Tag: EURO 7

  • Disensiuni privind noile reglementări ale emisiilor autovehiculelor

    Disensiuni privind noile reglementări ale emisiilor autovehiculelor

    Opt state membre, printre care și România, au solicitat ca Uniunea Europeană să renunțe la noile reguli privind emisiile de gaze și noxe ale autovehiculelor, doeoarece acestea deviază atenția de la obiectivul interzicerii vehiculelor cu motoare pe combustie, informează Bloomberg, citat de Agerpres.



    Franța, Italia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România și Slovacia își argumentează opoziția față de noile reglementări referitoare la emisiile de gaze și noxe incluse în normele Euro 7, prin faptul că aceste norme ar putea afecta investițiile cruciale necesare pentru decarbonizarea sectorului auto. Cele opt țări au mai menționat că regulile propuse pentru vehiculele de mare tonaj sunt prea restrictive și solicită amânarea datei de intrare în vigoare a noilor reglementări.



    Normele Euro 7 au scopul de a impune cerințe mai stricte în ceea ce privește poluanții, alții decât doxidul de carbon, cum ar fi oxidul de azot și monoxidul de carbon. Totodată, normele Euro 7 abordează și particulele poluante provenite de la frâne și anvelope.

    grafic-emisii-masini-noi-sursa-pe.jpg



    Bruxelles-ul își propune ca normele Euro 7 să intre în vigoare la 1 iulie 2025, dar statele mai sus menționate consideră că perioada este prea scurtă și susțin necesitatea unei perioade de tranziție de cel puțin șase ani după adoptarea pachetului. Atât Parlamentul European, cât și statele membre se află în prezent în procesul de negociere, bazându-se pe propriile lor poziții, înainte de a începe discuțiile între cele două părți.



    Automobilele, utilitarele, autobuzele și camioanele sunt principala sursă de poluare cu dioxid de azot și se situează pe a treia poziție a emisiilor de particule fine. Potrivit datelor Uniunii Europene, aproximativ 70.000 de persoane mor prematur în fiecare an din cauza poluării aerului generată de transportul rutier.



    Totodată, sectorul transporturilor este singurul în care emisiile de gaze cu efect de seră au crescut în ultimele trei decenii, creșterea fiind de 33,5% între 1990 și 2019, menționează Parlamentul European. Predicțiile momentului estimează scăderea din sectorul transporturilor până în 2050 la doar 22%, mult sub obiectivele blocului comunitar.


    emisii-transport-ue-2019-sursa-pe.jpg


    Transportul rutier reprezintă aproximativ o cincime din emisiile la nivelul UE. Cantitatea de emisii de CO2 provenite din transportul de pasageri variază semnificativ în funcție de mijlocul de transport. Mașinile particulare poluează cel mai mult, emițând 60,6% din totalul de emisii de CO2 provenite din transportul rutier european.



    De asemenea, toate autovehiculele puse în vânzare începând cu 2035 trebuie să aibă emisii zero și să nu emită CO2. Măsura va ajuta la obiectivul UE ce presupune ca sectorul transporturilor să deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050.





  • March 14, 2023

    March 14, 2023


    ROMANIA-USA RELATIONS – Romanias Prime Minister Nicolae Ciucă met in Bucharest with the Principal Deputy Assistant Secretary in the Bureau of European and Eurasian Affairs, Dereck J. Hogan, who paid a visit to Bucharest to attend the US-Romanian Strategic Dialogue meeting. Talks focused on bialteral cooperation between Romania and the USA at political, economic and military levels. As regards sectorial cooperation, talks also addressed cooperation between the two sides in the fields of energy, IT&C and agriculture. Prime Minister Ciucă expressed an interest in attracting a larger number of US businesses with a view to developing more projects in Romania. Another major topic on the agenda for talks was regional security in the context of the Russian military aggression in Ukraine. The Romanian Prime Minister outlined multi-dimensional support, including humanitarian aid, financial assistance and logistics support for helping Ukraine export its grain, which Romania has provided to Ukraine as well as the Republic of Moldova. Bucharests significant contribution was hailed by the US administration. Additionally, the two officials also examined security developments in the Black Sea region. Secretary Hogan offered technical support to help Romania join the Visa Waiver programme.




    TALKS – Romanias Schengen accession and EU enlargement were high on the agenda for talks between Romanias Foreign Minister, Bogdan Aurescu, and his Lithuanian counterpart, Gabrielius Landsbergis. In Vilnius, the two officials also tackled support for Ukraine, referring to the reconstruction process in this country. Talks also focused on the impact of the war on other regional players, specifically on the security developments in the Republic of Moldova and joint actions to counter Russias destabilizing actions. The challenges facing the Republic of Moldova were also approached during the meeting Bogdan Aurescu had with the Lithuanian Parliament Speaker, Viktorija Cmilyte-Nielsen. On this occasion, Minister Aurescu praised the good Romanian-Lithuanian relations, highlighting the positive trend of bilateral dialogue at all levels. The Romanian official also underlined the positive evolution of two-way trade. The two officials examined preparations for the upcoming NATO Summit in Vilnius in July 2023.




