Tag: etichetare produse

  • Etichetarea și comercializarea produselor BIO în România și în statele membre UE

    Etichetarea și comercializarea produselor BIO în România și în statele membre UE

    În plus, fiecare stat membru mai aplică și o serie de legi proprii, naționale,
    referitoare la agricultura și alimentele ecologice.


    În România, spre exemplu, agricultura ecologică e reglementată nu doar de
    regulamente, ci și de două ordonanțe și o hotărâre de
    guvern, dar și şase ordine de ministru al Agriculturii.


    Deși avem deja atât de multe legi, dar și suficiente autorități care să le
    aplice, consumatorul român continuă să găsească la raft produse care sunt etichetate eco,
    bio sau organic și conțin substanțe care l-ar putea îmbolnăvi.

    Dezbatem subiectul cu Daniel Buda,
    europarlamentar, Viceprședinte al Comisiei pentru Agricultură și Dezvoltare
    Rurală din Parlamentul European și conf. Univ dr. Costel Stanciu , Președintele
    Asociației Pro Consumatori din România.


  • Bani europeni pentru programe de informare şi promovare

    Bani europeni pentru programe de informare şi promovare

    Organizaţiile profesionale şi interprofesionale din sectorul
    agroalimentar au la dispoziţie, în acest an, 179,1 milioane euro pentru
    derularea programelor de informare şi promovare ale produselor agricole, suma reprezentând
    cofinanţare din partea Uniunii Europene.


    Scopul finanţării este, pe de o
    parte, de a creşte numărul de activităţi destinate ţărilor terţe, în
    care există cel mai mare potenţial de dezvoltare, iar pe de altă parte de a
    informa consumatorii de pe piaţa internă cu privire la standardele ridicate
    ale produselor din Uniunea Europeană, respectiv diferitele sisteme şi etichete
    ale Uniunii Europene privind calitatea.


    Care sunt acţiunile de informare şi
    promovare care pot fi derulate, cine sunt beneficiarii eligibili şi cum se pot
    depune cererile de finanţare aflăm de la Elena Tatomir, director Direcţia
    Politici şi Strategii din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării
    Rurale: Campanii de
    promovare pe piaţa europeană, pe piaţa internă, cât şi campanii de promovare în
    terţe ţări. Pot fi referitoare la produsele în cauză, participare la
    evenimente, târguri, expoziţii de importanţă naţională sau europeană, în care
    sunt subliniate caracterele specifice metodelor de producţie, asigurând de
    asemenea trasabilitatea produselor pe care le promovează, autenticitatea lor,
    prezentarea etichetării acestor produse pentru a mări încrederea consumatorilor
    şi aceştia a căpăta încredere în ceea ce priveşte gustul, diversificarea
    acestor produse şi tradiţia fabricării acestor produse specifice europene.
    Programele de promovare nu sunt o noutate pentru sectorul agricol românesc. Noi
    avem în România o serie de scheme de calitate naţională. De asmenea, avem şi
    scheme de caliate europeană. Eligibili pentru accesarea acestor programe de
    promovare sunt organizaţiile profesionale şi interprofesionale reprezentative
    de la nivel naţional. Termenul limită de depunere este 12 aprilie 2018, ora
    17.00. Aceste programe se depun online, prin sistemul electronic destinat
    participanţilor, sistem care este creat de Comisia Europeană. Agenţia care se
    ocupă se numeşte CHAFEA, e agenţia executivă pentru consumatori, sănătate şi
    alimente. Ea primeşte, evaluează, selectează, acordă granturile respective,
    lansează şi încheie procedurile de achiziţii publice pentru programele
    respective.