Tag: emisii de CO2

  • Revizuirea standardelor de emisii de CO2 pentru vehiculele grele

    Revizuirea standardelor de emisii de CO2 pentru vehiculele grele

    Comisia
    Europeană propune noi obiective ambițioase privind emisiile de CO2 pentru
    vehiculele grele, începând cu 2030, și reducerea cu 90% a emisiilor pentru
    camioanele noi până în 2040. Noile standarde privind emisiile mai stricte ar
    asigura faptul că acest segment al sectorului transportului rutier contribuie
    la trecerea la o mobilitate cu emisii zero și la îndeplinirea obiectivelor UE
    privind clima și de reducere la zero a poluării.

    Frans Timmermans,
    vicepreședinte executiv al Comisiei Europene: La momentul actual, camioanele și autobuzele sunt
    răspunzătoare pentru mai mult de un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră
    generate de transportul rutier și pentru aproximativ 6% din toate emisiile de
    gaze cu efect de seră emise în Europa. Mai mult decât atât, 99% dintre
    camioanele și autobuzele utilizate pe drumurile noastre au motoare cu combustie
    internă, sunt motoare de tip Diesel. Acest lucru le face să fie dependente de
    importurile de combustibili fosili. În același timp, contribuie semnificativ la
    poluarea aerului și știți deja că peste 300 de mii de europeni mor încă prematur
    în fiecare an din cauza poluării aerului. Până acum, legislația noastră privind
    acest sector acoperea doar camioanele de mare tonaj, acum propunem extinderea
    către autobuzele urbane mici și mari, autobuzele pentru trasee lungi și
    remorci. În mod evident, remorcile în sine nu au emisii poluante, dar prin
    setarea unor cerințe stricte privind eficiența lor energetică, în special în
    ceea ce privește aerodinamica, acestea vor contribui la reducerea emisiilor de
    CO2 generate de camionul principal și vor permite ca distanțe mai lungi să fie
    parcurse când sunt conduse mașini cu motoare electrice sau cele care
    funcționează pe bază de hidrogen.

    Comisia propune introducerea treptată a unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 pentru
    aproape toate vehiculele grele noi cu emisii certificate. Astfel,
    este vorba despre reduceri ale emisiilor cu 45 % față de nivelul din 2019
    începând cu 2030, reduceri ale emisiilor cu 65 % față de nivelul din 2019
    începând cu 2035 și reduceri ale emisiilor cu 90 % față de nivelul din
    2019 începând cu 2040. Pentru a stimula implementarea mai rapidă a autobuzelor
    cu emisii zero în orașe, Comisia propune, de asemenea, ca toate autobuzele urbane noi să aibă emisii
    zero din 2030. Bruxellesul arată că, în conformitate cu obiectivele
    Pactului Verde European și cu REPowerEU, prezenta propunere va avea un impact pozitiv asupra tranziției
    energetice, prin reducerea cererii de combustibili fosili importați și
    prin sporirea economiilor de energie și a eficienței în sectorul
    transporturilor din UE. De asemenea, va îmbunătăți calitatea aerului și, implicit, sănătatea europenilor.


  • Angajamentul UE privind combaterea schimbărilor climatice

    Angajamentul UE privind combaterea schimbărilor climatice

    Uniunea Europeană își menține angajamentul de a maximiza contribuția la combaterea schimbărilor climatice. Uniunea Europeană este pe cale să-și atingă obiectivele privind emisiile de gaze cu efect de seră până în 2020, energia regenerabilă și eficiența energetică. În plus, Uniunea Europeană a transpus deja în legislație propriile sale angajamente pentru 2030, care îi vor permite să realizeze reduceri de emisii de cel puțin 40% până în 2030 față de 1990.

    Care este stategia pe termen lung a Uniunii Europene privind combaterea schimbărilor climatice aflăm de la Melania Gabriela Ciot, președinta în exercițiu a Consiliului:

    Finalizarea principalelor elemente ale pachetului legislativ privind clima și energia din 2030 a fost rezultatul activității care a început în 2015 și care a culminat recent cu negocieri intense și acord între cei doi colegislatori. În special, regulile Sistemului Uniunii Europene de comercializare a certificatelor de emisii au fost revizuite, pentru a asigura reducerea necesară a emisiilor în sectorul industrial și al energiei, și au fost stabilite obiective ambițioase și obligatorii de reducere a emisiilor din alte sectoare pentru anul 2030, pentru toate statele membre ale Uniunii Europene, cum ar fi clădirile, transportul și deșeurile.

    În sectorul de utilizare a terenurilor și al silviculturii, statele membre trebuie să se asigure că emisiile de gaze cu efect de seră de pe teritoriul lor nu depășesc cantitățile de eliminare admise. În combinație cu alte politici sectoriale, printre altele, cele privind utilizarea energiei regenerabile, eficiența energetică, emisiile generate de autoturisme, camionete și camioane, se estimează că aceste politici vor avea un impact major de realizare. În plus, au fost recent convenite reguli de guvernanță globale solide la nivelul Uniunii Europene pentru a contribui la asigurarea coerenței între planurile de politică energetică și climă, pe termen lung, ale statelor membre și pentru facilitarea raportării și monitorizării progreselor înregistrate. Cu toate acestea, știm că trebuie făcute mai multe pentru a contribui la obiectivele de temperatură pe termen lung stabilite la Paris.


  • Noi obiective privind emisiile de CO2

    Noi obiective privind emisiile de CO2

    UE vrea mașini mai puțin poluante. Până în 2030 producătorii europeni de mașini vor trebui să reducă cu 40% emisiile de carbon.

