Tag: e-learning

  • Variante pentru noul an şcolar

    Variante pentru noul an şcolar

    Sunt mai
    puțin de două luni până când ar trebui să înceapă şcoala, dar, din cauza
    pandemiei de COVID 19, nu se știe, încă, exact cum se vor desfășura cursurile.
    Dacă ținem cont de situția actuală, în care numărul cazurilor de infectare în
    România este în creștere, clopoțelul ar urma să sune, destul de probabil,
    on-line.


    Ministerul Educaţiei sudiază mai multe scenarii, iar unul dintre ele
    este cel al alternării cursurilor în clasă cu cele la distanță, prin internet.
    Ministrul de resort Monica Anisie spune că cel mai bun scenariu va fi, dacă Ministerul Sănătăţii va face
    această recomandare, acela în care unii dintre elevi vor fi la şcoală, iar
    alţii vor urmări cursurile în sistem online, urmând să facă rocada în funcţie
    de situaţia epidemiologică. Decizia finală va fi luată de un grup
    interministerial, constituit la nivelul Guvernului.


    Varianta virtuală a
    cursurilor școlare a fost aplicată începând din primăvară, odată cu instituirea
    stării de urgență pentru limitarea răspândirii noului coronavirus. Cadrele
    didactice, școlile și elevii au trebuit să se adapteze din mers acestui tip
    inedit de învățământ, pentru ca procesul educațional să poată continua. După
    cum recunoșteau și oficiali ai Ministerului Educației, lucrurile au funcționat
    mai bine în mediul urban decât în cel rural, în special din cauza diferențelor
    de posibilități materiale.


    Pe de altă parte, chiar dacă România se află pe
    primele locuri pe plan mondial la viteza de internet, ceea ce favorizează acest
    nou tip de educație, nu toată lumea are acces. Ca urmare, Parlamentul de la
    București a adoptat o lege care prevede ca Ministerul Educaţiei să asigure
    elevilor şi profesorilor infrastructura necesară constând în dispozitive şi
    conexiune la internet pentru accesarea Bibliotecii Şcolare Virtuale, Platformei
    şcolare de e-learning şi a altor platforme educaţionale agreate. Au început,
    deja, primele donări de tablete în acest sens, ministrul Educaţiei spunând că,
    până la începerea noului an şcolar, problema dispozitivelor pentru lecţii
    online ar trebui să fie rezolvată în toate comunităţile defavorizate. S-au
    implicat în aceste demersuri și societatea civilă, și Biserica Ortodoxă Română.


    Între timp au avut loc atât Evaluarea Națională, cât și examenul de
    Bacalaureat, ambele în condiții speciale de siguranță sanitară. Elevii au mers
    la școală pentru aceste examene, dar au respectat anumite reguli (măști,
    distanțare), iar cei care aveau febră sau au fost ținuți în izolare au avut la
    dispoziție sesiuni speciale. Din programa de concurs a fost eliminată materia din
    ultimul semestru, cel afectat de pandemie.


    Ministrul Monica Anisie le-a
    mulțumit celor peste 76.000 de cadre didactice, directori, inspectori, precum
    şi autorităţilor publice locale pentru modul ireproşabil în care au asigurat
    condiţiile pentru ca elevii să fie în siguranţă. Felicitări pentru modul în
    care s-au adaptat noilor situații au primit atât elevii, cât și părinții. A
    fost o provocare pentru toți, a conchis un oficial al ministerului de resort.

