Tag: Diana Zavalas

  • Laboratorul virtual de învăţare şi alte poveşti

    Laboratorul virtual de învăţare şi alte poveşti

    În ultimii doi ani viaţa s-a mutat mult în
    online. Aşa că nu mare este surpriza faptului că până şi dansul a trebuit să
    înveţe să existe în online, deşi pare mai greu de înţeles cum se poate face
    asta. Astăzi evidenţiem un proiect unicat, în felul său, un parteneriat
    strategic în domeniul educaţiei vocaţionale şi formării porfesionale,
    cofinanţat prin Programul Erasmus + al Uniunii Europene: Teachers for SwanZ.
    Un proiect iniţiat de Liceul de coregrafie Floria Capsali , din Bucureşti, în
    parteneriat cu Şcoala Naţională de Arte Prof. Vesselin Stoyanov, din Ruse,
    Bulgaria, Compania Attitude, din Viena, Austria şi Uniunea Elenă din România.


    Proiectul a început la 1 decembrie 2020,
    cu focus pe aşa-numita generaţie Z, despre care ne-a vorbit Alina Munteanu, psiholog la Liceul de Coregrafie și Liceul de Muzică din Lipatti. Generația
    Z este formată din copii care s-au născut între anii 1996 și 2010. În general,
    ei sunt puțin deosebiţi, pentru că au traversat un mileniu deci au o parte din
    caracteristicile pe care le avem și noi, generația X și sunt cei care pun bază
    acum pe legătura cu tehnica. Se adaptează foarte bine dispozitivlor și lucrului
    pe dispozitive, sunt foarte bine orientați spre a face mai multe lucruri
    deodată. Spre exemplu, elevii noștri fac și teme în același timp, ascultă
    muzică, dau mesaje pe tiktok, mai dau câte un like. Este fascinant să-i vezi pe
    copii cum reușesc să vorbească cum ați auzit foarte bine în limba engleză, cum
    reușesc să exprime cultura românească prin dans, prin propriul lor mod de a se
    comporta și de a dansa împreună cu grecii, dansurile lor populare, cu bulgarii,
    de a cunoaște cultura austriacă și de a promova cultura românească în lume. A
    fost o experiență fascinantă și sunt convinsă că un început pentru liceul de
    coregrafie.



    Denitsa Krastanova, director adjunct al
    Şcoalii Naţionale de Arte Prof. Vesselin Stoyanov, din Ruse, ne-a vorbit
    despre participarea la proiect: Vă rog să-mi
    permiteți să vă prezint pe scurt școala noastră. Ea oferă educație în
    discipline generale la nivel primar și secundar, precum și pregătire
    profesională în arte pentru următoarele specializări – Instrumente muzicale, Canto
    clasic, Canto popular, Canto pop și
    jazz, Dans clasic, Dansuri populare bulgare, Arte plastice, Publicitate Design
    și actorie pentru spectacole de teatru. Ca școală vocaţională, am considerat
    foarte atractivă invitația Liceului de Coregrafie Floria Capsali de a ne
    alătura proiectului Teachers for SwanZ în cadrul Erasmus+, şi asta din mai
    multe motive. După ce ne-am familiarizat cu obiectivele și esența proiectului,
    am estimat beneficiile pe termen lung și impactul pozitiv al acestuia. Teachers
    for SwanZ a fost o modalitate alternativă de îmbunătățire a competențelor
    profesionale, schimb de bune practici și stimulare a creativității în domeniul
    pedagogiei dansului și al competențelor sociale.


    Laura
    Cristinoiu, profesor de balet și director al Attitude Balet Studios din Viena,
    ne-a spus cumn se vede acest proiect la încheierea lui Mă bucur foarte
    mult după cei 2 ani de activitate, dintre care unul s-a petrecut online, fapt
    foarte ciudat pentru un proiect de dans. Vorbim de dans, de profesori de balet,
    de profesori de dans clasic, de profesori de dans tradițional, dans de
    caracter, dans modern. Mă bucur să avem 3 produse intelectuale, mă refer la un
    mini-ghid adresat profesorilor de materii care predau română, matematică, toate
    celelalte materii la licee de stat, de balet. Mă refer la un manual de dans
    pentru profesorii de dans care predau dans clasic și tot ce ține de zona
    clasică predate la licee de stat și în școli particulare. Și cea mai mare
    realizare pe care o avem (zice cel mai mare achievement – n.r.) este platforma virtuală teachersforswanz.eu,
    unde puteți regăsi toate atelierele și tot ceea ce am lucrat în ultimii 2 ani,
    mai ales că este un mijloc de a avea o acreditare din partea acestui proiect
    pentru viitorii profesori de dans clasic și dans, în general.



    Diana Zăvălaș, profesor de pian și
    corepetitor la Liceul de Coregrafie Floria Capsali și coordonator al
    proiectului ne-a spus de ce s-a simţit nevoia acestui proiect Profesorii au acces la metodologii învechite, nu există cursuri de
    formare continuă a profesorilor de de dans și ne-am gândit să le venim în
    ajutor, să facă și ceva workshop-uri de comunicare și de relaționare, dialog
    intercultural și coaching pentru a-și îmbunătăți relațiile cu elevii, cu
    colegii și cu părinții. Am aplicat la programul Erasmus Plus în această idee pe
    care tocmai am spus-o și am găsit 3 parteneri care aveau și ei același scop,
    își doreau aceleași lucruri, îmbunătățirea metodologiilor și dezvoltarea
    competențelor profesorilor. Întâlnirea cu alte culturi, cu alte tipuri de
    metode, este importantă și ești îmbogățit atunci când participi la o astfel de
    experiență internațională.



    Un demers unic în special prin acest
    caracter internaţional, după cum a semnalat şi Ileana Racoviceanu, responsabil
    comunicare al agenţiei din România a Erasmus: Proiectul este un
    proiect finanțat prin programul Erasmus al Uniunii Europene. Proiectul a fost
    aprobat și avizat pentru finanțare în 2020, apoi s-a lucrat online la cele 2
    produse intelectuale, respectiv manualul pentru liceele coregrafice și școli
    din mediul public și privat, pe de o parte partenerii și pe de o parte, urmând
    apoi să fie multiplicate către alte instituții de profil. Ce este foarte
    important? Este important pentru copii, pentru că au putut să meargă și să
    lucreze în alte țări, cu copii de vârsta lor, să vadă ce se întâmplă acolo și
    să se poziționeze, să își valideze cumva pregătirea de care au parte în
    România.



    Dincolo de publicul de specialitate,
    Teachers for SwanZ, respectiv Laboratorul virtual de învăţare se adresează
    şi iubitorilor dansului în general, celor ce sunt interesaţi să se
    perfecţioneze în diferite tipuri de dans: balet clasic, dans de caracter,
    tradiţional, contemporan.