâlnire cu reprezentanţi ai mediului asociativ românesc din Franța, care au primit informaţii cu privire la facilităţile pe linie consulară pe care le oferă sistemul Sistemul Informatic Integrat Consular (E-Cons), în vederea simplificării procedurilor de soluţionare a serviciilor consulare şi adaptării acestora la exigenţele şi standardele europene în domeniu.



    Sistemul E-Cons vizează modernizarea activităţilor consulare, iar succesul acestuia depinde în primul rând de beneficiarii săi. Ne bucurăm să avem şi în acest an un dialog deschis, orientat spre chestiuni concrete, iar propunerile și întrebările venite din partea comunităţii sunt deosebit de importante pentru îmbunătățirea serviciilor consulare. Acest proiect reprezintă un parteneriat, bazat pe încredere şi profesionalism”, a dcelarat Bogdan Stănescu, director general al Departamentului Consular.



    Comunităţile de români au cunoscut o creştere importantă în ultimii ani, ceea ce a impus o adaptare şi o redimensionare a activităţii consulare. Ţinând cont de volumul din ce în ce mai mare de solicitări de asistență consulară venite din partea cetăţenilor români, sistemul E-Cons urmăreşte integrarea mai multor sisteme informatice în domeniul consular în scopul creşterii eficienţei activităţii consulare. Este un proiect ambiţios, şi ne dorim ca deviza de la care am plecat, când am demarat acest proiect – Consulatul, mai aproape de casa ta – să devină o realitate, pentru fiecare cetățean român din orice colț al lumii”, a menţionat directorul general al Departamentului Consular.



    Cu această ocazie, conducerea Departamentului Consular a organizat o întâlnire regională de lucru cu membrii secției consulare din cadrul Ambasadei României la Paris și ai Consulatelor Generale de la Strasbourg, Lyon şi Marsillia, în cadrul căreia au fost discutate o serie de aspecte ce vizează practica şi activitatea consulară, problematica notarială și de stare civilă. Armonizarea practicilor consulare este una dintre preocupările aflate permanent în atenția Departamentului Consular, dialogul cu diplomații cu atribuții consulare fiind extrem de util pentru perfectarea tuturor procedurilor incluse în componentele sistemului E-cons, care are ca obiectiv inclusiv impunerea de practici unitare la nivel consular.



    Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” are loc, în 2016, în statele cu comunităţi importante de cetăţenii români, unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Conducerea Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se va deplasa în aceste state pentru a prezenta cetăţenilor români, beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la sistemul de servicii consulare E-Cons. “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2016, campania a debutat la Madrid. Campania va continua la Bonn și Londra, programate a se desfășura în prima jumătate a acestui an.

  • Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” la Roma

    Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” la Roma

    Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” s-a desfăşurat, în perioada 12-14 mai 2016, la Roma, unde conducerea Departamentului Consular din cadrul MAE a avut întâlniri cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Republica Italiană, precum şi cu diplomații cu atribuții consulare acreditaţi în Italia. La sediul Accademia di Romania din Roma a avut loc o întâlnire cu reprezentanți ai mediului asociativ românesc din Italia, în cadrul căreia au fost prezentate cele mai noi informații despre serviciile consulare oferite cetățenilor români din străinătate: platforma electronică de servicii consulare E-Cons, serviciile de atenționare prin sms și aplicația pentru telefoane inteligente “Călătorește în siguranță”, campaniile de informare cu privire la situații de risc la care pot fi expuși românii în străinătate.



    Suntem permanent preocupați de îmbunătățirea serviciilor consulare și adaptarea lor la cerințele românilor din străinătate, încercăm să venim în întâmpinarea tuturor problemelor și situațiilor cu care v-aţi putea confrunta, atât prin servicii consulare de calitate, cât și prin acordarea de protecție consulară. Dialogul cu românii din diaspora este extrem de util pentru calibrarea eforturilor rețelei consulare și cunoașterea problemelor pe care le întâmpinați“, a afirmat Bogdan Stănescu, directorul general al Departamentului Consular, la întâlnirea cu românii din Roma.



    Când vorbim despre avantajele aduse de E-cons, în beneficiul exclusiv al cetăţenilor români din străinătate, de la momentul lansării CCSCR – Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate, componentă E-Cons — şi până în prezent (ianuarie 2015 — mai 2016) au fost recepţionate prin telefon, e-mail şi platforma online şi soluţionate aproximativ 1.500.000 de cereri din partea românilor din Diaspora”, a mai declarat Bogdan Stănescu.