  • Jurnal românesc – 11.07.2017 UPDATE

    Jurnal românesc – 11.07.2017 UPDATE

    Ministrul pentru Românii de
    Pretutindeni, Andreea Păstîrnac, a discutat cu ambasadorul Italiei la
    Bucuresti, Marco Giungi, despre situaţia comunităţii
    româneşti din Peninsulă. Potrivit unui comunicat al Ministerului
    pentru Românii de
    Pretutindeni (MRP), în cadrul convorbirilor s-a pus accent pe condiţiile de muncă
    ale cetăţenilor români aflaţi pe teritoriul statului italian, modul în care
    cele două state abordează fenomenul muncii neînregistrate, precum şi posibilităţile
    de colaborare în domeniul cazurilor sociale. Ministrul Păstîrnac a subliniat că
    partea română va începe o campanie pilot în vederea informării corecte a
    cetăţenilor români cu privire la drepturile pe care le vor avea în ţările în
    care doresc să muncească, să studieze si să locuiască, protecţia faţă de abuz
    şi exploatare prin muncă sau de orice alt tip. La rându-i, ambasadorul Marco
    Giungi a amintit de măsurile adoptate de ţara sa pentru combaterea exploatării
    prin muncă, asigurând partea română de disponibilitatea autorităţilor italiene
    de a continua şi intensifica negocierile pe această temă şi la nivel
    inter-guvernamental, precizează comunicatul MRP. Pe de altă parte, diplomatul
    italian s-a întâlnit şi cu preşedintele Senatului de la Bucureşti, Călin Popescu Tăriceanu. Cel din urmă a afirmat că acordă o
    deosebită importanţă identificării celor mai adecvate măsuri care trebuie
    adoptate de autorităţile italiene, în coordonare cu cele din România, pentru a
    se asigura accesul cetăţenilor români care muncesc în Peninsulă la informaţie
    şi consiliere cu privire la drepturile de care beneficiază în calitate de
    cetăteni comunitari. Autorităţile române sunt pregătite şi au dorinţa să se
    implice activ în acest domeniu al cooperării bilaterale, în beneficiul
    persoanelor care s-ar putea afla în situaţii de risc, a mai spus preşedintele
    Senatului.




    Pactul cu diaspora, un
    memorandum în baza căruia reprezentanţi ai instituţiilor din România şi ai
    organizaţiilor românilor din străinătate vor stabili un cadru de dezvoltare a
    relaţiilor, va fi semnat în acest an, la Bucureşti, a informat Camera de Comerţ
    şi Industrie a României în Italia (CCIRO Italia). În document se va vorbi
    despre participarea românilor din străinătate la redactarea unor legi care-i
    privesc direct sau indirect, participarea lor la viaţa politică a ţării,
    participarea la dezvoltarea economică, prin investiţii directe sau atragerea de
    investitori, angajamentul clar al statului de a sprijini reîntoarcerea în ţară
    a românilor şi facilităţile pentru cei repatriaţi, programele de sprijin pentru
    menţinerea limbii române şi a tradiţiilor româneşti în comunităţile românilor
    din străinătate. Totodată, va fi subliniat rolul diasporei în sărbătorirea
    Centenarului Marii Uniri, iar documentul va reprezenta un semnal ‘dat de ambele
    părţi’ de apropiere şi reconstituire a unităţii. Memorandumul va fi semnat de
    reprezentanţi ai comunităţilor din străinătate, de parlamentari şi
    reprezentanţi ai instituţiilor care au competenţe în domeniul românilor de
    pretutindeni, dar şi de toţi reprezentanţii instituţionali locali – primării,
    consilii judeţene – care vor dori să dea un semnal de apropiere de diaspora.
    După lansarea ideii, zeci de asociaţii din Italia, Spania, Belgia şi Grecia
    şi-au manifestat sprijinul.




