Tag: eliberare pasaport

  • MAI: Măsuri pentru eliberarea mai facilă a paşapoartelor

    MAI: Măsuri pentru eliberarea mai facilă a paşapoartelor

    Ministerul Afacerilor Interne Ministerul Afacerilor Interne tratează cu prioritate asigurarea unor condiţii de normalitate pentru cetăţenii care doresc paşaport, având în atenţie luarea de măsuri suplimentare pentru reducerea aglomeraţiei acolo unde este cazul.



    Pentru perioada de vară s-a decis ca programul zilnic de lucru cu publicul sa se desfăşoare începând din 24.06.2019 între 08.30 – 18.30 la structurile teritoriale de paşapoarte, acolo unde volumul cererilor înregistrate impune acest lucru. În anii trecuţi, în perioada de vară se înregistra o creştere semnificativă a numărului de solicitări, dar în prezent au fost implementate măsuri în plan legislativ, dar şi organizatoric, care au avut ca scop reducerea aglomeraţiei la ghişee. Totodat, MAI reaminteşte că a fost implementat un sistem de notificare prin SMS, înainte cu una până la trei luni faţă de expirarea termenului de valabilitate al paşaportului. Măsura introducerii sistemului de notificare a avut drept scop evitarea situaţiilor în care cetăţenii îşi planifică, mai ales în perioada de vară, deplasări în străinătate şi constată în ultimul moment că nu pot efectua călătoria respectivă din cauza faptului că le-a expirat paşaportul.



    De la începutul anului 2019, au fost transmise 407.192 SMS-uri de notificare (390.749 la nivel naţional şi 16.443 la nivel internaţional). În luna aprilie au fost transmise notificări pentru paşapoartele care urmau să expire în lunile iulie, august şi septembrie 2019. O altă măsură luată în beneficiul cetăţenilor a fost creşterea termenului de valabilitate a paşaportului simplu electronic de la 5 ani la 10 ani pentru persoanele care au împlinit vârsta de 25 de ani. Pentru a încuraja cetăţenii să opteze pentru varianta electronică a documentului de călătorie – cu o valabilitate de 10 ani, o altă modificare legislativă a vizat paşaportul simplu temporar. Această modificare legislativă prevede că paşaportul simplu temporar, care are o valabilitate de 12 luni, poate fi eliberat mai repede, doar în situaţiile prevăzute de lege, cum ar fi motive de sănătate, familiale sau profesionale, atunci când este necesară şi urgentă prezenţa persoanei pe teritoriul altui stat şi nu există timpul necesar pentru emiterea paşaportului simplu electronic sau atunci când cetăţeanul respectiv se află în străinătate şi nu mai posedă documente de călătorie valabile şi trebuie să îşi continue călătoria în străinătate sau să îşi reglementeze şederea pe teritoriul unui stat.



    Fără justificarea urgenţei, paşaportul temporar va fi eliberat în termenul prevăzut de lege pentru varianta electronică, respectiv 10 zile lucrătoare. În plus, pentru evitarea aglomeraţiei la depunerea cererilor de eliberare a paşaportului, solicitanţii au posibilitatea de a se programa online, pe site-ul https://www.epasapoarte.ro/.



    Comunicat MAI

  • Noul centru al Direcţiei de Paşapoarte din Bucureşti, în Plaza Mall

    Noul centru al Direcţiei de Paşapoarte din Bucureşti, în Plaza Mall

    Ghişeele din Pipera şi Piaţa Amzei rămân deschise



    Noul sediu pentru eliberarea paşapoartelor din Plaza Mall va fi deschis începând de luni, 21 august, şi va prelua activitatea din sediile situate în trei sectoare ale Capitalei. Astfel, sediile din strada Ion Țuculescu nr. 42, Sector 3, strada Străduinței nr. 1, Sector 4 şi Strada Virtuții nr. 1-3, Sector 6 vor mai funcţiona doar până vineri, iar de luni se vor muta în Plaza Mall. Ghişeele din Pipera şi din Piaţa Amzei rămân deschise publicului, după cum a precizat purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), Monica Dajbog.


    “În noul centru vor funcționa 20 de ghișee, iar cetățenii vor avea posibilitatea de a plăti taxele necesare la oficiile bancare și poștale, atât în interiorul centrului comercial, cât și în proximitatea acestuia”, a mai precizat purtătorul de cuvânt al MAI.


    Adresele respectivelor sedii se găsesc pe site-ul Direcției Generale de Pașapoarte și pe site-ul Prefecturii Municipiului București.



    Reprezentantul MAI a precizat că într-o zi normală de lucru la sediul din Pipera se prelucrează aproximativ 600 de cereri, în timp ce la sediile din celelalte sectoare ale Capitalei se prelucrează puţin peste 100 de cereri, şi a îndrumat cetăţenii care doresc obţinerea unui paşaport să depună cererea la unul din acestea, pentru a reduce timpul de aşteptare.



    Paşaport temporar şi la sediul din Piaţa Amzei



    Cererile pentru pașapoartele temporare, cele cu valabilitate de un an, vor putea fi depuse și la ghișeele din Piața Amzei. Această măsură a fost luată după întâlnirea pe care ministrul de Interne, Carmen Dan, a avut-o cu directorul Direcției Generale de Pașapoarte, cu scopul de a reduce aglomeraţia la sediul din Pipera.