    Parlamentul European a propus reducerea emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme cu 40% până în 2030,cu un obiectiv intermediar de 20% până în 2025. In acelaşi timp, se are în vedere accelerarea lansării autovehiculelor electrice. Noile reguli mai cer ca 35% dintre mașinile noi vândute începând cu 2030 să fie electrice sau hibride. Acum, acestea au sub 2% din piață. Deputații au solicitat, de asemenea, măsuri în ceea ce privește locurile de muncă și competențele pentru a ușura trecerea industriei automobilelor la mașini mai curate.

    Raportoarea Miriam Dalli, membru în Parlamentul European: Mă bucur pentru că împreună reușim să asigurăm integritatea de mediu a industriei. Am căzut de acord că este nevoie de limite pentru emisii, valorile pe care ne bazăm trebuie să fie valori măsurate și nu valori declarate de producătorii de autoturisme. Emisiile nu mai trebuie să fie măsurate doar la început, ci de-a lungul întregii perioade de viață a vehicului. Deci vom avea o tehnologie mai ecologică și carburanți mai ecologici. E nevoie de infrastructură pentru încarcare. Trebuie să încurajăm producția de baterii. De asemenea, trebuie să fim mai ambițioşi pentru că avem studii care arată în mod clar că trebuie să luăm măsuri decisive. Asta va duce la stimularea inovării și investițiilor în UE. Se vor crea noi locuri de muncă în următorii ani, mai ales dacă UE are o strategie pe termen lung care să atragă investiții în producția de baterii în UE.

    Transportul rutier este responsabil pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene. Potrivit Executivului comunitar, în prezent, în UE sunt disponibile doar şase modele de autovehicule electrice, faţă de peste 400 de modele în Asia. Pentru a încuraja producţia de vehicule electrice, Comisia Europeană ar urma să aloce 800 de milioane de euro pentru a sprijini construirea de puncte de încărcare pentru vehicule electrice şi alte 200 de milioane de euro pentru dezvoltarea de baterii destinate vehiculelor electrice.

    România a înaintat statelor membre UE o propunere prin care producătorii şi importatorii de autovehicule să fie stimulaţi să comercializeze acest tip de vehicule la preţuri accesibile pentru ţările în care populaţia are venituri medii reduse.


  • Parlamentul European sprijină reducerile de CO2 şi planurile de împădurire

    Parlamentul European sprijină reducerile de CO2 şi planurile de împădurire

    Parlamentul European
    a adoptat recent două propuneri legislative de compensare a emisiilor cauzate
    de despăduriri în fiecare țară UE.





    182 de
    milioane de hectare de pădure acoperă 43% din suprafața Uniunii Europene
    . În
    prezent, aceste păduri absorb echivalentul a peste 10% din emisiile de gaze cu
    efect de seră
    din Uniune. Uneori, terenurile forestiere sunt transformate în
    teren agricol, ceea ce duce la emiterea mai multor gaze cu efect de seră și la
    reducerea eliminării de CO2 din atmosferă.


    Potrivit
    celor două propuneri legislative adoptate de Parlamentul European, până în
    2030, emisiile CO2 din transport, agricultură, clădiri și deșeuri trebuie
    reduse cu 30% și orice despădurire din UE va trebui să fie contrabalansată de
    plantarea unor noi copaci.


    Mai pe
    larg, prima propunere votată se referă la faptul că ţintele UE trebuie
    transformate în ținte naționale obligatorii
    pentru sectoarele care nu fac parte
    în prezent din schema UE de tranzacționare a certificatelor de emisii, cum ar
    fi: agricultura, transportul, clădirile și deșeurile, care însumează
    aproximativ 60% din emisiile de gaze cu efect de seră din UE.


    Am făcut tot ce am putut pentru a obține un
    regulament ambițios privind acțiunile europene de combatere a schimbării
    climatice, în ciuda încercărilor multor guverne UE de a ne submina ambiția
    ,
    a spus raportorul olandez Gerben-Jan Gerbrandy (ALDE): Dacă mă întrebaţi pe
    mine dacă sunt mulţumit de rezultatul final asupra căruia am fost de acord, mă
    tem că răspunsul este negativ. Dar a fost maximul pe care l-am putut obţine din
    partea statelor membre. Şi cred că ar fi fost o lipsă de responsabilitate dacă
    nu am fi încercat să ajungem la un acord.



    Potrivit
    celei de-a doua propuneri legislative adoptate, statele membre vor fi obligate
    să echilibreze despăduririle cu plantarea de noi copaci
    și să impună măsuri de
    dezvoltare a acestui domeniu pentru a crește absorbția de CO2 de către păduri,
    recolte și pășuni. Deputații au întărit aceste măsuri prin adăugarea unei
    prevederi conform căreia, din 2030, statele membre vor fi obligate să asigure
    mai multă absorbție de CO2 decât emisie, potrivit obiectivelor UE pe termen
    lung și Acordului de la Paris.


    Raportorul
    german Norbert LINS (EPP): Ce am reuşit să obţinem? Vorbim despre o
    metodă serioasă şi precisă de măsurare a emisiilor de CO2. Parlamentul European
    a vrut să se asigure că există un echilibru între flexibilitate şi reguli
    comparabile de măsurare pentru toate cele 28 de state membre. În domeniul
    Utilizarea terenurilor, schimbarea utilizării terenurilor şi reglementarea
    silviculturii, există un potenţial considerabil pentru lupta împotriva
    schimbărilor climatice. Pădurile noastre reuşesc să absoardă în jur de 10% din
    emisiile de gaze cu efect de seră din UE şi noi trebuie să creştem acest
    potenţial. Cu această legislaţie transmitem un mesaj: vrem să ne asigurăm că
    pădurile sunt administrate durabil şi responsabil.