Tag: Eco-Școala

  • Eco-Școala, educație pentru o dezvoltare durabilă

    Eco-Școala, educație pentru o dezvoltare durabilă

    Cea de a
    nouăsprăzecea grădiniță din județul Dolj a primit Steagul verde și distincția
    de Eco-școală, devenind astfel membru cu drepturi depline al
    Fundaţiei de Educaţie pentru Mediul Inconjurător (FEE). Aceasta reuneşte 81
    de organizaţii din 68 de ţări, care acţionează la nivel naţional în domeniul
    educaţiei pentru o dezvoltare durabilă. Dintre acestea, în anul 2018, 67
    de ţări au implementat Programul mondial
    ECO-SCHOOLS
    . Pe plan mondial, Programul este susţinut de Uniunea
    Europeană, UNESCO şi UNEP (Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu). Detalii ne
    oferă doamna professor Silvia Breben, coordinator zonal Eco Școala.



    Prieteni
    care iubesc natura, care iubesc acest pământ pe care trăim, desfășoară
    activități, trag semnale de alarmă, fac acțiuni de conștientizare a populației
    că suntem ăn mare pericol, că planeta noastră este în mare pericol,că trebuie
    să facem ceva. Iar acest proiect este unul amplu, un proiect care nu se termină
    niciodată.Trebuie să trăim cu spernața că România va fi din nou verde, iar
    steagul verde asta ne spune, că noi am făcut fapte bune, că noi am făcut ceva pentru
    această țară, că noi spunem suntem aici, vom face totul, inima noastră bate
    pentru România.


    Programul
    Eco-Şcoala
    a debutat
    pe mapamond ca program-pilot, în anul 1994, pornind de la necesitatea
    implicării tinerilor în găsirea de soluţii la provocările impuse de
    dezvoltarea durabilă la nivel local. Ȋn anul 2018 au participat 51 502 de şcoli din lume, din care 17 916 deţin Certificat de Eco-Şcoală şi Steagul Verde. Un număr de 19 800 465 de copiii şi tineri, peste 1 400 000 de cadre didactice dezvoltă
    acest program în lumea întreagă.


    Împreună învaţă să cunoască problemele
    mediului în care trăiesc, devin conştienţi de necesitatea împlicării în rezilvarea
    lor, fac legatura între problemele locale şi cele globale, înţeleg mai bine
    problema dezvoltării durabile și devin protagonişti ai propriei lor educaţii.