    SCHENGEN – On the sidelines of the EPSCO Council in Brussels, Romanias Labor Minister Marius Budăi met with his Austrian counterpart, Johannes Rauch. The two officials discussed Romanias accession to the Schengen area, with Minister Rauch expressing support from himself and vice-chancellor Werner Kogler. At the 2022 Justice and Home Affairs Council meeting of December 2022, Romania and Bulgaria were denied admission in the travel-free area. The Council failed to reach unanimity although the two countries have fulfilled all technical accession criteria. Opposition came from Austria and the Netherlands, the latter saying that Bulgaria is not yet ready to join Schengen. According to Marius Budăi, talks with his Austrian counterpart also focused on the importance of Romanian workers in Austria, in particular Romanian caretakers.




    EURO 7 – Transport Ministers from the Czech Republic, Germany, Italy, Poland, Portugal, Romania, Hungary and Slovakia on Monday addressed the proposals to change pollution norms for vehicles, known as Euro 7, against the backdrop of a dispute regarding the EUs strategy to transition to electric vehicles. Euro 7 regulations are expected to tighten limits for pollutants affecting public health, including nitrous oxides. The EU claims that the benefits to public health will far outweigh the costs. EU members however oppose the introduction of these new regulations, which they describe as a burden on the car market. They have expressed reluctance regarding the short deadline for implementing the norms, which is mid-2025 for vehicles, and have proposed a period of four years and a number of technical changes to provide car markets with additional time to prepare and improve technological measures, Czech authorities said.




    TENNIS – Romanian tennis player Sorana Cîrstea (83 WTA) has advanced to the round of 16 at the Indian Wells 1000 WTA tournament in California, totaling some $8.8 million in total prizes, after ousting Bernarda Pera of the United States, 6-3, 6-1 in the third round. In the next phase, Cîrstea will take on Caroline Garcia of France (5 WTA), who in the previous round knocked out Leylah Fernandez of Canada. Garcia leads 2-0 in head-to-head matches with Cîrstea, after winning in 2017 in Toronto and Madrid. (VP)




  • Euro 7: CE propune un nou standard de reducere a poluării aerului de către autovehiculele noi

    Euro 7: CE propune un nou standard de reducere a poluării aerului de către autovehiculele noi

    Transportul rutier este cea mai mare sursă de poluare a aerului din orașe. Prin noile standarde Euro 7 ne vom asigura că mașinile, camionetele, camioanele și autobuzele vor fi mult mai verzi decât până acum, atât prin micşorarea capacităţii de poluare, cât şi prin multiplicarea numărului de substanţe poluante care vor fi luate în considerare. De exemplu, propunerea Comisiei reglementează atât emisiile de la țevile de eșapament, cât şi cele de la frâne și anvelope. Ştiaţi că şi vehiculele electrice cu baterie provoacă poluare de la frâne și microplasticele din anvelope?

    Regulile Euro 7 vor reduce toate aceste emisii și vor menține vehiculele la prețuri accesibile consumatorilor.
    Iată câteva din noile cerințe care vor fi introduse de standardele Euro 7:

    – în primul rând, vor fi reguli comune ale limitelor de emisie pentru toate tipurile de autovehicule; nu va mai conta ce combustibil folosiţi sau ce tehnologie are vehiculul ;
    – testele de emisii pe şosea vor reflecta mai bine gama de condiții pe care le pot experimenta vehiculele în Europa, inclusiv temperaturi de până la 45°C sau călătorii scurte tipice navetelor zilnice;
    – vor fi modificate limitele pentru emisiile de poluanți – pentru camioane și autobuze acestea vor fi înăsprite, în timp ce în cazul maşinilor mici şi camionetelor, cele mai mici limite existente se vor aplica indiferent de combustibilul folosit. Sunt stabilite, de asemenea, limite de emisii pentru poluanții nereglementaţi până acum, precum protoxidul de azot de la vehiculele grele ;
    – pentru prima dată la nivel mondial, standardele Euro 7 vor trece dincolo de reglementarea emisiilor din conductele de eșapament și vor stabili limite pentru emisiile de particule de la frâne și cele de microplastic din anvelope. Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice.
    – normele Euro 7 dublează cerinţele fostului standard Euro 6 în ceea ce priveşte perioada de conformitate a vehiculelor. Conformitatea pentru mașini și autoutilitare va fi verificată până când aceste vehicule vor atinge 200.000 de kilometri și împlinesc 10 ani. Creșteri similare vor avea loc pentru autobuze și camioane ;
    – va fi reglementată durabilitatea bateriilor instalate în mașini pentru a crește încrederea consumatorilor în vehiculele electrice ;
    – nu în ultimul rând, emisiile vor putea fi controlate de autorități mai uşor, pentru că vehiculele vor fi dotate cu senzori care vor măsura nivelurile de poluare pe toată durata de viață a unui vehicul.

    Propunerea Comisiei va fi înaintată Parlamentului European și Consiliului în vederea adoptării acesteia de către colegislatori.