    În context, conducerea Departamentului Consular a organizat la Roma şi o reuniune regională de lucru cu șefii oficiilor consulare din Italia (Roma, Milano, Torino, Trieste, Bologna, Catania), în cadrul căreia au fost discutate probleme specifice din practica de natură consulară, problematici legate de actele de stare civilă şi de organizarea de consulate itinerante. A fost subliniată necesitatea existenței unor practici unitare la nivelul rețelei consulare din Italia, șefii oficiilor consulare din Italia urmând să participe periodic la reuniuni de lucru pentru a face schimb de bune practici. De asemenea, diplomații cu atribuții consulare au discutat despre implementarea ultimei componentei sistemului E-Cons, SIMISC (Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni), sistem deja operaţionalizat la nivelul a 30 de oficii consulare, dintre care două oficii consulare din Italia. Au fost discutate aspecte practice cu privire la funcționarea SIMISC, adaptate la problematica specifică solicitărilor de servicii consulare din Italia, implementarea sistemului la celelalte oficii consulare româneşti din Italia fiind planificată pentru a doua jumătate a anului 2016.



    Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2016, campania a debutat la Madrid. Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se desfășoară, în anul 2016, în statele cu comunităţi importante de cetăţenii români, unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Conducerea Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se va deplasa în aceste state pentru a prezenta cetăţenilor români, beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la sistemul de servicii consulare E-Cons.



    Platforma E-Cons reuneşte următoarele componente, implementate şi funcţionale:


    – Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza


    – Sistemul Naţional de Informații privind Vizele — SNIV


    – Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie — E-Pass componenta MAE;


    Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate — CCSCRS(implementat şi funcţional).



    În același timp, o a cincea componentă, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni, este în curs de operaţionalizare etapizată la toată reţeaua consulară românească.

  • Campania 2016 “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” a debutat la Madrid

    Campania 2016 “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” a debutat la Madrid

    A doua ediţie a programului “Dialog cu diaspora pe teme consulare” a debutat la Madrid, în perioada 19-21 februarie 2016, unde conducerea Departamentului Consular din cadrul MAE a avut întâlniri cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Spania, precum şi cu toți șefii oficiilor consulare de pe teritoriul acestui stat.



    Vineri, 19 februarie, s-a desfăşurat la sediul secției consulare din Madrid o întâlnire cu reprezentanți ai mediului asociativ românesc din Spania, care au primit informații despre ultimele noutăți cu privire la serviciile consulare și au semnalat problematicile cu care se confruntă pe plan consular.



    “Ne bucurăm să avem un dialog deschis, orientat pe chestiuni concrete, cu cetățenii români beneficiari de servicii consulare stabiliți pe teritoriul Spaniei. Pentru Departamentul Consular sunt foarte importante reacțiile acestora cu privire la serviciile consulare, mai ales ca urmare a implementării acestui amplu sistem informatic, E-cons. Campania “Dialog cu diaspora pe teme consulare” este deja la a doua ediție, tocmai pentru că reacţia primită la prima ediție desfășurată în anul 2015 a fost extrem de utilă în procesul de rafinare a procedurilor E-cons, astfel încât acestea să răspundă cât mai bine cerințelor și necesităților cetățenilor care se prezintă la ghișeele oficiilor consulare”, a afirmat Bogdan Stănescu, directorul general al Departamentului Consular.



    Tot la Madrid, conducerea Departamentului Consular a organizat o reuniune regională cu șefii oficiilor consulare din Spania (Barcelona, Bilbao, Sevilla, Almeria, Castellon de la Plana, Ciudad Real, Zaragoza, Madrid) și Portugalia, în cadrul căreia au fost discutate probleme din practica consulară, problematică notarială și de stare civilă. Uniformizarea practicilor consulare este una dintre preocupările constante aflate permanent în atenția Departamentului Consular, dialogul cu diplomații cu atribuții consulare fiind extrem de util pentru perfectarea tuturor procedurilor incluse în componentele sistemului E-cons, care are ca obiectiv inclusiv impunerea de practici unitare la nivel consular.



    La reuniune au participat şi reprezentanţii instituţiilor partenere în implementarea sistemului E-Cons: Direcţia Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România, pentru demararea unui dialog constructiv cu șefii oficiilor consulare, care să îmbunătățească colaborarea instituțională și să faciliteze identificarea de soluții concrete pentru unele situații cu care se confruntă cetățeni români solicitanți de servicii consulare.



    Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se desfășoară în prima jumătate a anului 2016 în statele cu comunităţi importante de români unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. O echipă a Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se va deplasa în aceste state pentru a prezenta cetăţenilor români, beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la sistemul de servicii consulare E-Cons. Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” este la a doua ediție, fiind lansată în 2015.



    Platforma E-cons reuneşte următoarele componente:


    -Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza (implementat şi funcţional);


    -Sistemul Naţional de Informații privind Vizele — SNIV (implementat şi funcţional);


    -Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie — E-Pass (implementat şi funcţional);


    -Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate — CCSCRS (implementat şi funcţional);


    -Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în curs de finalizare).

  • Lansarea Programului MAE “Dialog cu Diaspora pe teme consulare – ediţia 2016”

    Lansarea Programului MAE “Dialog cu Diaspora pe teme consulare – ediţia 2016”

    Ministerul Afacerilor Externe demarează, la 19 februarie 2016, ediţia 2016
    a programului Dialog cu diaspora pe teme consulare, care are ca obiectiv informarea
    celor mai numeroase comunităţi de români care locuiesc în străinătate cu
    privire la programele și proiectele derulate de MAE pentru modernizarea
    activității consulare. Acest proiect de comunicare și interacțiune directă a
    celor 3 actori principali ai activității consulare – cetățeanul român, consuli
    și Centrala MAE – este la a doua ediție, fiind lansat în anul 2015,
    bucurându-se de un real interes în rândul comunităților românești.




    Programul Dialog cu Diaspora pe teme consulare se va desfășura în prima
    jumătate a anului 2016 în statele cu comunităţi importante de români unde se
    desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania,
    Marea Britanie. Astfel, o echipă a Departamentului Consular din cadrul Ministerului
    Afacerilor Externe se va deplasa pentru a prezenta cetăţenilor români,
    beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la
    sistemul de servicii consulare E-Cons. Primele întâlniri vor avea în cursul
    acestei săptămâni la Madrid.




    În cadrul întâlnirilor cu românii din diaspora, reprezentanții Centralei
    MAE vor putea să discute direct cu aceştia problemele cu care se confruntă în
    plan consular, precum şi cele mai eficiente modalități de soluționare pe termen
    lung.




    Echipa Ministerului Afacerilor Externe va organiza cu acest prilej și
    reuniuni regionale cu diplomații cu atribuţii consulare din statele aflate în
    proximitatea celor vizate direct de campanie, în vederea schimbului de bune
    practici în ceea ce priveşte folosirea E-Cons şi a Manualului de proceduri
    consulare. La reuniuni vor participa şi reprezentanţii instituţiilor partenere
    în implementarea sistemului E-Cons: Direcţia Evidenţa Persoanelor şi
    Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor
    Interne şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR).




    Informaţii suplimentare:


    Departamentul Consular a dezvoltat în ultimii trei ani un proces de
    modernizare şi adaptare a instrumentelor consulare la evoluțiile legate de
    mobilitatea cetățenilor români peste hotare, astfel încât reţeaua consulară să
    poată face faţă solicitărilor de servicii şi de asistenţă consulară în situații
    de urgenţă, la parametrii optimi de eficiență și operativitate.




    Departamentul Consular a dezvoltat astfel platforma E-Cons, care integrează mai multe instrumente
    informatice în domeniul consular. Datorită implementării acestor instrumente
    moderne, cetăţenii români au posibilitatea de a accesa mult mai uşor
    informaţiile consulare, nu mai sunt nevoiţi să meargă la oficiul consular
    doar pentru obţinerea unor informaţii, timpul petrecut la ghişeu este mai
    redus, iar acolo unde este posibil, depunerea unor documente se face online.
    Sistemul implementat uşurează şi munca funcţionarilor consulari şi contribuie
    la o gestionare mai eficientă a activităţii consulare.




    Platforma E-cons
    reuneşte următoarele componente:


    ØPortalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza (implementat şi funcţional);


    ØSistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional);


    ØSistemul Informatic Integrat de Management al
    Documentelor de Călătorie – E-Pass
    (implementat şi funcţional);


    ØCentrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din
    Străinătate – CCSCRS
    (implementat şi funcţional);


    ØSistemul
    Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni
    (în
    curs de finalizare).



  • Campania MAE “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” în Spania

    Campania “Dialog cu diaspora pe teme consulare” iniţiată de Ministerul Afacerilor Externe – care a debutat săptămâna aceasta la Roma – a continuat joi și vineri la Madrid, unde conducerea Departamentului Consular a avut întâlniri cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Spania şi cu diplomații români cu atribuții consulare din Spania și Portugalia.



    Directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a prezentat românilor stabiliți în Spania demersurile MAE pentru modernizarea rețelei consulare, atât în ceea ce privește informatizarea serviciilor consulare, cât și în privința îmbunătățirii logisticii consulatelor. “Secția consulară din Madrid a fost unul dintre beneficiarii direcți ai programului de reamenajare la standarde Schengen a consulatelor României, fiind mutată anul trecut într-un sediu nou, foarte modern, unde toate serviciile consulare funcționează la standarde înalte. Dorim să oferim cetățenilor români din Spania servicii consulare de calitate și suntem în permanență preocupați de nevoile de natură consulară ale acestei comunități românești, care este printre cele mai numeroase la nivel european”, a afirmat Stănescu.



    Ambasadorul României în Spania, Ion Vâlcu, a subliniat că activitatea consulară este prioritară pentru Ambasada României la Madrid, deoarece are o incidență directă asupra vieții comunității românești din Spania, apreciind că activitatea în plan consular este rezultatul unui efort instituțional conjugat între Centrala MAE și secțiile consulare din străinătate.



    Şeful Departamentului Consular a apreciat importanța dialogului care reunește reprezentanții Ministerului Afacerilor Externe, atât de la nivelul Centralei MAE, cât și consulii aflați în străinătate, și reprezentanții cetățenilor români din diaspora, ca beneficiari direcți ai serviciilor consulare: “Pentru noi este foarte important să avem o comunicare directă cu cetățenii români care au nevoie de servicii consulare, pentru a le da posibilitatea să ne prezinte problemele lor, dat fiind că numai un dialog deschis ne va permite să îmbunătățim constant serviciile consulare, astfel încât cetățenii sa fie mulțumiți de serviciile de la ghișeu”, a afirmat Bogdan Stănescu.



    Prin platforma E-cons care informatizează serviciile consulare, proiect dezvoltat de MAE sub deviza “Consulatul mai aproape de casa ta”, cetățeanul are posibilitatea de a se informa înaintea prezentării la ghișeu cu privire la serviciile solicitate, economisind bani și timp prin evitarea deplasărilor repetate la sediul secției consulare: “Românii din străinătate au acum mai multe canale care oferă informații consulare, fie prin Call Center, Mail Center sau prin accesul la portaluri de informații, iar când proiectul Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni va fi finalizat anul acesta vor avea chiar posibilitatea verificării online de către consuli a documentelor depuse pentru obținerea de documente notariale si de stare civilă. Dorim să reducem la minim numărul deplasărilor la ghișeu, precum și durata așteptării, economisind astfel timpul românilor care se prezintă în număr mare la secțiile consulare, în special în statele cu comunităţi mari de români”, a explicat Bogdan Stănescu.



    În cadrul întâlnirii cu reprezentanții diasporei, Departamentul Consular a atras atenția si asupra pericolului traficului de persoane și al implicării în raporturi de muncă ilegale, făcând apel la cetățeni să se informeze riguros înainte de a accepta ofertele de muncă și de a semnala imediat, atât autorităților locale competente, cât și misiunilor diplomatice și oficiilor consulare române orice nereguli constatate.



    Conducerea Departamentului Consular a organizat la Madrid o reuniune regională cu consulii din Spania (Madrid, Barcelona, Sevilla, Bilbao, Castellon de la Plana, Almeria, Ciudad Real, Zaragoza) și Portugalia (Lisabona), în cadrul căreia au fost discutate chestiuni tehnice cu privire la funcționarea sistemului informatic E-cons și problematică specifică de natură consulară de pe plan local. A fost subliniată importanța extinderii dialogului cu diaspora pe teme consulare prin organizarea de către diplomații cu atribuții consulare de la misiunile prezente de întâlniri cu comunităţile de români din circumscripțiile consulare.



    Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se desfășoară în prima jumătate a anului 2015, o echipă a MAE urmând să de deplaseze în destinațiile cele mai solicitate din punct de vedere consular, după Italia și Spania în Franţa, Germania, Marea Britanie, Austria, Belgia şi Grecia, pentru a prezenta comunităților românești locale, destinatare ale programelor respective, sistemul de servicii consulare E-Cons. Campania are rolul de a explica direct cetăţenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziţie sau se află în curs de implementare, astfel încât platforma E-Cons să fie folosită cât mai eficient.