    Autoritatea de
    Management pentru Programul Operaţional Capital Uman a aprobat 32 proiecte în
    valoare de 76 milioane euro, prin Diaspora
    Start Up, acestea fiind destinate antreprenorilor români care locuiesc în
    străinatate sau celor care s-au întors recent în ţară şi doresc să-şi
    valorifice abilităţile profesionale dobândite în afară, prin deschiderea unei
    afaceri în România. Astfel, cetăţenii români care au domiciliul în străinatate
    de minimum 12 luni şi doresc să-şi înfiinţeze o afacere în România, pot accesa
    ajutorul de minimis în valoare maximă de 40.000 euro şi pot urma programe de
    formare antreprenorială (inclusiv de tip e-learning).
    În context, Andreea Pastîrnac, ministru pentru Românii de Pretutindeni, a
    subliniat că Diaspora Start-up este
    un exemplu foarte bun de conlucrare interministerială, prin care sunt
    sprijiniţi antreprenorii să se întoarcă acasă şi să aducă atât plus-valoare
    economiei româneşti cât şi infuzie de know-how din statele unde au lucrat.

  • Lernen mit MyKoolio – die e-Learning-Plattform für Schüler

    Lernen mit MyKoolio – die e-Learning-Plattform für Schüler

    Das rumänische Schulsystem erweckt oft den Eindruck, altmodisch zu sein. Überholte Lernmethoden, eingeschränkter Zugang zu neuen Technologien — das alles macht den Lernprozess unattraktiv für die heutigen Schüler. Um dem entgegenzuwirken wurde eine e-Learning-Plattform gegründet, die gro‎ßen Wert auf den Zusammenhang zwischen dem Lernprozess und dem Internet, dem Gebrauch moderner Technologien legt.



    Nur derjenige Lehrer, der seinen Schülern das Lernen beibringt, ist ein echter Lehrer“, meinte der rumänische Philosoph Constantin Noica. Ausgehend von dieser Idee kann behauptet werden, dass die e-Learning Plattform MyKoolio einige der erfahrensten und engagiertesten Lehrer landesweit zusammen brachte, mit dem Zweck, eine Plattform zu schaffen, die sich genau das vornimmt — den Schülern das Lernen beizubringen. Prof. Dr. Radu Gologan, Vorsitzender der Gesellschaft für mathematische Wissenschaften, Professor an der Polytechnischen Universität Bukarest und gleichzeitig Koordinator des MyKoolio-Lehrer-Teams, erzählte uns, was das Vorhaben interessant macht:



    Weltweit entwickelte sich eine neue Tendenz, die die Ausbildung mit dem Rechner und dem Internet in Verbindung bringt. Es ist eine Weile her, dass ich mir darüber Gedanken machte — ich dachte, es wäre gut, eine derartige Aktion in Rumänien zu starten, ein solches Vorhaben umzusetzen. Das Unternehmen, das das Projekt umsetzte, kam mit der Idee: eine interaktive, gut strukturierte Bildungsplattform, die gleichzeitig sowohl von den Eltern wie auch von den Lehrern und Kindern verwendet werden kann. Eine Bildungsplattform sollte die Schule spielerisch gestalten, eine Alternative für die Computerspiele sein. Die Plattform ist in Wirklichkeit ein Spiel — Kinder und Jugendliche spielen und lernen gleichzeitig. Die Kinder lernen Mathe und Rumänisch, mit der Zeit werden sie auch anderes lernen. Mathematik wird den Kindern in einer vereinfachten Weise beigebracht — ohne Komplikationen, ohne komplizierte Formeln, ohne zahlreiche Zeichen, sondern direkt und konkret.“




    Die Plattform richtet sich an Schülern der Klassen 1-8. Der Ansatz der Plattform MyKoolio berücksichtigt die Bedürfnisse eines Kindes mit durchschnittlicher schulischer Leistung (Note 7-8 — das entspricht in etwa der Benotung 2-3 im Schulsystem der deutschsprachigen Länder — Anm. d. Red.). Romeo Ioan, Generaldirektor von MyKoolio, erläuterte uns die Entstehungsgeschichte des Projektes:



    Vor knapp einem Jahr half ich meiner Tochter mit den Mathehausaufgaben. Sie ging damals in der fünften Klasse. Ich stellte fest, dass ich dabei viele Schwierigkeiten hatte. Ich wusste nicht, wie ich ihr am besten die betreffenden Begriffe erklären konnte. Und im Internet fand ich auch keine Materialien, von denen ich sagen konnte, dass sie dem Lehrplan entsprachen. Ich wollte ihr die Mathematik attraktiv vorstellen, mir fehlten aber die Hebel dazu. Ich dachte, es wäre gut, wenn es eine Plattform gäbe, die all diese Mängel beheben würde. Und so haben wir das Projekt gestartet.“




    Romeo Ioan sagte uns, wer die Leistungsempfänger der Plattform MyKoolio sind:



    Wir richten uns hauptsächlich an drei Empfängergruppen. In erster Linie wollen wir die Kinder unterstützen, allerdings können auch Eltern und Lehrer von der Plattform Gebrauch machen. Wir hoffen, die Kinder finden die Arbeit mit der Plattform interessant. Das interaktive Mitwirken soll diesbezüglich helfen. Die Plattform kommt aber auch den Eltern entgegen, denn die Lehreinheiten sind sehr klar und deutlich aufgefasst und dauern nicht länger als 2-3 Minuten. Sie helfen den Kindern, eine logische Denkweise zu entwickeln. Durch die Interaktion auf der Plattform aktivieren die Eltern Kenntnisse, die mit der Zeit in Vergessenheit geraten sind. Auch die Lehrer können sie nutzen. Durch die Plattform haben sie Zugang zu schülerfreundlichen Lehrmaterialien. Der Zugang zur Plattform ist für alle Schulen in Rumänien frei. Darüber hinaus wollen wir ein Projekt zur Förderung benachteiligter Regionen umsetzen. Damit auch die Empfänger, die in weniger privilegierten Regionen leben, Zugang zur Plattform haben. Das ist ein wichtiges Ziel für uns.“




    Die Nutzer, die die Webseite www.mykoolio.com besuchen, können ein neues Konto erstellen. Was folgt danach? Mehr Einzelheiten bringt Romeo Ioan, Generaldirektor von MyKoolio:



    Beim Einsteigen erblicken die Kinder eine sehr schöne Welt — es werden ihnen 8 Planeten gezeigt. Jeder davon steht für ein Schuljahr. Sie drehen sich alle um eine Hauptfigur, nämlich Koolio. Koolio ist ein Au‎ßerirdischer, der seine Neuronen verlor. Demnach machte er sich auf der Suche nach neuen Neuronen und landete somit auf unserem Planeten. Er hofft, dass ihm die Menschen durch ihre Aktivitäten helfen können, die Neuronen zu finden. Dann will er wieder auf seinen Heimplaneten zurückkehren. Es ist eine schöne Geschichte, durch die wir die Schüler verlocken wollen. Wir nahmen uns vor, die Plattform so attraktiv und spielerisch wie möglich zu gestalten.“




    Răzvan Ioan, Mitgründer der Plattform, fügte noch hinzu:



    Ich fand die Idee des Projektes sehr spannend, sogar gro‎ßzügig. Sie hat ein gro‎ßes Entwicklungspotenzial. Denn es besteht Bedarf dafür. Wir müssen das Medium Online verwenden, um Bildung und Wissen zu fördern. Eine solche Gelegenheit darf nicht verpasst werden, zumal Rumänien über sehr gute Internetverbindungen verfügt. Die Schüler haben nun die Möglichkeit, in nur 1-2 Minuten etwas zu lernen, was ihnen im Normalfall eine Stunde nahm. Sie können auch Punkte sammeln und Medaillen gewinnen, denn sie haben die Möglichkeit, sich an verschiedenen Missionen zu beteiligen.“




    Die Gründer der Plattform MyKoolio wünschen sich, dass die kommenden Generationen ein logisches Denken entwickeln und nicht nur die Fähigkeit, sich Dinge zu merken. Aus diesem Grund haben sie sich bemüht, die Plattform so zu gestalten, dass sie für alle zugänglich ist — sowohl technisch betrachtet wie auch aus finanzieller Perspektive.